Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

No to Ci powiem, że przemilcze ten stan rzeczy. Dziękuję jednak za zdjęcie z pękniętą rurą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak piszesz, stary silnik olej 10w40 kontrolka zapalala sie tylko gdy nie bylo oleju. Nowy silnik olej 5W40 po przejechaniu 600km zapalila sie pierwszy raz i tak przez pierwszy miesiac co srdnio 100km. Zmienilem wiec czujnik na tez ze starego silnika. Nic to nie zmienilo kontrolka zapalala sie mimo iz olej byl w normie. Zrobilem wiec plukanie, wymienilem olej filtr zalalem nowy olej. Przejechalem 270km kontrolka znow sie zapalila i teraz srednio co 100km sie zapala. Olej na bagnecie w normie kolor jak swierzo wlany. Szkoda mi kasy i oleju ktory pozostal na dolewki , ale przy nastepnej wymianie napewno przejde na polsynetyk.

tak sobie czytam te posty i wszystko układa mi się w logiczną całość. Swój olejowy przypadek już też opisywałem na tym forum, tyle że nie w negatywnym ale raczej pozytywnym świetle. Kiedy 6 lat temu znalazłem swój samochód w jednym z salonów Audi w Niemczech to się napaliłem i nie miał znaczenia fakt że gdzieś w sieci znalazłem jakieś informacje, że silniki ALT biorą olej. Jednak mój niepokój wzbudził fakt, że silnik w 5 letnim wówczas aucie z przebiegiem 50tyś km (przebieg autentyczny potwierdzony) zalany był Motulem 6100 10w40. Zapytałem wtedy dlaczego, to mi niemiecki serwis odpowiedział że wszystko jest ok (mimo że specyfikacja mówi: lej 5w30) i że półsyntetyk będzie nawet zdrowszy w przypadku tego silnika. Jeżdżę tym autem już szósty rok, olej zmieniam co 12tyś. km, leję tego samego motula (z pewnego źródła) i nigdy nie miałem jakiegoś olejowego problemu - czy to w postaci ubywania oleju, czy też zapalającej się kontrolki. Co prawda niektórzy użytkownicy komentują fakt lania półsyntetyku wymownym emotikonem :facepalm:, ale cóż...w polskim ASO VW też mi powiedzieli - jeśli na tym oleju silnik nie wariuje to nic nie ruszać. Temat odmy też przerabiałem - niedawno odkryłem że rurka przy trójniku pękła wzdłuż i w poprzek jedna jakoś to się jeszcze trzymało. Wymieniłem i mam spokój chociaż nie wiem na jak długo bo ta nowa to też plastik (niby poprawiony według ASO), a koszt nie mały bo część prawie 180PLN + robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma to pierwsza rzecz którą robiłem po zakupie auta, niestety nie pocieszę was nic nie pomogło potem, wariator i check engine ten problem udało się juz usunąc reszta dalej kuleje :decayed: kiedys wspominałem o zdjęciu miski olejowej i przeczyszczenia jej + smoka pompy gdzieś czytałem że niezłe tam koles miał bagno, myślę że od tego by trzeba zacząc przy problemie olejowym, niestety u mnie brak wiedzy jak ugryść temat "w zdjęciu miski przeszkadza belka" :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co masz w misce mozna zobaczyc przy pomocy kamery wziernikowej na allegro dostepne za okolo 100zl , spuszczasz olej, odkrecasz czujnik poziomu oleju , i tam wkladasz kamerke .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pytanko: czy 10W40 nie będzie zbyt "gęsty" do naszych 20-sto zaworowych głowic?

---------- Post dopisany at 10:40 ---------- Poprzedni post napisany at 10:37 ----------

Gdzieś spotkałem się z opinią, że 10W40 jest zbyt "gęsty" do tego silnika i że będzie to powolny początek końca. Teraz próbuję sobie przypomnieć gdzie ja to stwierdzenie znalazłem :eusathink: i czy to nie jest wymysł jakiegoś "magika" :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a 5W30 nie wydaje ci się zbyt rzadki skoro ucieka niewiadomo którędy?

---------- Post dopisany at 12:53 ---------- Poprzedni post napisany at 12:48 ----------

motul 6100 Synergie + zrobiony w technologii syntetyczne w specyfikacji ma napisane że jest przeznaczony do silników również wielozaworowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a 5W30 nie wydaje ci się zbyt rzadki skoro ucieka niewiadomo którędy?

---------- Post dopisany at 12:53 ---------- Poprzedni post napisany at 12:48 ----------

motul 6100 Synergie + zrobiony w technologii syntetyczne w specyfikacji ma napisane że jest przeznaczony do silników również wielozaworowych...

Tak tylko głośno myślę :whistling::wink:

---------- Post dopisany at 21:19 ---------- Poprzedni post napisany at 21:17 ----------

Myślę i kombinuję głośno bo silnik niby normalny i prosty, żaden wymysł z NASA a zagadek z nim w cholerę :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a 5W30 nie wydaje ci się zbyt rzadki skoro ucieka niewiadomo którędy?

---------- Post dopisany at 12:53 ---------- Poprzedni post napisany at 12:48 ----------

motul 6100 Synergie + zrobiony w technologii syntetyczne w specyfikacji ma napisane że jest przeznaczony do silników również wielozaworowych...

Tak tylko głośno myślę :whistling::wink:

---------- Post dopisany at 21:19 ---------- Poprzedni post napisany at 21:17 ----------

Myślę i kombinuję głośno bo silnik niby normalny i prosty, żaden wymysł z NASA a zagadek z nim w cholerę :kox:

proste...konstruktorzy przekombinowali. Chcieli udoskonalić istniejącą jednostkę i wyszło jak wyszło. Zresztą chyba od silnika ALT zaczyna się era "przekombinowanych" silników VW/Audi. Niby wszystko ok, ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi silnikami jak z wszystkim innym w dzisiejszych czasach wszystko OK do póki jest gwarancja, a pozniej to juz martwi sie nabywca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a 5W30 nie wydaje ci się zbyt rzadki skoro ucieka niewiadomo którędy?

---------- Post dopisany at 12:53 ---------- Poprzedni post napisany at 12:48 ----------

motul 6100 Synergie + zrobiony w technologii syntetyczne w specyfikacji ma napisane że jest przeznaczony do silników również wielozaworowych...

Tak tylko głośno myślę :whistling::wink:

---------- Post dopisany at 21:19 ---------- Poprzedni post napisany at 21:17 ----------

Myślę i kombinuję głośno bo silnik niby normalny i prosty, żaden wymysł z NASA a zagadek z nim w cholerę :kox:

proste...konstruktorzy przekombinowali. Chcieli udoskonalić istniejącą jednostkę i wyszło jak wyszło. Zresztą chyba od silnika ALT zaczyna się era "przekombinowanych" silników VW/Audi. Niby wszystko ok, ale...

Coś w tym jest, bo jak popatrzysz na silniki z wcześniejszego modelu czyli B5 to 1.8 (czy to wolnossący czy turbo) zbierają dobre recenzje, tak samo 1.9TDI; natomiast właśnie od ALT robią się krzaki. Wychodzi tak jak piszesz, że niby jest OK ale każdy ma jakąś bolączkę: ALT olej, 2.0FSI też jedni chwalą inni narzekają, 1.8TFSI ma jakieś problemy z rozrządem, 2.0TFSI olejowa powtórka z rozrywki, 2.0TDI w zależności od wersji też ma swoje przypadłości itd. Jest pewnie tak jak pisze wyżej Michał benyA4- ma wytrzymać ileś tam a potem niech kolejni właściciele się martwią. Niestety smutny koniec ery 80B3/B4, BMW 5 e34, Mercedesa W124 i Golfa II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy mam małe pytanko gdzie się znajduje czujnik poziomu oleju

wkręcony od spodu miski olejowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam 2.0 i mam tą samą przypadłośc. Muszę zalewac olej pod max bo jak tylko spadnie do połowy bagnetu ( a te silniki sa olejo żerne) zapala się kontrolka oleju. Tak więc zalewam pod max czekam aż spadnie do połowy bagnetu i gdy zapali się min to dolewam 250 (akurat tyle jest pod max). Kombinue co zrobic by ograniczyc to przepalanie oleju, jest tu kilka metod na tym forum.

Dodam jeszcze że auto sprowadzałem osobiście z niemiec i po przejechaniu 700km oraz jeszcze pewnie drugie tyle w PL nie miałem problemu z olejem. Niestety nie wiem jaki był lany w neimczech... Problem pojawił się od czasu wymiany oleju w PL. Zalałem Castrol Edge 5W30. 3.08 czeka mnei serwis olejowy, spróbuję zalac może tego chwalonego tu Motula i opiszę skutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem auto (krajowe serwisowane) zalane było Castrolem.

Aby nie mieszać również na taki zmieniłem.

Pojechałem w dalszą trasę Chorwacja i już po 1000km zapaliła się kontrolka min oleju, na bagnecie sucho.

Oczywiście miałem z sobą i dolałem.W drodze powrotnej podobnie.

Robiąc 3800 km zjadł mi litrę tego castrola.

Teraz mam olej Motul 8100, i niedawno wróciłem z podobnej trasy 3500km, oczywiście 1l w bagażniku.

Przed wyjazdem miałem połowę na bagnecie.

Nie dolałem nic, poziom oleju spadł może 3mm na bagnecie :banan:

Silnik 1.8T nic nie remontowane

Potwierdzam Castrol to lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam castrola i potwierzam ze lipa skonczy mi sie termin i wymieniam na volvoline 5w50 ;-) szwagier zalal i spadl mu pobor oleju zobacze jak to u mnie sie sprawdzi ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a co myślicie jakby zalac mineralny? Dostałem taką sugestię od kogoś komu bardzo ufam jeśli chodzi o motoryzacje. Najprawdopodobniej mój samochód przed sprowadzeniem miał mineralny i może dlatego wcześniej nie było problemu z tym spalaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam valvoline 5w50 + płukanka nie pomogło nic . Fakt auto latało pod czerwone pole codzień kilkanaście razy . Dolewka 300ml średnio na 500km. Ciekawostką jest mimo takiej samej jazdy zdarzało się , że oil min zaświecił sie kilka razy już przy niecałych 200km a czasami szło 1000 km walnąć. Nie wiem od czego to zależne było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawianie sie komunikatu OIL MIN to czarna magia , czujnik jest przekabinowany i kazda anomalie odczytu sygnalizuje jako OIL MIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co myslicie o takiej wlasciwosci oleju jak pienienie, kazdy olej ma jakies dodatki ktora maja zapobiegac powstawaniu piany olejowej . Cos takiego podpowiedzial mi mechanik by sprawdzac olej na bagnecie podczas pracy silnika czy nie ma tam pecherzykow powietrza (piany) , troche wydalo mi sie to dziwne ale jak pojawilo sie OIL MIN natychmiast zatrzymalem auto i sprawdzilem bagnet , okazala sie ze sa pecherzyki powietrza. Gdy takie pecherzyki wpłyna do czujnika obstawiam ze czujnik wykrywa to jako kiepska jakosc oleju, lub tez wypychaja one olej z czujnika i pojawia sie OIL MIN . Po zgaszeniu silnik olej sie spokaja , pecherzyki znikaja a kontrolka gasnie. Co o tym myslicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...