Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

powaguspisz zeszliśmy z tematu watek dotyczy kontrolki niskiego poziomu oleju-min oill, jak wcześniej pisałem wymiana odmy, przepływomierza itp. pomogła pośrednio, że nie zapala się kontrolka niskiego poziomu oleju innym kolegom, u mnie wszystko jest ok. z odmą, przepływomierzem, połączeniami, czujnikiem a się zapala. Pozostał mi jeszcze temat z olejem może nie właściwy olej nic innego nie przychodzi do głowy. Na razie musi pozostać do wymiany mam trochę jeszcze.

ps. żeby nie zaśmiecać wątku innymi tematami koledzy zaraz nas podsumują proponuje przejść na PW [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem pomimo że producent niby zaleca olej 5w-30 (tzn gdy dzwoni się do serwisu zalecają castrata EDGE) to również zaleca 5W-40. Gdy zerknie się w instrukcję to przy każdym silniku benz czy to 1,6 czy 3,0 piszą te same zalecenia odnośnie oleju.

A więc olej spełniający normę 503.00 jest potrzebny TYLKO do serwisu long-life. A że nikt o zdrowych zmysłach już chyba nie wierzy że olej z przelotem 30tys jeszcze w silniku spełnia swoje zadanie więc stosujemy stałe, co 15tys serwisy. I tak właśnie co 15tys zaleca wymianę serwis w PL. A więc wystarczy olej spełniający normy 500.00; 502.00 lub 501.01. A te wymagania spełnia chyba każdy syntetyczny olej.

Do naszego klimatu najbardziej odpowiednimi olejami są oleje 0W-40, 5W-40 i taki powinien być stosowany. Oleje z 30 na końcu np 5W-30 w temp 100* są rzadkie jak woda i zapewniają cienki film olejowy. A olej 0W-30 może być dobry w silniku np hondy który jest inaczej (ciaśniej i dokładniej) spasowany. Do silnika Audi moim zdanie się nie nadaje. Ale każdy może sobie oczywiście go zalewać, tylko po co? Chyba że ma ochote poczytać później o powodach "brania" oleju przez silnik, ale już będzie za późno.

Odnośnie Oil min rodzaj oleju nie powinien mieć tu znaczenia. Chociaż 10W-60 jest dość gęsty. Dla przykładu w temp 100* castrat 5W-30 ma lepkość kinematyczną 10,3cST, 5W-40 - 14,6cST a 10W-60 -23cST. Więc teoretycznie może wolniej spływać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z olejem w moim Audi A4 B6 2003r. Avant quattro Tiptronic 3.0 Benzyna + LPG (BRC) 220 KM. Parę miesięcy temu (ok sierpnia) zaświeciła mi się kontrolka braku oleju, sprawdziłam poziom oleju na bagnecie i była tam go śladowa ilość. Pojechałam do mechanika, żeby wlał nowy olej pozbywając się resztek starego, po otwarciu miski wylało się go dość sporo. Po wymianie przez pewien czas był spokój, ale ponad miesiąc temu znowu włączyła się kontrolka i bagnet jest suchy na wiór i nie widać żadnych wycieków. Jeżeli chodzi o liczbę przejechanych kilometrów to nie było ich za dużo, rury wydechowe po przetarciu wewnątrz mają delikatną czarną poświatę.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki olej jest w silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy ruch to zmiana na pełny syntetyk

motul Xcess 5W-40 lub X-lite 0W-30, żadnych szjastroli

prawdopodobnie zuzyte uszczelniacze na popychaczach

sprawdzic trzeba tez nr bagnetu czy jest prawidłowy

często zdarza sie że jest za krotki lub nie daj Boze za długi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy ruch to zmiana na pełny syntetyk

motul Xcess 5W-40 lub X-lite 0W-30, żadnych szjastroli

prawdopodobnie zuzyte uszczelniacze na popychaczach

sprawdzic trzeba tez nr bagnetu czy jest prawidłowy

często zdarza sie że jest za krotki lub nie daj Boze za długi

a dlaczego zmiana na pełny syntetyk? Można zmieniać olej w tą stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy ruch to zmiana na pełny syntetyk

motul Xcess 5W-40 lub X-lite 0W-30, żadnych szjastroli

prawdopodobnie zuzyte uszczelniacze na popychaczach

sprawdzic trzeba tez nr bagnetu czy jest prawidłowy

często zdarza sie że jest za krotki lub nie daj Boze za długi

a dlaczego zmiana na pełny syntetyk? Można zmieniać olej w tą stronę?

:facepalm: nie jeden zmienił i nic złego się nie stało

---------- Post dopisany at 08:24 ---------- Poprzedni post napisany at 08:20 ----------

a co do problemu to może silnik tak zarośnięty szlamem po srastrolu że olej zawiesza się w czapkach i pod korkiem wlewu jest full a w misce min :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłam, żadnych wycieków. Samochód sprzedał mi znajomy, który sprowadził go z Niemiec i przebieg miał delikatnie ponad 100000 tys, także nie aż tak źle o ile jest on prawdziwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłam, żadnych wycieków. Samochód sprzedał mi znajomy, który sprowadził go z Niemiec i przebieg miał delikatnie ponad 100000 tys, także nie aż tak źle o ile jest on prawdziwy.

100tyś i zalany półsyntetykiem? :decayed: Ten silnik powinien jeździć na 5w30 :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn., że może być to wina wyłącznie oleju?

może być ale ja bardziej obstawiam że przyczynia się do tego syf powstały po castrolu

a kontrolke masz na pewno od stanu oleju czy może od ciśnienia??? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłam, żadnych wycieków. Samochód sprzedał mi znajomy, który sprowadził go z Niemiec i przebieg miał delikatnie ponad 100000 tys, także nie aż tak źle o ile jest on prawdziwy.

100tyś i zalany półsyntetykiem? :decayed: Ten silnik powinien jeździć na 5w30 :whistling:

:facepalm:Po parametrach xWxx nie ocenia sie czy olej jest syntetyczny czy pólsyntytyk czy mineral bo to nie ma nic wspolnego z tym. Przecież to jedynie oznacza temperatury płynięcia oleju w temperaturach niskich i wysokich. A dla danego silnika liczy się żeby olej spełniał okresloną normę np. A3/B3 bo tu jest zawarta informacja o jego składzie. Olejem 5W30 to silnik jest zalany jak opuszcza fabrykę, ale to nie oznacza że tylko taki olej jest dozowlony. Syntetyki wymyślono głównie z powodów ekologicznych...bo mniejsze tarcie = mniejsze spalanie = mniejsza emisja spalin. Ja jeżdżę na 10W40 i olej na dolewki kurzy się w garażu (potem nie wiem co z nim zrobić), a ludzie lejący 5W30 mają ubytki 5L od wymiany do wymiany...i jak to wytłumaczysz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swoim 280 kkm i jezdze na 5w40 motula i tez od wymiany do wymiany sie kurzy :)) sprawdz podczas jazdy wciskajac gaz do podlogi czy dymi na.niebiesko. jesli nie to szykalbym wyciekow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłam, żadnych wycieków. Samochód sprzedał mi znajomy, który sprowadził go z Niemiec i przebieg miał delikatnie ponad 100000 tys, także nie aż tak źle o ile jest on prawdziwy.

100tyś i zalany półsyntetykiem? :decayed: Ten silnik powinien jeździć na 5w30 :whistling:

:facepalm:Po parametrach xWxx nie ocenia sie czy olej jest syntetyczny czy pólsyntytyk czy mineral bo to nie ma nic wspolnego z tym. Przecież to jedynie oznacza temperatury płynięcia oleju w temperaturach niskich i wysokich. A dla danego silnika liczy się żeby olej spełniał okresloną normę np. A3/B3 bo tu jest zawarta informacja o jego składzie. Olejem 5W30 to silnik jest zalany jak opuszcza fabrykę, ale to nie oznacza że tylko taki olej jest dozowlony. Syntetyki wymyślono głównie z powodów ekologicznych...bo mniejsze tarcie = mniejsze spalanie = mniejsza emisja spalin. Ja jeżdżę na 10W40 i olej na dolewki kurzy się w garażu (potem nie wiem co z nim zrobić), a ludzie lejący 5W30 mają ubytki 5L od wymiany do wymiany...i jak to wytłumaczysz?

mam ponad 300000km i jezdze na 0W-30 i nic mi nie ubywa, jak to wytłumaczysz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wszyscy mają ~180 tys. przebiegu na liczniku a na tulejach progi jak w kolubrynie.

Chyba niewiele osób ma tutaj 1.8 turbo z prawdziwym przebiegiem 300 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może w czujniku poziomu oleju. Powiem Ci, że u mnie też już ze dwa razy zapaliło się oil min a olej był w normie. A jak sprawdzasz olej? Na zimnym jak wszystko spłynie czy tak jak w instrukcji po kilkunastu minutach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...