Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

Heja, update ode mnie..

Do przedlita wrzucilem te wahacze:
1.    116 050 0171/HD    
2.    116 050 0172/HD

Firmy Meyle HD... pasuje p&p i maja 75mm tuleje.. solidne i w sumie dosyc drogie.. 120euro sztuka.. Jest odczuwalnie lepiej, ale nie idealnie. Mam dosyc krzywe i zmeczone tarcze i pewnie nie najnowsze felgi, natomiast jest na prawde lepiej. Nie wiem jak to opisac, zeby dobrze Wam zobrazowac.. ale jesli przy 130kmh mialem drgania ktore mnie irytowaly w skali 6/10, teraz zmniejszyly sie do 2/10.. pasazerowie generalnie juz nic nie czuja, ja czasami cos tam minimalnie.. ale trudno nawet odroznic od drogi itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja kupiłem nowe oryginalne wahacze na allegro z stożkiem 15 /19 na gwint 12 i tuleją 75

Trzeba do gościa dzwonić  miał ich 2 miesiące temu dużo

http://allegro.pl/wahacz-przod-lewy-15-19-audi-a4-a5-q5-8k0407695c-i6843477828.html

 

Edytowane przez panda77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam podepne się co prawda nie a4 tylko a7 2016 ,ale borykam się z drganiami kierownicy , felgi sprawdzone ori , nowe pirelli , wywazone i jakby po wymianie tuleji (w zasadzie nie wiem czemu mechanik je wymienil) nowe tarcze , nowe klocki , geometria przod tyl , i dalej bije , drga powyzej 120 , w dodatku przy hamowaniu tez bije lewa strona , moze piasty krzywe ? auto mialo stycznosc z kraweznikiem i moze tam cos pokrzywilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

St4yKool. U mnie jest dokładnie to samo. Cześć wibracji zastała. Gdzieś czytałem w temacie polifta ze maja to samo. Gościu napisał ze po wymianie łożysk z Piasta drgania ustały. Moim zdaniem te większe tuleje absorbują lepiej drgania od tych 65mm. Pytanie jest co tak na prawdę te drgania powoduje? Wątków jest wiele. Felgi, opony, tarcze, przeguby, łożyska, piasty. Może jest tak ze wiele czynników sumuje się razem. Trzeba przyznać ze bardzo wrażliwe jest to zawieszenie :/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale ja też mam problemy wymieniłem te wahacze i wydawało się że pomogło ale po jakimś czasie to samo. teraz mam wibracje na karoserii od 120 do 150 powyżej idzie dobrze ale widać dalej po fotelach że lekko wibruja. Ja jeszcze na wakacjach sprawdzę poduszki silnika i skrzyni bo mam wibracje na karoserie na wolnych obrotach i jak dodam gwałtownie gazu na postoju to telepnie buda jak american muscle:) tak samo przy gaszenia lekko czuć więc wydaje mi się że i poduszki przenoszą wibracje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.06.2017 o 22:04, panda77 napisał:

Witam ja kupiłem nowe oryginalne wahacze na allegro z stożkiem 15 /19 na gwint 12 i tuleją 75

Trzeba do gościa dzwonić  miał ich 2 miesiące temu dużo

http://allegro.pl/wahacz-przod-lewy-15-19-audi-a4-a5-q5-8k0407695c-i6843477828.html

 

 

I jakie efekty po wymianie ,ustaly drgania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nie ma znaczenia czy jadę na biegu czy na luzie. Wibracje są tak jak ktoś napisał 2/10. Co prawda nie jest to już tak męczące jak przed wymiana. Wątpię aby poduszki silnika czy tez skrzynia miały na to wpływ. Jeździłem różnymi samochodami ale to co się dzieje w naszych a4 to jest jakiś dramat :/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, vex87 napisał:

St4yKool. U mnie jest dokładnie to samo. Cześć wibracji zastała. Gdzieś czytałem w temacie polifta ze maja to samo. Gościu napisał ze po wymianie łożysk z Piasta drgania ustały. Moim zdaniem te większe tuleje absorbują lepiej drgania od tych 65mm. Pytanie jest co tak na prawdę te drgania powoduje? Wątków jest wiele. Felgi, opony, tarcze, przeguby, łożyska, piasty. Może jest tak ze wiele czynników sumuje się razem. Trzeba przyznać ze bardzo wrażliwe jest to zawieszenie :/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ogolnie wielowahacz jest wrazliwe.. konstrukcyjnie.. poza tym, auta maja juz troche lat.. ja mam nowe opony, wywazone drogowo, ale np. lozyska i piasty jeszcze oryginalne od nowego.. moze gdybym wymienil to by sie drgania skonczyly totalnie.. ale juz mnie tyle to auto kosztowalo ze olewam temat i czekam az sie cos porzadnie wysypie :)

W walce z drganiami i pukaniem w zawiasie wymienilem polosie z przegubami, sworznie, drazki i teraz te wahacze.. ile mozna >_< Nastepnym razem poczytam wiecej zanim kupie jakis model hehe.. wolalbym zeby mi np. wiecej palil niz irytowal tym niedopracowanym zawiasem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w b6 i b7 jest to samo, koła które na innych autach się nie telepią na wielowahaczu w audi będą trząść budą :)

świeższe i lepsze gumy po prostu lepiej tłumią wibracje. ale wydaje mi się że przyczyna cały czas gdzieś jest. Mam podobny przypadek u siebie w b7, lekko słabe opony. wibracje karoseri, po wymianie bananów na świeże wibracje zmniejszone o 90% , po samej wymianie dwóch wahaczy... gdzieś tam 10% czasem zawibruje ale nowy wahacz lepiej to tłumi.

Strasznie wrażliwe te a4ki są , i starsze i widzę ze nowsze też. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.06.2017 o 13:03, MarcinOslo napisał:

Na 17  felgach i oponach zimowych było wszystko ok.

Teraz mam 18 felgi i nowe opony letnie.

Drgania kierownicy ustały, ale czuć jeszcze na podłodze wibracje.

 

Dnia 18.06.2017 o 13:03, MarcinOslo napisał:

 

I jakie efekty po wymianie ,ustaly drgania ?

 

I jakie efekty po wymianie ,ustaly drgania ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z wibracjami. samochód z 12.2009r, jak rozumiem mam wahacze 8K0 407 693 R 20.07.2009 ---> ( M12 75mm ). 8K0 407 694 R 20.07.2009 ---> ( M12 75mm )

Moje pytanie, czy wymienić same tuleje, czy lepiej całe wahacze + przeróbka z m12 na m14?
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.06.2017 o 17:30, panda77 napisał:

 

Czyli jednak wymiana wachaczy na M12 z tyleja 75mm dalej nie rozwiazuje problemu w 100% ..

Trzeba bedzie wiec poszukac poliftowych M14 75mm razem z tulejkami.

Moglby ktos podac numery tych wachaczy ? Tylko nie numery z Etki bo te mam ,a te ktore sa nabite na wachaczach ,tak aby latwiej bylo szukac uzywek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, MarcinOslo napisał:

Tylko nie numery z Etki bo te mam ,a te ktore sa nabite na wachaczach ,tak aby latwiej bylo szukac uzywek.

kupuj obojętne jakie z polifta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dalej wymiana wahaczy to nie rozwiązanie. Ja jestem przykładem i kilka osób też. Wymieniłem wahacze dalej biło. Kupiłem nowe opony i odrazu poprawa. Teraz bo kolizji mimo sprawdzenia kół wahacze też wymieniane po tym i dalej bije. W tym zawieszeniu nie może być ani troszku luzu widocznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli masz coś uszkodzone.Jeżeli opony sa ok,wahacze na poliftowe wymienione to nie powinno nic bić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to nie jest tak ze jedyna przyczyna jest wahacz.. przeciez wiadomo ze w tym zawiasie w b8, opony sa zawsze istotne, flegi, piasty itp...

Jak ktos ma wszystko zdrowe, to po wymianie wahacza powinno byc git, ale nasze auta powoli maja juz prawie 10 lat.. watpie ze macie wszyscy idealnie proste piasty, felgi i super wywazone opony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też walczyłem z tymi wibracjami nie pomagało wymiana na nówki opony z homologacją AO ani wyważanie hunterem jak i wymiana tarcz na nówki dopiero wymiana na poliftowe banany rozwiązał problem w 100%-ach a myślę że kolega co pisze powyżej może mieć problem "może" z piastami które mogą minimalnie bić oraz półosie do sprawdzenia bo jak auto po kolizji to tym bardziej gdzie wiadomo wcześniej było lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie.. zwroc uwage tez ze wahacze wymieniles jako ostatnie.. nie wiadomo czy mialbys tak idealnie po nich na np. starych oponach wywazonych u Gumiaka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w przyszlym tygodniu bede zmienial w A5 na poliftowe banany.

Raczej nie mam bic na kierownicy ,ale od jakiegos czasu nasilily mi sie wibracje karoserii odczuwalne na "czterech literach" czy nawet na pedale gazu w zakresie predkosci gdzies od okolo 100 do 140 ,wiec sprobuje te wahacze.

Tymbardziej ze kupilem komplet z tulejkami i srubami swozni za 200zl wiec nie majatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...