enrike2 Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 uporałem sie z mieszankami ale jeszcze msze wymienic odme i rure wymienic przy przepustnicy bo dziura jest moze to jest problem calego engine bo tez mi sie pali co 400 km jak to zrobie to dam znac jakie rezultaty ;-)
kjarek22 Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Sorry ze tak pozno odpisuje ale nie bylo mnie. Dzieki za pomoc mam kontrolke taka jak pokazał "benyA4" ---------- Post dopisany at 23:01 ---------- Poprzedni post napisany at 22:58 ---------- A jeszcze dzis zauwazylem ze po wyciagnieciu bagneta i wlozeniu z powrotem kontrolka gasnie ale jak zgasze auto i zapale to na nowo sie swieci i tak w kolko to napewno ten czujnik jest do wymiany jak ta wtyczka bedzie ok?
enrike2 Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 tak wymien ten czujnik jak kable i wtyczka beda ok tylko na ori czujnik bo zamiennikow nie ma sensu
Dajmon Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 Hej. Byłem na wekendzie. Zrobiłem w obie strony łącznie jakieś 600km. Większość na autostradzie z prędkością 140--160km/h, 4000-4300obrotów na obrotomierzu. Jak jechałem na autostradzie to OIL MIN nie wystąpił ani razu. Wskazanie odczytywane przeze mnie w czasie drogi, na Vagu po przejechanych kolejnych 100km zmieniało się z wartości: +5mm na +4mm (z odczytem +4mm przyjechałem do domu, czyli po przejechniu w/w ok. 600km, dodam że nie dolałem ani kropli oleju od wyjazdu do przyjazdu). Będąc na wekendzie, to jak tylko wjechałem w teren zabudowany, czyli 2000obrotów, 50-60km/h, 4-5bieg, to kontrolka się oczywiście zapaliła z wartością na Vagu: 0mm. P.S. Powyższe wyniki pomiarów myślę, że dodadzą lub rzucą jakieś małe światełko na te już istniejące nasze objawy. Dodam, że dalej nie zmieniłem jeszcze czujnika w misce. Dalej analizuję dlaczego u mnie jest wskazanie 54mm a nie 47mm podczas postoju na wyłączonym silniku lub na jałowym biegu, np. w korku, co przekłada się na ujemne średnie wartości. Wszędzie na różnych forach polskich czy zagranicznych, ludzie się wypowiadają, że mają z tym OIL MIN problem (nie mylić z OIL PRESSURE-ciśnieniem oleju) ale nie znalazłem po przeczytaniu dziesiątek stron i kilkunastu for końcowej odpowiedzi. Albo ludzie powymieniali czujniki i zaprzestali się dalej odzywać (bo już im nic nie dolega) albo stwierdzili, że sprzedają samochód do przysłowiowego "żyda" (przepraszam za zwrot). Zaczynam dalej szukać od początku raz jeszcze wszelkich oznak, również wpływu na tą kontrolkę ciśnienia oleju, jak również zasadą działania samego czujnika a może przede wszystkim przyczyna tkwi w usterce tablicy wskaźników ?? ---------- Post dopisany 18-09-2013 at 17:07 ---------- Poprzedni post napisany 16-09-2013 at 20:05 ---------- Dzisiaj rozmawiałem z kolego z roboty, który jest programistą i który kiedyś natrafił na ślad ładowania softów do pamięci komputera licznika w samochodach. Mówił mi, że jak ktoś chciał sprzedać maszynę z mniejszym stanem km na blacie, to kontaktował się z pewnymi ludźmi od tego typu rzemiosła, którzy wrzucali oryginalny wsad z oryginalnego kompa innego samochodu tej samej marki z małym przejazdem. Jako, że nie zawsze mieli softy z tego samego rocznika lub z tego identycznego modelu (np. na zasadzie fiata siena-palio, które różnią się tylko i wyłącznie budą, lub Audi A4 B6 - VW któryś tam, lub Audi A4 z 2001 - Audi A4 z 2003), to ładowali co mieli. Jako, że softy te mogły się delikatnie czymś różnić ale tylko delikatnie, więc nie zwracano na to uwagę. Teraz jako że jedni mają 54-55mm, a inni z Was 47mm poziomu oleju w komórce 02 kanału 07 bloku pomiarowego 08, instrumentów 17, to może wynikać ze softowania. Mówił mi jeszcze, że jak by było tak prosto zmieniać stan licznika to każdy mógłby to robić ale problem jest z sumą kontrolną wgrywanego softu. Zmiana wartości stanu km w oryginalnym sofcie, powoduje, że suma kontrolna całego wsadu nie zgadza się i komputer licznika wtedy fiksuje lub źle odczytuje dane. Może się ktoś na ten temat wypowie. BynyA4 z którym rozmawiałem, mówił, że on zmienił tylko silnik. Komputera licznika nie ruszał. Więc u Niego na pewno nikt wsadu nie ruszał. BenyA4 mówił jeszcze, że może rzeczywiście czujnik poziomu oleju fiksuje i zaniża pomiary poziomu oleju. Ale czy na pewno ? Znalazłem gdzieś jeszcze taką przypadłość odnośnie odmy jakby ktoś miał problem z odmą: oryg: - [ALL/2.5V6tdi] czujnik poziomu oleju • .: AUDI KLUB POLSKA :. • która wpływałaby niekorzystnie na poziom oleju w misie.
tusia9006 Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 Witam, nie wiem czy dobry wątek ale innego nie znalazłam. Parę dni temu nieświadomie przelałam olej silnikowy i to tak sporo około 2l(o tym dowiedziałam sie dziś). przejechałam tak +/- 7 km. zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju "oldruck", która gasła przy zwolnieniu do ok 15km/h tak dojechałam do domu. Oddałam auto do mechanika, upuscili nadmiar ale cały dzień stoi i nie wiedzą co jest przyczyna braku ciśnienia. Możecie jakoś doradzić co może być powodem?
benyA4 Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 Mechanik sprawdzil cisnienie manometrem czy tylko patrzy na kontrolke ? Pompa oleju napedzana jest lancuchem wiec jesli faktycznie nie daje cisnienia to trzeba bedzie zwalic miske i zobaczyc co tam sie dzieje. Czujnik cisnienia oleju znajduje sie w podstawie filtra oleju.
Dajmon Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 do poduszki: http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/Numery/pdf/022011.pdf ---------- Post dopisany at 22:34 ---------- Poprzedni post napisany at 22:15 ---------- podgląd ---------- Post dopisany at 22:49 ---------- Poprzedni post napisany at 22:34 ---------- i jeszcze http://www.hella.com/MicroSite/soe/sites/default/files/articles/pdf/KI_Oelniveausensoren_PL.pdf ---------- Post dopisany 25-09-2013 at 22:06 ---------- Poprzedni post napisany 24-09-2013 at 22:49 ---------- Z tego co wyczytałem, to czujniki poziomu oleju marki Hella z pomiarem ultradźwiękowym (falą akustyczną) zostały wprowadzone od 2005 roku. Hella i ultradźwiękowy pomiar poziomu oleju, rynek motoryzacyjny, park samochodów, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl Wszystkie furacze wyprodukowane przed tym rokiem mają więc zamontowane czujniki pomiaru poziomu oleju, które opierają swoje działanie na podstawie - wg mnie, pomiaru rezystancji miedzi, która zmienia się, wzrasta/maleje o 0,4% na stopień Celsjusza. Rezystancja zmienia się więc od temperatury oleju w silniku. Z prawa Ohma: I*R=U, R=U/I, więc jest pewnie realizowany pomiar spadku napięcia na ścieżce miedzi podczas przepływu przez nią stałej wartości prądu wzorcowego. Załóżmy, że w temp. pokojowej 22st.C rezystancja ścieżki wynosi 4.8 Ohma (zmierzona wartość przez benyA4 w drugim poście tego tematu - na zdjęciu). Przyjmujemy, że wzrost temp. o 1st.C powoduje przyrost rezystancji miedzi o 0,4%(miedź ma dodatni współczynnik cieplny w/w, tj.: +0,4%/st.C). --------------------------------- Więc jeśli przyjmiemy wzrost temp. o 10st.C (czyli z 22st...do 32st)to przyrost rezystancji miedzi będzie wynosił 0,4%*10st.C=4% co da: 4.8 Ohma + (4.8 Ohma/100)*4%= 4.8+0.192= 4,992 Ohma. Więc rezystancja zmienia się między 4.8...4.992 Ohma w przedziale temp. miedzy 22st.......32st. Idźmy dalej i obliczmy jak zmieni się rezystancja w przedziale temp. miedzy 22st....a 100st.C. 100st.C to temp oleju w silniku gdy jest on super nagrzany. Więc: 100st-22st=78st 4.8 Ohma + (4.8 Ohma/100)*78%= 4.8+3,744= 8,544 Ohma. Więc rezystancja zmienia się między 4.8...8,544 Ohma w przedziale temp. miedzy 22st.......100st. A jak odpalamy na zimnym silniku np. w 0st.C, to: 22st-0st=22st 4.8 Ohma - (4.8 Ohma/100)*22%= 4.8-1,056= 3,744 Ohma. Więc rezystancja zmienia się między 3.744...4.8 Ohma w przedziale temp. miedzy 0t.......22st. --------------------------------- Jako, że płytka ze ścieżką miedzi czujnika poziomu oleju jest zanurzona w całości w oleju, gdy silnik jest zgaszony (stan statyczny) - ścieżki zalane od góry poziomem oleju w misie, to powyższe obliczenia powinny się zgadzać i mieć sens. Inna sprawa jest, gdy występuje stan dynamiczny, gdy silnik zaczyna pracować/pracuje. Wówczas górne zawinięcie warstwy ścieżki miedzianej jest odsłonięte, bo olej poszedł na górę, np. w pokrywę zaworów. Tutaj rezystancja nie jest taka sama jak wyżej przedstawione obliczenia lub możemy przyjąć, że górna warstwa ścieżki miedzi nagrzewa się do tej samej temperatury co dolna warstwa umoczona w gorącym oleju. Wówczas analizujemy dalej w/w rezystancję z górnych obliczeń w przedziale temperatur. ----------------------------------------------------- Przez pierwszą ścieżkę miedzi czujnika poziomu oleju (są dwie ścieżki widoczne na zdjęciu benegoA4) wprowadzany jest stały prąd (niewielki - może kilka mA). Prąd ten powoduje powstanie spadku napięcia na tej rezystancji, np. Nasza wartość rezystancji z przedziału 0st.....22st....100st wynosi między:3.744......4.8.......8.544 Ohma Przyjmując Iconst*Rnasze, to mamy Uspadek Mierzony przez elektronikę czujnika ten spadek napięcia Uspadek daje więc wartości z przedziału napięcia nie wiekszego niż zasilanie +5V (z tylu jest ten czujni chyba zasilany), więc możemy przyjąć powiedzmy progowe napięcie 4V, wyliczymy z tego jaki prąd płynąłby przez ścieżkę: max4V/max rezystancję w ścieżce czyli 8.544 Ohma = 0.468A(ampera). Czyli przez pierwszą ścieżkę miedzianą płynąłby cały czas prąd 0.468A(płynie pewnie dokładniejsza wartość zaokrąglona może do równych 500mA) co powodowałoby, że spadek nap. Uspadek wynosiłby między: 1.75V(0st/3.744 Ohm).....2,24V(22st/4.8 Ohm)....4V(100st/8.544 Ohm). Teraz jak jedzie się samochodem i robi obciążenie silnika różnymi biegami, na zakrętach, pod górkę/z górki, itp. to olej przemieszcza się w misie oblewając odpowiednio ścieżkę miedzi, a ona z kolei zmienia swoją rezystancję co przekłada się na wartość elektryczną - na spadek napięcia. Spadek napięcia jest zamieniany z kolei na impuls, który ma szerokość zależną od wartości tego spadku. Im większa szerokość impulsu tym większy spadek napięcia na ścieżce pomiarowej bo większa będzie jej rezystancja bo wyższy będzie poziom oleju, który będzie ją dogrzewał. Jak oleju będzie mniej w misie, to górna część ścieżki czujnika będzie wystawać i zmniejszy swoja rezystancję (brak przyrostu +0.4%/st.C), a to z kolei zmniejszy kontrolowany spadek napięcia. Spowoduje to zmniejszenie szerokości impulsu PWM. Możliwe jest że tak duży prąd (0.468...0.5A) nie płynie przez miedzianą ścieżkę pomiarową, bo wówczas on również dogrzewałby temperaturowo ścieżkę miedzi. Może ten prąd jest, np. dziesięciokrotnie mniejszy, wówczas wyniki napięcia Uspadek byłyby nie w [V - woltach] tylko w [mV - miliwoltach]. Mniejsza o to. To tyle jeśliby chodziło pierwszą część ścieżki czujnika poziomu oleju. ------------------------------------------ Teraz trzeba by przeanalizować drugą ścieżkę na czujniku, która jest taka sama kształtem i wartością rezystancji w temp. pokojowej, tak jak benyA4 to pokazał na zdjęciu mierząc miernikiem. No chyba, że obie szeregowo połączone dokonują pomiaru jak wyżej przedstawiona pierwsza ścieżka. Tylko jak czytałem na różnych stronach www., to ludzie się wypowiadali, że jedna część jest do grzania, druga do schładzania. ------------------- Chodzi tu może o przedział czasu, po którym, od momentu rozgrzania do pewnej temp. ścieżki miedzianej stałym prądem pomiarowym Iconst, przyjmie ona jakąś wartość temp. lub wartość temp. oleju w misie. Przykładem mógłby być prąd, który na pewien czas (np. na 1sek) wpuszczany byłby w drugą ścieżkę miedzianą czujnika poziomu oleju, co wywołałoby wzrost jej rezystancji powiedzmy do np. 10 Ohm (9.984/130st.C), po czym, układ czujnika odczytywałby po jakim czasie rezystancja ścieżki wróciłaby to wartości odpowiadającej rezystancji dla aktualnej temperatury oleju, czyli dla np 100st/8.544 Ohm. Najdłuższy czas występowałby przy zimnym oleju. Najkrótszy przy gorącym. ------ Myślę że powyższe moje rozumowania dadzą komuś coś do myślenia w sprawie działania tego czujnika. Jeśli rozjechaną ma ten czujnik ścieżkę miedzi, czyli że coś tam z niej się utleniło, jakieś pare/parenaście mikrometrów [um] (normalnie ścieżka ma grubość miedzi ok 35um), to może mieć to wpływ na jej rezystancję, a ona na spadek napięcia przy przepływie prądu, więc w ostateczności na wynik pomiaru obarczony błędem w tolerancji przekraczającej choćby min. 15%. A to dużo z uwagi na mój i benegoA4 poziom (zamiast odczytu 47..48mm daje odczyt 54..55mm), licząc: 47mm/100*15%=7.05mm, więc 47mm+15%(7.05mm)=55.05mm. ------------ Są to jednak moje kombinacje obliczeniowe, wymysły, szacunki, prawdopodobieństwo przeliczeń, że to właśnie jest wina jednak czujnika poziomu oleju. Nigdzie indziej na stronach www. nie natknąłem się na jakikolwiek choćby najmniejszy opis sprawdzenia czujnika poziomu oleju........................nie rozwikłany temat...... ---------- Post dopisany at 22:28 ---------- Poprzedni post napisany at 22:06 ---------- Może być jeszcze tak, że oleju jest w porządku na bagnecie, że jest 3/4 czy tam 4/5 czy full. Olej w całości zakrywa ścieżki w czujniku. Ale olej może dawać za wysoką temperaturę, czyli nie wychładza prawidłowo silnika. Olej za bardzo nagrzewa ścieżki miedziane w czujniku, a te z kolei dają z duży spadek napięcia. ---------- Post dopisany at 22:34 ---------- Poprzedni post napisany at 22:28 ---------- I może ma to sens z tą temp. oleju. Ja jak pisałem wcześniej, problem z "OIL MIN" występował najczęściej w mieście, w korkach, przy małych prędkościach czyli gdy był mały strumień powietrza z zewnątrz ochładzający silnik (na Vag'u -2mm,-4mm, gdy na bagnecie 3/4). Gdy natomiast zasuwałem na autostradzie 140-160km/h to poziom oleju na VAG'u przyjmował wartość +4mm i OIL MIN nie wystąpił. Czyli strumień powietrza wtłaczanego w silnik przez kratownicę był na tyle silny, że schładzał olej, więc i mniejsza rezystancja ścieżek czujnika ? ---------- Post dopisany 01-10-2013 at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany 25-09-2013 at 22:34 ---------- Myślałem jeszcze nad kilkoma komórkami w Vag'u. Czy są one w jakiś sposób odpowiedzialne za jakość oleju, itp. Otóż nie. Poniżej link, który zacząłem na forum VAG: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/interpretacja-komorki-vagu-287568/ to co mnie interesowało to: "duty cycle %" - okazało się, że jest to regulacja oświetlenia Więc za olej odpowiada tylko grupa 06 i 07. ---------- Post dopisany at 18:17 ---------- Poprzedni post napisany at 18:11 ---------- Teraz wypadałoby, żebym Was poprosił o labelki do VAG-COM 311-2 w języku angielskim do mojego licznika typu: 8E0 920 900 H. Może ma ktoś taką wersję w swoim folderze Vaga (dysk C/program files/VAG-COM/Labels/ plik "8E0-920-900-H.lbl"). Z góry dziękuję.
Łukasz13 Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Dorzucam troche info o czujniku :http://www.vaglinks.com/Docs/VW/Misc/VW_Service_Interval_Extension_SelfStudyGuide_224.pdf Podobno można przekodować licznik na wersje amerykańska bo tam nie mieli montowanych czujników poziomu i kontrolki nie będzie. A to z temp. oleju wg. mnie ma sens gdy temp. oleju jest wysoka jest prawdopodobieńswto że jest go mało w silniku dlatego chłopcy z audi podpieli ten temat też pod kontrolke oil min.
Dajmon Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 ....możesz kolego wytłumaczyć dokładniej ostatnie zdanie, cyt: "...dlatego chłopcy z audi podpieli ten temat też pod kontrolke oil min."
benyA4 Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Kolego Łukasz ale my robilismy dynamiczne logi i z temperatura nigdy nie bylo problemu a blad sie pojawial. Z logow jasno wynika iz mamy za niski poziom oleju na biegu jalowym, bo z jakiejs przyczyny zaprogramowana wartosc nie zmienia sie , i pozostaje taka sama gdy silnik jest zgaszony i chodzi na biegu jalowym. No a wiadomo ze po odpaleniu czesc oleju krazy wiec poziom rzeczywisty musi spasc. Czujnik mozna wylaczyc to prawda i nie trzeba nic zmieniac na amerykanski . Tylko co sie stanie gdy zapomnimy uzupelnic olej a kontrolka nie poinformuje nas o jego braku. ---------- Post dopisany at 21:08 ---------- Poprzedni post napisany at 21:04 ---------- Ja w piatek zalozylem trzeci czujnik łudzac sie nadzieja ze moze cos nie tak bylo z poprzednimi, Niestety efekt ten sam. Pozostaje nam ingerencja w program licznika.
Łukasz13 Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Sam nie wiem:grin:, ale mozna to by sprawdzić, np. gdyby zrobić podkładkę pod czujnik tak żeby był niżej w misce olejowej a tym samym odczytywał wyższy poziom oleju , i wtedy sprawdzić jak zachowuje się czujnik czy faktycznie oil min pojawia się z powodu zbyt niskiego poziomu oleju czy na przykład wpływa na to jego temp. czy inne rzeczy. Tzn wystarczy zmienić kodowanie licznika, wiadomo że to nie jest prawidłowe rozwiązanie.
benyA4 Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Wtedy teoretycznie bedzie dobrze , tylko ze czujnik odczyta to jako stan duzo ponad max. Bledu nie wywali . Narazie to chcial bym poznac 100% przyczyne wywalania komunikatu, pozniej bede myslal czy naprawic usterke czy kabinowac z podkladkami lub wylaczaniem czujnika.
Dajmon Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Wg mnie trzeba by najlepiej znaleźć maszynę A4 B6 z licznikiem, gdzie po podłączeniu Vag'a będzie poziom oleju progowo ustawiony na 47mm, a nie tak jak my mamy 53..55mm. Wyciągnąć z niego wsad i wgrać go do naszego licznika. Wówczas nie będziemy mieli żadnych problemów. Skoro dawca ma wszystko super więc my biorcy tez będziemy mieli wszystko ok. Musi być człowiek, który to przerzuci. Ja w dniu jutrzejszym będę dzwonił do gości (namierzonych w mojej okolicy przez benegoA4), którzy podobno urodzili się z tuningowaniem Audi. Chciałbym otrzymać konkretną informację od nich, że nie ma problemu z wrzuceniem softu z jakiegoś innego modelu tej naszej A4 lub, że Oni będą w stanie zmienić coś w sofcie - ustawić go na nowo. Ustawić na nowo, tzn. tak, żeby się czasem co innego nie poprzestawiało. Jak koledzy tutaj na forum próbowali usunąć pojawianie się błędu katalizatora, przez próbę wyłączenia drugiej sondy, tej za katalizatorem, to owszem, wyłączyli ale wyskoczyły im inne dwa błędy. Nie wiem czy się im udało całkiem wyeliminować te problemy. Chciałbym czegoś takiego uniknąć - uniknąć pojawienia się innych błędów/problemów. Najlepiej by było właśnie przerzucić soft do naszych liczników z innego dawcy, który swojemu właścicielowi nie przysparzał problemów z OIL MIN.
enrike2 Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 Panowie miałem pewną sytuację po wymianie oleju po 1400 km wyskoczył oil min stanu na bagnecie nie sprawdzę bo byłem w trasie ale miałem vaga i zrobilem logi czujnika i powiecie czy było uzasadnione zapalenie kontrolki bo po 200 km zgasla i do tej pory nie świeci logi podesle wieczorem ---------- Post dopisany at 21:08 ---------- Poprzedni post napisany at 15:48 ---------- Grupy: 006,007,006,007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003,006,007,003,006,007,003,006,007,003,006,007,003,006,007,003,006,007,003,006,007,003,006,007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM a o to te logi i jak uzasadnione bylo wlaczenie sie oil min??
benyA4 Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 W pierwszych logach blok pomiarowy 6 trzecia kolumna masz wynik (-1) co oznacza ze na ostatnim odcinku 100km olej byl ponizej minimum . Dlatego zapalila sie kontrolka oil min. W kolejnych logach srednia wartosc jest juz (+8) wiec duzo ponad minimum.
enrike2 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 I co to oznacza? Walniety czujnik?
benyA4 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Czujnik dobry , a czemu zapala sie kontrolka oil min , mimo ze olej jest to wielka niewiadoma. Narazie z kolega dajmon próbujemy wyjasnic ta sprawe.
enrike2 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 A te wartości na vagu są poprawne z czujnika? To znaczy wskazanie oleju mam patrzeć na odczyty vaga czy na bagnet?? A poza tym Kolego. Możesz mi wysłać zdjęcie albo linka jak ma wyglądać bagnet od oleju bo mechanik mi powiedział że jest od innego samochodu
benyA4 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Lepiej sprawdzac na bagnecie , bo z tymi czujnikami to nigdy nie wiadomo, zwlaszcza pomiar rzeczywisty w danej chwili jest dosc zagadkowy . Zalamujesz mnie z tym nieoryginalnym bagnetem , i nie bede tego komentowal , jedz do ASO i natychmiast kupuj oryginalny.
enrike2 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Też tak zrobię : d bo jak bagnet nie ten to co może się dziać? Bo na vagu pokazywalo 8 mm a na bagnecie prawie sucho i nie wiem które kłamie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się