trepek Opublikowano 28 Stycznia 2020 Opublikowano 28 Stycznia 2020 8 godzin temu, dekiel 13 napisał: Jesteśmy w lesie z elektrykami , Skandynawia już daleko przed nami. Potrzeba stacji ładowania i to różnych oraz większej sieci serwisu tych suszarek. Tydzień temu jeżdziłem Mercedesem EQC , kurła gadasz z autem, design wewnątrz ala Star Trek . Mercedes ostro odjechał z asystentem głosowym W Polsce elektryki opłacają się jak ktoś ma fotowoltanikę na dachu. Także małymi krokami trzeba do tego dążyć 8 godzin temu, Dev napisał: mam dwóch kuzynów, mocno przy kasie jeden kupił nówkę M3 a drugi Tesle 3 Performance tesla ru...a w d...e M3kę jak chce Jeździłem "najsłabszą" Teslą X - banan mi z twarzy nie schodził. To jest piękne w elektrykach - przy każdej prędkości jest błyskawicznie dostępny maksymalny moment obrotowy, który utrzymuj się cały czas. Wrażenie mniej więcej takie jak startujący samolot - wgniata i wgniata w fotel.
l.e.s.t.e.r Opublikowano 28 Stycznia 2020 Opublikowano 28 Stycznia 2020 (edytowane) Dzisiaj coś słyszałem w radiu że pierwszy koncern wprowadził opłaty za tankowanie elektryka, reszta lada dzień. Po podwyżkach prądu mówili że przejechanie 100km elektrykiem będzie kosztować 50-70zł. I że będą miały problem miasta które postawiły na komunikacje miejską elektrycza bo się nie będzie juz to opłacać. Nie zgłębiałem tematu więc nie wiem czy to takie pieprzenie czy prawda. Jednak prawda. Lotos wprowadza opłaty za ładowanie aut elektrycznych. 24 zł za wszystko SPIDERSWEB.PL 24 zł - dokładnie tyle kosztuje naładowanie samochodu... Edytowane 28 Stycznia 2020 przez l.e.s.t.e.r
trepek Opublikowano 28 Stycznia 2020 Opublikowano 28 Stycznia 2020 8 minut temu, l.e.s.t.e.r napisał: Dzisiaj coś słyszałem w radiu że pierwszy koncern wprowadził opłaty za tankowanie elektryka, reszta lada dzień. Po podwyżkach prądu mówili że przejechanie 100km elektrykiem będzie kosztować 50-70zł. I że będą miały problem miasta które postawiły na komunikacje miejską elektrycza bo się nie będzie juz to opłacać. Nie zgłębiałem tematu więc nie wiem czy to takie pieprzenie czy prawda. Jednak prawda. Lotos wprowadza opłaty za ładowanie aut elektrycznych. 24 zł za wszystko SPIDERSWEB.PL 24 zł - dokładnie tyle kosztuje naładowanie samochodu... Tak jak pisałem wcześniej - dla kogoś, kto sam sobie "produkuje" prąd posiadanie elektryka jest jak najbardziej na rękę.
trepek Opublikowano 30 Stycznia 2020 Opublikowano 30 Stycznia 2020 Nowy rekord w drodze do pracy - srednie spalanie 3.9l Momentami bylo 3.7 ale znowu zaczelo brakowac poweru w baterii :/ Ahh gdyby ta bateria byla dwa razy wieksza. Ale spoko, calosciowe srednie spalanie zawiera sie w przedziale 4.2-4.5l. Jak na benzyne z automatem, gdzie nie trzeba wachlowac biegami i jedzie sie calkowicie plynnie, spalanie lepsze od oczekiwanych Tylko bak paliwa w pytke maly, ponoc 36l ale jak wczoraj zostalo mniej niz 1/4 baku to z trudem dolalem 25l.
Norbas Opublikowano 2 Lutego 2020 Opublikowano 2 Lutego 2020 W dniu 27.01.2020 o 23:15, Dev napisał: mam dwóch kuzynów, mocno przy kasie jeden kupił nówkę M3 a drugi Tesle 3 Performance tesla ru...a w d...e M3kę jak chce Model S w wersji P100D wali w lep, ze kolega omal nie zemdlał na teście Model 3 performancem jest o troszkę szybszy od S ale nie wali tak jak SP100D ponoc próbowali go hamować ale zrywał się z pasów 2
Dev Opublikowano 2 Lutego 2020 Opublikowano 2 Lutego 2020 13 minut temu, Norbas napisał: Model 3 performancem jest o troszkę szybszy od S ale nie wali tak jak SP100D jest jedna wada tych aut, jak kazde amerykanskie auto ch...o hamują 1
Norbas Opublikowano 2 Lutego 2020 Opublikowano 2 Lutego 2020 3 minuty temu, Dev napisał: jest jedna wada tych aut, jak kazde amerykanskie auto ch...o hamują To prawda, ale co się dziwic jak zaciski są w S i X takie same nawet tarcze ? S jeszcze coś tam hamuje ale X P100D ma braki straszne ze grzejesz je w moment...
Norbas Opublikowano 2 Lutego 2020 Opublikowano 2 Lutego 2020 W dniu 30.01.2020 o 08:19, trepek napisał: Nowy rekord w drodze do pracy - srednie spalanie 3.9l Momentami bylo 3.7 ale znowu zaczelo brakowac poweru w baterii :/ Ahh gdyby ta bateria byla dwa razy wieksza. Tylko bak paliwa w pytke maly, ponoc 36l ale jak wczoraj zostalo mniej niz 1/4 baku to z trudem dolalem 25l. Bak prawie jak w bmw F30 tam jest z 40l i szybko schodzi. Spalanie ogólnie fajne Ci wychodzi... ile na bateri przelatasz ?
trepek Opublikowano 3 Lutego 2020 Opublikowano 3 Lutego 2020 5 godzin temu, Dev napisał: jest jedna wada tych aut, jak kazde amerykanskie auto ch...o hamują Mysle, ze jak bedzie trzeba to jakis dobry setup hamulcowy dobierzesz do takiej tesli i odpowiednio poprawisz fabrykę 5 godzin temu, Norbas napisał: Bak prawie jak w bmw F30 tam jest z 40l i szybko schodzi. Spalanie ogólnie fajne Ci wychodzi... ile na bateri przelatasz ? Na samej baterii wiele nie przejedziesz, do 2km ale ona się non-stop podładowuje a samochód podczas jazdy dąży do maksymalnego wykorzystania tej małej bateryjki. Generalnie jak się spojrzy na przepływ energii między baterią, silnikiem i kołami to jest on bardzo dynamiczny. Ciągle coś się dzieje i jest to niezauważalne dla kierującego. Pod tym względem Toyota zrobiła kawał dobrej roboty, widać 20 lat doświadczenia w tym temacie. Generalnie do prędkości 90-100km/h jest spoko. Na trasach pozamiejskich, jeśli nie przekracza się tych prędkości to spalanie wynosi 4.5l. Wadą jest, że w tym samochodzie totalnie nic się nie dzieje, można by powiedzieć, że jest nudno Ot, dodajesz tylko gaz i koniec. Nie zmienia biegów, nie nic. Na szczęście fotele są niewygodne więc nie pozwalają usnąć Chociaż wydaje się, że @trepkowa to bez znaczenia, i tak przycina komara
trepkowa Opublikowano 3 Lutego 2020 Autor Opublikowano 3 Lutego 2020 Oj tam oj tam! Ale to prawda, że kiepsko się drzemie na tych fotelach ale dziś jadąc samotnie do pracy, udało mi się uzyskać piękne spalanie. To na bank przez to, że waga @trepek nie podnosiła dziś spalania hyhyhy
trepek Opublikowano 3 Lutego 2020 Opublikowano 3 Lutego 2020 (edytowane) Hmm... Koszt spalonego paliwa to ok 6zł, cena biletu na minibus na tej trasie to 9zł + jeszcze trzeba 2km dojść z buta. Przy dwóch osobach oszczędności zaczynają byc już znaczne. Edytowane 3 Lutego 2020 przez trepek
trepkowa Opublikowano 8 Lutego 2020 Autor Opublikowano 8 Lutego 2020 A dziś po prawie 2 tygodniach jeżdżenia yarisem, @trepek jadąc audikiem mówi: „kurde, już zapomniałem jak to jest gdy wciskasz gaz a samochód się zbiera” 1
papadziordzio Opublikowano 10 Lutego 2020 Opublikowano 10 Lutego 2020 Spalanie jakoś mega nie urywa. Co prawda to benzyna ale wieloma dieslami można spokojnie zejść poniżej 4L / 100 i to bez dziadowania a jadąc zgodnie z przepisami - a kupiłeś samochód z przeznaczeniem raczej na trasę. Jak wygląda jazda w mieście, idzie śmigać na samym napędzie elektrycznym? Jeżeli tak, jak wygląda realny zasięg? Co do miejsca w środku ostatnio pojeździłem takim Yarisem to po kilku kilometrach niestety wysiadłem, oddałem we władanie kobiecie bo nie ma tam kompletnie miejsca, w mniejszym samochodzie nie siedziałem. Jeżeli chodzi o pozycję za kierownicą lepiej wypada nawet VW UP!. Plus za multimedia, jak w Yarisie są do przełknięcia to te same systemy w Corolli i Avensis to epoka do tyłu - ale tutaj już biorę pod uwagę konkurencję jeżeli chodzi o kwotę zakupu. Plusem Toyot jest na pewno nagłośnienie, w serii gra bardzo . Jak odczucia z CVT? Dla mnie to najgorsza skrzynia z jaką miałem styczność, żyje własnym życiem, nie idzie utrzymać stałych obrotów, chyba, że operuje się gazem w górę w dół 3cm. Design na plus...
trepek Opublikowano 10 Lutego 2020 Opublikowano 10 Lutego 2020 (edytowane) 28 minut temu, papadziordzio napisał: Spalanie jakoś mega nie urywa. Co prawda to benzyna ale wieloma dieslami można spokojnie zejść poniżej 4L / 100 i to bez dziadowania a jadąc zgodnie z przepisami - a kupiłeś samochód z przeznaczeniem raczej na trasę. Jak wygląda jazda w mieście, idzie śmigać na samym napędzie elektrycznym? Jeżeli tak, jak wygląda realny zasięg? Co do miejsca w środku ostatnio pojeździłem takim Yarisem to po kilku kilometrach niestety wysiadłem, oddałem we władanie kobiecie bo nie ma tam kompletnie miejsca, w mniejszym samochodzie nie siedziałem. Jeżeli chodzi o pozycję za kierownicą lepiej wypada nawet VW UP!. Plus za multimedia, jak w Yarisie są do przełknięcia to te same systemy w Corolli i Avensis to epoka do tyłu - ale tutaj już biorę pod uwagę konkurencję jeżeli chodzi o kwotę zakupu. Plusem Toyot jest na pewno nagłośnienie, w serii gra bardzo . Jak odczucia z CVT? Dla mnie to najgorsza skrzynia z jaką miałem styczność, żyje własnym życiem, nie idzie utrzymać stałych obrotów, chyba, że operuje się gazem w górę w dół 3cm. Design na plus... Odpowiem chronologicznie 1) To prawda, że wieloma dieslami można zejść niżej ale wymóg był albo automat albo cvt. Tutaj zaczynają robić się problemy z dostępnością takich aut bo ich praktycznie nie ma. Generalnie mialem już dość sytuacji, gdzie w ciągu 60-90min zmieniam 300 razy bieg przez korki, ciągle przyśpieszanie i zwalnianie. Po 3 latach takiej jazdy pojawily się bóle w lewym kolanie. Samochód kupiony z przeznaczeniem na wleczenie sie na pernamentnie zakorkowanej drodze między Olkuszem a Krakowem, szybciej niż 70-80 tutaj nie da rady jechać. W trasę mamy z @trepkowa A4 2) Jazda w mieście bajka. Puszczasz hamulec i samochód sam jedzie, nie ma szans aby zgasł. Da się jechać na samym elektryku do prędkości 75km/h oraz max 2km. Bateria bardzo szybko sama się doładowywuje. Czasem wkurza ten maly zasięg ale idzie przywyknąć. 3) Na brak miejsca nie narzekamy (ja mam 176cm, żona 167cm) - ale fotele są kiepskie, półkubełki z audi są klasą samą w sobie. 4) Multimedia takie se ale jest Apple Car Play więc na krótkich trasach nic więcej nie potrzeba. 5) Nagłośnienie w Toyotach gra spoko? W Yarisie jest co prawda 6 głośników i hmm... w porównaniu do Kii Sportage III rodziców to moze i tak, gra całkiem spoko :p ale a4 b6 zostawia daleko w tyle toyote. 6) Do miasta CVT jest najlepszą skrzynią ever, na trasę najgorszą. Edytowane 10 Lutego 2020 przez trepek
papadziordzio Opublikowano 10 Lutego 2020 Opublikowano 10 Lutego 2020 AD1) Przy takich prędkość to zmienia postać rzeczy. AD2) Czyli elektryk sztuka dla sztuki, chociaż te 15km już by uratowało tyłek, właściwie "po bułki" można byłoby jeździć bezszelestnie . AD3) Tutaj też kwestia indywidualna, ja mam 197cm więc mam ciężko AD4) W małym autku miejskim nie przeszkadza. W Avensis za 130k albo Corolli za 90k razi w oczy w porównaniu do konkurencji. AD5) Dla mnie gra całkiem w porządku, oczywiście tyłka nie urywa ale w porównaniu do innych mieszczuchów jest liderem wg. mnie . AD6) Tutaj zdania nie zmienię, spalić, zniszczyć, skończyć produkować nim poczyni ekspansję Podsumowując fajne autko, oby się dobrze użytkowało, i patrząc na Twoje oczekiwania chyba trafiony zakup. Pozdrówki
trepek Opublikowano 11 Lutego 2020 Opublikowano 11 Lutego 2020 19 godzin temu, papadziordzio napisał: AD1) Przy takich prędkość to zmienia postać rzeczy. AD2) Czyli elektryk sztuka dla sztuki, chociaż te 15km już by uratowało tyłek, właściwie "po bułki" można byłoby jeździć bezszelestnie . AD3) Tutaj też kwestia indywidualna, ja mam 197cm więc mam ciężko AD4) W małym autku miejskim nie przeszkadza. W Avensis za 130k albo Corolli za 90k razi w oczy w porównaniu do konkurencji. AD5) Dla mnie gra całkiem w porządku, oczywiście tyłka nie urywa ale w porównaniu do innych mieszczuchów jest liderem wg. mnie . AD6) Tutaj zdania nie zmienię, spalić, zniszczyć, skończyć produkować nim poczyni ekspansję Podsumowując fajne autko, oby się dobrze użytkowało, i patrząc na Twoje oczekiwania chyba trafiony zakup. Pozdrówki Ad2) No nie do konca. Na papierze faktycznie wygląda to słabo, ze mizerny zasieg etc. Trzeba na to spojrzec z innej strony - to jest hybryda, jak to Toyota nazywa, samoladujaca sie czyli tam gdzie sie da odzyskiwana jest energia elektryczna. Silnik spalinowy i elektryczny tworza naprzemienny tandem oraz pracuja tez wspolnie. Slowami ciezko to opisac ale calosc dziala bardzo sprawnie, cicho i bez wibracji. Nie chce gloryfikowac tego rozwiazania tylko dlatego, ze taki samochod posiadamy wiec musi to byc najlepsza rzecz na swiecie ale widac, ze Toyota "umie" w hybrydy. Ponad 20 lat doswiadczenia. To jest mocny punkt tego samochodu. Ad3) Ło panie, tam gdzie ja mam czubek głowy to Tobie dopiero kończą się ramiona Ad4) To fakt, w Toyocie bajerów jak na lekarstwo. Wiele rzeczy brakuje: schowki, POPIELNICZKA! (nie ma gdzie schowac glupiego rachunku czy papierka), podswietlenia praktycznie nie ma (tylko podstawowe). Audi A2 pod tym względem było kilka epok do przodu. Z drugiej strony to co jest działa jak trzeba Z fajniejszych rzeczy to rozpoznawanie znakow, line assist, ostrzeganie przed przeszkodami oraz automatyczne dlugie swiatla. Dzisiaj tak miałem, że jechałem i popatrzałem się w lewo, w prawo i w lusterko wsteczne a nie zauwazylem, ze gwaltownie przede mna zahamowal inny samochod. Rozlegl sie alarm i w sumie to nie wiem czy to ja hamowalem czy juz samochod sam zaczal. Ad5) Ciężko mi się odnieść do innych mieszczuchów bo jedyny jaki posiadałem to A2 i audio w A2 >> audio w Yarisie ;-) Ad6) Paradoksalnie w hybrydach ciezko uzyc innej skrzyni biegow, bo musi istniec konwerter, ktory sumuje (i rozdziela) naped pomiedzy silnikiem spalinowym i elektrycznym a w przypadku hamowania silnikiem "napedza" tylko silnik elektryczny w celu wygenerowania energii elektrycznej. Tutaj nie ma sprzegla, rozrusznika, alternatora. Jezdzilem kiedys Corolla z taka skrzynia biegow ale tylko z spalinowym silnikiem i calosciowo sprawowalo sie to gorzej niz w hybrydowym Yarisie. Tutaj masz calkowicie plynna jazde bez zadnych szarpniec, wibracji czy zmian biegow znanych z automatow, cos jak elektryczny samochod ale ze spalinowym silnikiem. Na poczatku rozgladalismy sie za elektrykiem ale po podsumowaniu wszystkich kosztow, utraty ceny, braku fotowoltaniki w domu oraz pozniejszych mozliwych problemow z odsprzedaza zdecydowalismy sie z @trepkowa z pelna swiadomoscia na hybryde. Moze za kilka lat, jak bledy wieku dzieciecego nowych elektrycznych aut zostana rozwiazane, zdecydujemy sie na elektryka Rozwazalismy rowniez sprzedaz dwoch aut (czyli A2 i A4) i kupno jednego drozszego ale cena robila sie juz wysoka i nie mozna bylo znalezc czego uniwersalnego a jak nawet cos fajnego wpadalo w oko to kosztowalo drugie tyle co Yaris i w codziennym uzytkowaniu i tak byloby drozsze. Doszlismy do wniosku ze lepszym rozwiazaniem bedzie Yaris jako daily car a w trase obecna A4, w przyszlosci moze zmieni sie A4 na cos mlodszego, z duza wolnossaca benzyna
trepkowa Opublikowano 11 Lutego 2020 Autor Opublikowano 11 Lutego 2020 Ja powiem jedną NAJWIĘKSZĄ zaletę skrzyni „nie manualnej”: albowiem jest to fakt, że przez całą drogę @trepek może mnie trzymać za kolano kropka. 1
Adam87 Opublikowano 11 Lutego 2020 Opublikowano 11 Lutego 2020 @trepkowa @trepek gratki furki Już widzę, że godnie zastępuje traktorka A2
trepek Opublikowano 11 Lutego 2020 Opublikowano 11 Lutego 2020 40 minut temu, trepkowa napisał: Ja powiem jedną NAJWIĘKSZĄ zaletę skrzyni „nie manualnej”: albowiem jest to fakt, że przez całą drogę @trepek może mnie trzymać za kolano kropka. Cii... @Adam87 Dziękujemy
trepek Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 Dzisiaj wykręciłem średnie spalanie 3.5l Koszt dojazdu z domu do pracy (48km) w dwie osoby wyniósł: 0.48 * 4,72 * 3.5 = 7.93zl Dzisiaj będziemy tankować paliwo za 4.58 więć koszt obniży się do 7.69zl Dla porównania bilet minibusowy dla jednej osoby na tej trasie w jedną stronę kosztuje 9zl. Centusiowy samochód. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się