piotr827 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 (edytowane) Witam posiadam audi od ponad 2,5 roku chciał bym sie podzielić z wami kosztami utrzymania i naprawami. Ja akurat na takie trafilem mam troche czasu to podziele sie z moim przypadkiem.Zakupilem auto za 18tys okazja na której sie przejechałem moja wina jak cos tańsze to znaczy ze cos jest nie tak nie ma okazji.kupiłem auto z uszkodzonym blotnikiem i prawymi przednimi drzwiami, delikatne wgniecenia. Oczywiscie historia auta sprawdzona i auto przed kupnem pojechalismy sprawdzić na stację kontroli pojazdu, nie jechaliśmy do tej najbliższej tylko kawał dalej na moją prośbę wsztstko było ok. Więc kupiłem. Przez ten okres wydałem 24tys na naprawy i ulepszenia wizualne. Naprawy niektóre wykonywalem sam a niektóre mechanik bądź specjalista Na start zestaw rozrządu wymiana wszystkich filtrów wym oleju pasek klinowy ok 1100zl Wym uszczelki pod kapą zaworowa zaczęła sie pocic 80zl Montaż downpipe i taśmy termo izolacyjnej ponieważ kat sie skończył 740zl Wym cewek zapłonowych, świec były juz stare, nowa chłodnica powietrza stara sie pocila i auto przerywalo niestety nie pomogło 853zł Regeneracja turbiny puszczala juz olej 1100zł Wym czujnika temp wody auto odpalało po kiku razach 42zl Wym kolanka gumowego przy odmie stary był juz cały popekany 39zł Wym przycisku podłokietniki nie bylo 16 zł Wym termostatu pokazywał błąd, wym czujnika oleju pocilo sie, płukanie silnika, czyszczenie miski smoka postanowilem to zrobić tak po prostu, wym oleju i filtrów 1023zł Wym blotnika bo byl uszkodzony 339zł Czyszczenie listwy wtryskowej bo przegrywał cały czas przy mocniejszym gazowaniu ale nie pomogło 50zł Sprawdzenie kompresji wszędzie około 10 bar, sprawdzenie testerem uszczelki pod głowicą wynik negatywny, głowica po sprawdzeniu okazało sie ze ma mikro pęknięcia cisnienie szło do układu chlodniczego decyzja szukanie innej szczelnej głowicy, przy okazji zdejmowania głowicy mechanik zauważył ze w zbiorniczku płynu chłodniczego odpowietrzenie bylo zaklejone klejem do szyb. Przestrzegam przed okazjami aut. W nowej używanej głowicy powymieniane wszystko na nowe co szło cena za wszystko ok 2800zł Przy okazji wymiany głowicy wym płyn wspomagania, płyn chłodniczy, kruciec wody ten z tyłu silnika, prowadnica miarki była skruszala i pękła przy demontażu głowicy, nowe śruby głowicy 390zł Wym oleju i filtra w silniku po remoncie głowicy stwierdzilem ze zmienie 230zł Serwis klimy czyszczenie nabicie 280zł Wym 2 opon zimowe 528zł Wymiana pasa bezpieczenstwa i kasowanie błędu poduszek 150zł Wym wkładu lusterka pękło od gołębia ? 24zł Regeneracja alternatora łożysko szumialo strasznie nie pełna poniewaz polowa części jeszcze w stanie dobrym 360zł Wym tarczy i klocków tloczkow śrub mocujacych i uszczelek hamulcowych przód, wym filtra powietrza juz był czas na niego, wyk tylnej wycieraczki 503zł Wym wirnika alternatora nie ladowal na wysokich obrotach niestety musialem zapłacić bo wcześniej nie było pełnej regeneracji mój błąd 330zł Wym oleju i filtra w silniku i płukanka ,wym tarczy klocków i uszczelki lewego zacisku hamulcowych tył 732zł 2 nowe opony zimowe, wym sprężyn tył jedna pękła 1120zł Wym przewodów elastycznych tył były juz popekane ,dorobirnie końcówek rurek hamulcowych tył ruda je zjadła , czyszczenie odpływu klimy zapchal sie 340zł Wym mechanizmu podnoszenia szyby prawy przód wszystko sie tam zmielilo szyby juz nie mogłem ruszyć 300zł Rzeczy ktore zmieniłem lub dołożyłem nie musiałem tego robić Oswietlenie Led w środku auta, światła pozycyjne i drl około 300zł Pranie auta, nałożenie wosku miekkiego 200zł Układ wydechowy z kwasowki cat back 3000zł Wym wycieraczek gumowych 94zł Montaż instalacji lpg stag 3100zł Chip tuning około 1000zł na 190km Wym przednich sprężyn obnizajacych po założeniu lpg przód był strasznie do góry po zmianie sprężyn sie wyrownalo 390zł Montaż zmieniarki cyfrowej 329zł Wym przedniego zderzaka na wersje s line do tego wszystkie kratki tablica rejestracyjna i malowanie około 2500zł Naprawy które trzeba jeszcze zrobić żarniki mi zaczynają padać chce zrobić odrazu regeneracje reflektorów ale jak to wyjdzie zobaczymy, w tygodniu pękła mi przednia szyba tak że ciekawie, z przodu górne wachacze do wymiany, i tulejki w tylnym zawieszeniu juz tez sie proszą o wymiane. Jeśli chodzi o mój przypadek stwierdzam ze te auto jest drogie w utrzymaniu albo inaczej złe trafilem i skusiłem sie na oferte. Niestety kupując auta w tych rocznikach trzeba sie liczyć z tym ze większość części jest jeszcze orginalna na końcówce żywotności i co sie ruszy to coraz wiecej roboty ?. To moje zdanie a jakie jest wasze i wasze doświadczenia z tymi autami pozdro. Edytowane 21 Grudnia 2019 przez piotr827
malukry122 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Ja w ciągu roku wydalem ponad 9000 zł na rzeczy eksploatacyjne i ulepszenia wizualne
grubcio1980 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Jak chyba większość z nas tu na forum ???. Dzieci kosztują ?
Lomax211 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 (edytowane) U mnie w pół roku poszło koło 8 tyś.. A gdzie tu dalej : wydech, chip, nowe felgi, większe hamulce,car audio i wiele innych Powiesz mi czy kupiłeś gotowy wydech i sam zakładałeś czy komuś zleciłeś zrobienie i montaż? U mnie regeneracja alternatora wyniosła 480 z wirnikiem już. Edytowane 21 Grudnia 2019 przez Lomax211
piotr827 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2019 Cześć ja zlecilem to polskiej firmie z Gdańska chłopaki robią wszystko sami na miejscu firma rcp exhausts u mnie akurat zrobili dwururke po dwuch stronach bo tak chciałem. Musiałem tylko dokupić tylną dokładkę zderzaka od s4.
goldi Opublikowano 23 Grudnia 2019 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Piotr te wszystkie koszta to łącznie z pracą mechaników ? Ja w swojego przez prawie 45 tys km może włożyłem 30 % twojej kwoty tylko że wszystko robie sam
piotr827 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2019 Niektóre naprawy sam robiłem większość mechanik
lutnik Opublikowano 16 Czerwca 2020 Opublikowano 16 Czerwca 2020 (edytowane) ja również nie polecam. To juz nie jest niezniszczalny 1.8T starej daty tylko 1.8T z plasteliny.. ciągle coś do roboty, zamienne częsci szajs. 90% 1.8T w b7 to zajezdzone, spałowane serwisem LL szroty.Oleju dolewam litrami. Kupiłem taką poprzedni wlasciciel wje..al 15 tys przez 4 lata ja po kupnie dokładam kolejne sumy do własnej gromadki. Pól roku i mam juz 4 tyś. Plastelinowa głowica już pada więc szykuje sie kolejny wydatek - ciekawe jak dół, pewnie tez zarżniety przez LL. Wieczne problemy z zapłonem. AUDI i inne marki powinny płacic odszkodowania za to co zrobilo z tymi silnikami. AUDI sie skonczylo wraz z B5 Jak traficie na pewny przebieg i mądrego niemca co dbal i PRZEDE WSZYSTKIM nie stosował serwisu LL to silnik troche pojeżdzi. b7 1.8T 2007 250 000. Edytowane 16 Czerwca 2020 przez lutnik
michalek510 Opublikowano 16 Czerwca 2020 Opublikowano 16 Czerwca 2020 Wszystko zależy w jakim stanie auto kupisz. Tutaj moja historia z 50kkm, większość to zwykła eksploatacja. Nawet zawieszenie całe ori jest. Nie liczyłem chipa i wszystkiego z tym związanego, ale to nie było uszkodzone ale z własnej woli.
szpakuziom Opublikowano 17 Czerwca 2020 Opublikowano 17 Czerwca 2020 (edytowane) No to ja też nie będę gorszy z 16 wsadziłem spokojnie. Porobione rozrządy ORI, szkanki, uszczelnienie silnika, termostat, świece, cewki - już w tym roku... Całe szczęscie potrafię sam naprawiać w miarę możliwości bo za mechanika 1/4 więcej by była spokojnie Jeszcze regeneracja turbawki mnie czeka i wszystko porobione z silnika Teraz fele poszły do malowania proszkowego kolejne 5 stówek Edytowane 17 Czerwca 2020 przez szpakuziom
audicoman Opublikowano 17 Czerwca 2020 Opublikowano 17 Czerwca 2020 Sporo rzeczy wymieniacie, ciekawe jakie rzeczywiście przebiegi siedzą u niektórych. Ja w moim BFB przez 5 lat wymieniłem: - rozrząd, świece - sprzęgło z AWX - prawy IC z BEX + wtryski i DP - hamulce z 3.0 TDI - zawieszenie przód + tył - magiel - chłodnica wody + płyn - czujnik temperatury płynu chłodzącego - czyszczenie smoka i uszczelka pod pokrywą zaworów Tak na prawdę to większość elementów które wymieniłem to wymienia się w każdym B7 bez względu na silnik. Nalot mam 280 tys. Silnik nieruszany, olej od wymiany do wymiany bez dolewek. Z perspektywy tych 5 lat uważam, że 1.8 T to świetny silnik.
szpakuziom Opublikowano 17 Czerwca 2020 Opublikowano 17 Czerwca 2020 (edytowane) No Zbiera się trochę, ja mam 380kkm, większośc rzeczy nie musiałem robić, nigdy mnie nie zawiodła, wszystko chodziło bez zarzutów do tej pory, po prostu wolę mieć porobione jak należy i nie bać się jechać w trasę. Edytowane 17 Czerwca 2020 przez szpakuziom
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się