Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.8T problem z napinaczem rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema, dziś wpiąłem vaga i pojawiły mi się dwa błędy:

2 Znalezione:  
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
        P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
        P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Niepokoi mnie tylko błąd tego wałka rozrządu. Sprawa wygląda tak - jak jest zimno po dopaleniu przez około 2 sekundy słychać lekkie klekotanie, potem znika. Ponadto nieraz ma problem z odpaleniem za pierwszym razem - falują obroty i szybko gaśnie, przy drugim odpaleniu jest okej (możliwe że wtryski puszczają gaz). Nie dzieje się tak za każdym razem (co jakiś czas) Dodatkowo co jakiś czas po odpaleniu falują obroty i po jakiś 30 -40 sekundach wraca do normy. Raz wyskoczył błąd nastawnika rozrządu i po skasowaniu już nie wrócił. Chciałbym dowiedzieć się czego to może być wina, czy napinacza rozrządu albo jakiś czujnik? Może położenia wału (słyszałem że też może dawać takie błędy) lub jaskiś inny, źle ustawione wałki? Co mogę sprawdzić, proszę o pomoc.

Opublikowano

1 błąd to kwestia napinacza, to org czy jakiś zamiennik?

Opublikowano (edytowane)

Oryginalny z tego co wiem, chyba nie był zmieniany. Problem jest w tym że nie uderza o pokrywę zaworów, nie hałasuje poza tym klekotem po odpaleniu na zimnym, ale nie wiem co wydaje ten klekot. Chcę wyeliminować jak najwięcej, żeby nie płacić za wymianę napinacza jeśli jeszcze jest sprawny 

Edytowane przez WunZUU
Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, WunZUU napisał:

po dopaleniu przez około 2 sekundy słychać lekkie klekotanie,

Ten typ tak ma.

Jakie masz wartości w gr.93?

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

Okej, a jeśli hipotetycznie winne jest cokolwiek innego niż napinacz, bo generalnie jeśli przestawione by były wałki to po każdym odpaleniu powinien być błąd, a tak nie jest, czyli może problem jest w czujniku położenia wałka ten z tyłu silnika albo w tym drugim czujniku wałka tyle że z przodu za obudową rozrządu czyli tam czujnik halla czy coś takiego 

Edytowane przez WunZUU
Opublikowano
5 minut temu, przem8 napisał:

Ten typ tak ma.

Jakie masz wartości w gr.93?

A jakie powinny być to zaraz sprawdzę?

Opublikowano

Ten błąd często się pojawia, u mnie średnio co pół roku. Jeśli jest sporadyczny to olej i sprawdź gr.93 to się więcej dowiesz.

Prócz tego log 90+93 podczas normalnej jazdy żeby sprawdzić działanie nastawnika.

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, przem8 napisał:

Ten błąd często się pojawia, u mnie średnio co pół roku. Jeśli jest sporadyczny to olej i sprawdź gr.93 to się więcej dowiesz.

Prócz tego log 90+93 podczas normalnej jazdy żeby sprawdzić działanie nastawnika.

Ten błąd pojawił się po raz pierwszy, wcześniej około miesiąc temu był jeszcze jeden błąd P0011 i po skasowaniu nie wrócił - olej ma 6tyś km przejechane. Przez jaki czas robić logi grupy 90+93 i czy na nagrzanym silniku czy nie, bo mam rozwalony termostat i puszcza od razu na pełen obieg. 

Edytowane przez WunZUU
Opublikowano
2 minuty temu, WunZUU napisał:

Przez jaki czas robić logi nastawnika

 Przejedź ile chcesz, może być kilometr albo i 10.

Opublikowano
Teraz, przem8 napisał:

 Przejedź ile chcesz, może być kilometr albo i 10.

Okej, to jutro podeślę logi (: Dzięki za pomoc

Opublikowano (edytowane)

Dobra logi 90+93 podczas spokojnej jazdy ok. 6km - silnik zimny, gaz włączony

LOG.MALONETUNING.COM

 

Edytowane przez WunZUU
Opublikowano

czy on czasem podczas spokojnej jazdy nie powinien pokazywac innych wartości? tzn coś jak u mnie?  u ciebie jest non stop OFF

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS...

 

Opublikowano

Powinien. Nie wywaliło błędu?

Opublikowano

Nie błedu po 10km nie było

Opublikowano

I ktoś ma jakiś pomysł? Dzisiaj też brak błędu. 

Opublikowano

jaką oliwę lejesz?

Opublikowano

Kupiłem z zalanym valvoline 10w40, niedługo będę zmieniał na coś lepszego 5w40

Opublikowano

Sprawdź czy jak jest na ssaniu to przestawia wałek w gr.90

Opublikowano
25 minut temu, przem8 napisał:

Sprawdź czy jak jest na ssaniu to przestawia wałek w gr.90

Jak dokładnie mam to sprawdzić? 

Opublikowano

Będzie On zamiast Off i wartość cf około 21. Możesz mieć tak, że faza działa tylko w momencie ssania, a w czasie jazdy nie. Mam tak w a3 i w różnych sterownikach różnie to występowało. Ale w bex powinno działać podczas jazdy przy umiarkowanym obciążeniu ale różne są przypadki. Przy pełnym bucie zmienna faza zawsze jest wyłączona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...