aramir Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 gregorypeck a u mnie najlepiej przy 5w50 przeczekać całą noc ..... a ty cwaniaczku masz 0w40 i nic nie mówisz... wiec możliwe ze moje przypuszczenie co do oleju są właściwe .... zaleje 0w40 i pewnie będzie wszystko oki Kolesie(mechaniory) słusznie sugerują ze odma może mieć związek z jakością pracy silnika, ale na pewno nie powinien mieć związku z pojawianiem się kontrolki oleju .. cóż wszystko pokaże wymiana całego oleju na 0w40[br]Dopisany: 06 Listopad 2009, 12:54_________________________________________________a i jaszcze jedno jaki dokładnie masz olej gregorypeck ???
gregorypeck Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Opublikowano 6 Listopada 2009 sorry ze nie powiedzialem a tak BTW: jak zmienialem olej z 5w40 na 0w40 to mechanior krecil nosem ze sie tak nie powinno, bo to rzadszy olej i sie moze cos rozszczelnic - i on nie zaleca itd - no ale sie nie posluchalem i zmienilem Nie widze zadnych wyciekow i nawet nie zauwazylem zeby mi go ubywalo - jak zalalem przy wymianie na MAX to ten poziom sie utrzymuje juz z 5tys. km[br]Dopisany: 06 Listopad 2009, 12:58_________________________________________________Olej Castrol Edge Sport 502.00 0W-40 + filtr Knecht
aramir Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 jak wymienie to dam oczywiście znać !!!!
p_s_y Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 Witam, Mechanik stwierdził że mam do wymiany koło dwumasowe. Ciekawe czy ma to związek z ubytkiem oleju. Czy możecie mi powiedzieć gdzie w rozsądnej cenie kupić koło dwumasowe (skrzynia automat)? Pozdr, Ł.
jendker Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Ja gadalem z jednym specem od silnikow ktory pracowal jakis czas temu w Luton... "Silniki ALT same w sobie sa zagadka dla projektantow owego silnika! Co sie dzieje z oliwa w tym silniku to Najwyzszy raczy wiedziec...! " Ten mechanior z Luton, mozecie mi wierzyc lub nie, i nie robie reklamy bo juz wrocil do PL, ale koles ma leb nie od parady. Najciezsze zagadki kierowano do niego i przez weekend rozkminial kazdy problem z autem nawet bez pomocy kompa... Nie to ze wierze slepo we wszystko co mowi, ale sam bylem swiadkiem kilku akcji w jego wykonaniu:) Ale wracajac do tematu kupilem swoja A4 ALT z przebiegiem 55k mil od razu wymiana oliwy ( castrol 5w40 ) po ok 400km zaswiecila sie kontrolka sprawdzilem stan i pokazalo prawie 1/2 no ale nic dolalem ze 0.1l i na kolejna "kontrolke" czekalem jakies 200km:/ Pomyslalem ze ma przedmuchy, ale z takim przebiegiem i FSH pomyslalem ze nie mozliwe! Wymienilem jednak oliwe na 10w40 ale zmian nie zauwazylem. W sierpniu z ciezkim sercem wymienilem olej na 15w40, ale poprawa byla niezauwazalna:( Teraz regularnie po wyjezdzeniu baku paliwa wlewam ok 0,3-0,4l oliwy. Co zauwazylem jeszcze to iz jak zalaje oliwe na maxa to jakby szybciej łykal, tzn bardzo szybko "zjezdza" do polowy miarki. Nastepnie "dotarcie" poziomu do minimum na miarce zajmuje duzo wiecej czasu. Panowie reasumujac te silniki maja tendencje do lykania oliwy straszna, zauwazcie ile osob ma ten sam problem - przypadek? Wlewajac tyle oliwy co my wlewamy to masakra! Ja mam suchy garaz, wiec wycieki odpadaja, wiec gdzie ta oliwa?! Ja mam taki pomysl, ktory proponuje, aby kazdy zastosowal: Zagadajcie do kolegi aby wsiadl do waszej A4 i dal niezle w piz... a sami jedzcie inna fura tuz za swoja A4. Obserwujcie kolor spalin:) Ja sam wybieram sie na taki test na weekendzie jak tylko moj braciak przyjedzie w odwiedziny. pzdr P.S. Dajcie spokoj odmie to nic nie pomoze w kwesti znikania oliwy, ale o nia tez trzeba dbac:)
zbojna Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Witam, Mam ten sam silnik ALT i ten sam problem, sprawdzałem na rożnych olejach, aktualnie mobil 15 w 40, może teraz polka trochę mniej, ale nie dużo, co tydzień musze dolewać, wcześniej było 1l na 1000 km(teraz nie wiele mniej), juz mnie to strasznie denerwuje, silnik suchy, wszystko w takim razie musi przepalać. Jak widać nie wszyscy użytkownicy silnika alt maja z tym problem, wiec umówiłem sie z mechanikiem na wymianę uszczelniaczy, podalem mu wszystkie parametry silnika i co dziwne - podobno do tego silnika są 2 rodzaje "gumek" różnica ok 2 mm średnicy, miał kupić je wcześniej ale ustaliliśmy ze jak rozbierze zobaczy jakie są aktulanie zamontowane i dopiero je dokupi. Teraz sie zastanawiam...może to jest tak z tymi silnikami, ze te z większymi uszczelniaczami są ok, a te mniejsze połykają olej, bo dlaczego są 2 rozmiary do tego konkretnego silnika o oznaczeniu ALT? Dodam ze po krótkim czasie po zmianie na mobil chyba siadł katalizator i świeci check 16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 zbyt mała oporność
p_s_y Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Witam, Ja jakiś czas temu wymieniałem uszczelniacze popychaczy - niestety nie dało to nic tylko wygenerowało dodatkowe koszty Błąd o jakim piszesz też mam dosyć często - wydaje mi się że to jest wynik tego że jest gaz w samochodzie. W chwili obecnej wymieniam uszczelniacz na wale korbowym i koło dwumasowe. Nie wiem czy to przyniesie jakiś efekt - mam nadzieję że tak. Pozdr. Ł.J.
jendker Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 ja nie mam lpg i tez mam problem z katem (16804) lecz na szczescie bardzo rzadko. @zbojna daj koniecznie znac jak auto sprawuje sie po wymianie uszczelniaczy i nie zapomnij prosze o symbolu tych gumek;) @p_s_y jak wymieniales te uszczelniacze tez miales dylemat jaki rozmiar?
aramir Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Panowie możecie mi dla pewności podać numery ASO odmy(rys.nr.14) i czwórnika (rys.nr.11) czy na pewno odma to : 06B103211H czwórnik(złącze) to: 06B103235G postaram się teraz jak najszybciej wymienić to wszystko razem z olejem na 0w40 ...
p_s_y Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 @jendker: Nie nie miałem dylematu z rozmiarem gumek podczas wymiany uszczelniaczy ponieważ całość zrobił za mnie mechanik. Ja do takich napraw nie mam umiejętności Co do błędu 16804 to źle to ująłem: miałem na myśli że przy LPG ten błąd bardzo często występuje. Oczywiście bez LPG też on może wyskoczyć. [br]Dopisany: 12 Listopad 2009, 18:52_________________________________________________Polecam: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4Q/2002/249/49/3121739/ tylko musisz się zarejestrować - 11 czwórnik: 06B103235G - 14 odma: 06B103211E lub 06B103211H
aramir Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 oki wielkie dzięki .... zaczynam zakupy , czas skończyć problem błędu poziomu oleju !!!
MATIUS Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Panowie może się wymodrzam ale nie lejcie 15w40 do tego silnika
rafal9226 Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Mi spala 1l na 1000km jeżdżę na elf 10w40 , ostatnio jeden mechanik powiedział mi zebym spróbował ojej 10w60.Wydaje mi sie ze to jest olej full syntetyk i nie bardzo moge na niego przejść.Co o tym sądzicie?
jendker Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Panowie może się wymodrzam ale nie lejcie 15w40 do tego silnika kolego Matius jak masz jakies sugestie to chetnie wszyscy zainteresowani posluchaja:) Czego my juz nie probowalismy...Jak pisalem wczesniej z ciezkim sercem zalalem 15w40, ale zauwaz ze chyba wszyscy maja juz dosyc tego dzwieku przy zapalaniu kontrolki oleju:/ Poza tym mysle ze zalanie 15-tki na 500-1000km nie zaszkodzi bardziej juz naszym silnikom
zbojna Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Jestem tego samego zdania, jestem właścicielem tego samochodu od ok. 3 miesięcy, wcześniej był zalany jakiś drogi polsyntetyk, wkurzalo mnie kupno co tydzień 1 litr oleju za ok. 40 zl, poza tym poranne odpalenie czasami było słychać zawory... po zmianie na mobil'a 15 W 40 porannego stuku juz nie słychać, bierze trochę mniej oleju, ladniej chodzi na zimnym silniku, jedyny minus to chyba od tego gęstszego oleju siadł katalizator (ponieważ w takich ilościach go przepala, błąd o jakim pisałem wcześniej)
jendker Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 U mnie to samo - rano juz nie slysze zaworow. No i kat tez chyba szlag trafil no ale zobaczymy za 2 miechy MOT:/ W chwili obecnej wymieniam uszczelniacz na wale korbowym i koło dwumasowe. Nie wiem czy to przyniesie jakiś efekt - mam nadzieję że tak. Pozdr. Ł.J. ziomal jak po wymianie uszczelniaczy zachowuje sie kontrolka?
p_s_y Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 Witam, Niestety nie wiem jak się zachowuje samochód bo miałem duży problem aby dostać koło dwumasowe do tego modelu (tylko serwis za >2500 zł) i do dnia dzisiejszego stoi u mechanika. Koło kupiłem dzisiaj także będę wiedział jak się zachowuje samochód za jakieś 2-3 dni. Aczkolwiek kontrola olej nie zapalała mi się na zawołanie także to może zająć kilka dobrych dni albo tygodni zanim znowu się pojawi. Pozdr, Ł.
aramir Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Właśnie jestem Panowie po wymienię odmy czwórnika i oleju z 5w50 na 0w40..... Pierwsza zauważalna różnica to tak, jak pisaliście szybkość spływania oleju do miski (1h).... Teraz pozostaje test 100km . Mam nadzieje, że odma zadziała i błędu poziomu oleju już nie będę musiał oglądać...
p_s_y Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 Witam, Dzisiaj odebrałem samochód po wymianie uszczelniaczy i i koła dwumasowego. Ogólne wrażenia są mieszane: - ruszanie i jazda ogólnie na plus - branie oleju - jeszcze nie wiem bo zrobiłem ok 50 km - na VAGu wyskoczył mi błąd: 18034 (Magistrala CAN skrzynia biegów - brak sygnału obwód przerwany - BŁĄD SPORADYCZNY) - to na minus - ma ktoś pomysł co może być przyczyną?? - jak otworzyłem maskę i dodałem gazu to tak jakby silnik gdzieś zasysał powietrze -taki dziwny dźwięk (syk) na samym początku jak dodaje gaz - to do weryfikacji pozostawiam mechanikowi (tzw. reklamacja)
Bogumił Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 Jak jesteśmy przy wymianie uszczelek zadam pytanko. Czy do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów trzeba użyć silikonu aby przykleić uszczelkę? Bo jak mi mechanik wymienił uszczelkę na nową to ciągle cieknie mi z pod pokrywy i była już dokręcana pokryw i nic (mam wrażenie że po dokręceniu jest jeszcze gorzej). Czy jest jakiś szczegół o którym mechanik nie wiedział? Wyciek jest wzdłuż pokrywy zaworów od strony turbiny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się