Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

Rozbierałem taki silnik ale w moim żadnego czujnika bagnetu nie było.

Czujnik poziomu oleju działa podobnie jak przepływomierz na zasadzie gorącego drutu. Znajduje się w nim również czujnik temp oleju. im wyższy poziom oleju tym bardziej schładzany jest drucik a na podstawie prądu dostarczanego do podgrzewania drucika i temp oleju sterownik oblicza jego poziom:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo, ale to na prawdę bardzo zaje....sta odpowiedź "darkle".

Cholernie ciekawy pomiar. Cholernie dziwny pomiar.

Przyjmę dwa możliwe działania (I i II):

I myśl

Założę na początek, że olej w silniku jest świeży/nowy i jego stan jest prawidłowy, tzn. prawie max. Uruchomiony silnik spowoduje, że olej zacznie smarować jego wewnętrzne elementy. Olej zacznie odbierać temperaturę silnika ogrzewając się. Założę, że temp oleju w końcu osiągnie jakąś wartość nominalną równą powiedzmy 90st.C (nie wiem jaka występuje temp. oleju - zakładam więc). Przez maleńki obszar czujnika, tzn. przez obszar samego drucika, z którym połączony jest czujnik temperatury, przelewa się olej o tej temp. 90st.C. Przez drucik przepływa stały prąd, który powoduje stały przyrost temp. w obszarze drucika o powiedzmy 5st.C. Czujnik temperatury wykrywa więc łączną temp. oleju 90st.C + 5st.C = 95st.C. Jeśli silnik zacznie gubić olej bo, np. będzie przepalany na pierścieniach tłokowych lub/i posyłany w dolot z odpowietrzenia skrzyni korbowej przez odmę lub jeszcze inaczej, to temp. pozostałego w silniku oleju będzie się zwiększać. Do jakiej temp. ten olej się wówczas nagrzeje to również nie wiem. Założę tylko, że jeśli łączna temp. w obrębie czujnika temp. wzrośnie do wartości, przy której następuje przekroczenie minimalnego parametru temperatury, np. 110st.C, to komputer wyświetli to w postaci OIL MIN. Ta zwiększona temp. oleju nie musiałaby wynikać z tego, że tego oleju jest mało w silniku (powiedzmy, że silnik nie ma znaczących ubytków), tylko z tego, że elementy silnika za bardzo go rozgrzewają lub z tego, że ciu...ty jest olej (nie wytrzymuje tak wysokiej temperatury pracy silnika). Dlatego, niektórzy z użytkowników na forum piszą, że:.... po sprawdzeniu bagnetem poziomu oleju po tym jak im wyświetliło OIL MIN --- nie mają oleju na min., że tego oleju jest stan prawidłowy na miarce bagnetu. Jeśli więc olej w silniku przełażąc przez jakieś nieznane dla mnie jego elementy, zabrudzałby się, będzie czarny, smolisty, zmniejszy swoje parametry lepkościowe, chłodzeniowe, to następstwem tego, będzie pewnie zwiększona jego temp. którą odczyta czujnik temperatury w czujniku oleju i dalej wyłapie komputer, na końcu pokaże FIS.

II myśl.

Podtrzymam wszystko to co napisałem powyżej za wyjątkiem jednej rzeczy.

Czujnik posiada tylko drucik oporowy, który zmienia swoją rezystancję pod wpływem temperatury oleju, który go opływa. Czujnik ten nie posiada dodatkowo czujnika temperatury, który opisywałem powyżej. Tutaj zmienia się rezystancja czujnika i prąd przez niego przepływający. W I mojej myśli rezystancję drucika założyłem stałą, która się nie zmieniała, a zmieniała się temp. oleju, którą odczytywał czujnik temperatury.

Tutaj, pod wpływem wzrostu temperatury oleju założę, że zwiększy się rezystancja drucika. Zwiększona rezystancja drucika zmniejszy prąd, który przez niego przepływa, a który jest mierzony/odczytywany przez układ komputera. Coś na zasadzie termistora PTC lub NTC. Dalsza analiza jak powyżej w pierwszej myśli.

Podsumowując. Zależałoby więc wszystko od temp. oleju opływającego drucik oporowy w czujniku. Może rzeczywiście, spowodowane to jest zjadanym olejem przez silnik, a ten zwiększa z kolei swoją temperaturę do wartości krytycznej, albo sama standardowa ilość danego typu oleju nie jest w stanie utrzymać prawidłowej temp. silnika, bo ten się przegrzewa.

Proszę o odpowiedź. Dziękuję.

---------- Post dopisany at 14:56 ---------- Poprzedni post napisany at 14:48 ----------

co do kontroli bagnetu, to zamieszczę wieczorem zdjęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajmon ja tez zaczynam podejrzewac ze to moze byc kwestia oleju u mnie sytuacaj jest nastepujaca. Kontrolka oil min , pojawia sie kiedy tylko chce , czasem po dolewce czasem po przejechaniu 100km. Za kazdym razem wystarczy ze zgasze auto, otworze maske , odczekam ok 1min i wszystko wraca do normy. Podmienilem czujnik myslac iz jest wadliwy , oil min ciagle sie pojawia. Czujnik otwarcia maski dziala gdyz informuje mnie o tym fis no i moge za pomoca otwarcia maski skasowac blad. Przez pewien czas myslalem ze moze kanaly w silniku sa zapchane i olej za wolno wraca do miski, to tez wykluczylem po ich przeczyszczeniu. Jedyne co mnie zaniepokoilo to olej, ja wlewam Motula 5W40 , olej niby pierwsza klasa a po przejechaniu 2tysi , czarny jak smoła ale zadki jak woda. Dodam iz wymienialem caly silnik i w poprzednim tego problemu nie bylo a jezdzilem na mobilu 10W40. Powoli zaczyna mnie to denerwowac i jak skonczy mi sie olej na dolewki to zmienie caly i zobacze co bedzie sie dzialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę że ten czujnik jest bardziej skomplikowany niż wam się wydaje.

Przepływomierze stare to właśnie drucik, a rozbieraliście z waszych aut? to już nie drucik tylko sensor.

Co do poziomu oleju, tylko w 2.0 są problemy poziomu oleju oraz nadmiernego zużycia go ( nie wszystkie)

w 1.8T podejżewam że czujnik poziomu oleju jest taki sam albo bardzo podobny i tu jak jest mało oleju to fis to informuje.

czyli zgadza się z prawdą.

Moim zdaniem w 2.0 coś spiep... li ze smarowaniem silnika, może inaczej kanały itp, dlatego od pije olej albo informuje że już wypił:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ale w moim przypadku wszystkie czujniki sa ze starego silnika gdzie nie bylo problemu a w tym jest tylko inny olej. Co do budowy czujnika zastanawia mnie czy faktycznie nie mierzy on w jakis sposob zuzycia oleju , nie wiem jego lepkosci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem dzis plukanie silnika produktem firmy MOTUL do tego nowy olej MOTUL 5W40 i filtr KNECHT zobaczymy co bedzie sie dzialo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja umówiłem się na jutro w warsztacie na wyminę oleju w silniku na ten sam co do tej pory, nowy/świeży Castrol 10W40. Zastosuję jednak filtr Knecht'a. Ostatnio wymieniałem olej 7200 km temu. Koszt 4 litrów oleju z robocizną to 116zł + filtr 25zł + mój litr Castrol 10W40 z innego sklepu olejarskiego - 26zł, łącznie podsumowując = 116+25+26=167zł.

Podczas wymiany oleju, poproszę mechaniora o wykręcenie czujnika poziomu oleju z miski olejowej i przedmuchanie go z pewnej odległości sprężonym powietrzem, tak by nie uszkodzić go przypadkiem zbyt silnym strumieniem powietrza. Sam włożę palca w dziurę po wykręconym czujniku poziomu oleju, celem sprawdzenia występowania w jego rejonie, przykładowo: szlamu, smołowatości czy czego tam innego. Może czujnik poziomu oleju nie pracuje w czystych warunkach tylko w jakimś przykładowym szlamie, który udaremnia swobodny przepływ oleju przez jego drucik pomiarowy, czy co tam on ma innego.

Jutro Wam odpiszę jak się ma sprawa w moim przypadku.

P.S. Poniżej zamieszam czujnik bagnetu, o którym pisałem tu na forum - myślę że to on.

Detektor_bagnetu.jpg

---------- Post dopisany at 22:00 ---------- Poprzedni post napisany at 20:46 ----------

Kurcze, nic nie robię wieczorami, tylko czytam forum i temat o ALT'cie. To już nie jest pasja tylko choroba zakaźna.

Może nie lać jutro tego Castrola tylko Motula ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lej Castrola.

U mnie trochę też ubywa oleju, jakieś 1l/10000 km, wcześniej miałem castrola i ubywało prawie dwa razy tyle.

Muszę wymienić uszczelniacze:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Poniżej zamieszam czujnik bagnetu, o którym pisałem tu na forum - myślę że to on.

http://s23.postimg.org/qn54ubil3/Detektor_bagnetu.jpg

---------- Post dopisany at 22:00 ---------- Poprzedni post napisany at 20:46 ----------

Kurcze, nic nie robię wieczorami, tylko czytam forum i temat o ALT'cie. To już nie jest pasja tylko choroba zakaźna.

Może nie lać jutro tego Castrola tylko Motula ?

Coś mi się wydaje że to tylko zaślepka rurki od układu chłodzenia:wink: Służy chyba do przyłączania układu Webasto.

Castrola nie lej, jak już 10W-40 to ja bym lał Mobila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem u siebie taką przypadłość że mój czujnik pokazuje mi OIL MIN na FISie po równych przebiegach tzn. wyskakuje komunikat np.: po przejechaniu 500km (równo 500 lub 499,7 lub 499,9) albo powiedzmy po przejechaniu 600km (599,9). Wczoraj przed samym wjazdem na podwórze zaświecił się OIL MIN przy 499,9km na liczniku dziennym; odczekałem 15 minut (dłużej nie mogłem bo musiałem jechać do pracy) i na bagnecie miałem 1/3 stanu. Przypuszczam że gdybym odczekał 1-2 godzin to pewnie jeszcze trochę oleju spłynęłoby do miski i stan na bagnecie mógłby być jeszcze wyższy. Może więc samochód nie pobiera aż tyle oleju tylko czujnik przekłamuje? :eusathink: Czy wymiana czujnika pomoże? :kox: Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olejarz zmienił mi olej. Dotychczas od ponad roku czasu jeździłem na Cstrolu Magnatec 10W/40. Zmieniałem olej co około 8-10tys. km. Jako, że aktualnie zrobiłem już około 30 tys. km od zakupu maszyny, więc zmieniałem już 4 razy olej, licząc pierwszy raz na samym początku. Teraz przejechałem od ostatniej wymiany 7800km. Stary olej Castrol zlewał się u olejarza tak około 10min. Kolor zlewanego oleju był ciemny (myślę, że przepalony). Po spuszczeniu oleju (wymianie filtra oleju) i zakorkowaniu miski na dole, olejarz nalał nowego oleju. Nalał z początku tak około 3.3litra, po czym poprosił o odpalenie samochodu na moment, tak aby olej przepchał silnik i nowy filtr oleju. Dolał kolejne 500ml oleju i poprosił o ponowne uruchomienie silnika na moment. Na bagnecie miałem 1/2 miarki czyli połowę. Weszło więc 3.8litra oleju do silnika. Pozostałe 1.2litra Motula Synergi 6100 10W40 zabrałem ze sobą do bagażnika.

Po wymianie oleju, przyjechałem do roboty tak około 12stej. Następnie tak około 19stej poszedłem się przewietrzyć, postanawiając sprawdzić ile jest oleju. Podniosłem machę i sprawdziłem stan oleju na bagnecie. Na bagnecie było max. Uruchomiłem silnik i przestawiłem samochód w inne miejsce na parkingu zakładowym. Zgasiłem maszynę. Podniosłem machę i sprawdziłem ponownie stan oleju na bagnecie. Na bagnecie było min. Po około 15 min. miałem tego oleju 1/4 bagnetu, z tym, że maszyna była oczywiście zimna więc olej nie rozgrzany.

Sprawdziłem to w samochodach u innych moich współpracowników, typu Seat Ibiza, Suzuki Swift. Oni mieli przed odpaleniem i po odpaleniu ten sam stan oleju na bagnecie czyli 3/4, z tym, że olej stary (ciemny, przepalony) wymieniany w okolicach marca, więc 4-ro miesięczny.

Wczoraj późno do domu wróciłem, bo przed północą i nie sprawdzałem poziomu oleju. Dzisiaj sprawdzę jak będę do roboty jechał, tzn. przed uruchomieniem silnika, po uruchomieniu na moment i zgaszeniu oraz po przyjechaniu do roboty, po 25-30km, gdy olej będzie nagrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha dla sprostowania :wink: wiem że zawsze istnieje ryzyko że czujnik może się mylić i stan oleju sprawdza się bagnetem, ale jak zaświeci mi się OIL MIN w trasie to trudno czekać 2 godziny na poboczu żeby sprawdzić olej na bagnecie :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie mylę, to z przeczytanych wielu przeze mnie tutaj postów i jeszcze wielu nie przeczytanych, chyba Ty kolego MaciekW. robieś remont silnika. Mógłbym mi podrzucić jak tam u Ciebie po tym remoncie i jak z olejem. Przecież to przechodziłeś, a jak co to może na PW numer bym Ci mój podał to byś i drynknął, a ja bym oddzwonił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie mylę, to z przeczytanych wielu przeze mnie tutaj postów i jeszcze wielu nie przeczytanych, chyba Ty kolego MaciekW. robieś remont silnika. Mógłbym mi podrzucić jak tam u Ciebie po tym remoncie i jak z olejem. Przecież to przechodziłeś, a jak co to może na PW numer bym Ci mój podał to byś i drynknął, a ja bym oddzwonił.

Robiłem remoncik to fakt :wink: i muszę na spokojnie przysiąść i jakoś z sensem napisać w swoim wątku z remontu co i jak. Na chwilę obecną jest dużo, dużo lepiej niż przed remontem ale w dalszym ciągu silnik jeszcze coś tam sobie wciąga oliwy; tylko teraz pozostaje pytanie jakie ilości wciąga tak naprawdę bo tak jak wyżej napisałem zaczyna mnie zastanawiać ten mój czujnik oleju :kox: Wcześniej jak pokazywał OIL MIN to rzeczywiście po dłuższym postoju było na bagnecie niewiele więcej ponad MIN a teraz zaczyna coś fiksować tak jak wyżej opisywałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przed jazdą do roboty, przed uruchomieniem silnika (po nocy) na bagnecie pełny stan, tzn. max. Po uruchomieniu i zgaszeniu silnika na bagnecie poziom oleju min. Po przyjechaniu do roboty, po 25km, zgaszeniu silnika, i sprawdzeniu stanu oleju -poziom na miarce bagnetu w okolicach 1/4 a 1/3. Po piętnastu minutach od wyłączenia maszyny poziom na miarce bagnetu w okolicach 1/3 a 1/2. Po kolejnych piętnastu minutach, czyli po 30min. od przyjazdu, wskazanie bagnetu na poziomie 3/4.

Podsumowując: mógłbym pewnie jeszcze wlać oleju do silnika, powiedzmy 200ml lub mniej lub więcej, jednak tyle aby stan oleju po 15min. od wyłączenia maszyny z trasy przyjmował powiedzmy poziom 3/4.

Co myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebralem czujnik poziomu oleju by sprawdzic jak to dziala , sami zobaczcie, mi szczeka opadla :)

IMAG0912.jpg

IMAG0913.jpg

IMAG0915.jpg

IMAG0916.jpg

IMAG0917.jpg

IMAG0918.jpg

IMAG0919.jpg

IMAG0921.jpg

IMAG0922.jpg

IMAG0923.jpg

---------- Post dopisany at 09:00 ---------- Poprzedni post napisany at 08:48 ----------

IMAG09199.jpg

---------- Post dopisany at 09:04 ---------- Poprzedni post napisany at 09:00 ----------

IMAG09122.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mówiłem że czujnik jest bardziej skomplikowany niż wam się wydaje :decayed:

Nie widziałem go wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem że to jakieś bardziej skomplikowane ustrojstwo, ale nie myślałem że aż tak :shock3: Chyba zbyt skomplikowany jak do samego pomiaru poziomu oleju, ciekawe co jeszcze mierzy ten czujnik? :eusathink: Może jeszcze bada jakość oleju lub coś w tym stylu? Jeżeli okazało by się że mierzy nie tylko poziom oleju to być może on wcale nie świruje pokazując co chwila OIL MIN (wtedy gdy mamy normalny poziom oleju) tylko chce przekazać kierowcy inną informację :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...