Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 TFSI znikający olej problem rozwiązany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może się to komuś przyda...

Od momentu zakupu mój egzemplarz zużywał odrobinę oleju (mniej więcej 0.1/1000km). Co najciekawsze ... raz więcej, raz mniej, raz wcale.  Niby niedużo, ale w porównaniu z moim drugim samochodem (A3 3.2) to jednak sporo. Co się okazało... przy wymianie termostatu zmuszeni byliśmy ściągnąć zderzak. Przy lewym nadkolu jest dodatkowa chłodnica zaopatrzona w swego rodzaju rękaw, który jest doprowadzony do kratki w zderzaku ( w okolice przeciwmgielnych). Poprzedni właściciel niestety założył zderzak z .... zaślepionym wlotem powietrza. 

Dodatkowo mam podejrzenie, że termostat okresowo  przycinał się (nie w pełni otwierał)  od jakiegoś czasu o czym może świadczyć np. fakt, że po przejechaniu z Krakowa nad morze poziom oleju był bez zmian, a w drugą stronę ubyło na bagnecie 2mm. 

Po wymianie termostatu i przeróbce zderzaka przejechałem 2k i poziom oleju jest na max. tak jak wlałem. :-). Temperatura oleju na zegarach też niższa o dobre 10 stopni. 

Także szwankujący termostat (a można  tego nawet nie zauważyć, bo wskazówka stoi na "90" nawet przy temperaturze ok. 105) może się przyczynić do problemów ze znikaniem oleju.  

Opublikowano

Dlaczego byliście zmuszeni do zdejmowania zderzaka przy wymianie termostatu? O jakim silniku mowa, 3.0 TFSI z kompresorem czy turbiną?

Opublikowano (edytowane)

Bo okazało się, że cześć rury została w środku termostatu, poza tym chciałem zmienić pompę płynu. ASO rozbebesza cały przód, znalazłem gdzieś na jakimś forum w stanach info, że przód (cały z chłodnicami) można kilka centymetrów odchylić co oszczędza kilka godzin pracy. Tak czy owak zderzak trzeba ściągać... No łatwy ten samochód do serwisowania nie jest :-). A silnik z kompresorem - który notabene też trzeba ściągać, żeby wymienić termostat :-)

A podejrzewam, że gdyby nawet  chodziło o sam termostat to i tak trzeba by odchylić przód, bo jest bardzo mało miejsca. Żeby wyciągnąć termostat, trzeba wyciągnąć rurę płynu, z kolei, żeby ona wyszła, trzeba odkręcić koło pompy. No generalnie jest ciasno, więc uchylenie przodu sporo ułatwia. A żeby przód uchylić trzeba ściągnąć zderzak. Żeby ściągnąć zderzak potrzebny jest podnośnik ( koła, plastiki pod spodem itp. :-)

Edytowane przez czarny108
Opublikowano (edytowane)

U mnie tez termostat był wymieniany razem z pompą wody i dało radę bez zdejmowania zderzaka ani odsuwania pasa przedniego.
 

Pas przedni trzeba było jedynie odsunąć do zmiany kółka kompresora ale to było przy innej okazji. 

Edytowane przez Ralf_82
Opublikowano

No to Twój mechanik jest artystą :-)  Ja musiałem też zmienić tę rurę, która biegnie przez cały przód i wchodzi do termostatu od frontu, bo część z oringiem została w termostacie, więc inaczej się nie dało. 

Ale to akurat dobrze, bo pewnie bym się nie dowiedział, że ta mała chłodniczka nie działa jak należy. 

Opublikowano

Najważniejsze, że masz już temat ogarnięty i wszytko działa jak należy. 

Ps. Swoją drogą, to twój egzemplarz wyjątkowo mało oleju bierze, ponoć normą jest 0.3-0.5 litra na 1000km. 
Moja z wadliwą odma i ciężką nogą pije ostatnio pół litra na 1000km... Szkoda,że nie wiedziałem o tym problemie jak termostat się zesrał... Teraz znowu trzeba ściągać sprężarkę...:/

Opublikowano (edytowane)

A jaki olej wlewasz? Bo ciekawe jest to, że konfiguratory  doboru oleju na Europę zalecają 5W30 a na Stany 5W40.

Też przy okazji chciałem odmę zmienić, ale to jeszcze grubsza rzeźba, bo oczywiście jest przysłonięta przewodami paliwowymi, więc trzeba drążyć głębiej....  

Edytowane przez czarny108
Opublikowano

Ja od początku leje 5w40.  
Do niedawna kupowałem Millers a ostatnio zalany został Motul i niestety ale tego ubywa więcej wiec wracam do Millersa. 

Opublikowano

nie wiem ile mój żre oleju bo zmieniam co 3000km :decayed:

Opublikowano

to rzeczywiście był artysta, ja też muszę już pas odsuwać żeby zciągnąć pasek od kompressora :kwasny:

co do oleju eu vs us, jest to głównie kwestia paliwa, w us więcej siarki, aczkolwiek ja bym w życiu 5w30 nie załał do 3.0tfsi z uwagi na temperaturę oleju w nim.

Z tego co zauważyłem ilość poboru zależy od: stanu silnika, lepkości oleju i ciężkości buta.

czarny108, ta chłodnica za halogenem od strony kierowcy to dodatkowa chłodnica od chłodzenia powietrza w IC, nie od silnika, chociaż w serii te układy się krzyżują. Przed wymianą termostatu na vcds widziałeś te 105stC ?

Opublikowano
4 godziny temu, przemek530d napisał:

Czarny108, ta chłodnica za halogenem od strony kierowcy to dodatkowa chłodnica od chłodzenia powietrza w IC, nie od silnika, chociaż w serii te układy się krzyżują.

Gdzie Ty masz IC w 3.0tfsi ???

Opublikowano

w obudowie kompressora

Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, przemek530d napisał:

Przed wymianą termostatu na vcds widziałeś te 105stC ?

Olej - dochodził nawet i do 110 przy szybszej jeździe, teraz na pewno jest kilka stopni mniej.  Wskazanie na zegarach (przez szybszą jazdę rozumiem 120 na ekspresówce  :)  nie 180)

Płyn - nie wiem, czy to było dokładnie 105,  ale na pewno ponad 100 ( na interfejsie OBDeleven) i dopiero wskazówka od płynu ruszała w górę. ( Jak się wystudził po awarii odpaliłem i patrzyłem co się dzieje na desce i na ekranie interfejsu) 

Mam taką teorię, że ten termostat musiał niedomagać już od pewnego czasu w związku z czym olej pracował w podwyższonej temperaturze - choćby rury wydechowe są teraz mniej okopcone. No i mniej znika - po 2000 na MMI jest  max bez zmian, na bagnecie ubył 1mm. 

Edytowane przez czarny108
Opublikowano
7 godzin temu, przemek530d napisał:

w obudowie kompressora

To jest watercooler

Opublikowano
25 minut temu, Dev napisał:

To jest watercooler

ciekawie sobie to wymyśliłeś, ale nie ma czegoś takiego, a to że medium chłodzącym jest ciecz to zakładam że wszyscy tutaj wiedzą

ssp AUDI str 17

http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/docs/ssp/VWUSA.COM_SSP_925803_3.0L_V6_TFSI_Engine.pdf

VAG te rdzenie nazywa "intercooler"

 

czarny108, ciekawa informacja ? sprawdzę u siebie

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, przemek530d napisał:

ciekawie sobie to wymyśliłeś, ale nie ma czegoś takiego, a to że medium chłodzącym jest ciecz to zakładam że wszyscy tutaj wiedzą

Do 3.0tfsi na kompresorze możesz sobie założyć intercooler, są gotowe zestawy na ECSie

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, Dev napisał:

Do 3.0tfsi na kompresorze możesz sobie założyć intercooler, są gotowe zestawy na ECSie

daj linka do tego o czym piszesz,

wszyscy dokładają/wymieniają chłodnice w układzie chłodzenia powietrza doładowanego 

Edytowane przez przemek530d
Opublikowano

Intercooler to intecooler, nie zależnie między jakimi czynnikami jest wymiana ciepła; powietrze-powietrze czy powietrze-woda. Nazwa wzięła się z zastosowania/przeznaczenia (intercooler - any device for cooling a fluid between successive heating processes, especially for cooling a gas between successive compressions). I tak na prawdę S4 ma 2 intercoolery w układzie dolotowym... ;-) i dodatkowo chłodnicę płynu (nie intercooler) w zderzaku (którą możemy wymienić na większą) między płynem a powietrzem z otoczenia.

A to, że potocznie nazywa się je inaczej (watercooler) czy po polskiemu interkóler wodny ;-) to inna kwestia...

(water cooler - a container for holding drinking water that is cooled and drawn off by a faucet or spigot) :-D

Opublikowano

Sam producent nazywa ten układ chłodzenia ...chłodnicą.. 

Screenshot_2020-01-09-19-22-45.png

Opublikowano
2 godziny temu, pila24 napisał:

Sam producent nazywa ten układ chłodzenia ...chłodnicą.. 

Screenshot_2020-01-09-19-22-45.png

no nie do końca, patrz mój post #15,

po angielsku producent użył słowa "intercooler", a na polski przetłumaczyli tak jak potrafili :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...