Muskel1 Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Może być pompa lub zawór dozujący, chociaż na zdjęciach widać, że ciśnienie w układzie AdBlue masz 4,7 Bar (powinno być tak ok. 5 Bar) i pompa kręci z prędkością 1340 obr/min., więc może zawór dozujący przytkany. Zalany sterownik zapisuję raczej błędy o zasilaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jok21 Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego (edytowane) Jutro podłącze vcds i spróbuję włączyć pompę i wyjąć wtryskiwacz,zobaczę jak to wygląda. Ten błąd o zwarciu może świadczyć o sterowniku? Carscanner pokazał błędy na drugim zdjęciu Edytowane 12 Lutego przez jok21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Myślę, że nie skoro pompa kręci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jok21 Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Jutro porobię testy i napisze co ustaliłem,dzięki za pomoc👍 ale zwróć muskel uwagę że przy błędzie o za niskim ciśnieniu w zamrożonej ramce prędkość pompy jest 0 obr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego No tam akurat nie pracowała dlatego ciśnienie też było tylko 2.56 Bar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jok21 Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego (edytowane) Kiedyś gdzieś widziałem stronkę ze schematami elektrycznymi ale niestety nie pamiętam jej nazwy,podłączyłbym pompę na krótko w kostce żeby sprawdzić czy działa Edit. Znalazłem ale który to plus i minus😅 zielony i brązowy? Edytowane 12 Lutego przez jok21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Brązowy to prawie zawsze masa. Pozostałe nie są opisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jok21 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Sprawy się mają następująco,robię test dawki zawór cyka ale jak widać na zdjęciu pompa nie pracuje choć jest wysterowana na 70%. Chyba pompa umarła i trzeba szukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jok21 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Możliwe ale samej nowej pompy nie kupisz, bo nie występuje ona jako oddzielny element. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jok21 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego (edytowane) Tak wiem że występuje razem ze zbiornikiem,kładę się pod auto zobaczę jak wygląda wtyczka i wiazka przy sterowniku. Dziś jedyny błąd jaki się zapisał od czasu skasowania to niskie ciśnienie czynnika nic poza tym,to mnie skłania do wniosku że pompa ma dość. Edit. Ożyło,przeczyściłem kostki spryskalem kontaktem,zrobiłem reset ilości w zbiorniku i reset blokady scr w vcds I działa. Pytanie jak długo. Edytowane 13 Lutego przez jok21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robbkris Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego Witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum więc przede wszystkim chciałbym podziękować za ten wątek i tonę informacji w nim zawartą. Króciutko moja historia z zasięgiem 1000km po wyskoczeniu błędu ad blue. 1) Błąd wyskoczył po długiej trasie w deszczu, czyli od razu podejrzenie padło na sterownik. 2) W moim aucie sterownik był z końcówką "B". 3) Skasowałem błąd i nie wyskoczył na nowo ale już wiedziałem, że trzeba rozglądać się za innym sterownikiem bo błąd na 99% wróci. 4) Zamówiłem z allegro używany z końcówką "B". 5) Problem z ad-blue wrócił po 2 tygodniach tym razem bez limitu km. Błąd to zwykły "check engine" (P20bc00) 6) Zamieniłem na używkę z allegro która zdążyła przyjść do tego czasu. Wynik: błąd P21ca00 i 1000km zasięgu. Sprzedający nie chciał go z powrotem więc mogłem go otworzyć. 7) Sterownik był zalany ale nie od dziurki z membraną tylko woda dostała się bokiem gdzie był użyty klej. Zdjęcia poniżej. Śmiem twierdzić, że naklejanie membrany długofalowo też nie naprawia problemu na 100% bo woda z solą dostanie się poprzez wżery w aluminium z boku gdzie główna część sterownika łączy się z przyklejaną nakładką. Sterownik montowany jest odwrotnie więc woda stoi sobie w rowku i ma mnóstwo czasu żeby zrobić wżery i rozpuścić klej. 8. 2 sterownik z allegro tym razem bez literki na końcu. Wynik ten sam, czyli P21ca00 i 1000km zasięgu. Czyli już wiem że śmietnik. 9) 3 sterownik z allegro, literka "B" na końcu. To już był hit. Brak komunikacji. Z samego sterownika dostałem błąd z 2020 roku. Prawdopodobnie wtedy ten sterownik padł, wyprogramowali ad blue z auta i to tak jeździło. Koniec końców - śmietnik. 10) Odpuściłem szukanie w Polsce. Stawiam, że te kilka używek, które działały już się sprzedały. Teraz jest już sam śmietnik. 11) Kupiłem z Ebay z literką "D" na końcu. Zadziałał. PS: Nowy sterownik z "B" na końcu w ASO przed rabatami kosztuje 3400. Mój przykład pokazuje że "D" też będzie pasował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego Od początku jest tu napisane, że sterowniki z indexem D pasują jako ostatnie do przedlifta i że takie najlepiej zastosować 😉 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robbkris Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego Teraz, Muskel1 napisał(a): Od początku jest tu napisane, że sterowniki z indexem D pasują jako ostatnie do przedlifta i że takie najlepiej zastosować 😉 Tak, ale było kilka postów, gdzie "D" nie zadziałało i ludzie doszukiwali się problemu np w pompie. Na swoim przypadku mogę tylko potwierdzić, że jak sterownik "D" nie działa to znaczy, że jest zepsuty i można próbować dalej szukać z tą literką sprawnego egzemplarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego Bo kupili tak jak Ty padnięte sterowniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norbirump Opublikowano 23 Marca Udostępnij Opublikowano 23 Marca Witam Mam problem z Adblue. Wyskakuja mi bledy jak na zdjeciach. Czy to wina sterownika? Mam sterownik jak na foto (4M0907355D). Widzialem tu sugestie by wymienic na dokladnie taki. Znalazlem tez info by wlozyc od Q5 poniewaz jest on montowany fabrycznie w srodku. Czy mowa o sterowniku 80A907355??? Prosilbym o jakies sugestie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 23 Marca Udostępnij Opublikowano 23 Marca Błędy z dużym prawdopodobieństwem wskazują na zalany sterownik. Wymień na taki sam, czyli z indexem D. Jak się okazuje sterownik z Q5 nie podejdzie (zostało to przetestowane ). Jeżeli już to z Q7, bo jest taki sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norbirump Opublikowano 23 Marca Udostępnij Opublikowano 23 Marca 4 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Błędy z dużym prawdopodobieństwem wskazują na zalany sterownik. Wymień na taki sam, czyli z indexem D. Jak się okazuje sterownik z Q5 nie podejdzie (zostało to przetestowane ). Jeżeli już to z Q7, bo jest taki sam. Ok. Dzieki za info. Musze szukac w takim razie sterownika. Z tego co widze nie bedzie latwo znaleźć sterownik w dobrym stanie 🤔 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ELLIOTT Opublikowano 24 Marca Udostępnij Opublikowano 24 Marca 22 godziny temu, norbirump napisał(a): Ok. Dzieki za info. Musze szukac w takim razie sterownika. Z tego co widze nie bedzie latwo znaleźć sterownik w dobrym stanie 🤔 zawsze można wyłączyć i temat z głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 24 Marca Udostępnij Opublikowano 24 Marca Nie tak z głowy, bo później przy sprzedaży będziesz się bujał, bo nikt auta nie kupi nie spełniającego warunków homologacji i emisji spalin. Jak wyłączysz AdBlue i go po pewnym czasie będziesz chciał aktywować, to możesz o tym zapomnieć, bo wszystko będzie zatkane. Wtedy wymiana całego układu, a to koszta, których na pewno nie będziesz chciał inwestować w auto na sprzedaż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się