Jump to content

Problem z otwieraniem klapy bagażnika.


Recommended Posts

Witam, od pewnego czasu nie działa mi otwieranie tylniej klapy bagażnika z dotyku jak i z kluczyka (z kluczyka juz nie działało od kupna). Wymieniłem silniczek lecz nic to nie pomoglo, dziś zauwazylem ze w momencie gaszenia świateł klapa ni z tad ni z owąt się otwiera, jest tak za każdym razem. Póki co nie chce tego oddawać do elektryka, może ktoś się spotkał z takim problemem?

Audi a4 b6 sedan.

Link to post
Share on other sites

Witam, mam podobny problem. B6 kupiłem niedawno i już przy kupnie nie działało otwieranie bagażnika ani z przycisku ani z pilota. Dzisiaj zabrałem się za ten temat. Wyjąłem siłownik, sprawdziłem, działa, nawet na napięciu poniżej 10V a przy 12V zasuwa jak wariat. Na kostce od zasilania siłownika napięcie przy otwartym zamku wynosi 11.8V i jest ciągle (nie wiem czy powinno tak być). Przy zamknięciu zamka spada do wartości oscylujących w okolicy 0.3V Po wciśnięciu przycisku na klapie, jest skok do niemal 12V, przy wciskaniu przycisku na pilocie podobnie, niestety w żadnym z tych wypadków podpięty siłownik nie reaguje. Przeczytałem ten temat i poszedłem sprawdzić jeszcze jak to jest przy zapalonych światłach. A więc słychać jakaś reakcje, lekkie puknięcie, światełko od rejestracji przygasa ale zamek nadal ani drgnie. Jeśli ktoś by miał jakiś pomysł to będę wdzięczny, a może koledze Wajchowsky udało się jakoś rozwiązać ten problem? 

Edited by Piotrek J
Link to post
Share on other sites

Spróbuj podmienić ten element 8E5962115B, często to one są winowajcą, bo blokują się to w otwartej lub zamkniętej pozycji.

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Piotrek J napisał:

Witam, mam podobny problem. B6 kupiłem niedawno i już przy kupnie nie działało otwieranie bagażnika ani z przycisku ani z pilota. Dzisiaj zabrałem się za ten temat. Wyjąłem siłownik, sprawdziłem, działa, nawet na napięciu poniżej 10V a przy 12V zasuwa jak wariat. Na kostce od zasilania siłownika napięcie przy otwartym zamku wynosi 11.8V i jest ciągle (nie wiem czy powinno tak być). Przy zamknięciu zamka spada do wartości oscylujących w okolicy 0.3V Po wciśnięciu przycisku na klapie, jest skok do niemal 12V, przy wciskaniu przycisku na pilocie podobnie, niestety w żadnym z tych wypadków podpięty siłownik nie reaguje. Przeczytałem ten temat i poszedłem sprawdzić jeszcze jak to jest przy zapalonych światłach. A więc słychać jakaś reakcje, lekkie puknięcie, światełko od rejestracji przygasa ale zamek nadal ani drgnie. Jeśli ktoś by miał jakiś pomysł to będę wdzięczny, a może koledze Wajchowsky udało się jakoś rozwiązać ten problem? 

 

8 godzin temu, Langista napisał:

Spróbuj podmienić ten element 8E5962115B, często to one są winowajcą, bo blokują się to w otwartej lub zamkniętej pozycji.

 

Mam ten sam problem co Panowie, lecz wymiana siłownika 8E5962115B nic nie pomogła. Generalnie nie wiem jak to ma działać, ponieważ jest to w szeregu z podświetleniem tablicy rejestracyjnej oraz światłem w bagażniku. Swój problem opisywałem w poście w poniedziałek w tym dziale. 

 

Dodatkowo zauważyłem, że jak mam wyłączone światła w samochodzie i chciałbym ruszyć siłownik to się go nie da nawet na chama ruszyć. Przy włączonych światłach charakterystyczne cykanie, jakby chciał ruszyć a nie może.

Edited by Kubix5
Dodanie wpisu.
Link to post
Share on other sites

A powiedz jeszcze, czy pokazuje Ci otwartą klapę na fisie? 

Spróbuj rozebrać poszycie klapy, odłączyć cięgno od siłowniczka i sprawdzić czy jest reakcja na zamknięcie samochodu (czy podłączony siłownik się porusza).

Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Langista napisał:

A powiedz jeszcze, czy pokazuje Ci otwartą klapę na fisie? 

Spróbuj rozebrać poszycie klapy, odłączyć cięgno od siłowniczka i sprawdzić czy jest reakcja na zamknięcie samochodu (czy podłączony siłownik się porusza).

Dobra to opiszę jeszcze raz co robiłem, będzie trochę nudno i długo ale cóż. Wczoraj rozebrałem tapicerkę klapy, wyjąłem siłownik, rozebrałem, wyjąłem silniczek, nie nosił oznak zużycia, nie było syfu itd. Wymieniłem w nim blaszkę (znalazłem film na YouTube na którym gość pokazywał ten patent i wiele komentarzy było że po tym zabiegu działa), po złożeniu silniczka do kupy z całym mechanizmem podłączyłem źródło prądu w postaci prostownika z regulacją napięcia, chciałem przed założeniem sprawdzić jak działa, wszystko śmigało i to nawet przy sporo niższym napięciu niż 12V. Sprawdziłem również napięcie na wtyczce zasilającej siłownik, było tam niecałe 12V, miernik pokazywał że na wtyczce pojawia się napięcie gdy wciska się otwieranie na klapie jak i na pilocie, teoretycznie powinno działać, siłownik jednak po podłączeniu nie dawał znaku życia. Dopiero gdy włączone były światła słychać i czuć było cyknięcie w siłowniku, w tym momencie przygasaly światła od rejestracji jak i od oświetlenia bagażnika. Odpinalem i zapinałem kostki od dwóch czujników znajdujących się przy zamku sprawdzając czy dana konfiguracja ma wpływ na działanie, bezowocnie. Fis nie pokazuje otwartej klapy jeśli jest ona zamknięta więc nie ma tutaj żadnych zastrzeżeń. Dzisiaj zrobiłem drugie podejście, sprawdziłem przewody w miejscu gdzie przechodzą z karoserii do klapy, nie wyglądało mi na to by były uszkodzone. Sprawdziłem też ponownie zasilanie siłownika, odczyty były zupełnie inne niż wczoraj, napięcie na otwartej klapie wynosiło ok 1.5V, po przyciśnięciu przycisku otwierania/zamykana spadało do zera. Podłączyłem żarówkę zamiast miernika. W pozycji otwartej ledwie się zażyła, po wciśnięciu przycisku gasła, myślę sobie WTF? Sprawdzałem również czy pomiędzy dwoma pinami w wtyczce od siłownika jest przejście, nie było, w momencie wciśnięcia przycisku otwierania, miernik wykazywał że jest przejście więc myślę że przekaźnik czy stycznik sterujący tym działa. Nie mam już pomysłu, chyba auto wyląduje u elektryka ale dopiero po wypłacie ? jeśli będę coś wiedział to z pewnością dam znać. Mam nadzieję, że nie zagmatwalem za bardzo i da się zrozumieć jakie objawy występują u mnie.

Edited by Piotrek J
Link to post
Share on other sites
W dniu 30.01.2020 o 22:25, Langista napisał:

A powiedz jeszcze, czy pokazuje Ci otwartą klapę na fisie? 

Spróbuj rozebrać poszycie klapy, odłączyć cięgno od siłowniczka i sprawdzić czy jest reakcja na zamknięcie samochodu (czy podłączony siłownik się porusza).

U mnie normalnie na FISie pokazuje się, że klapa jest otwarta, a jak wciskam przycisk to na chwilę przygasają i zapalają się światła w bagażniku, co świadczy o tym, że przycisk w klapie i pilocie działa. U mnie również przy podłączeniu bezpośrednio do 12V siłowniczka działa poprawnie. 

A powiedzcie mi, czy przewody od tego siłownika idą bezpośrednio do MCE? MCE jest pod kierownicą prawda?

Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Langista napisał:

A nie do sterownika pompki centralnego zamka?

Nie ta epoka,pompki to we wczesnych b5 były. W polifcie juz były siłowniki 

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Langista napisał:

To co w takim razie steruje tymi siłownikami? ?

Jak dłubałem ostatnio to przewody z siłownika zamka to nie mogłem tego ogarnąć. Niby przewody nie idą bezpośrednio na klamkę, ale jak wypniesz kostkę od siłownika to nie masz podświetlenia tablicy rejestracyjnej i światła wewnątrz bagażnika.

Link to post
Share on other sites

No tak, bo tam wiązka ze światła z bagażnika jest dopinana do tej głównej, chociaż sam siłowniczek ma osobną, przynajmniej w avancie..

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Langista napisał:

To co w takim razie steruje tymi siłownikami? ?

Moduł komfortu steruje właśnie między innymi siłownikami. Jak łączysz się vcds z mk to w polu extra masz dopisek Törsteuer (sterownik drzwi).

Edited by pila24
Link to post
Share on other sites

Przepraszam ze dopiero teraz, ale w końcu pewnien elektryk rozwiązał problem. Wina była w tym czarnym kawałku plastiku w którym ida przewody do podświetlenia rejestracji i otwierania klapy, cos tam się podzialo w środku wiec elektryk jakoś połączył to na krótko, minęło pol roku i dalej działa bez zarzutu. 

Link to post
Share on other sites

Proponuję zacząć diagnostykę od sprawdzenia, czy nie są przerwane przewody zasilające w osłonie, która załamuje się przy zamykaniu i otwieraniu pokrywy bagażnika.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...