jankes82 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Witam. Jakieś 3 miesiące temu znajomemu padł akumulator, dla pewności podłączyliśmy mój i wszystko grało. Gdy znów włożyłem do swojego zaczęły się problemy. Po odpaleniu ku memu zdziwieni auto zdechło(tylko ten jeden raz) ale za każdym razem przy hamowaniu i wciśnięciu sprzęgła obroty falowały kilkakrotnie w zakresie 400-900(kolejno podnosi się dolna granica, aż stanie na 900, wrażenie jakby chciał zgasnąć). Po jakimś tygodniu problem sam zniknął, myślałem że to tylko zbieg okoliczności i że to może była wina paliwa...aż do wczoraj Przez nieuwagę zostawiłem auto na noc na światłach. Prostownik w ruch, po pracy podłączyłem akumulator i ...cholerstwo wróciło. Może po odłączeniu akumulatora coś się rozprogramowało? Mam nadzieje że tak jak ostatnim razem samo się naprawi. Jeśli ktoś miał podobny problem prosiłbym o pomoc.
jankes82 Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 Dzięki.Ale po ostatnim razie wnioskuję że samo wróci do normy? Wrazie czego koszt niewielki??
Ronin Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Samo do normy nie wróci, bo nie ma procedur uczenia się Przepustnice trzeba zaadaptować, jak brak wyraźnej poprawy to trzeba umyć i sprawdzić odme, bo te rurki pękają, są ze złych materiałów. Możesz to zrobić sam, ale wcześniej sprawdź odme, bo jak nie masz rurek to samochód stoi parę dni. A takto kupisz rurki i wymienisz wszystko samemu w sobote, jak jest chwila spokoju. Odma jest pod kolektorem dolotowym i trudno zobaczyć, ale można zastosować kamerke do internetu i laptop. Jak jest popękana ta plastikowa część to trzeba wymienić i nie ruszaj wcześniej przepustnicy, bo Ci wszystko się w rękach rozejdzie. Masz samochód z 97 to przypuszczalnie jest tak samo jak u innych. Rozłączenie zasilania tylko pokazało problem w większym zakresie. Nnnnnnnno, to do roboty, będzie jak nowy. Zdrówka
mstan Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Witam Można to załatwić bez kosztów i straconych nerwów(przed światłami). Każdorazowo możesz samemu zaadaptować przepustnice (bez użycia VAG-a) stosując ogólnie znaną na forum procedurę. Pozdrawiam
dark79 Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 możesz spróbować samoadaptacji przepustnicy, włącz zapłon, powyłączaj wszystkie odbiorniki prądu, zostaw auto na włączonym zapłonie na o kolo 30 sekund, możesz otworzyć maskę, z okolic przepustnicy powinien być słyszalny tak jakby pisk, może się uda u mnie to działa, ale ja mam przepustnice elektroniczna a ty na lince jeszcze, warto myślę spróbować
Ronin Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy: ► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował. ► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. ► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. ► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. Gdy masz VAG'a robisz to tak : 1. Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: ► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V ► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu). ► Przepustnica czysta! ► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne) ► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC 2. PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (ale bez zaworu regulacji biegu jałowego): Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] [01 - Silnik] [bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS i Marelli np. silniki ADY i AEE). [idź!] [Przełącz na Nastawy - 04] Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na : [bloki pomiarowe - 08] ...i gotowe. PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. Można także bez VAG'a, zobacz na forum. :gwizdanie: Zdrówka
jankes82 Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Opublikowano 22 Marca 2009 Dzięki za rady. Próbowałem samoadaptacji, niby wszystko jest jak w opisach przez(30 sek. pisk potem kliknięcie) ale nie pomogło. Pytałem czy może sama sie zaadoptuje bo ostatnim razem problem sam zniknął. Myślałem może jutro spróbować przeczyścić ale znając moje szczęście i cierpliwość jeszcze coś spiep.. Jak nie to poszukam kogoś sprawdzonego i dam na komp. [br]Dopisany: 20 Marzec 2009, 21:00_________________________________________________Dziś wziąłem się za robotę, efekt- chodzi jak marzenie. Wyczyściłem przepustnice "na lusterko" i przeprowadziłem zgodnie z zaleceniami proces samoadaptacjii. Forum jest rewelacyjne, sam nie miałbym pojęcia od czego zacząć i może jakiś mechanik wymyśliłby cholera wie co, za co skasowałby grube pieniądze( zdarza się jak klient nie ma pojęcia co się dzieje). Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI.
franio Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 dokładnie u mnie było to samo, po umyciu (jeszcze nie adoptowałem) wróciło mi 5 lat życia
rados_90 Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 u mnie wystarczyło wyczyścić przepustnicę... efekt- baa nie ma porównania :> pozdro
Januszl0 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 mam podobne objawy z obrotami ale na vagu pokazuje mi : 17939 - Przestawianie faz wrozrządurz¹du: przerwa w obwodzie P1531 - 0sygnałuak sygnału / brak komunikacji przeczyścia mam zamiar przeczyscic przpustnice i zrobic adaptacje ale błędu jak ugryźćod ten błą nie mam pojecia nawet nie wiem gdzie ręce wsadzić CO mi proradzicie ??
Januszl0 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 A4 benzyna 2.4 bo to braciaka samochod, mój to jak w profilu
franio Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 to zrób tak jak tu jest napisane :gwizdanie:
luiss Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 ja miałem tak samo zdech akumulator po naładowaniu przez pare dni obroty same przestały falować miałem tak dwa razy a komputer powinien sam przywrucic ustawienia fabryczne więc może lepiej poczekaj bo od rozładowanego akumulatora raczej nic sie niepowinło popsuc a rozprogramowac napewno a zwłaczsza że wcześniej było wszystko dobrze pozdro.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się