Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skuteczność hamulców - pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ponieważ od jakiegoś czasu mam wrażenie, że mój hamulec zasadniczy pomimo "wszystkiego nowego" (tarcze klocki) nie jest taki jak być powinien proszę o opinię.

Czy jednym z objawów niesprawności samoregulacji  tylnych zacisków może być (prócz typowej/znanej usterki blokowania koła) również i samoczynne "rozkręcanie" się SAMEGO mechanizmu samoregulatora w tylnym zacisku - powodujące jego cofanie się, a tym samym zwiększenie luzu roboczego w tym zacisku?

Przeprowadziłem procedurę resetu przy dźwigni ręcznego - jednak nic to nie daje (link  niżej)

WWW.VWAUDIFORUM.CO.UK

Hi there any advice about hand break adjustment Haynes says to take off centre console and press down on the click to release I can't seem to do it...

 

OBJAW 

Kiedy uznaję, że hamulec jest mniej skuteczny,  po zatrzymaniu pojazdu robię "starodawną" procedurę, polegającą na kilkakrotnym zaciągnięciu hamulca (do końca) przy jednoczesnym naciskaniu hamulca zasadniczego (tak ze 3 razy)

Od tego momentu hamulce są "normalne" tak ze 100 - 200km... 

Procedura powyższa  jak wiadomo powoduje "wymuszony tryb" zadziałania samoregulacji kół tylnych i podprowadzenie tłoczków tylnych zacisków "bliżej" W zasadzie w sprawnym ukł powinno to następować samoczynnie... Skoro jednak taki "adjustment" nie utrzymuje się długo, wnoszę, że któryś samoregulator sam się "zwija" Czy ktoś może się odnieść do moich rozważań i podejrzeń takiego niedomagania samoregulacji?

 

reset PL

 

regulacja recznego.jpg

Edytowane przez Wylye
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jesteś bliski.prawdy tylko nie wiesz dokładnie co jest przyczyną awarii i co za nią odpowiada

Opublikowano (edytowane)

Skoro jestem bliski - to napiszesz co "odpowiada" za taki objaw?

- bo jak pisałem wyżej "reset" linki ręcznego już wykonałem (przy podstawie dźwigni hamulca ręcznego i przeprowadziłem opisana w tym ang - języcznym linku w pozycji 2 na foto)

a4-144.png

Co więc jest przyczyną?

Edytowane przez Wylye
Opublikowano
6 minut temu, Wylye napisał:

Skoro jestem bliski - to napiszesz co "odpowiada" za taki objaw?

- bo jak pisałem wyżej "reset" linki ręcznego już wykonałem (przy podstawie dźwigni hamulca ręcznego i przeprowadziłem opisana w tym ang - języcznym linku w pozycji 2 na foto)

a4-144.png

Co więc jest przyczyną?

Na pewno nie tutaj

Opublikowano

Podłączam się do pytania. Zaciski nowo zregenerowane, wyczyszczone, przesmarowane na nowych uszczelniaczach, tarcze nowe, klocki ate nowe, a ręcznego jak nie było, tak nie ma. Czyżby to linki?

Opublikowano
2 minuty temu, szpakuziom napisał:

Podłączam się do pytania. Zaciski nowo zregenerowane, wyczyszczone, przesmarowane na nowych uszczelniaczach, tarcze nowe, klocki ate nowe, a ręcznego jak nie było, tak nie ma. Czyżby to linki?

A resetowałeś linkę tym przyciskiem nr 2 ze zdjęcia?

Opublikowano (edytowane)

Coś tam kiedyś podciągałem, ale z tego co pamiętam zacisk trzymał, a tak to nie było ręcznego. To było na starych klockach i tarczach, może trzeba zresetować na nowych, spróbuję.

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, szpakuziom napisał:

Coś tam kiedyś podciągałem, ale z tego co pamiętam zacisk trzymał, a tak to nie było ręcznego.

Kolego, po każdej wymianie jednego z tych elementów

1 linka, 2 tarcza, 3 klocki

należy obowiązkowo przeprowadzić procedurę "resetu" przy dźwigni - inaczej ręcznego albo nie będzie, albo będzie blokował koła. W Twoim przypadku - ręcznego "nie ma" Zrób jak opisane jest to w tym linku w moim inicjującym poście

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Ok dzięki, spróbuje tak zrobić.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, szpakuziom napisał:

Ok dzięki, spróbuje tak zrobić.

Zrób to koniecznie - to jest sine qua none w tym systemie...

A wracając do opisanego mojego zagadnienia, ponieważ tylko jeden z kolegów ale na zasadzie (jak to zwykle on) w sumie odpisał "wiem ale nie powiem"  :) i nikt więcej nie ma zdania, zdecydowałem wykonać jedną z 2 rzeczy. Albo wymienię zaciski tylne - nie są one zbyt drogie (zamiennik SKV można kupić już od 150zł) albo kupię w podobnej cenie OEM zregenerowany. Wg mnie uszkodzeniu uległ w moim zacisku sam mechanizm samoregulatora 

SW-0110 Mechanizm zacisku hamulca ręcznego

No nic. Jak zmienię - napiszę tu kolegom jaki to dało efekt.  Pozdrawiam i kolegę "wiedzącego" i tych - jak ja "nie wiedzących" :)

Edytowane przez Wylye
korekta
Opublikowano (edytowane)

:polew: :polew::polew:

obecna młodzież jest mocno pretensjonalna, czeka na gotowe i najlepiej za darmo

ciężko ruszyć głową  ?

jeżeli jest problem to trzeba mu się dokładnie przyjrzeć A nie zgadywac, wymieniać wszystko po kolei i wydawać nie potrzebnie kase.

Zeby nie było że jestem cham to Ci powiem, problem leży w tłoczku i tylko tam. Aby nie było łatwo sam musisz znaleźć co dokładnie.

 

 

 

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.10.2019 o 11:55, Dev napisał:

:polew: :polew::polew:

obecna młodzież jest mocno pretensjonalna, czeka na gotowe i najlepiej za darmo

ciężko ruszyć głową  ?

jeżeli jest problem to trzeba mu się dokładnie przyjrzeć A nie zgadywac, wymieniać wszystko po kolei i wydawać nie potrzebnie kase.

Zeby nie było że jestem cham to Ci powiem, problem leży w tłoczku i tylko tam. Aby nie było łatwo sam musisz znaleźć co dokładnie.

 

 

 

Kolego DEV. Czytam to forum i samemu zdarza mi sie pisać tu od kilku lat. Uważam Cie za autorytet w dziedzinie  hamulców tu na forum i mówię to uczciwie (pomimo, że doszło kiedyś pomiędzy nami do ostrej polemiki) Nie masz racji jednak przynajmniej w trzech kwestiach. Po pierwsze nie jestem już "młodzieżą" niestety ? (rocznik 1961) po wtóre forum służy właśnie temu by pytać - zapytałem więc. (czym innym jest forum serwisowe gdzie serwisant wcale nie musi dzielić sie wiedza, czym innym jest forum amatorskie gdzie każdy powinien się podzielić informacją. Twoje podejście często to widzę polega na odpowiedzi typu "to jest do zrobienia przyślij mi podzespół lub przyjedź do mnie pomogę" i nr telefonu. Traktujesz forum jak darmową reklamę swojej działalności, pytających gasisz często tekstem "sam zepsujesz przyślij do mnie" a to jest wg mnie naganne. Wiem, że nie jesteś jedyny z takim podejściem są i inni naprawiający i sprzedający. Nie chcesz podpowiedzieć ok ale nie powinieneś moralizować bo zachowujesz sie tym samym jak hipokryta. Dlaczego? Bo czerpiesz z ogólnych for pełnymi garsciami ja zresztą tez, tylko ze ja opisuje dokładnie swoje perypetie i nie robię z tego "wiedzy tajemnej" Kończąc swój ten elaborat dziękuję Ci za wypowiedz i skierowanie mojej uwagi na gwint długoskokowy w tłoczku. Przyjrzę mu się. Pozdrawiam 

Edytowane przez Wylye
korekta stylu
Opublikowano

Możesz wskazać z których to for tak czerpię korzyści garściami, hm ?

Wskaż mi choć jedno (pomijam A4-klub) a zrobie Ci te Twoje zaciski za darmo.

Opublikowano (edytowane)

Kolego DEV - zreflektuj się, "czerpać garściami" to taka figura retoryczna oznaczająca że całą wiedzę zdobywamy w drodze praktyki a przy współczesnych samochodach również w obiegu elektronicznym. (INTERNET) Ludzie dzielą się na takich - jak Ty, którzy niechętnie się dzielą informacją i na takich jak ja - którzy piszą o wszystkim czego się dowiedzą.  Osobiście sporo spraw dotyczących moich wszystkich aut które eksploatowałem "wyłuskałem" na forach anglo i rosyjskojezycznych. Wszystkie "zagdwozdki" opisałem w przystępny sposób "dla potomnych" Jednym z ciekawszych tematów było rozpracowanie kwestii ustawień rozrządu silnika Z20NET bez użycia szablonów tzw "blokad" aluminiowych (są praktycznie nieosiągalne w wersji ORI poza serwisami) w silniku SAABA 2.0 na forum VECTRY. Gdybym postępował tak jak Ty i pisał "przyjedź to ci zrobię" może zarobiłbym a few dollars more - ale byłoby to sprzeczne z moją etyką. (wiesz co to :) )  DEV - zostawmy te wycieczki. Masz sobie prawo pisać co chcesz i ile chcesz, tylko nie krzycz, że "ta młodzież jest roszczeniowa i chciałby wszystko mieć za darmo" Uwierz mi, że po to jest Internet i fora, by wymieniać informacje i do tego BEZ INTE RE SOWNIE. Załóż sobie swój portal pt "swap hamulców AUDI" i wtedy każdy pytający o informacje "how to" może dostawać taka odpowiedź - jak wyżej  napisałeś. Tu, zaś skoro bierzesz udział w rozmowie -  to albo podajesz informacje albo nie piszesz wcale. Tak zresztą robi wielu znanych tunerów i różnych innych "sław interfejsu" 

Siedzą, cicho, czytają, uzupełniają swoją wiedzę a potem... (jak Ty) sprzedają ją klientom  usprawiedliwiając się po drodze - no przecież "musiałem się napracować - naszukać tych informacji, przecież mam prawo żądać zapłaty"... Tak, masz prawo - pod warunkiem że nie oferujesz usług na otwartym forum. Gdybyś tak się zachował na AUDIZINE lub na PELICANIE - zostałbyś "ukamienowny"

Wiesz dlaczego ? z powodów etycznych - wiesz co to takiego?

Edytowane przez Wylye
Opublikowano
23 minuty temu, Wylye napisał:

Kolego DEV - zreflektuj się, "czerpać garściami" to taka figura retoryczna oznaczająca że całą wiedzę zdobywamy w drodze praktyki a przy współczesnych samochodach również w obiegu elektronicznym. (INTERNET) Ludzie dzielą się na takich - jak Ty, którzy niechętnie się dzielą informacją i na takich jak ja - którzy piszą o wszystkim czego się dowiedzą.  Osobiście sporo spraw dotyczących moich wszystkich aut które eksploatowałem "wyłuskałem" na forach anglo i rosyjskojezycznych. Wszystkie "zagdwozdki" opisałem w przystępny sposób "dla potomnych" Jednym z ciekawszych tematów było rozpracowanie kwestii ustawień rozrządu silnika Z20NET bez użycia szablonów alu w silniku SAABA 2.0 na forum VECTRY. Gdybym postępował tak jak Ty i pisał "przyjedź to ci zrobię" może zarobiłbym a few dollars more - ale byłoby to sprzeczne z moją etyką.  DEV - zostawmy te wycieczki. Masz sobie prawo pisać co chcesz i ile chcesz, tylko nie krzycz, że "ta młodzież jest roszczeniowa i chciałby wszystko mieć za darmo" Uwierz mi, że po to jest Internet i fora, by wymieniać informacje i do tego BEZ INTE RE SOWNIE. Załóż sobie swój portal pt "swap hamulców AUDI" i wtedy każdy pytający o informacje "how to" może dostawać taka odpowiedź - jak wyżej  napisałeś. Tu skoro bierzesz udział w rozmowie - albo podajesz informacje albo nie piszesz wcale. Tak zresztą robi wielu znanych tunerów i  różnych "sław interfejsów" 

Siedzą, cicho, czytają uzupełniają swoją wiedzę i (jak Ty) sprzedają ją później klientowi.

czyzby na anglojęzycznych tudzież rosyjskich stronach nie było żadnej informacji na temat tak prostego urzadzenia jak zacisk hamulcowy ?

nie wierzę....

 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Dev napisał:

czyzby na anglojęzycznych tudzież rosyjskich stronach nie było żadnej informacji na temat tak prostego urzadzenia jak zacisk hamulcowy ?

nie wierzę....

 

owszem proszę np tu:

WWW.MIATATURBO.NET

Suspension, Brakes, Drivetrain - Bad Pedal Feel, possibly parking brake related? - So I swapped out for new pads (DTC-60's) and my pedal feel has...
 
A tu, niżej wyobraź sobie że nawet nie tylko przy naszych "taczkach"  AUDI zobacz jak pięknie dzieli się NORMALNY świat informacjami "wiedzy tajemnej" samoregulacji w Porsche - to jest dopiero "jazda" :)  
WWW.914WORLD.COM

914World.com is the fastest growing online 914 community! We have it all, classifieds, events, forums, vendors, parts, autocross, racing, technical...

 

I wiesz co DEV... nie męcz już "pały" - tak czy siak zajrzę do tych cylindrów - hand brake, i albo wymienię je (tłoczki) albo wymienię całe zaciski i napiszę tu kolegom jakie efekty osiągnąłem. Wiem - wiem... Ty wiesz ale nie powiesz - bo co masz mówić "za darmo" :buhaha:

Edytowane przez Wylye
korekta
Opublikowano

Powodzenia :polew:

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Dev napisał:

Powodzenia :polew:

I Tobie w sprzedawaniu informacji "wiem ale nie powiem" :kox:

Prześledź tych kilka swoich wypowiedzi od pierwszej do ostatniej w tym wątku - są tak samo żałosne - jak te twoje "fachowe" porady... Wiem ale nie powiem "bo to kosztuje"

Dziwię się moderatorom , że za taką postawę nie jesteś banowany (np samo podawanie nr telefonu działalności gospodarczej to nawet nie krypto - to reklama) Ja przeczytałem te twoje wypociny jeszcze raz i jestem zszokowany prezentowaną etyką... Wiesz co to takiego? :ssij:

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Powiem ci, że robiłem kilka zacisków tył u siebie i nigdy nie stosowałem żadnych procedur adaptacji hamulca ręcznego i wszystko działało jak trzeba.

Nie wiem czy to cię na cokolwiek naprowadzi, ale ręczny zawsze działa słabiej na początku po zmianie klocków tarcz zanim się ułożą. 
Logika mi podpowiada też, że może łapać wyżej gdy:
-piasty/tarcze nie zostały poprawnie oczyszczone i jest bicie - wtedy przestrzeń między klockiem a tarczą jest większa niż być powinna i tłok potrzebuje przebyć większą drogę aby załapać tarczę
-źle zostanie zamontowana ta blaszka na trzpieniu samoregulatora (choć w tym przypadku to powinien raczej łapać niżej niż wyżej - tak mi się wydaje)

Dev prawie zawsze za problemy z tyłem wini niepoprawne odpowietrzenie, ale w tym przypadku skoro samoregulator jest całkowicie mechaniczny to nie powinno to mieć znaczenia.

Opublikowano

Tylko że tutaj samoregulator nie jest problemem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...