Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Gruszka turbo Brd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potrzebna pomoc... Czy orientuje się ktoś, jak sprawdzić czy gruszka jest sprawna elektrycznie?? 2.0 Tdi Brd, przepływka sprawdzana ori Bosch, N75 ori wymieniony, podciśnienie sprawne, gruszka ciśnienie trzyma a cały czas turbo słabo wstaje do 2200obr... Kuzyn miał podobnie w Q5 i po wymianie gruszki problem ustąpił, tylko że u niego był błąd, a u mnie nawet po odpieciu kostki od gruszki żadne błędy nie wyskakuja

Opublikowano

w brd masz podciśnieniowe sterowanie, nie elektryczne. ta wtyczka przy gruszce to czujnik halla

Opublikowano

Turbo BRD tak mają niestety, pełne doładowanie osiągają przy około 2100-2200 obrotach i wtedy czuć szarpięcie, to nie AWX niestety który wstaje od razu. Jest o tym kilka tematów. To duża suszarka więc zanim wstanie to chwile zejdzie. Przeplywka raczej nie ma tu nic do rzeczy. N75 najlepiej kupić ori lub spróbować odratować Twój stary.
Co do sprawdzenia gruszki to w BS masz test geometrii i obserwuj czy kierownice poruszają się zgodnie ze zmianą na ekranie. Tak jak Ci kolega wyżej napisał turbina jest sterowana podciśnieniowo. Może jakiś wężyk masz uszkodzony? Gdzieś jakaś nieszczelność?

Pokaż logi będziemy mogli powiedzieć więcej.

Opublikowano

Masz logi zdrowego BRD gdzie turbina wstaje jak powinna? Bo na razie to tylko gadanie bez dowodów. 

Opublikowano

Wpisz sobie w googlach "jak zrobić logi dynamiczne" i tyle :D musisz miec vaga.

Opublikowano
6 minut temu, the_naturat_com napisał:

@Mordeliuss mam OBDeleven. Nie mam dostępu do VCDS.

Domniemam, że to jakiś wynalazek na telefon?

Opublikowano

@Mordeliuss tak i sprawdza się świetnie.

OBDELEVEN.PL

OBDeleven PRO Interfejs diagnostyczny VW Skoda Seat Audi

 

Nie wiem tylko jeszcze jak obsługiwać, nie znam opisu bloków. Nie miałem nigdy styczności ze skanerami diagnostycznymi.

Opublikowano

A ma możliwość zapisu Wartosci blokow do csv? 

Opublikowano

Tylko, że u mnie to się stało nagle po odpaleniu rano auta, dzień wcześniej na dwójce od 1600 gaz w podłogę to się ESP zalaczalo, a teraz przy tych samych obrotach to tylko dymek czarny idzie i jakby auto miało z 90km.... Dpf nie mam, a logów nie zrobię bo mam tylko viaken 5053. Dolot szczelny, przepływka wymieniona, N75 ori założony, podciśnienie szczelne, zawór od klap dolotowych wymieniony, gruszka od turbo zmieniona, zaworek zwrotny podciśnienia zmieniony... Soft by się wysypal z dnia na dzień?? 

Opublikowano

Pojawia się jeszcze taki błąd 

IMG_20191018_172708.jpg

Opublikowano

Przepływka wyczyszczona? Warto może ją przemyć. Po wywaleniu DPFu miałeś poprawki w sofcie? Podepnij 5053 i podczas jazdy od 1500 do 4000 obr zobacz jakie daje CI ciśnienie w 011.

Opublikowano
18 minut temu, Mordeliuss napisał:

Przepływka wyczyszczona? Warto może ją przemyć. Po wywaleniu DPFu miałeś poprawki w sofcie? Podepnij 5053 i podczas jazdy od 1500 do 4000 obr zobacz jakie daje CI ciśnienie w 011.

Przepływka wymieniona ori Bosch, korekta softu była po wywaleniu dpf zrobione już prawie 7tys km. Tak ładuje turbo, nie jest to od 1500do 4000 obr ale widać jak wolno wstaje

Opublikowano

Gaz był w podłogę na filmiku gdzieś od 1700 na 4 biegu a później na 5

Opublikowano (edytowane)

Kolego z tego co wiem to lampka świec żarowych miga w momencie gdy DPF jest w krytycznym stanie i wymaga koniecznego dopalenia, kolejnym objawem tego jest właśnie zupełny brak mocy i tak jakby odcięło turbine. MIałem to u siebie w BRD kilka razy przed wycięciem DPFu. Ktoś kto robił korektę softu to jakaś sensowna firma która zajmuje się remappingiem czy to jakaś firma która wycina katalizatory i dostałeś program gotowca. Z tego co się orientuje ale mogę się mylić powinni Ci wyzerować napełnienie dpfu itp i ustawić tam wartości na sztywno. Może tego nie zrobili i wywaliło Ci wymuszoną procedurę dopalania? Jak wywalili Ci go z softu to nie wywali Ci błędu na desce bo jest wyłączony w sterowniku.

Edit: teraz mi się jeszcze przypomniało że migająca kontrolka świec może również sugerować problemy z wtryskiem i stąd ta czarna chmurka. Sprawdź wartości na 013,018 i 023, zerknij podczas jazdy i na postoju, możesz nagrać filmik to zerkniemy.

Mogę siać herezję więc niech ktoś mnie sprawdzi i poprawi.

 

Edytowane przez Mordeliuss
Opublikowano
W dniu 20.10.2019 o 10:11, bandi1705 napisał:

Czy orientuje się ktoś, jak sprawdzić czy gruszka jest sprawna elektrycznie??

Kiedyś to opisałem dość dokładnie w tym poście:

https://a4-klub.pl/topic/429128-brd-niedoładowuje-normalnie-jak-wypala-dpf-to-pompuje-tyle-co-trzeba/?do=findComment&comment=5346229

 

Opublikowano
29 minut temu, Mordeliuss napisał:

Kolego z tego co wiem to lampka świec żarowych miga w momencie gdy DPF jest w krytycznym stanie i wymaga koniecznego dopalenia, kolejnym objawem tego jest właśnie zupełny brak mocy i tak jakby odcięło turbine. MIałem to u siebie w BRD kilka razy przed wycięciem DPFu. Ktoś kto robił korektę softu to jakaś sensowna firma która zajmuje się remappingiem czy to jakaś firma która wycina katalizatory i dostałeś program gotowca. Z tego co się orientuje ale mogę się mylić powinni Ci wyzerować napełnienie dpfu itp i ustawić tam wartości na sztywno. Może tego nie zrobili i wywaliło Ci wymuszoną procedurę dopalania? Jak wywalili Ci go z softu to nie wywali Ci błędu na desce bo jest wyłączony w sterowniku.

Edit: teraz mi się jeszcze przypomniało że migająca kontrolka świec może również sugerować problemy z wtryskiem i stąd ta czarna chmurka. Sprawdź wartości na 013,018 i 023, zerknij podczas jazdy i na postoju, możesz nagrać filmik to zerkniemy.

Mogę siać herezję więc niech ktoś mnie sprawdzi i poprawi.

 

Tylko dpf nie mam wartość zapełnienia 0.0 %, jak wchodzę w bloki gdzie jest regeneracja to wartości ciągle 0 więc go nie dopala, ostatnia regerecja według kompa to prawie 7000km temu więc nie włącza mu się dopalanie. Wartości w grupie013 na ciepłym to max +/- 0.3 więc wtryski ok, poza tym były wymieniane w ASO jakieś 60 tys temu. Już ręce opadają czemu tak się stało. A kontrolka świec to jak wyskakiwal błąd że jest niedoładowanie i tryb awaryjny

Opublikowano

A korekte softu robił gość co już ładnych kilka lat się tym zajmuje i nigdy z nim nie miałem problemu tak jak i znajomi którzy coś u niego dlubali, czy to dpf czy chip

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...