Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w A4 B9 2.0 TDI


Bartek91

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

 

Edytowane przez wachel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wymieniłem sterownik adblue i został mi jeden błąd który nie mogę skasować podrzucam poniżej skan vcds. Czy grzałka pompki znajduje się w zbiorniku? Można ją samą wymienić czy trzeba cały zbiornik ? 

orca_share_media1673612119305_7019638006450884836.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Albo wsadziłeś uszkodzony sterownik albo rzeczywiście grzałka padła. 

A idzie jakoś vcds to sprawdzić? Grzałka znajduje się w zbiorniku? Wymieniając zbiornik trzeba robić jakaś adaptacje ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2023 o 20:14, Muskel1 napisał(a):

Tego nie wiem.

 

Witam a mam pytanie podmieniłem sterownik i dalej ten sam błąd. Mógłby mi ktoś powiedź za co odpowiada ten element wiązki wchodzący do zbiornika adblue zaznaczony na czerwono na zdjęciu. Bezpieczniki znajdują się tylko w bagażniku od adblue?

received_532009375574545.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki od sterownika AdBlue są w lewym tylnym boczku. Panel E, bezpieczniki nr 3 i nr 11.

Screenshot_20230120_164111_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Bezpieczniki od sterownika AdBlue są w lewym tylnym boczku. Panel E, bezpieczniki nr 3 i nr 11.

Screenshot_20230120_164111_Opera.jpg

Myślałem że może jeszcze jakieś odpowiadają, a posiadasz może schemat adblue abym mógł sam posprawdzać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat strona nr 15/22, 15/23, 15/24

Sterownik AdBlue to J880

Grzałka 1 to Z102

Grzałka 2 to Z167

Grzałka drugiego obwodu to Z104

 

A4 B9 2.0 TDI AdBlue.pdf

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Schemat strona nr 15/22, 15/23, 15/24

Sterownik AdBlue to J880

Grzałka 1 to Z102

Grzałka 2 to Z167

Grzałka drugiego obwodu to Z104

 

A4 B9 2.0 TDI AdBlue.pdf 20.94 MB · 5 pobrań

Orientujesz się może czy podgrzewanie grzałki odbywa się cały czas czy w jakieś fazie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to grzałka działa przy minusowych temperaturach w celu rozmrożenia mocznika. Mocznik zamarza przy -11 °C. Być może jak  odepniesz czujnik temperatury załączy grzałkę, bo z odpiętym czujnikiem temp. pokaże najwyższą możliwą minusową temperaturę. Bez gwarancji, że tak zadziała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Z tego co wiem, to grzałka działa przy minusowych temperaturach w celu rozmrożenia mocznika. Mocznik zamarza przy -11 °C. Być może jak  odepniesz czujnik temperatury załączy grzałkę, bo z odpiętym czujnikiem temp. pokaże najwyższą możliwą minusową temperaturę. Bez gwarancji, że tak zadziała. 

Bo chciałem sprawdzić czy kable mają napięcie i niestety mierniki nic nie wskazał. Więc prawdopodobnie muszę poszukać zbiornika z pompą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2023 o 19:11, Muskel1 napisał(a):

Zacznij od sterownika bo to w większości przypadków jest przyczyną przy tym błędzie.

Cześć  , u mnie temat podobny , tzn bład Adblue i odliczanie od 1000km w dół.

Zgodnie z poradą wymieniłem sterownik na używany z Q5 z końcową literką D, koszt 300zł.

Błąd adblue zniknął dopiero po przejechaniu kilku kilometrów. Został jeszcze kontrolka check engine. Czy to tylko kwestia usunięcia błędu ?

 

Ps. poniżej foto mojego zalanego sterownika. Widać wodę na płycie głównej i ślad po przecieku przez membranę  która puściła. Do jego otwarcia nie potrzeba siekiery tylko trochę pracy z wycięciem kleju i kilka dobrych śrubokrętów. Po osuszeniu płyta główna mojego sterownika wygląda całkiem dobrze nawet mnie korci żeby ją włożyć spowrotem i sprawdzić czy działa ale nie chce mi się znów pod auto kłaść. Jeśli jest ktoś zainteresowany kupnem to mogę sprawdzić czy działa i odsprzedać, oczywiście po szczelnym ponownym złożeniu.

20230130_214226[1].jpg

20230130_215030[1].jpg

Edytowane przez mike265
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Podłącz pod vcds i sczytaj błędy.

Na drugi dzień check engine sam zniknął także temat pomyślnie zakończony. Wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Jestem tu nowy

Dziś zauważyłem ten sam problem, czyli usterka adblue/DEF... Pozostało 1000km, i check engine. Komunikat pojawił się po uruchomieniu (ciepłego) auta. Potem przejechałem ok 30km. Co jakiś czas komunikat znikał i na nowo się pojawiał. Check nie znikał.

Pewnie zacznę od wymiany sterownika i teraz pytanie. Może być od Q5/Q7 czy nie? Bo kilka postów wyżej informacja że nie bedzie działał a w jednym z ostatnich postów info o Q5 i że wszystko śmiga.

Czy sterownik bez oznaczenia literowego (H03 H10...) to najstarsze wersje? Co mogę zastosować (H, F?) Mam wersje przed liftem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, skamin napisał(a):

Cześć.

Jestem tu nowy

Dziś zauważyłem ten sam problem, czyli usterka adblue/DEF... Pozostało 1000km, i check engine. Komunikat pojawił się po uruchomieniu (ciepłego) auta. Potem przejechałem ok 30km. Co jakiś czas komunikat znikał i na nowo się pojawiał. Check nie znikał.

Pewnie zacznę od wymiany sterownika i teraz pytanie. Może być od Q5/Q7 czy nie? Bo kilka postów wyżej informacja że nie bedzie działał a w jednym z ostatnich postów info o Q5 i że wszystko śmiga.

Czy sterownik bez oznaczenia literowego (H03 H10...) to najstarsze wersje? Co mogę zastosować (H, F?) Mam wersje przed liftem.

Pierwsze to podłącz kompa i szczytaj błędy. Może być Sterownik bo przeważnie On pada. Ale mogą być też inne przyczyny. Podepnij kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolałem 5l, informacja o usterce nie zniknęła. Od czasu jak sie pojawiła we wtorek przejechałem ok 50km, a licznik odliczający od 1000km pokazuje wciąż 1000km. Jak wspomniałem, w czasie jazdy kilkakrotnie usterka znikała i pojawiała się ponownie po chwili. To tak jakby coś się resetowało. Chceck engine palił się cały czas.

Skanowanie pokazuje takie 3 błędy:

P21CA, status: potwierdzona

P20C4, status: oczekująca

P208D, status: oczekująca

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...