Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

z licznikiem to nie taka prosta sprawa , kodowanie to malo bo jeszcze trzeba imo podmienic. Czujnik mozna wylaczyc ale co gdy naprawde zabraknie ci oleju i zatrzesz silnik ?

Opublikowano
...........pozatym pokazuje mi właściwą tempearatuę oleju na zegarze

Masz zegar z temp. oleju ?

Ja zmieniałem czujnik poziomu oleju na nowy oryginalny z ASO za 380zł. Jestem z szanownym kolegą "benyA4" w ciągłym kontakcie. Mało ostatnio piszę bo nie za bardzo mam o czym. Analizuję jednak Wasze wypowiedzi i swoje doświadczenie z moim samochodem, w którym również mam problem OIL MIN. Po wymianie czujnika u mnie (osobiście go wymieniałem z mechaniorem), również nie wyeliminowało to wyskakującego powiadomienia OIL MIN.

OIL MIN wyskakuje na fisie i jest potwierdzone to niskim poziomem oleju (poniżej zera) odczytanym w VAGu w instrumentach. Nie wiem dlaczego wartości odnotowywane w Vagu a przez nas wizualnie odczytywane wzrokowo są tak niskie, pomimo, że oleju mamy stan prawidłowy. Tutaj jest moja niewiedza. W jaki sposób licznik przelicza odczyty z czujnika poziomu oleju i może z innych czujników i śle je na VAGa, że wiecznie mu tego oleju brakuje.

Aktualnie jestem na etapie regeneracji tylnych hamulców u kolego "deva...." więc od początku stycznia samochód stoi w garażu. Przed samymi świętami temp. zew. była poniżej zera u mnie w katowickiem, dlatego OIL MIN mi nie wyskakiwało. Teraz, gdy temp. dodatnie, grubo powyżej zera stopni (8..12st.C) nie wiem jak by się zachowywał OIL MIN. Jak zmienię hamulce i temp. się nie zmieni to będę miał informację.

Tak jeszcze do tego co piszesz kolego "snake160", to ciekawa sprawa z tym czujnikiem u Ciebie. Może sprzedający wiedział, że ma problem z OIL MIN i chciał pozbyć się problemu, więc aby OIL MIN się nie pojawiał w nieskończoność , to najpewniej było uwalić w jakiś sposób czujnik, aby się ta przypadłość w końcu skończyła . Przy okazji zmienił olej, żeby lepiej mu z oczu patrzyło. Ty maszynę kupiłeś i jeździłeś z tym uwalonym czujnikiem, mając świadomość, że poprzedni właściciel zmienił olej i że nie będziesz się spieszył z jego wymianą. Przejeździsz więc 8-10tys.km na tym oleju z tym uwalonym czujnikiem. Jak przejeździsz ten okres czasu, to powiedzmy, że gwarancja sprzedającego o braku jakichkolwiek usterkach minie. Gdybyś od razu wymienił czujnik, zaraz po zakupie, wówczas mógłbyś coś jeszcze wskurać u sprzedawcy. Teraz lipa.

Niewątpliwie jest problem z tym OIL MIN. Ja szukałem po necie. Wszyscy się rozpisują ale nie ma odpowiedzi na ten temat. trzeba na własną rękę szukać. Szukają tylko Ci, którym zależy. Problem tylko, że nie mamy wsparcia. Nie ma kogo ambitniejszego się wypytać o ten stan rzeczy. W ASO nic nie powiedzą bo nie wiedzą lub nie chcą wiedzieć lub wiedzą ale nie powiedzą bo im "góra" na to nie pozwala. Zbankrutowałoby pewnie AUDI. Trzeba by list wysłać do fabryki z zapytaniem o taką przypadłość lub do telewizji wrzucić hasło. Może ktoś by się odezwał kto ten problem opanował. W żadnym warsztacie mechanikowatym nie pomogą Ci. Nie pomogą bo sami nie wiedzą. Mogą tylko wymienić pół samochodu za Twoją kasę.

Nie ma jak okiełznać tego cholernego OIL MIN. Gdybym wiedział gdzie tkwi problem z tym OIL MIN to bym Wam powiedział. Nawet za kasę ale bym powiedział. A tak ani braku OIL MIN (bo cały czas występuje) ani kasy.

Opublikowano

Dziś mi wyskoczył równo po 100 km i jechałem w trasie, i odrazu się zatrzymałem podłączyłem vaga i tak jak mówiłem wcześniej razem z tym pojawił się błąd czujnika G62 a przed rozpoczęciem jazdy sprawdzałem nie było go, więc ten G62 musi mieć jakaś zbieżność z tym oil min. w poniedziałek wymienie czujnik G62 i zobaczymy do tego rozbiorę czujnik otwarcia maski i go wyczyszczę, Dajmon tak mam wskaźnik temperatury oleju w lewym dolnym rogu zegarów.

Opublikowano

czyjnik g62 nie ma nic wspolnego napewno a temperatura za to ma wspolnego i gestosc olleju od tycg dwoch czynniukow zmienia sie wyskakiwanie oil min jak juz olej jest bardziej zurzyty to wyskakuje czesciej oil min i mowi nam ze jest cos nie tak z poziomem oleju albo z gestoscia ja jestem na oleju juz 6tys i nic podobnego nie wyskakuje tylko jak jest rzeczywiscie malo oleju i tu nie ma co kombinowac tak poprostu jest z tymi czujnikami

Opublikowano

Może masz rozbieżności temperatury na tym czujniku. Czujnik G62 jest bowiem podwójny. Ma dwa termistory. Jeden z nich służy dla celów wskaźnika w zegarach. Drugi służy jednostce sterującej silnika (komputerowi ECU), który ustawia skład mieszanki, kąt zapłonu i inne. Zapewne odczyt obu temperatur z obu termistorów tego czujnika można odczytać na VAGu. Pierwszy będzie w blokach pomiarowych silnika. Drugi w blokach pomiarowych instrumentów.

---------- Post dopisany at 23:59 ---------- Poprzedni post napisany at 23:25 ----------

Czujnik ten odpowiada za pomiar temperatury płynu chłodniczego opływającego/schładzającego blok sinika. Jeśli temp. będzie za wysoka (przekroczy ustaloną znamionową wartość), to włączony zostanie wentylator, którego zadaniem będzie ostudzić czynnik/wodę przepływającą przez wymiennik ciepła czyli przez chłodnicę.

W moim przypadku było tak, że gdy jechałem autostradą, to OIL MIN nie występował. Na VAGu miałem odczyt poziomu oleju nawet +14mm. Jak tylko zacząłem poruszać się po mieście, w korkach to od razu po 100km OIL MIN, a na VAG'u 0mm lub -3mm....-6mm.

Nasz czujnik poziomu oleju w misce olejowej nie mierzy bezpośrednio poziomu oleju. Czyli nie wychodzi z czujnika linijka, która odmierza do jakiej wysokości podchodzi olej w misce. Tylko pośrednio, przez pomiar temperatury oleju przepływającego przez panel PCB, na którym jest jedna cienka ścieżka miedziana o dość dużej długości rzędu kilkunastu centymetrów pozawijana na kształt grzałki (ślimaka). Czujnik ten przepuszcza przez tą swoją długą ścieżkę miedzianą stały prąd i mierzy na niej spadek napięcia, który powstaje ze zmieniającej się rezystancji swojej długiej zawiłej ścieżki pod wpływem temperatury. Spadek napięcia wynikający z aktualnie panującej temp. oleju przetwarzany jest ponownie przez czujnik na szerokość impulsu (10%/90% lub 20%/80% lub 30%/70%.......90%/10%). Szerokość impulsu mierzy komputer, który przelicza go z kolei na poziom oleju. Wynik przetworzony przez komputer odczytujemy na VAGu.

---------- Post dopisany 12-01-2014 at 00:15 ---------- Poprzedni post napisany 11-01-2014 at 23:59 ----------

Wyczytałem taką informację ostatnio, że:

Olej traci się w większości przypadków od ciepła. Ciepło odparowuje niektóre ze lżejszych składników oleju. Należy używać więc olej 5W-40 syntetyczny podczas gorących miesięcy.

Opublikowano

nie jest tak z tymi czujnikami bo to nie jest normalne że co 100 km wyskakuje komunikat a jak będzie olej już bardziej zużyty np. po 10 000 km to co co 50 km będzie wyskakiwał komunikat ?? proszę cię nie mów tak bo aż mnie ściska w gardle jak coś takiego czytam, nie jest to normalne coś jest spier.....e u ludzi co tak mają akurat ty masz szczęście i się ciesz że nie musisz klapać maską co 100 km bo jak byś był w tej sytuacji co my to byś zobaczył co to znaczy i byś tak samo kur..ł jak my :kox: więc powstrzymaj się kolego od takich komentarzy proszę cię :facepalm: ja mimo to wymienie ten czujnik cieczy G62 bo dziwi mnie to dlaczego te komunikaty występują razem. Druga sprawa dlaczego nawet serwis nie zna odpowiedzi ? jak by to była wina oleju to w serwisie by powiedzieli musi pan zalać taki i taki olej i nie będzie komunikatu proste, ale nawet oni nie znają odpowiedzi a tym bardziej TO NIE JEST NORMALNE z tymi czujnikami :hi:

Opublikowano

Komunikat OIL MIN nie zaświeci ci się wcześniej niż po dokładnie 100km od zamknięcia maski. Tak jest zaprogramowany ECU. Po otwarciu/zamknięciu maski samochodu, komputer resetuje ustawienia km i zaczyna zliczać od nowa informację z czujnika poziomu oleju. Jeśli przejedziesz dystans równo 100km i w tym czasie średnia wartość z czujnika poziomu oleju będzie równa 0mm lub poniżej (minusowa/ujemna), to na Fisie będziesz miał właśnie OIL MIN.

Miałem tak w czasie lata. Jechałem dystans 500km i dokładnie co 100km musiałem zjechać na pobocze, podnieść maskę, wysiąść z samochodu, zamknąć maskę. Podczas tej czynności, wiedziałem, że oleju ma stan prawidłowy.

---------- Post dopisany at 00:34 ---------- Poprzedni post napisany at 00:30 ----------

Więc się nie gorączkuj. Mam to samo co Ty. Już trochę czasu tutaj na forum przesiaduję i doświadczenie swoje również mam, o jest to mój pierwszy samochód AUDI. Włożyłem w niego moją krwawicę ciężko zarobioną nadgodzinami również. I dalej pcham kasę.

---------- Post dopisany at 00:36 ---------- Poprzedni post napisany at 00:34 ----------

I czekam na kogoś mądrego, kto odpowie mi, dlaczego ........OIL MIN.....Jak się tego pozbyć. Ile mam zapłacić żeby to wyeliminować ?

Opublikowano

Dajmon znam już tą procedurę na pamięć dlaczego tak się dzieje :wink: tylko właśnie dlaczego czujnik odczytuje że jest 0mm nie rozumiem tego, najwidoczniej problem leży w ecu albo liczniku bo na pewno nie w czujniku ani w oleju. Ja nawet nie sprawdzam na vagu ile pokazuje czujnik tego oleju bo nie chce się wkurzać :wink: ale już nerwy puszczają bo samochód też kupiłem za krwawice i chciałbym żeby było wszystko ok ale tak się chyba nie da :decayed: po prostu przyjdzie dzień w którym wyłączę ten czujnik na stałe i będę sprawdzał bagnetem po coś on jest w końcu a że silnik nie bierze mi oleju więc jestem spokojny że mi go nie zbraknie i spokojnie mogę go wyłączyć jak ktoś by umiał to zrobić to proszę o kontakt ze mną.

Opublikowano

W twoim przypadku sprawa jest naprawdę dziwna. Dlaczego ? Ano dlatego, że skoro piszesz, że Tobie nie bierze oleju, czyli nie przepala go na pierścieniach, to olej ten nie starzeje się tak jak innym i mnie również bo innym i mnie również olej bierze i to dość mocno. U mnie pewnie z 500ml na 1tys. Dlatego do tej pory było tak, że OIL MIN wyświetla się tym osobom, którym ten olej ubywał. Ale nie w ilościach, co 100km. Tylko sygnalizacja jest co 100km.

Z czujnikiem poziomu oleju robiłem badania. Badania konsultowałem z benymA4 i tu na forum je opisywałem krok po kroku. Dlatego stwierdziłem, że kupię nowy oryginalny czujnik, bo większość opisów na różnych forach (polskich i zagranicznych) nie wyjaśniała czy w końcu ludzie pozmieniali te czujniki czy nie. Tak jakby kamień w wodę. Pisali na początku bardzo gorąco, później zaprzestawali dalszych treści. Tematy kończyły się po jednej stronie bez jakiejkolwiek odpowiedzi. Czy zrobili czy nie zrobili czy może pozbyli się samochodu ? Nic, echo. Nikt nie dokończył na swoich forach opisu mówiącego, że pozbyli się tej kontrolki.

Ja olej zmieniam co 7.5tys. km. Kupiłem ten samochód ze stanem 145tys. Teraz po 1.5 roku mam zrobione 186tys. Zrobiłem więc już nim za ten czas 41tys. Leję 10W40. Samochód jak kupowałem miał już zamontowany gaz od 2006r (przez niemca).

Tak apropo. Jeżdżąc na gazie, to spalana mieszanka ma wyższą temp. w bloku cylindra niż spalana mieszanka benzyny.

Czujnik nie, przewody i krańcówka w zamku maski nie, olej nie. Zostaje ECU i licznik. Ja z benymA4 mieliśmy/mamy przypuszczenie, że to licznik źle przetwarza dane z czujnika i przez to takie rzeczy się dzieją. Jednak chyba na początku jakoś października, jak przyszły pierwsze mrozy (niskie temp.) kontrolka przestała się zapalać. Odczyty w Vagu poziomu oleju nagle urosły. U mnie nigdy poziom oleju nie mógł przekroczyć stanu +3mm, +4mm. Wiecznie oscylowało mi w okolicach 0mm i niżej. Jak spadła temp., wskazanie jakie odnotował mi VAG, to +14mm.

---------- Post dopisany at 08:42 ---------- Poprzedni post napisany at 08:40 ----------

W ogóle zauważyłem, że Ty snake160 masz A4 B5 ? Myślałem, że problem w większości występuje w B6 ?

---------- Post dopisany at 08:52 ---------- Poprzedni post napisany at 08:42 ----------

Ja wstępnie myślałem, że ktoś grzebał w moim liczniku, starając się cofnąć stan km do sprzedaży. Podczas przeładowywania softu z jakiegoś innego modelu samochodu, innego modelu licznika, poprzestawiały się dotychczasowe dane zawarte w pamięci licznika. W ten sposób mikrokontroler licznika zacząłby przeliczać poziom oleju w inny sposób, tzn. zacząłby przeliczać z innym współczynnikiem, nowym współczynnikiem.

Tylko, że benyA4 nie robił nic w swoim liczniku a zmienił silnik. Od czasu jak zmienił silnik, OIL MIN mu zagościł w zegarach.

Może jest coś na silniku, jakiś czujnik od czegoś tam, który jest brany pod uwagę prze ECU, a ten z kolie informuje licznik ?!

Opublikowano

Dajomin jak widać problem nie występuje tylko w B6 a również w B5 i nie tylko w silnikach ALT a również w 1.9 TDI AJM :wink: i nie wiem dlaczego się dziwisz że silnik mi nie bierze oleju może dlatego że po prostu nie mam ALT nie jest to jakieś dogryzienie wam stwierdzam tylko fakt każdy ma to co ma i nie ma co dyskutować o gustach i silnikach jakie kto woli. Wracając do sedna możliwe że jest to wina ecu albo zegarów bo było grzebane nie twierdze że u mnie nie było albo obu i ECU i zegarów bo nie współpracują ze sobą tak jak powinny bo było coś dłubane przez jakiego "Fachowca" dlatego ja nie będę się chyba z tym męczył dalej i wyłączę ten czujnik do momentu rozwiązania problemu zawsze mogę go włączyć z powrotem, a o branie oleju się nie martwię, będę to robił tradycyjnie za pomocą nie awaryjnego bagnetu który zawsze prawdę mi powie :wink: oczywiście będę sledził ten temat cały czas i się udzielał, jutro jadę wymienię ten czujnik G62 zobaczymy a i tak jest do wymiany...:hi:

Opublikowano

Więc jak mechaniksy Ci będą wymieniali ten czujnik G62, bo ty im go wskażesz, gdzie on jest, w którym dokładnie miejscu, i w jaki sposób, że trzeba wtyczkę najpierw delikatnie wyciągnąć z czujnika zwracając uwagę na zabezpieczenie aby nie pękło oraz że czujnik ma zawleczkę, którą trzeba wysunąć aby czujnik wyjąć z grodzi (chyba że sam go sobie wymienisz bez Ich potrzeby), to z ciekawości zapytaj ich o kontrolkę OIL MIN. Może Oni Ci powiedzą jaka jest przyczyna. Mogą dokładnie powiedzieć Ci co należy zrobić, tak jak Ty wytłumaczysz Im z wymianą czujnika, aby naprawić OIL MIN.:facepalm:Nie jest to jakieś Ci dogryzienie ale stwierdzam fakt, że od 6m-cy nie natknąłem się na żadną informację, która przybliżyłaby mnie do wyeliminowania OIL MIN. Myślę, że Oni Ci nic nie pomogą ale zapytaj.

Opublikowano

Wiem o tym że mi tego nie powiedzą i wiem że jeżeli by ktoś cokolwiek wiedział to byśmy już o tym wiedzieli, niestety jest to głupota taka wredna i nie ma co z tym zrobić już się z tym pogodziłem i jak coś to wyłączę to ustrojstwo i tyle. Co do czujnika G62 to z tego co wiem jest on w tylnej części silnika po lewej stronie patrząc od czoła auta czyli po stronie filtra powietrza, i powinien mieć kolor zielony. Mam znajomego mechanika który dobrze zna się na grupie Vag i ten czujnik wymieni bez problemu ale niestety odpowiedzi na oil min. nie ma bo już pytałem :wink:

Opublikowano

Właśnie!

Opublikowano

Wymieniłem jak mowiłem czujnik G62 i problem z oil min. znikł :-) i nie jest to zasługa minusowej temp. kontrolka pojawiała sie tez przy takiej temp. Jednak te dwie sprawy mają ze soba jakies połaczenie bo mowiłem wczesniej razem z kontrolka pojawiał sie błąd czujnika G62

Opublikowano
:whistling:
Opublikowano

sejset86 wstaw zdjecie tego elementu bo "For security measures, illustrations and partnumbers are shown only to registered users."

Opublikowano

mi wygląda na rurę ssącą, ale pewny nie jestem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...