Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z temperaturą silnika 2.0 CR CJCC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, silnik 2.0 CR CJCC 2012 rok. 

 

Silnik osiąga temperaturę 90 stopni, ładnie ją utrzymuje , ale gdy się przystanie na światłach albo jedzie w korku temperatura od razu zaczyna spadać. 

 

Termostat ( z obudową) wymieniony na nowy, stary  nie wyglądał żeby był nie sprawny.

 

Gdzie dalej szukać rozwiązania problemu? 

Bardzo proszę o pomoc 

Opublikowano (edytowane)

Wystarczy troche poszukać informacji na ten temat.

Druga sprawa to masz dwie opcję:

1. Zmienić mały termostat i zawór zwrotny

2. Jeździć i się przyzwyczaić

 

Ja wymieniłem termostat główny, ten mały przy ścianie grodziowej i poprawy póki co brak. Został jeszcze zawór zwrotny.

Edytowane przez gruzin519
Opublikowano

Masz może numer ori tego zaworu? Na schemacie on nie jest zaznaczony 

Screenshot_20200122-070102.png

Opublikowano

Szkoda twojej kasy, jest to problem tego modelu, sam to przechodziłem w poprzednim autku wymieniłem obydwa termostaty troszkę było lepiej, ale tak jak piszesz wystarczyło stanąć na światłach albo jazda z górki i temperatura spadała, wada poprawiona jest w niektórych poliftach, pompa cieczy pracuje dopiero po osiągnięciu wymaganej temperatury.    

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
9 minut temu, Góral65 napisał:

Szkoda twojej kasy, jest to problem tego modelu, sam to przechodziłem w poprzednim autku wymieniłem obydwa termostaty troszkę było lepiej, ale tak jak piszesz wystarczyło stanąć na światłach albo jazda z górki i temperatura spadała, wada poprawiona jest w niektórych poliftach, pompa cieczy pracuje dopiero po osiągnięciu wymaganej temperatury.    

 

No ale skutki tego jakieś mogą być? Logicznie patrząc to olej będzie niedogrzany przez co mogą podzespoły silnika szybciej siadać. 

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, max111167 napisał:

 

No ale skutki tego jakieś mogą być? Logicznie patrząc to olej będzie niedogrzany przez co mogą podzespoły silnika szybciej siadać. 

No ale co możesz zrobić? jeśli w serwisie Audi mówią że to norma i nic się z tym nie zrobi, piszesz, że przy normalnej jeździe trzyma temperaturę to termostat jest dobry. Oczywiście można wymieniać co sie da po kolei i wydawać kasę, ale czy warto? Takie jest moje zdanie sam to przeszedłem. 

Edytowane przez Góral65
Opublikowano

1J0122351 - zawór zwrotny, dostępny w ASO 122zł

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Mam CAHA w Exeo, wymieniłem wszystko co się dało i trzyma 90, tylko kiedy jadę ponad 100km/h, albo kiedy jest ciepło, ponad 10-15 stopni. Jak jest około 0, po zjechaniu z dłuższej górki spada nawet poniżej 70 stopni. Nie mam już siły z tym walczyć. Wymieniłem termostat główny i ten od EGR na oryginały, później jeszcze raz od EGR na Behr, chłodnicę spalin, i ostatecznie nawet zrobiłem zaślepkę, zamiast tego termostatu. Jak jest ciepło, ładnie utrzymuje 87-91 stopni (w VCDS) nawet po dłuższym zatrzymaniu się. Wydałem pewnie ponad 1500zł i różnicy brak...

Opublikowano

Mnie zastanawia tylko jak to jest, że teoretycznie silnik nie trzyma temperatury ale jak dochodzi do wypalania DPF to zawsze wskazówka stoi na równo 90 stopniach. Przynajmniej u mnie tak to działa i wygląda jakby wszystko było w porządku nawet jeśli normalnie pokazuje około 80 stopni

Opublikowano

przy wypalaniu dpf silnik dostaje więcej paliwa i puszka dpf jest pod maską która rozgrzewa się do 600 stopni więc jest gorąco,

po to się właśnie wentylatory się włączają..

wg mnie masz nie sprawny termostat który nie utrzymuje 90 stopni przy normalnej jeździe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...