.Cinek 1 Opublikowano 22 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 Witam. Mam problem z moją Audi 3.0 v6 ASN quattro 2003 roku, przebieg 306k km. A mianowicie ubyło mi płynu chłodzącego okolo 1cm pod kreską minimum. Aktualnie poziom płynu utrzymuje się cały czas taki sam, nie ubywa wiecej. Brak jakichś kolwiek wycieków ( codziennie po pracy zostawiam auto na kostce i następnego dnia rano sprawdzam, zero plam). Uszczelka pod głowicą sprawna ( sprawdzona testerem CO2 do UPG, przez 10 minut przy obrotach okolo 3k płyn nie zmienił koloru ), płyn chłodzący czysty różowy, zero oznak w nim oleju. Pod korkiem od wlewu oleju nie ma masełka, a rano na zimnym nie dymi na biało ani na szaro. Podpowie mi moze ktoś co moze być przyczyną ubytku? Pierwsze zdjecie - przed testem, drugie- po dziesięcio minutowym teście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matisstz 11 Opublikowano 22 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 Witam przez jaki okres czasu ubyło tobie tego płynu ? jak po sezonie letnim spostrzegłeś ubytek to moim zdaniem wszystko jest ok. Płyn cały czas pracuje w przeróżnych warunkach i normalne jest że go co jakiś czas ubywa, po za tym sprawdziłeś wszystko co mogłeś auto normalnie chodzi więc wszystko jest w porządku. PS sam dolewam niewielką ilość raz na rok płynu do zbiorniczka może dwa razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor 2 Opublikowano 22 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 Cudów nie ma. Albo przepala albo cieknie. Skoro test wyszedł pozytywnie, a auto nie dymi na biało, to możesz wykluczyć upg. Osłona silnika sucha? Może kapie Ci gdzieś koło gorących elementów silnika i zwyczajnie odparowuje ? Najlepiej wjedź na kanał i obejrzyj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pila24 318 Opublikowano 22 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 Sprawdź trójniki od węży nagrzewnicy które są połączone z reduktorem lpg i przy samym reduktorze sprawdź czy nie ma śladów płynu na kolankach wodnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregory87 1188 Opublikowano 22 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 Od zbiorniczka wyrównawczego idzie cienki wężyk do metalowej rury magistrali wodnej. Sprawdź tam czy nie ma nalotu po płynie. Do tej magistrali wkręcony jest króciec (krótka mała rurka) i potrafi się poluzować na gwincie. U mnie tam uciekał płyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Cinek 1 Opublikowano 22 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 Dzieki za podpowiedzi i nakierowanie gdzie szukać ewentualnych przyczyn. Postaram sie posprawdzać w najbliższym czasie po pracy i napisać o postępach i efektach. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie bloku. Czy sprawdzenie ciśnienia na poszczególnych cylindrach wykluczy pęknięcie bloku? Czy jest jakaś metoda na sprawdzenie go, ponieważ w głębi serca mam nadzieję ze jest cały, aczkolwiek chciałbym mieć pewność co do niego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek31071977 13 Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 Oby to nie był blok.Może mieć jakieś mikropęknięcie i wszystko wydaje się ok,a już puszcza.U mnie akurat poczułem,że coś poszło,bo przez chwilę miałem woń spalenizny.Auto jeździło normalnie.ALE po postoju problemy z odpaleniem i chmura białego dymu zanim nie przepalił.Zajrzałem pod maskę i już pół zbiorniczka nie było.Dolałem i do mechanika tylko dojazd.Nie jestem znawcą,ale w ciemno obstawiałem blok i niestety tak było.Ty już masz słuszny nalot też.Mam 2 znajomych,co mają większy i nic się nie dzieje.Ale wyrobiłem sobie pewną teorię na temat tych bloków w ASN.Ale to dla siebie,bo nie będę zaśmiecał technicznego i kogo to interesuje.Może skontaktuj się z kolegą waskivw.On ogarnia te ASN.Mojego też.Można powiedzieć,że ma doktorat z tego.Może on ci coś podpowie najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emejcz 76 Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 Centymetr płynu to bez problemu może małymi wyciekami ubywać. Wystarczy jak jakiś oring np. na wężu od chłodnicy przepuszcza i już to się skumuluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejK. 44 Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Może też któryś z węży mieć mikropęknięcie i nie zauważysz bo będzie momentalnie odparowywało.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Cinek 1 Opublikowano 30 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Jak narazie dolałem ubytek płynu tydzień temu i obserwuje czy ucieka i jezeli tak to w jakim tępie. Wczoraj zajrzałem pod samochod na kanale i zobaczyłem że jest coś zielonego jakby płyn sie ciekł po jakiejś śrubce i wyparowywał. Dobrze rozumuję? Jeżeli tak to co to jest i z tego oto czegoś moze się sączyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Cinek 1 Opublikowano 1 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2019 (edytowane) W dniu 30.10.2019 o 21:54, .Cinek napisał: Wczoraj zajrzałem pod samochod na kanale i zobaczyłem że jest coś zielonego jakby płyn sie ciekł po jakiejś śrubce i wyparowywał. Dobrze rozumuję? Jeżeli tak to co to jest i z tego oto czegoś moze się sączyć? Wie ktos może co to jest na zdjęciu? Edytowane 1 Listopada 2019 przez .Cinek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeyerBrown 30 Opublikowano 3 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 (edytowane) To coś centralnie na zdjęciu to na 99% zawór kombinowany (jeden z dwóch) sterowany podciśnieniem, przez niego wtórna pompa pneumatyczna wtłacza świeże powietrze (tlen) do kolektora wydechowego w początkowej fazie rozgrzewania silnika (i katalizatorów). To zielonkawe to wg. mnie klej anaerobowy, do połączeń śrubowych. Niektórzy mechanicy uważają, że to EGR Edytowane 3 Listopada 2019 przez BeyerBrown Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lmarrio 0 Opublikowano 3 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 Od lewej: Rura wydechu, zawór dodający powietrze do wydechu podczas rozgrzewania silnika, czarne kolano - magistrala wodna - biegnie na drugą głowicę, na niej jest czujnik temperatury i jak dobrze pamiętam króciec do nagrzewnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Cinek 1 Opublikowano 3 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 10 godzin temu, lmarrio napisał: Od lewej: Rura wydechu, zawór dodający powietrze do wydechu podczas rozgrzewania silnika, czarne kolano - magistrala wodna - biegnie na drugą głowicę, na niej jest czujnik temperatury i jak dobrze pamiętam króciec do nagrzewnicy. 10 godzin temu, BeyerBrown napisał: To coś centralnie na zdjęciu to na 99% zawór kombinowany (jeden z dwóch) sterowany podciśnieniem, przez niego wtórna pompa pneumatyczna wtłacza świeże powietrze (tlen) do kolektora wydechowego w początkowej fazie rozgrzewania silnika (i katalizatorów). To zielonkawe to wg. mnie klej anaerobowy, do połączeń śrubowych. Niektórzy mechanicy uważają, że to EGR Jeżeli to magistrala, to jest możliwe ze przez to ucieka płyn bo się sączy na śrubkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emejcz 76 Opublikowano 3 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 (edytowane) Jak cieknie to standardowo jakiś oring/uszczelka do zmiany. Płyn powinien być czerwony tak swoją drogą. Edytowane 3 Listopada 2019 przez Emejcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Cinek 1 Opublikowano 3 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 1 godzinę temu, Emejcz napisał: Jak cieknie to standardowo jakiś oring/uszczelka do zmiany. Płyn powinien być czerwony tak swoją drogą. Jest czerwony, tylko myślałem przy opracowywaniu zmienia kolor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emejcz 76 Opublikowano 3 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 Nie na zielony. Bardziej na taki pomarańczowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Cinek 1 Opublikowano 3 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 47 minut temu, Emejcz napisał: Nie na zielony. Bardziej na taki pomarańczowy. Ok. Dzieki za informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lmarrio 0 Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 Tak jak Ci już ktoś napisał, sprawdź połączenia instalacji LPG, obejrzyj chłodnice, czy nie ma jasno różowego nalotu, czy przednia szyba nie pokrywa Ci się dziwnym nalotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się