Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuknięcia, uderzenia przy przyspieszaniu na 2 biegu


fredrish

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna gdy przyspieszam dynamicznie na drugim biegu słyszę głuche uderzenia z tyłu samochodu. Uderzenia pojawiają się przy obrotach 2-3tys.  (2 stuknięcia i cisza)

Ostatnio wymieniłem wszystkie tuleje wahaczy z tyłu, amortyzatory, sprężyny i poduszkę pod skrzynią(Ori). 

Dodaje, że objawy pojawiły się już wcześniej przed zmianą cześć. 

Demontowane były sanki i wszystko było rozkręcone co do nich było przykręcone.

Wydaje mi się, że stuknięcia pojawiły się jak jechałem z dosyć mocno obładowanym tyłem na dystansie 1500km.

Zastanawiam się czy to nie wał, bo jak obracałem jedną cześć to słyszałem w nim stuk. 

 

Jak ktoś oriętuje się co to może być to proszę o jakieś sugestie. Szukałem już coś na ten temat ale nic nie znalazłem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj stuki, a może to przeskoki pojawiły się na trzecim biegu. 

Edytowane przez fredrish
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem sie u okolicznych magików i sugerują przegub wewnętrzny aby sprawdzić. Wał to już chyba grubsza sprawa. Myslisz że w wale by coś przeskakiwało >?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam z przodu jednej marki a z tyłu innej marki. Reszta parametrów ta sama. Opony były zakładane w tym samym czasie i wszystkie nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze do tych stuków dochodzi to że jak gwałtowniej puszcze sprzęgło to też jest głuche stukniecie. ale to już chyba inna usterka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przegub tylny? Podpora wału? Nie ma wibracji przy mocnym dodawaniu gazu na wyższych biegach?

Edytowane przez Mordeliuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, fredrish napisał:

Mam z przodu jednej marki a z tyłu innej marki. Reszta parametrów ta sama. Opony były zakładane w tym samym czasie i wszystkie nowe.

miałem takie same jazdy przy oponach roznych marek mimo tych samych parametrów pod względem rozmiarów.  Okazało się ze mimo tych samych parametrów opony innego producenta były 2-3mm nizsze, to powodowalo stuki w napędzie podczas przyspieszania do okolo 50kmh

po zalozeniu 4 takich samych ziomek jak reka odjal. 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Mordeliuss napisał:

Może przegub tylny? Podpora wału? Nie ma wibracji przy mocnym dodawaniu gazu na wyższych biegach?

-Podejrzewam przegub z tyłu. Nie długo zamówię jakieś używane i zobaczę czy będzie jakaś zmiana

- Podpora wału wygląda jeszcze dobrze , ale z tym raczej wiązałyby się wibracje.

- Wibracje nie występują .

19 minut temu, soul87 napisał:

miałem takie same jazdy przy oponach roznych marek mimo tych samych parametrów pod względem rozmiarów.  Okazało się ze mimo tych samych parametrów opony innego producenta były 2-3mm nizsze, to powodowalo stuki w napędzie podczas przyspieszania do okolo 50kmh

po zalozeniu 4 takich samych ziomek jak reka odjal. 

Całkiem ciekawa teoria . Pewnie trzeba będzie też ją sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dobrze wspomniał wyżej, że w quattro trzeba mieć 4 takie same opony bo potem są takie cyrki. Ja jednak obstawiałbym przegub tylny, kup nowy nie są jakoś drastycznie drogie. Troche tylko zabawy z wymianą :D
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie przegub wewnętrzny lepszej firmy 240 a zewnętrzny 140+. . Ale zobaczymy.

A co do wymiany przegubu to po wymianie zbieżność jest potrzebna czy obejdzie się >?

Nie długo zmienię na zimówki to zobaczymy :)  Kiedyś słyszałem z tymi oponami do Q , że lepiej jest jak są identyczne.

Ale jeszcze niepokoi mnie ten głuchy stuk przy puszczaniu sprzęgła (puszczanie takie szybsze nie powolne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze sprawdź tą podporę wału. U mnie wali jak ruszam wałem do góry i czuć drgania jak się rusza pod górkę z minimalnym gazem. Przy ruszaniu normalne, że słychać jakby stuk od wału przy energicznym puszczeniu sprzęgła.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA dniach postaram się sprawdzić jak najwięcej.  Jak coś będę wiedział to Bede pisał po każdej wymianie zamianie :) Dzięki chłopaki za podpowiedzi. Postaram się jak najszybciej dać znać :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie jeszcze na wszelki wypadek czy wszystkie śruby wahaczy i sanek są podokręcane. Jak u mnie była jedna niedokręcona to stukało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Ale to muszę wykluczyć. Jak wyciągałem 3 tyg temu sanki i wymieniałem tuleje to wszystko było dokręcone a stuki były takie same jak teraz.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich . Po zmianie opon na 4 takie same stuknięcia przy przyspieszaniu zniknęły.  Dodam że z przodu miałem inny komplet jak z tyłu. Po zmianie z ciekawości sprawdziłem różnice w obwodzie kół. Przednie miały około 3mm większy obwód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom, fajna sprawa. Już nerwowo się kończyłem a tu taka niespodzianka :)  Dzięki wielkie wszystkim za rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...