lutnik Opublikowano 26 Stycznia 2020 Opublikowano 26 Stycznia 2020 Witam, Przebieg 240tys, obecnie Olej Ravenol VST 5w40 (wczesniej od 2015lany castrol 5w30, a od 2007 do 2015 LL. Napinacz zmieniany przy 178tys) Auto posiadam od roku i obserwuje ubytki oleju. Od wymiany do wymiany tj 10tys 3 razy zapala mi sie poziom oleju MIN i za kazdym razem dolewam 1l ( z min na max) to daje ubytek rzędu 3.3l oleju na 10tys. Wydaje mi się to dużo jednak wiele osob twierdzi że to norma w tych silnikach. -Styl jazdy spokojny czasem przy wyprzedaniu zdarzy sie go przeciagnać ale normalnie obr kolo 2-3tys i predkosc 100-140 w trasie . - wycieki ogarnięte - dymienia na zimnym i na cieplym nie widać, oleju nie czuć Moje pytanie: 1.Czy robić coś by zniwelować te spalanie oleju ? 2.Co mogę jeszcze sprawdzic, jak zdiagnozować co jest przyczyną ? 3.Przebieg raczej autentyczny gdyż auto pochodzi z Danii (potwierdzony w internetowaej bazie) a NIBY 240 tys dla tego silnika to nic i takiego spalania oleju byc nie powinno czy wymiana napinacza przy 180 tys i takie spalanie oleju może swiadczyc ze auto jest zajeżdzone czy poprostu juz te nowsze 1.8T to nie to samo co stare 1.8T? Przypominam KOD silnika BFB 2007r 4. Skoro tak dużo dolewam moge przedluzyc interwal wymiany oleju do 12-15 tys ?
lutnik Opublikowano 26 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2020 1 minutę temu, Czarek99 napisał: Może turbina ciągnie olej Jak to sprawdzić ? wystarczy zdjac tylko węże z przepustnicy ?
Czarek99 Opublikowano 26 Stycznia 2020 Opublikowano 26 Stycznia 2020 21 minut temu, lutnik napisał: Jak to sprawdzić ? wystarczy zdjac tylko węże z przepustnicy ? Musisz odkręcić raczej wąż od intercoolera i zobaczyć czy turbina nie przepuszcza olej na chłodną strone turbiny (tak mi się wydaje specjalistą nie jestem więc mogę się mylić podałem tylko to co może być przyczyną)
Unf Opublikowano 26 Stycznia 2020 Opublikowano 26 Stycznia 2020 Godzinę temu, lutnik napisał: 3.3l oleju na 10tys. Wydaje mi się to dużo jednak wiele osob twierdzi że to norma w tych silnikach Kto tak twierdzi?! W 1.8T normą jest brak brania oleju, co najwyżej śladowy wynikający z normalnej pracy typu 200-300ml. Na 100% coś jest nie tak, aż ciężko uwierzyć że nie dymi. Gdyby dymił od razu bym sugerował głowicę oddać do regeneracji, uszczelniacze zaworowe, simmeringi i te sprawy. Turbina jak najbardziej też może puszczać, a jak puszcza to niedługo umrze, więc warto sprawdzić. Tak jak kolega pisał - zdejmij czarny wąż, taki w kształcie litery "S" wychodzący z trubiny i łączący ją z układem dolotowym powietrza i zobacz co tam się dzieje. Chociaż przy zużyciu 3 litrów oleju na 10k kilometrów to ten wąż powinien być już zarzygany cały nawet na zewnątrz ^^
przem8 Opublikowano 26 Stycznia 2020 Opublikowano 26 Stycznia 2020 (edytowane) Zacznij od zalania cylindrów ropą albo jakąś chemią, jeśli w dolocie sucho, bo może są zapieczone pierścienie. Edytowane 26 Stycznia 2020 przez przem8
Pablo333 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Chyba norma, zreszta producent pisze ,że 0,5 litra/1000km to norma. Ja tak mam od kupna, 2 setki na 1000km,ten sam silnik. Zrobiłem już 110 tyś km i nic sie nie dzieje, tak samo. Nie chciałem szukać, bo ewentualny remont to pewnie minimum 2000zł.A jaka bede miał gwarancje ze bedzie ok??
tranduo Opublikowano 31 Stycznia 2020 Opublikowano 31 Stycznia 2020 W dniu 28.01.2020 o 12:48, Pablo333 napisał: Chyba norma Żadna norma. U mnie bierze może 0.1 L oleju na 10000 km i to jest norma w zdrowym i sprawnym 1.8t. No dobra jak ktoś pałuje to 0,5-1L na 10000 km może brać, nie więcej.
Olgierd93 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Spróbuj wlać płukankę przy wymianie oleju, ja zastosowałem tec 2000 i mi pomógł, taka głupota a oszczędziła trochę pieniędzy.
audicoman Opublikowano 6 Lutego 2020 Opublikowano 6 Lutego 2020 Olej olejowi też nierówny, pierwsza wymiana oleju i zalałem Motulem 5W40, zanim dobiłem do 10 tys to musiałem dolać litr oleju - auto była seria. Potem wleciał program na 212 KM i przeszedłem na Milersa 5W40. Przez 10 tys. ubyło pół miarki. I tak w sumie jest cały czas - od wymiany do wymiany ok 200-300 ml znika. Przebieg mam też już nie taki malutki jak na benzynę bo ponad 276 tys. km Jak ktoś dolewa olej w 1.8T tzn. że: - ma zalany kiepskiej jakości olej - puszcza turbina - uszczelniacze zaworowe kiepskie - zapieczone pierścienie - jakiś wyciek - spory przebieg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się