Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zagadkowe wibracje auta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć!

Od dłuższego czasu walczę z problemem wibracji w moim aucie - A4 B6 3.0 ASN Quattro z Tiptronic.

Wibracje pojawiają się przy 60 km/h i wyciszają się w okolicach 100 km/h. Następnie w dużo mocniejszej formie wracają przy 140 km/h. Nie mają one związku z obrotami / obciążeniem silnika, auto wibruje tak samo po wrzuceniu luzu. Nie ma znaczenia też czy się przyspiesza czy zwalnia. Wibracje czuć na fotelach, podłodze i następnie na kierownicy. Oprócz tego od 10 do 40 km/h słychać bardzo ciche wycie, coś jak w silniku elektrycznym w tramwaju. Mam wrażenie, że dochodzi to z prawej strony auta. 

Oto co zostało zrobione przy aucie ostatnio w celu wyeliminowania problemu (i nie tylko):

- podmienione trzy różne komplety kół - na każdych kołach wibracje występują w takim samym zakresie prędkości, z tym samym nasileniem, według wulkanizatora koła można wykluczyć,
- wymiana przegubów wewnętrznych z przodu na SKF (w lipcu, jeszcze dużo przed wystąpieniem problemu bicia) - wszystkie przeguby były sprawdzane i nie mają luzu, potwierdzone przez 2 mechaników,
- wymiana tarcz, piast i łożysk kół z przodu - bicie tarcz minimalne, dodatkowo sprawdzony inny zestaw tarcz - zero efektu,
- zregenerowany wał napędowy - zero efektu (użyto podpory dobrej jakości, panowie zapewniali, że nie będzie to tani zamiennik z allegro tylko coś co wielokrotnie stosowali i się sprawdzało),
- wymienione końcówki drążków na Meyle HD - stare miały spory luz, ale nie dało to nic,
- wymienione wszystkie wahacze z przodu na Lemforder - stare były chińskie no name i miały już luzy, oczywiście nie pomogło (chociaż auto się wyraźnie lepiej prowadzi),
- dolano 400ml oleju do przedniej różnicówki - wycieku nie było, a jednak brakowało oleju, przy czym nikt wcześniej tam nie zaglądał,
- poduszki skrzyni, silnika sprawdzane na kanale w zakładzie zajmującym się skrzyniami - wszystko wygląda dobrze. 

Oprócz tego tarcze hamulcowe z tył są prawie nowe, mają około 6k km. Byłem też u diagnosty, ale niczego nie znalazł. 

Po zmianie wahaczy na Lemforder bicie wzmocniło się przy niższych prędkościach, wcześniej było słabo wyczuwalne w zakresie 70 - 100 km/h.

Bardzo proszę o sugestie co jeszcze można zweryfikować. Mechanicy rozkładają ręce i sam już nie wiem co mam z tym autem robić. 

Pozdrawiam,

Adrian

Edytowane przez aderjan
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Po kilku miesiącach walki z problemem udało się wyeliminować wibracje. Jak się okazało Panowie źle zregenerowali wał i to on był od samego początku przyczyną wibracji w aucie. Wał był niewyważony, rozcięty i ponownie zespawany, a do tego zastosowano przegub marnej jakości z ogromnym luzem...

Kolejna regeneracja innego już wału została wykonana w Welte Cardan w Mysłowicach i auto jedzie jak nowe - szczerze polecam tą firmę, ponieważ używają oryginalnych części i na prawdę znają się na rzeczy. 

Wniosek z tego taki, że coś zregenerowane i pozornie wyglądające dobrze wcale nie musi działać lepiej niż zepsute.

Opublikowano (edytowane)

Dlatego regeneracje tylko w sprawdzonych warsztatach.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Witaj.

Mam podobny problem z tym że autem delikatnie buja na lewo i prawo naprzemiennie. Bardzo dobrze to czuć kiedy jadę 40km/h i puszczę gaz. Wtedy telepie na obie strony, efekt taki jak by opony miały jakieś defekty typu guzy na bieżniku. Opony nowe, 2x sprawdzane na wulkanizacji, nie ma żadnych wad. Czuć to też kiedy jade 70-80km/h i puszczam gaz ale wtedy to już czuć na fotelu że trzęsie. Zawieszenie sprawdzone na SKP.

Dodatkowo np. kiedy jadę spokojnie na 6 biegu i dodam gwałtownie gazu to słychać stuknięcie od spodu, skrzynia wtedy redukuje na 4 bieg. Sama skrzynia zachowuje się dobrze, plynnie zmienia biegi. Ten sam stuk słychać kiedy odpuszczam gaz. Dzieje się to losowo.

Edytowane przez gordo
Opublikowano
W dniu 3.06.2020 o 07:23, gordo napisał:

Witaj.

Mam podobny problem z tym że autem delikatnie buja na lewo i prawo naprzemiennie. Bardzo dobrze to czuć kiedy jadę 40km/h i puszczę gaz. Wtedy telepie na obie strony, efekt taki jak by opony miały jakieś defekty typu guzy na bieżniku. Opony nowe, 2x sprawdzane na wulkanizacji, nie ma żadnych wad. Czuć to też kiedy jade 70-80km/h i puszczam gaz ale wtedy to już czuć na fotelu że trzęsie. Zawieszenie sprawdzone na SKP.

Dodatkowo np. kiedy jadę spokojnie na 6 biegu i dodam gwałtownie gazu to słychać stuknięcie od spodu, skrzynia wtedy redukuje na 4 bieg. Sama skrzynia zachowuje się dobrze, plynnie zmienia biegi. Ten sam stuk słychać kiedy odpuszczam gaz. Dzieje się to losowo.

To zupełnie inne objawy niż u mnie. Może coś z poduszkami skrzyni lub silnika, ciężko powiedzieć. Trudny temat do diagnozowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...