Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w Audi A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, RALF76 napisał(a):

ok dzięki, q7 to wiedziałem a q5 nie miałem wiedzy

Muskel z jakiej strony są te rysunki? carprog2 prześledziłem i nie znalazłem umiejscowienia tego sterownika

erWin Audi

Opublikowano
49 minut temu, dekiel 13 napisał(a):

Nie mogli zapodać tak w A4 ?  To dali za kołem dzbany. O systemie Ad Blue nie wspomnę zbyt dużo usterek i to dopuscili bo łekologja.

Ekologia nie jest zła. Jak pomyślę co było 15-20 lat temu gdy stałeś w korku lub na światłach za pojazdami z normą spalin EU3 lub niższą, musiałeś wtedy klimę na obieg wewnętrzny przełączyć. Uważam, że w dobrym kierunku się rozwinęło. Tyle, że tak jak pisałeś, trochę nie przemyśleli z tym sterownikiem na zewnątrz.

Opublikowano
20 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Ekologia nie jest zła. Jak pomyślę co było 15-20 lat temu gdy stałeś w korku lub na światłach za pojazdami z normą spalin EU3 lub niższą, musiałeś wtedy klimę na obieg wewnętrzny przełączyć. Uważam, że w dobrym kierunku się rozwinęło. Tyle, że tak jak pisałeś, trochę nie przemyśleli z tym sterownikiem na zewnątrz.

Krzysiek zgadam się z Toba , po prostu nabijam się z pomysłu który służy dobru ogólnemu ale jest niedopracowany i wręcz w zależności od okoliczności wadliwy / żeby nie napisać powalony/. Sterownik na zewnątrz to pomyłka a zamarzanie Ad Blue i rozwalanie całego systemu  i niemożność uruchomienia auta za ileś tam km to drugie.

Opublikowano
15 minut temu, dekiel 13 napisał(a):

Sterownik na zewnątrz to pomyłka

Tak, niewątpliwie.

16 minut temu, dekiel 13 napisał(a):

zamarzanie Ad Blue i rozwalanie całego systemu  i niemożność uruchomienia auta za ileś tam km to drugie.

Zamarzanie mocznika akurat nie jest problemem. W zbiorniku AdBlue są grzałki, króre rozmrażają mocznik. Samochodu Ci przez to nie unieruchomi, gdyż ekologia i tak nie jest aktywna do osiągnięcia pewnych temperatur silnika, a w tym czasie AdBlue jest rozmrożone:wink:

Odliczanie i unieruchomienie pojazdu ma miejsce tylko przy braku AdBlue lub usterce systemu oczyszczania spalin.

Opublikowano

Też mam podobny problem z Adblue. Mam Q5 FY 2.0 tdi 2018 r. Odliczanie z 1000 km już na 800 km. Z Vcds wychodzi błąd sterownika czynnika redukujacego. Zamierzam wymienić sterownik. Jest 80A 907 355 F. Czy mogę kupić z A6 C8 o tym samym numerze i będzie ok? Dodaje opis błędu z vcds

20230814_204744.jpg

Opublikowano

Jeśli numer jest ten sam to powinno działać 

Opublikowano

Powinno i będzie jak jest sprawny

Opublikowano
W dniu 24.08.2021 o 19:56, przemo_c napisał(a):

Było dokładnie tak jak powiedział @Muskel1, sterownik zalany i po wymianie wszystko śmiga.

Objawy:

1) Błąd AdBlue brak możliwości uruchomienia za 1000km

2) Błąd przez jakiś czas znikał i się pojawiał (czasem nawet kilka razy na krótkim dystansie) - ikonka check engine pomarańczowa świeciła się cały czas)

3) Po tygodniu już faktycznie zaczęło się odliczanie i błąd już się nie kasował

Teraz koszty:

1) Sterownik 900 PLN brutto oryginał nowy - ma jedna firma z Warszawy, sprzedają normalnie na fakturę

2) Koszt wymiany 300 PLN

Ciekawostka w serwisie podobno koszt samego sterownika około 3000 PLN.

 

Poniżej zdjęcia starego sterownika, który przy użyciu wkrętarki, dwóch solinych śrubokrętów i użyciu odrobiny siły udało mi się otworzyć (jest na 4 śruby oraz zaklejony):

1) Sterownik (na tym zdjęciu już trochę oczyszczony) generalnie był cały w błocie. W czerwonym kółku oznaczyłem chyba odpowietrznik (właśnie od środka jest on zabezpieczony wspomnianą przez @Muskel1 membranką) - przed oczyszczeniem nie było go kompletnie widać:

Sterownik.jpg

2) Sterownik po rozkręceniu.  Dokładnie tam gdzie jest otwór widzimy ślady zalania:

Po rozkręceniu.jpg

3) Dwa zdjęcia owej membranki, która jest od wewnątrz obudowy, również widać ślady zalania na drugim zdjęciu jak się odkleiła od obudowy:

 

Membrana_1.jpg

 

Membrana_2.jpg

Wnioski są następujące:

1) Sterownik jest umieszczony w fatalnym miejscu (był cały obłocony, co w szczególności w wersji Allroad raczej często się zdarza)

2) Membrana - jeżeli można to tak nazwać - raczej nie ma szans na wytrzymanie ogromnych przebiegów

3) Zgodnie z tym co napisał wcześniej @Muskel1 trzeba jedynie wymienić sterownik, nie trzeba go kodować - co ciekawe sprzedawca sterownika udzielił mi błędnej informacji, że trzeba

Myślę, że patrząc na konstrukcję (sama płytka) w obudowie w dodatku ze źle zaprojektowaną "membraną" cena jest mówiąc bardzo delikatnie mocno wygórowana :). Mam nadzieję, że takie podsumowanie może się komuś przydać, aczkolwiek nikomu nie życzę podobnych problemów.

Pozdrawiam

 

 

 

Podasz nazwę tej firmy z Warszawy która ogarnia te sterowniki ? Prawdopodobnie mi też padł a w A5 8t raczej tak samo wszystko wyglada jeśli chodzi o system adblu

Opublikowano
W dniu 14.08.2023 o 23:51, bodek325 napisał(a):

Też mam podobny problem z Adblue. Mam Q5 FY 2.0 tdi 2018 r. Odliczanie z 1000 km już na 800 km. Z Vcds wychodzi błąd sterownika czynnika redukujacego.

hmm a w Q5 przeciez jest w srodku sterownik, a jednak tez problemy?

Opublikowano
1 godzinę temu, Koalakm napisał(a):

hmm a w Q5 przeciez jest w srodku sterownik, a jednak tez problemy?

W Q5 8R sterownik jest zamieszczony na podłodze, po lewej stronie pojazdu  mniej więcej na wysokości słupka B  pod plastikowymi osłonami podwozia.

Jest to całkiem inny sterownik niż w B9 i FY i tam nie ma tego problemu z membraną. 

Screenshot_20230831_100716_YouTube.jpg

Opublikowano
3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

W Q5 8R sterownik jest zamieszczony na podłodze, po lewej stronie pojazdu  mniej więcej na wysokości słupka B  pod plastikowymi osłonami podwozia.

Jest to całkiem inny sterownik niż w B9 i FY i tam nie ma tego problemu z membraną. 

no dzieki za info, ale kolega pisal ze ma ten problem w FY.... dlatego napisalem

Opublikowano

No tak, nie wiem dlaczego myślałem, że codzi o 8R:rolleyes:

W takim razie w tym Q5 FY będzie inna przyczyna niż zalany sterownik, bo tam nie dostaje się woda.

Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez lookas
Opublikowano
6 minut temu, lookas napisał(a):

Silnik 2,0 CNHA prod. 03.2015

Niewłaściwy dział kolego. Tu jest dział B9.

Opublikowano

Koledzy gdyby jednak ktoś zdecydował się usunąć adblue oczywiście jest w 100% odwracalna ingerencja w sterownik silnika to mogę ogarnąć w dobrej cenie

Opublikowano

Panowie który bezpiecznik odpowiada za zasilanie sterownika adblue? Wywala mi taki błąd po wymianie sterownika. Brak zasilania sterownika? Może ktoś ma schemat i pokaże mi łopatologicznie🥴

Opublikowano

Są za to odpowiedzialne 2 bezpieczniki. Lewy tylny boczek, puszka z bezpiecznikami, rząd oznaczony poniżej jako ST5 bezpiecznik nr 3 oraz nr 11.

Screenshot (9).png

Opublikowano

Dzięki wielkie👍

a wiesz może czy to są 30 czy mniejsze?

Opublikowano

Bezpiecznik nr 3 to 30 A 

Bezpiecznik nr 11 to 25 A

Opublikowano

Dzięki👍

Sprawdziłem bezpieczniki i są ok.

Skończyły mi się już pomysły…

zasilania na sterowniku brak, odliczanie do unieruchomienia pojazdu w awarii adblue nadal trwa niestety 😔

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...