Jump to content
IGNORED

AUDI a4 B7 1.8T 2007 BFB Bierze olej


Recommended Posts

Posted

Witam,

Przebieg 240tys, obecnie Olej Ravenol VST 5w40 (wczesniej  od 2015lany castrol 5w30, a od 2007 do 2015 LL. Napinacz zmieniany przy 178tys)

 

Auto posiadam od  roku i  obserwuje ubytki oleju. Od wymiany do wymiany tj 10tys 3 razy zapala mi sie poziom oleju MIN i za kazdym razem dolewam 1l ( z min na max) to daje ubytek rzędu 3.3l oleju na 10tys.  Wydaje mi się to dużo jednak wiele osob twierdzi że to norma w  tych silnikach.

-Styl jazdy spokojny czasem przy wyprzedaniu zdarzy sie go przeciagnać ale normalnie obr kolo 2-3tys i predkosc 100-140 w trasie .

-  wycieki ogarnięte

- dymienia na zimnym i na cieplym nie widać, oleju nie czuć

 

Moje pytanie:

1.Czy robić coś by zniwelować te spalanie oleju ? 

2.Co mogę jeszcze sprawdzic, jak zdiagnozować co jest przyczyną ? 

3.Przebieg raczej autentyczny gdyż auto pochodzi z Danii (potwierdzony w internetowaej bazie) a NIBY 240 tys dla tego silnika to  nic i takiego spalania oleju byc nie powinno  czy wymiana napinacza przy 180 tys i takie spalanie oleju może swiadczyc ze auto jest zajeżdzone czy poprostu juz te nowsze 1.8T to nie to samo co stare 1.8T? Przypominam KOD silnika BFB 2007r

4. Skoro tak dużo dolewam moge przedluzyc interwal wymiany oleju do 12-15 tys ? 

 

Posted

Może turbina ciągnie olej

Posted
1 minutę temu, Czarek99 napisał:

Może turbina ciągnie olej

Jak to sprawdzić ? wystarczy zdjac tylko węże z przepustnicy ? 

Posted
21 minut temu, lutnik napisał:

Jak to sprawdzić ? wystarczy zdjac tylko węże z przepustnicy ? 

Musisz odkręcić raczej wąż od intercoolera i zobaczyć czy turbina nie przepuszcza olej na chłodną strone turbiny (tak mi się wydaje specjalistą nie jestem więc mogę się mylić podałem tylko to co może być przyczyną) 

Posted
Godzinę temu, lutnik napisał:

 3.3l oleju na 10tys.  Wydaje mi się to dużo jednak wiele osob twierdzi że to norma w  tych silnikach

 

Kto tak twierdzi?!

W 1.8T normą jest brak brania oleju, co najwyżej śladowy wynikający z normalnej pracy typu 200-300ml.

 

Na 100% coś jest nie tak, aż ciężko uwierzyć że nie dymi. Gdyby dymił od razu bym sugerował głowicę oddać do regeneracji, uszczelniacze zaworowe, simmeringi i te sprawy.

Turbina jak najbardziej też może puszczać, a jak puszcza to niedługo umrze, więc warto sprawdzić. Tak jak kolega pisał - zdejmij czarny wąż, taki w kształcie litery "S" wychodzący z trubiny i łączący ją z układem dolotowym powietrza i zobacz co tam się dzieje.

Chociaż przy zużyciu 3 litrów oleju na 10k kilometrów to ten wąż powinien być już zarzygany cały nawet na zewnątrz ^^

Posted (edited)

Zacznij od zalania cylindrów ropą albo jakąś chemią, jeśli w dolocie sucho, bo może są zapieczone pierścienie.

Edited by przem8
Posted

Chyba norma, zreszta producent pisze ,że 0,5 litra/1000km to norma.  Ja tak mam od kupna, 2 setki na 1000km,ten sam silnik. Zrobiłem już 110 tyś km i nic sie nie dzieje, tak samo. Nie chciałem szukać, bo ewentualny remont to pewnie minimum 2000zł.A jaka bede miał gwarancje ze bedzie ok??

Posted

Polecam nafta :) złoty środek.

Posted
W dniu 28.01.2020 o 12:48, Pablo333 napisał:

Chyba norma

 

Żadna norma. U mnie bierze może 0.1 L oleju na 10000 km i to jest norma w zdrowym i sprawnym 1.8t. No dobra jak ktoś pałuje to 0,5-1L na 10000 km może brać, nie więcej.

Posted

Spróbuj wlać płukankę przy wymianie oleju, ja zastosowałem tec 2000 i mi pomógł, taka głupota a oszczędziła trochę pieniędzy.

Posted

Olej olejowi też nierówny, pierwsza wymiana oleju i zalałem Motulem 5W40, zanim dobiłem do 10 tys to musiałem dolać litr oleju - auto była seria.

Potem wleciał program na 212 KM i przeszedłem na Milersa 5W40. Przez 10 tys. ubyło pół miarki. I tak w sumie jest cały czas - od wymiany do wymiany ok 200-300 ml znika. Przebieg mam też już nie taki malutki jak na benzynę bo ponad 276 tys. km

Jak ktoś dolewa olej w 1.8T tzn. że:

- ma zalany kiepskiej jakości olej

- puszcza turbina

- uszczelniacze zaworowe kiepskie

- zapieczone pierścienie

- jakiś wyciek

- spory przebieg 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...