Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania całego nadwozia


Avant03

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich może ktoś miał podobny problem. Drgania całego samochodu na równej nawierzchni przy 100 km i więcej. Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI 130 koni 2003 rok. Koła wykluczone zawieszenie OK, dwumas nowy, poduszki też ok, półośki wraz z przegubami podmieniałem i dalej to samo. Wibruje jakby koło niewyważone. Drgania Wyczuwalne są tylko na różnej nawierzchni jak buda się nie rusza. Dodam że przy wibracjach jak zgaszę silnik wibracje są dalej. Podejrzewam skrzyni biegów(mechanizm rożnicowy). I stąd moje pytanie czy ktoś miał podobny problem ze skrzynią manualną 5 biegową???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego co opisujesz ( drgania występują również gdy jedziesz na luzie z wyłączonym silnikiem ) to nie podejrzewał bym układu napędowego, sprawdź jeszcze raz koła ( felgi i opony ) .

Wyważ koła na innej maszynie i przy okazji obejrzyj na jak będą na wyważarce czy opony nie mają bucli :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2019 o 18:22, Avant03 napisał:

Witam wszystkich może ktoś miał podobny problem. Drgania całego samochodu na równej nawierzchni przy 100 km i więcej. Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI 130 koni 2003 rok. Koła wykluczone zawieszenie OK, dwumas nowy, poduszki też ok, półośki wraz z przegubami podmieniałem i dalej to samo. Wibruje jakby koło niewyważone. Drgania Wyczuwalne są tylko na różnej nawierzchni jak buda się nie rusza. Dodam że przy wibracjach jak zgaszę silnik wibracje są dalej. Podejrzewam skrzyni biegów(mechanizm rożnicowy). I stąd moje pytanie czy ktoś miał podobny problem ze skrzynią manualną 5 biegową???

Rozwiązałeś problem? Mam podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jeszcze nie. Wczoraj podmieniłem jeszcze raz jedna półoś,której nie byłem pewny i dalej jest tak samo. Wiec pozostaje skrzynia. Rozmawialem z fachowcem od skrzyn i powiedział że skoro skrzynia nie huczy, nie zgrzyta itp to żeby podmienić mechanizm różnicowy... I teraz juz tylko to mi pozostalo... A co dokładnie dzieje sie u Ciebie kuba491???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2019 o 11:06, Avant03 napisał:

Niestety jeszcze nie. Wczoraj podmieniłem jeszcze raz jedna półoś,której nie byłem pewny i dalej jest tak samo. Wiec pozostaje skrzynia. Rozmawialem z fachowcem od skrzyn i powiedział że skoro skrzynia nie huczy, nie zgrzyta itp to żeby podmienić mechanizm różnicowy... I teraz juz tylko to mi pozostalo... A co dokładnie dzieje sie u Ciebie kuba491???

A co się może stać z mechanizmem różnicowym w skrzyni która pracuje bez zastrzeżeń by powodował wibracje wyczuwalne na całym aucie ? :decayed:

Dużo większe prawdopodobieństwo że to np. niewyważona , albo niewycentrowana tarcza hamulcowa .

Jakość części w zamiennikach po większości woła o pomstę do nieba.... :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrsob1 nie wiem co mogło sie stać z mechanizmem roznicowym... Po Twojej podpowiedzi podmieniłem dziś tarcze i co? Niestety dalej to samo... Zostaje mi naprawdę podmienić skrzynię i zobaczyć jak będzie na innej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avant03 Przy prędkości od około 40km/h zaczyna się jakby ząbkowanie na kierownicy tylko przy jej przekręcaniu A przy wyższych obrotach trzęsie całym autem. Magiel wstawiony po regeneracji. Zawiecha sztywna. Był duży luz na wewnetrznym przegubie po prawej stronie. Wczoraj wymieniłem i bez zmian. Mechanik zauważył że po tej samej stronie jak przykręcasz przegub to ten talerzyk który wychodzi że skrzyni ma właśnie trochę luz. I teraz mam zagadkę. Na forum a6 jest widzę opisany temat ale po wymianie mechanizmów różnicowych chłopaki nadal mają problem....

Edytowane przez kuba491
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem. Wszystko gra i nie trzęsie dopóki nie wjadę na gładki asfalt i wtedy zaczyna telepać. Jednak ja obstawiał bym koła i opony bo na zimowkach są wyczuwalnie mniejsze. Nie mam jak tego sprawdzić dokładnie bo mam tylko 2 komplety kół. Z drugiej strony koła zawsze wyważam co sezon a mam znajomków co jeżdżą szrotami na zajechanych kołach które wyważarki nie widziały x czasu i nic im nie telepie. Sam juz nie wiem :decayed: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...