Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

OK. Zajefajna sprawa. Masz plusa benyA4. Zassałem wszystkie zdjęcia na kompa. Teraz bedę spokojny bo bede mógł przeanalizować co tam jest i jak to działa.

---------- Post dopisany at 14:00 ---------- Poprzedni post napisany at 13:24 ----------

rozmawiałem z forumowiczem ucho.77 na temat tego czujnika, odpowiedział mi, że też miał problem z ta kontrolką OIL MIN. Mechaniorzy zmienili mu omawiany przez Nas czujnik "poziomu oleju" i jak ręka odjął.

Opublikowano
OK. Zajefajna sprawa. Masz plusa benyA4. Zassałem wszystkie zdjęcia na kompa. Teraz bedę spokojny bo bede mógł przeanalizować co tam jest i jak to działa.

---------- Post dopisany at 14:00 ---------- Poprzedni post napisany at 13:24 ----------

rozmawiałem z forumowiczem ucho.77 na temat tego czujnika, odpowiedział mi, że też miał problem z ta kontrolką OIL MIN. Mechaniorzy zmienili mu omawiany przez Nas czujnik "poziomu oleju" i jak ręka odjął.

Czyli teoretycznie w przypadku świrowania, wymiana na nówkę (przypuszczam że pewnie najlepiej ori) pomaga?

Opublikowano

Po wymianie oleju na nowy, kontrolka nie zapalala sie przez 270km , niestety dzis sie zapalila mimo iz po natychmiastowym sprawdzeniu poziomu oleju okazalo sie ze jest w normie. Szukamy dalej co moze byc przyczyna swirowania czujnika.

Opublikowano

Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - [3.2 FSI] Kontrolka poziomu oleju, paliwo w oleju

---------- Post dopisany at 07:55 ---------- Poprzedni post napisany at 07:41 ----------

ściągnijcie sobie książkę

---------- Post dopisany at 08:05 ---------- Poprzedni post napisany at 07:55 ----------

print screen

Czujnik.jpg

Opublikowano
Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - [3.2 FSI] Kontrolka poziomu oleju, paliwo w oleju

---------- Post dopisany at 07:55 ---------- Poprzedni post napisany at 07:41 ----------

ściągnijcie sobie książkę

---------- Post dopisany at 08:05 ---------- Poprzedni post napisany at 07:55 ----------

print screen

http://s9.postimg.org/dkplbcl7v/Czujnik.jpg

Wyglądałoby Dajmon na to, że ten czujnik w wielu przypadkach nie głupieje lecz być może alarmuje gorszą jakość oleju. U mnie po wymianie oleju czujnik pokazywał OIL MIN rzeczywiście wtedy kiedy oleju było mało, natomiast ostatnio pokazał mi OIL MIN i po odczekaniu ok. 2 godzin miałem na bagnecie ponad 1/3 stanu. Od wymiany oleju mam przejechane lekko ponad 9000km więc może sygnalizuje mi że czas wymienić olej bo ten już jest "przepalony" :eusathink: W sobotę jestem umówiony na wymianę oleju i filtrów więc zobaczymy co się będzie działo po zalaniu świeżej oliwy :wink:

Opublikowano

Maciek ja zrobilem plukanke, wymienielem filtr zalalem nowy olej i po 270km zapalila sie kontrolka mimo ze olej byl w normie. Czujnik tez juz podmienialem. Jedyne co mi przychodzi do glowy to zmienic olej na polsysntetyk.

Opublikowano

Aby więc zweryfikować komu co dolega, myślę, że należy podłączyć równolegle do kabli analizator stanów logicznych (SALEAE logic analyzer 24MHz 8CH). Zczytać analizę na laptopa i oglądnąć te przebiegi. Wówczas będzie można określić, czy poziom oleju, czy lepkość oleju (przepalenie) - syntetyk, półsyntetyk, Castrol, Motul, Mobil czy co tam innego, czy czujnik temperatury, czy połączone dwa ze sobą stany lub wszystkie na raz. Zanalizuję podłączenie tego i dam znać.

---------- Post dopisany at 10:27 ---------- Poprzedni post napisany at 10:05 ----------

Analizator stanów logicznych. Saleae logic (3384695929) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

---------- Post dopisany at 10:31 ---------- Poprzedni post napisany at 10:27 ----------

Lub jeszcze inaczej. Bez zakupu powyższego analizatora stanów logicznych, który również obsługuje CAN'a.

Jak się pojawi ta nasza kontrolka. Należałoby wówczas podjechać do jakiegoś gościa (wcześniej umówionego na ten stan rzeczy), który podłączy swoje urządzenie diagnostyczne z CAN'em w celu weryfikacji złapanego błędu: temperatury lub poziomu lub jakości oleju.

---------- Post dopisany at 10:36 ---------- Poprzedni post napisany at 10:31 ----------

Nie wiem czy z poziomu VAG'a ze złączem ODB2 jest możliwość wyłapania CAN'a lub wejścia w obsługę takich błędów.

---------- Post dopisany at 11:10 ---------- Poprzedni post napisany at 10:36 ----------

Hm. W danej temperaturze olej przyjmuje daną gęstość. Im temp. wyższa tym olej rzadszy - jak woda. Hm. Ciekawy jestem jaki olej ASO rekomenduje do tych Naszych typów silników, tak z ciekawości.

---------- Post dopisany at 11:43 ---------- Poprzedni post napisany at 11:10 ----------

Pytam z ciekawości, ponieważ myślę, że inżynierowie AUDI zaprojektowali ten czujnik i wsad do pamięci procesora w komputerze, pod konkretny typ oleju - typ, z którym Oni robili próby. Nie zmienia to faktu, że wszystkie istniejące rekomendujące się oleje mają/posiadają świadectwa dopuszczenia spełniające wymogi i normy oraz, że szerokość wypełnienia impulsu (100%) może mieścić się w przedziale od 20 do 80% - duże widełki histerezy.

Opublikowano

Jezeli czujnik zostal zrobiony pod konkretny olej to dlaczego nie wywala bledu u wszystkich. Silniki ALT jezdza na syntetykach, polsyntetykach a niektorzy leja mineralny . No i jezeli mial by dzialac na zmiane oleju to bad powinien wywalac natychmiast a nie po przejechaniu 100 czy 300km . Jedyne co przychodzi mi do glowy to to ze czujnik wraz z komputerem samochodu zapamietuja jakis parametr oleju np. jezdzac na oleju polsynetycznym i przechodza na syntetyczny , zmieniaja sie wlasciwosci i to wykrywa czujnik. To by pasowalo do mojego przypadku , gdyz czujnik ktory mam obecnie zamontowany ,nie robil zadnych problemow gdy jezdzilem na polsyntetyku, jaja zaczely sie po przejsciu na pelensyntetyk. Sam juz nie wiem troche zaluje ze nie zmienilem oleju na inny.

Opublikowano

Więc do tej pory jak miałeś stary silnik to lałeś do niego olej półsyntetyk 10Wpowiedzmy40. Zmieniłeś silnik z jakiejś tam przyczyny, nieważne z jakiej i teraz lejesz do niego syntetyk 5Wpowiedzmy40. Na tym zmienionym silniku - aktualnym - zapala Ci się kontrolka. Hm, od początku , czy od nie dawna ?. Pojawiająca się kontrolka na tym motorze wymogła na Tobie, że ją wymienisz. Postanowiłeś więc podstawić czujnik z tamtego starego silnika, gdzie nie miałeś problemu z kontrolką. Hm.

---------- Post dopisany at 18:41 ---------- Poprzedni post napisany at 18:31 ----------

dorzucę jeszcze

pomiar_oleju.jpg

Opublikowano

Dokladnie tak jak piszesz, stary silnik olej 10w40 kontrolka zapalala sie tylko gdy nie bylo oleju. Nowy silnik olej 5W40 po przejechaniu 600km zapalila sie pierwszy raz i tak przez pierwszy miesiac co srdnio 100km. Zmienilem wiec czujnik na tez ze starego silnika. Nic to nie zmienilo kontrolka zapalala sie mimo iz olej byl w normie. Zrobilem wiec plukanie, wymienilem olej filtr zalalem nowy olej. Przejechalem 270km kontrolka znow sie zapalila i teraz srednio co 100km sie zapala. Olej na bagnecie w normie kolor jak swierzo wlany. Szkoda mi kasy i oleju ktory pozostal na dolewki , ale przy nastepnej wymianie napewno przejde na polsynetyk.

Opublikowano

Damian, ale w naszym przypadku nie ma informacji o uszkodzeniu czujnika ani blad nie wyswietla sie ciagle. To ak jak by jakas chwilowa analiza tego oleju powodowala pojawienie sie komunikatu oil min. Teraz czy to wina czujnika czy oleju ? Ktos musi byc pierwszy i kupic nowy czujnik :) Z tego co przetlumaczylem na twoim zdjeciu czujnik mierzy jakosc oleju na zasadzie pomiaru czasek sadzy w oleju , mierzy poziom oraz temperature.

bez_tytu_u.jpg

Opublikowano

Tak. Ze zdjęć rozebranego czujnika i widocznych ścieżek miedzi, które są pokryte izolującym lakierem nieprzewodzącym, to niewątpliwie są one otaczane olejem. 1/3 elektroniki czujnika, to generator jakiejś jednej konkretnej częstotliwości, która jest "pompowana" w pierwsze uzwojenie miedziane "transormatora", tzn. pomiędzy środkowym odczepem, a powiedzmy prawym zewnętrznym odczepem. Druga z trzech części czujnika, to detektor liczby impulsów nadawanych z generatora. Impulsy odbierane są drugą częścią uzwojenia. W zależności od liczby odebranych impulsów przez detektor (po przejściu przez badany olej), trzecia część elektroniki czujnika wysyła odpowiednio szeroki impuls o jakości oleju, będący sumą impulsów odebranych w jednostce czasu, powiedzmy, że w ciągu 20milisek (nie zwróciłem uwagi jaka tam jest na rys. stała czasowa impulsu). Jak przez kondensator (w którym jest zwinięta folia z olejem) będziesz przepuszczał sygnał prostokątny, który zaczniesz zwiększać (zwiększać częstotliwość przy stałej amplitudzie), to przy pewnej danej częstotliwości kondensator się zapcha mówiąc potocznie. Nie nadąży przenosić impulsów na druga stronę. Tutaj jet podobnie, tylko nie zmienia się częstotliwość, tylko medium w postaci gęstości, lepkości, jakości oleju (czyli pojemność przysłowiowego kondensatora). Hm. Rózne silniki ALT maja różne przebiegi i różnie przerabiają olej. Hm.

Opublikowano

Ciekawe czy np. uklad , komputer moze sie nauczyc nowych wartosci . Np przy wymianie zabrudzonego przeplywomierza na nowy komputer natychmiat reaguje na nowe wartosci. Niechce mi sie wierzyc ze czujnik poziomu oleju nie ma tolerancji dla oleju syn, polsyn i mineralnego. No chyba ze z czasem ta tolerancja zanika . Trzeba bedzie zrobic zrzutke , kupic nowy czujnik i zamontowac u jednego z kolegow z forum zeby sie przekonac jakie da to rezultaty :)

Opublikowano

Ja jak pisałem wyżej, wymieniłem olej (chyba w środę). Po sprawdzeniu na gorąco, od razu po wyłączeniu silnika - miałem 1/4 na miarce bagnetu. Po przejechaniu 181km od wymiany, zaświeciła mi się kontrolka (jak się nie mylę to w piątek). Pomyślałem w sobotę przed dłuższą trasą (do Piwnicznej), że jeżeli kontrolkę wywaliło po wymianie nowego oleju, to może nie z przyczyny wysokiej temperatury oleju, nie z przyczyny złej jakości/zużycia oleju, tylko z poziomu oleju bliskiemu min. na moim bagnecie, tzn. z tej 1/4 na miarce po wyłączeniu silnika - czyli po ok. 15sek. Powiedzmy, że tyle czasu potrzeba mi na wykonanie kontroli poziomu oleju po wyłączenia maszyny. Postanowiłem więc dolać do mojego motoru - oleju, którego zostało mi w bańce 1.2litra lub ciut więcej. Dolałem jakieś 200ml, może 300ml. W bańce pięcio-litrowej Motula Synergi 6100 10W/40 zostało mi więc oleju tak na równo z ostatnią kreską, ok. 1litr. W niedzielę wieczorem przyjechałem z wypadu. Przejechałem w obie strony łącznie ok. 490km. Lampion się nie zapalił. Po przyjeździe do domu, po zgaszeniu motoru i skontrolowaniu poziomu oleju bagnetem, miałem stan 3/4. Wczoraj i dziś zrobiłem kolejne 100km. Do tej pory lampion się nie zapalił. Stan oleju na gorąco po zgaszeniu - 3/4. Zobaczymy jak długo ten stan oleju będzie się mi utrzymywał i jak długo pojeżdżę bez lampionu.

Opublikowano

Ja miałem podobnie, po wymianie oleju po przejechaniu jakiś 400-500 km zapaliła sie kontrolka. po otwarciu i zamknięciu maski zgineła ale za jakieś 150-200 km znowu to samo i tak z 3 razy. U mnie winna była prawdopodobnie popękana Odma. Jutro wymieniam i zobaczymy czy będzie powracać.

Opublikowano

Co oznacza u Ciebie "popękana odma" ? Masz na myśli czwórnik ? Czy samą rurę spustową - wąską u góry przy czwórniku, szeroką na dole przy filtrze oleju. Czy czwórnik z rurą spustową.

Ja wymieniłem u siebie sam czwórnik bo miałem pęknięcie na króćcu, tym o małej średnicy - podciśnienie. Samej rury wychodzącej z czwórnika na dół do filtra oleju nie wymieniałem, ponieważ: nie mam żadnych wycieków oleju i nie widzę żadnego pęknięcia, popękań.

Co do kontrolki, to przejechałem aktualnie jakieś 900km i na razie mam spokój. Spokój, bo dolałem do silnika tyle oleju, że po zgaszeniu samochodu z trasy (rozgrzanego) i sprawdzeniu stanu od razu (nie po 15stu minutach) mam 3/4 na bagnecie. Teraz kontroluję na bieżąco stan oleju, żeby mieć pewność ile oleju jest na bagnecie. Byłem na wekendzie. Zrobiłem około 450-500km, przy czym jakieś 250km z prędkością między 140-160km/h. Do tej pory mam spokój. Myślę, że stan oleju na początku posta miałem za mały. Analizuję jednak dalej. Jak się zaświeci kontrolka, dam informację. Sprawdzę wówczas przy jakim u mnie poziomie się zlampionowała.

Opublikowano

Chodzi mi o wąż wychodzący z czwórnika w stronę filtra. Mi sie normalnie kruszył, jak złapałem w ręce to sie łamał. Podobno to częsty przypadek w Audi. W nowszych silnikach ta rurka jest już metalowa bo nie wytrzymuje temperatury.

Opublikowano

Zrobiłbyś kolego dobrej jakości zdjęcie tej Twojej popękanej rury, żeby mieć wgląd na jej stan. Umożliwiłoby to Nam porównanie z Naszymi rurami.

Opublikowano

mniej więcej tak to wyglądało jakiś czas temu. Później było już tylko gorzej. W palcach sie kruszyło dalej.

y1gf.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...