Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 TDI V6 272KM


bar72

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że nie, ale głowy nie dam. Zapytałem ASO tak z ciekawości. Czy po tej stronie wydechowej jest tylko 1 wałek tak jak mi to wycenili wg. TPI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie są 4 wałki. Każda głowica ma 2. Jeden wydechowy a drugi na stronie ssącej.  Oni wymieniają tylko jeden wałek po stronie wydechowej na głowicy nr. 1 czyli strona pasażera, bo tam najczęściej stuka. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, BlackM4mba napisał:

A są w stanie zdiagnozować, czy to na pewno ten wałek stuka?

Jasne, szczególnie gdy 7200 zł w grę wchodzi. Jak auto jest na gwarancji nic nie słyszą a raczej mówią, że to normalny odgłos pracy silnika.

Zanim kupiłem swoje A4 oglądałem kilka innych. Jeden miał definitywnie zaczynający się problem stukających wałków. Miał jeszcze prawie 2 lata z przedłużonej fabrycznej gwarancji. Poinformowałem sprzedawcę, że ja słyszę wałki i muszę przemyśleć czy auto w takim stanie kupić. Powiedział, że postawi auto do warsztatu, żeby majster i mechanicy sprawdzili. Na drugi dzień do mnie dzwonił, że 3 mechaników analizowało i definitywnie wałki nie stukają. To był duży autoryzowany serwis Audi. Więc jak widzisz, jeżeli chodzi o pieniądze to różnie bywa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, BlackM4mba napisał:

Ciekawe co by stwierdzili u mnie, dodam tylko że auto od czerwca zeszłego roku jest po gwarancji.

Nie sugeruję oczywiście, że w ASO wymieniają sprawne części by klientów okroić. Jeżeli rzeczywiście miałbyś stukające to myślę, że zdiagnozują bez problemu. Tu trzeba być głuchym, żeby tego nie słyszeć. 

Tu jeszcze jeden kandydat

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.01.2021 o 11:36, BlackM4mba napisał:

Informacja jaką otrzymałem z ASO:

"Naprawa w ramach TPI 2043172 - wymiana wałka 059109012EM - 7270 zł
brutto. 
Informacja techniczna dotycz tylko wałka rozrządu strony wydechowej 1.
rzędu. Na podstawie tej informacji został opracowany kosztorys."

 

Czy jakieś warsztaty się tym zajmują czy tylko serwis ma wiedzę jak to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, puczyl1990 napisał:

Czy jakieś warsztaty się tym zajmują czy tylko serwis ma wiedzę jak to naprawić?

Jasne, że są to przecież nie magia. Musisz popytać. Rozrządy też robią wolne warsztaty a to większy i trudniejszy nakład pracy. Dobry szanujący się warsztat ogarnie bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy po nr VIN da się sprawdzić jakie konkretnie walki siedzą w silniku, te poprawione czy nie? 

Edytowane przez puczyl1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy wałek ten poprawiony kosztuje według tego nr 059109012EM  532 euro, używkę można kupić już za 550 PLN. Chyba nie jest jakoś tak strasznie drogo jeśli wymieniać poza ASO. I to jest jedyna poważniejsza wada tego silnika?

Dopytuje tak, bo rozglądam się właśnie za B9, obecnie jeżdżę B8 3.0 TDI po programie, a przesiąść się teraz do 2.0 TDI 190 KM może być trochę słabo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

No i jak każde V6 rozrząd, który prędzej czy później zacznie grzechotać. Ale jazda 3.0 TDI to czysta przyjemność.

No z tym to się akurat liczę, bo że tak powiem to po prostu rzecz eksploatacyjna i jeśli przyjdzie czas to tego się nie uniknie. Ale bardziej interesują mnie wady tego konkretnego silnika. Czy jest się czym przejmować na zaś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, przynajmniej nie są mi znane inne wady. Już w poprzednim modelu w B8 (CDUC) nie było wielkich wad. Dojechałem do 250 kkm i nadal chodzi jak zegarek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał:

Raczej nie, przynajmniej nie są mi znane inne wady. Już w poprzednim modelu w B8 (CDUC) nie było wielkich wad. Dojechałem do 250 kkm i nadal chodzi jak zegarek. 

No ja u siebie mam 263 tys, sam zrobiłem nim ok. 60 tys w 3 lata z czego duża większość to dojazdy do roboty 6km i również póki co bez problemów. 

A zobacz co znalazłem na innym forum: "Tak powinieneś się udać do serwisu i sprawdzić czy jesteś objęty tą akcją serwisową. Audi sponsoruje tę wymianę (kulancja) w 90 % czemu nie 100% niemam pojęcia. Masz ten sam miesiąc produkcji co ja także raczej napewno też są u ciebie do wymiany. Niestety ktoś w Audi zamontował złe wałki rozrządu. Jak odpalisz auto to normalnie chodzi? Nie słyszysz stuków przez pierwsze 2 minuty? One są dość ciche. Te silniki na 100% są trefne CRT 000001 do 073951" 

Czyli jakaś akcja serwisowa na to była?

Edytowane przez puczyl1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na gwarancji. Nie ma akcji serwisowej. Jest tylko TPI o tym mówiąca a to nie jest to samo.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, puczyl1990 napisał:

A jest możliwość że wytrą się pozostałe wałki? Czy problem dotyczy tylko tego jednego?

Te wałki się nie wycierają tylko mają luz. Czy w t tych oo stronie ssącej też luz może wystąpić, nie wiem. Na początku wymieniali wszystkie 4 wałki. Teraz tylko ten po stronie wylotowej na pierwszej głowicy. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...