franc8 Opublikowano 19 Listopada 2019 Opublikowano 19 Listopada 2019 Witam, poszukuje auta A4 B7 quatro z silnikiem .... i teraz problem bo auto ma być zagazowane. Najbardziej obstawałem za 1.8T 163KM ale ciężko znaleźć coś sensownego ( nie mówiąc o 190KM) ale jest kilka propozycji z silnikiem 3.2. Pytanie jest takie Jak wygląda odporność na LPG silników od 1.8 w zwyż i jaki koszt instalacji do tego silnika ( tak w przybliżeniu). Podobno 2.0 źle znosi lpg i koszt instalacji duży. Dzięki za odp.
Kubal2216 Opublikowano 20 Listopada 2019 Opublikowano 20 Listopada 2019 W B7 był slinik 1.8T 163 kM - 190kM występowała ale w B6. W B7 były dwa silniki 2.0 - jeden TFSI (200 lub 220 kM w zależności od wersji), który rzeczywiście trochę trudniej zagazować (wyższy koszt) a także zwykły silnik 2.0 (136kM), do którego łatwiej (taniej) założyć instalację. Jeżeli musi być z napędem quattro to w grę wchodzi jedynie ten TFSI. Silnik 3.2 podobnie jak 2.0 TFSI ma wtrysk bezpośredni, a najlepiej instalacja się spisuje w autach z wtryskiem wielopunktowym (MPI). Znaleźć zadbany egzemplarz z dobrym wyposażeniem, nie składany z kilku jest cholernie ciężko. Quattro zawsze można dołożyć, więc bym się nie upierał, że fabrycznie musi już być z takim napędem.
przem8 Opublikowano 20 Listopada 2019 Opublikowano 20 Listopada 2019 Tylko trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy się opłaci. Do silników z bezpośrednim wtryskiem instalacja jest droższa i prócz spalania gazu dochodzi jakieś 2-4 litry benzyny w zależności jaki sterownik i warunki eksploatacji. Robiąc 10-15 tyś rocznie nawet nie myśl żeby gazowac wynalazki typu fsi, tfsi.
franc8 Opublikowano 20 Listopada 2019 Autor Opublikowano 20 Listopada 2019 Właśnie o to chodzi że obecnie można wszystko zagazować tylko nie zawsze jest to ekonomicznie (przebiegi 10-20 tyś), dlatego moje pytanie było czy warto. Czyli jednak nic się w temacie nie zmieniło 1.8 T 163KM potem chip i gaz. No cóż trzeba szukać dalej
Rosomak91 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Mogę się mylić, ale z prawilnych silników do gazu w b7 to 1.6 102. konie i 2.0 130 koni. Pozostałe w tfsi teoretycznie do gazu się nadają, ale czas zwrotu instalacji jest znacznie dłuższy. Moim subiektywnym zdaniem jak kupujesz tfsi jeździsz na benzynce, i to tej droższej. Dwu litrowy w b7 jest mniej narażony na olejożerność niż ten w b6 (nie mam na to naukowego opracowania). Przy zakupie musiałbyś dokładnie sprawdzić stan silnika. Jeśli chodzi o dynamikę nie ma tragedii, chyba, że wozisz 3 worki cementu i tankujesz do pełna wystarczy, żeby zaczął zamulać xD 1.6 jest za***istym silnikiem... ale tylko w wozie, który służy do wożenia d*py z punktu a do punktu b. Jeśli chcesz emocji to nie tędy droga. Jeśli chcesz bezawaryjności, niskich kosztów eksploatacji to właśnie ten silnik. Oba z tych silników są tanie w eksploatacji - chyba, że w dwulitrowym występuję nadmierne zużycie oleju. Jeśli chodzi o pozostałe silniki są na bezpośrednim wtrysku. Oprócz chyba 4.2 w esce. Myślę, że jak szukasz auta do gazu, pomyśl nad inną marką, od b7 silników do gazu jest coraz mniej, ewentualnie b6 - takie starsze b7.
pila24 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Opublikowano 11 Stycznia 2020 2 godziny temu, Rosomak91 napisał: Mogę się mylić, ale z prawilnych silników do gazu w b7 to 1.6 102. konie i 2.0 130 koni. Pozostałe w tfsi teoretycznie do gazu się nadają, ale czas zwrotu instalacji jest znacznie dłuższy. Moim subiektywnym zdaniem jak kupujesz tfsi jeździsz na benzynce, i to tej droższej. Dwu litrowy w b7 jest mniej narażony na olejożerność niż ten w b6 (nie mam na to naukowego opracowania). Przy zakupie musiałbyś dokładnie sprawdzić stan silnika. Jeśli chodzi o dynamikę nie ma tragedii, chyba, że wozisz 3 worki cementu i tankujesz do pełna wystarczy, żeby zaczął zamulać xD 1.6 jest za***istym silnikiem... ale tylko w wozie, który służy do wożenia d*py z punktu a do punktu b. Jeśli chcesz emocji to nie tędy droga. Jeśli chcesz bezawaryjności, niskich kosztów eksploatacji to właśnie ten silnik. Oba z tych silników są tanie w eksploatacji - chyba, że w dwulitrowym występuję nadmierne zużycie oleju. Jeśli chodzi o pozostałe silniki są na bezpośrednim wtrysku. Oprócz chyba 4.2 w esce. Myślę, że jak szukasz auta do gazu, pomyśl nad inną marką, od b7 silników do gazu jest coraz mniej, ewentualnie b6 - takie starsze b7. Zapomniałeś czy celowo nie wymieniłeś 1.8T który bardzo dobrze znosi lpg ??
Rosomak91 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Opublikowano 11 Stycznia 2020 4 godziny temu, pila24 napisał: Zapomniałeś czy celowo nie wymieniłeś 1.8T który bardzo dobrze znosi lpg ?? A w b7 jest 1.8t na starym wtrysku? Ktoś mi kiedyś wyprał mózg, że jak b7 to 1.8tfsi.
przem8 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Opublikowano 11 Stycznia 2020 (edytowane) 23 minuty temu, Rosomak91 napisał: A w b7 jest 1.8t na starym wtrysku? Ktoś mi kiedyś wyprał mózg, że jak b7 to 1.8tfsi. Oczywiście, że tak 1.8t bfb. Jakby tam było 1.8 tfsi to ceny tych padaczek byłyby o połowę niższe i ludzie nie zabijaliby się o te modele Edytowane 11 Stycznia 2020 przez przem8
pila24 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Opublikowano 11 Stycznia 2020 36 minut temu, Rosomak91 napisał: A w b7 jest 1.8t na starym wtrysku? Tak,pochodna tego co było w b5 rodzina silników ea113,a jeszcze bardziej się zdziwisz jak Ci napisze ze 2.0tfsi z b7 to jest rozwinięcie starego1.8T. I nie ma nic wspólnego oprócz nazwy i pojemności z rodziną ea888 czyli 2.0 tfsi i 1.8 tfsi(b8 i inne z tej epoki). 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się