artur81 Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 Chodzilo mi o to ze misy olejowe nie wygladaja jak typowy szescian tylko sa waskie na dnie i rozszerzaja sie ku gorze. np. gdy lejesz paliwo przez duzy lejek i masz duzo paliwka w lejku wizualnie ubywa go malo i czy jest mniej tym schodzi szybciej z lejka ale przepustowosc lejka jest stala. Teoria prawdopodobna.
lipek 78 Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 artur, rozumiem o co ci chodzi z ta misa olejowa ale to nie zmienia faktu ze oleju ciagle ubywa! wlasnie dolalem dzis 0,7l na zrobione 1000km.ja rozumiem ze jak bierze olej to go bierze rowno.powinno ubywac 70 ml na 100km a nie raz wiecej a raz mniej. a twoje autko lyka ci cos oleju??
gregorypeck Opublikowano 31 Marca 2009 Autor Opublikowano 31 Marca 2009 wczoraj postanowilem zobaczyc jak wyglada odma u mnie w aucie i okazalo sie ze rurka plastikowa na laczeniu sie zesliznela bo nie bylo zadnej opaski. wyciagnalem ta odme zeby zobaczyc czy nie jest zasyfiona no i owszem troche byla ale jak nia przedmuchiwalem to przewiew byl.takze to chyba nie to.wyczyscilem ja tyle ile moglem i zalozylem z powrotem.zobacze co dalej. w ogole to zauwazylem ze czym wiecej mam oleju w silniku(pod gorna kreska na bagniecie) to wolniej ubywa, ale jak jest juz polowa na bagnecie to zasysa juz szybciutko!! nie wiem czy ma to jakis zwiazek?? Artur81 mowiles cos o zwezajacej sie misie olejowej, o co chodzi??? A jak ty ja wyciagnales? U mnie nie ma wogole miejsca miedzy tymi rurkami,przewodami - a dolna czesc odmy ma jeszcze takie dodatkowe zgrubienie - za chiny jej tam nie zmieszcze. Co trzeba zdjac, wykrecic zeby wymienic odme ?
lipek 78 Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 ja wyciagalem tylko ta gorna czesc odmy ta co idzie do pokrywy zaworow.ta dolna "gruszkowata"czesc da sie tylko wyciagnac tylko jak zdejmiesz kolektor, inaczej nie da rady!!
gregorypeck Opublikowano 31 Marca 2009 Autor Opublikowano 31 Marca 2009 ja wyciagalem tylko ta gorna czesc odmy ta co idzie do pokrywy zaworow.ta dolna "gruszkowata"czesc da sie tylko wyciagnac tylko jak zdejmiesz kolektor, inaczej nie da rady!! no teraz to mnie zalamales... kolektor?! nie ma innej mozliwosci? A ta nowa odma co kupilem jest w jednym kawalku i co teraz?
Ronin Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Ja mam ADR'a to może jest trochę inaczej, ale odme wymieniłem po zdjęciu przepustnicy. Było trudno . Najlepiej to zdjąć kolektor dolotowy, nie powinno być problemów.
szachal Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Odme da sie wymienic bez sciagania kolektora Bankowo bo robilem to u siebie. Troche gimnastyki i sie uda. Mialem zdemontowany alternator(chcialem wymienic lozyska). Nowa odme wsadzlem Grubsza czescia w kierunku silnika (plasko) a pozniej obracajac do gory na swoje miejsce, albo na odwrot nie pamietam juz dokladnie bo pol roku juz minelo.
meidzer Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 Tak odme mozna wymienić w silniku ALT bez ściągania kolektora. Mi sie udało ją wydostać pomiędzy alternatorem a kolektorem, tylko troche gimnastyki jakieś 3 minutki. Ja mam problem z zapalającą się kontrolką silnika i notorycznym błędem 17545 (Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty) i kolega z forum "Skrzyna" powiedział mi że u niego w ASO wymienili mu jakieś rurki i odme i błąd zniknął u niego. Przyczyną błędu była jakaś nieszczelność podobno. Ja z tym błędem juz walczę dość długo, może ma ktoś jakiś pomysł co tu jeszcze sprawdzić?
gregorypeck Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Opublikowano 17 Maja 2009 Tak odme mozna wymienić w silniku ALT bez ściągania kolektora. Mi sie udało ją wydostać pomiędzy alternatorem a kolektorem, tylko troche gimnastyki jakieś 3 minutki. Jak? Wogole nic nie musiales nic odkrecac? A co do tej kontrolki - to ostatnio tez zapalila mi sie na trasie żólta lampka (elektryka silnika) - ale po 30min postoju zgasła. Narazie jest spokój - ale jak problem sie bedzie powtarzal to zaczne sie martwic.
Majsterek Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 Dwa dni temu zdjąłem kolektor i doszedłem do odmy, byla sparciała od srodka i nieszczelna u góry, tak jak u Ciebie. Ja zdejmowałem cały kolektor, mam pare zdjec z rozbiórki kolektora wiec postaram sie je załczyc tutaj wieczorem, bo teraz nie dam rady. Myslicie, ze mozna ją wymienic bez sciagania kolektora? Troche mało tam miejsca. W serwisie zaplacilem ok 100zł za odme. Tam musi byc niezle cisnienie jak te odmy nie wytrzymują w naszych autach. [br]Dopisany: 18 Maj 2009, 11:28_________________________________________________ Zdjecia z demontażu kolektora i uszkodzona odma od strony silnika i trójnika. http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_syczenie_przy_dodawaniu_gazu-t79349.0.html
gregorypeck Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2009 Chcialem tylko powiedziec ze wkoncu wymienilem odme w serwisie. Jezdze juz pare dni i jak narazie wszystko gra. Kontrolka od oleju juz sie nie zapala a silnik jest teraz wyraznie bardziej dynamiczny . Pozdrawiam
Majsterek Opublikowano 28 Czerwca 2009 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Ile zapłaciłes za wymiane odmy w serwisie? (tak z ciekawosci zapytam, bo wymieniałem sam)
gregorypeck Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2009 Ile zapłaciłes za wymiane odmy w serwisie? (tak z ciekawosci zapytam, bo wymieniałem sam) cos kolo 220zł - ale w cenie byl jeszcze zakup i wymiana tego czwórnika na górze.[br]Dopisany: 29 Czerwiec 2009, 20:57_________________________________________________no i dlugo sie nie nacieszylem. Zaraz po odebraniu auta z serwisu normalnie az nie moglem sie nacieszyc ze silnik jest taki żwawy - tak jakby mial ze 20 koni wiecej. Po paru dniach bylo jednak juz gorzej - tak jakby silnik tracil moc. Nie jest tragicznie ale czuje wyraźnie że tej mocy gdzies ubywa. W dodatku wczoraj zapalila sie żółta kontrolka od poziomu oleju - ta sama co zawsze. Oczywiście poziom oleju na bagnecie w polowie. Co teraz? Jakies pomysly?
Majsterek Opublikowano 29 Czerwca 2009 Opublikowano 29 Czerwca 2009 U mnie po wymianie odmy i tego trójnika u góry narazie jest spoko, zrobiłem 7000 tysiecy km i dalej auto idzie okej. Tez mi sie zapaliła ostatnio lampka oleju, ale od wymiany zrobiłem 7 tys i musiałem dolac 0.5 litra i narazie cisza z czujnikiem oleju. Dziwne, ze Twoje audi straciło moc moze podłacz go w serwisie pod kompa, moze cos wykaze, ja zaplaciłem 100zł a serwisie (bez błedów u mnie). Zacząłbym od tego by go podpiać...
gregorypeck Opublikowano 30 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2009 A jaki miales poziom na bagnecie po zapaleniu sie kontrolki? I jeszcze jedno pytanko do znawców: czy od cisnienia oleju jest jakas osobna kontrolka?
p_s_y Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Witam, Mam identyczne objawy, jakie zostały opisane w tym wątku. Zapalająca się kontrolka oleju pomimo tego, że stan oleju jest ponad ¾ na bagnecie (oczywiście przed jazdą). Poczytałem trochę i dowiedziałem się, że to może być odma. Jak na nią popatrzyłem to się przekonałem, że jest do wymiany – jest popękana. Teraz mam pytanie: Czy ktoś wie, jaki jest nr seryjny odmy?? Do jakiego sklepu bym nie zadzwonił to każdy chce nr seryjny. Jak zadzwoniłem do ASO to na pytanie o odmę usłyszałem nazwy 3 części (nazw nie pamiętam) i ceny: 35, 165, 195. Z góry dziękuje za pomoc.
gregorypeck Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2009 06B103211H ASO 155.99zł Pozdr.
aramir Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 koledzy 1h temu zamówiłem z serwisu audi(tak twierdzi sklepowy) i wycenił na 70zł ... chodź wcześniej zasugerował 160zł ... też się zdziwił ... będę miał ją za 2 dni... [br]Dopisany: 03 Sierpień 2009, 16:49_________________________________________________teraz się zastanawiam czy będzie ta odma dobra skoro taka tania 70zł brutto... ale dokładnie był rysunek ... czyli wężyk z gruchą .... ale podawał przy mnie przez telefon symbol org. i tam mu potwierdzili , rzekomy serwis audi z Piotrkowa Try. ... w środę się okaże
p_s_y Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Witam, Przyznaje cena jest dziwna (coś bardzo mała). Ja zamówiłem dzisiaj w ASO w Warszawie - 06B103211H cena 155.99 zł Oczywiście nie ma na stanie tylko wszystko z Poznania. Ale jak szukałem to było różnie - ceny zaczynały się od 155.99 do 170. Zastanawiam się czy to coś pomoże na tą przypadłość. P.S. Czy możliwe, aby czujnik poziomu oleju kosztował 316.82 zł (mówię o ASO)????
gregorypeck Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2009 P.S. Czy możliwe, aby czujnik poziomu oleju kosztował 316.82 zł (mówię o ASO)???? No jak kawalek plastikowej rurki z gruszką na jednym koncu kosztuje u nich 150zł to czemu sie dziwisz ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się