Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

Ta pamiętam, ale krew zalewa jak jeden drugiemu proponuje gorszy olej że lepiej więc się nie dziw.

Mnie i tak zastanawia czy lepiej dolewać olej czy zarznac silnik zimą... Ale wasze testy może mi to wyjasnia. [emoji12]

zarżnąć silnik zimą...dobre sobie. Gdzie ty mieszkasz? Na kole podbiegunowym? W zeszłym roku temperatura na podlasiu w połowie stycznia wynosiła +8. Nawet jak będzie -10 to miedzy syntetykiem a półsyntetykiem nie będzie większej różnicy. A w ostateczności to przecież rzeczy mają nam służyć a nie my dla rzeczy. Ciekaw jestem czy Twój silnik się o ciebie troszczy?

Na Twoje pytanie odpowiem innym pytaniem...lepiej zalać półsyntetyk z wyższej półki i mieć spokój z dolewkami czy zalać syntetyk i wyłazić zimą z auta co 100 km żeby sprawdzić stan oleju (bo oil min piszczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem. [emoji12]

Większość wolnego czasu spędzam za Suwalkami i przy gruncie jest - 30.

Dla mnie Motul ble i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego to am niby zarżnąć silnik zimą?

Ten Motul jest półsyntetykiem wykonanym w technologii syntetycznej, z dodatkiem środków zmniejszających zużycie oleju.

Dodatkowo temperatura krzepnięcia to -36 stopni, więc nawet dla samochodu stojącego pod chmurką zimą powinien dać dorbą ochronę.

Ja ze swojego doświadczenia teraz mogę powiedzieć, że silnik pracuje ciszej i równiej niż na 5W40.

Dodatkowo na zimnym starcie szybciej się rozchodzi po układzie smarowania niż 5W40, gdyż charakterystyczny start na zimnym silniku jest zauważalnie krótszy.

Co do drugiego pytania, mi się nie uśmiecha dolewanie oleju i podnoszenie maski co 100 km, więc dla mnie rozwiązanie jest proste.

Edytowane przez staszek_kolasa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest -30 to się w domu siedzi, i do pieca dokłada a nie rozrywek szuka :P

A prawde mówiąc nie pamiętam kiedy ostatnio było -30 dłuższy czas....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może trafiłeś na trefnego Motula. Ja też się zastanawiałem nad Valvoline, ale w sklepie olejowym jak zapytałem o ten olej to się lekko skrzywili. Nikt mi nie polecał ani nie odradzał tego oleju ale reakcja była jednoznaczna. Od razu powiem, ze nikt mi też nie spiewał pieśni o Motulu...raczej o Liqui Moly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra przybyło kilka dni i kilka set km od wymiany więc podzielę się swoimi wnioskami niejako podsumowując wykonane działania.

Oil Min przed poniższymi operacjami mniej więcej co 300-350 km / dolewka na 1000 km/ 700-800 ml

Zmiana oleju z Mobil1 10w40 na Motul 10w40 6100S+ i filtr z filtrona na mann

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Wymiana zaworu odmy (czwórnika) + uszczelnienie wyjścia z czwórnika do dolotu

Od tych operacji przejechałem 800 km - oil min - brak ale ale... olej był zalany do MAX na gorącym silniku(przy wymianie weszło 4.3 L), po podanym dystansie stan oleju jest na połowie miarki bagnetu(mierzone 30 min po zgaszeniu silnika i po nocy) więc nadal są ubytki choć można już oszacować, że jest o wiele lepiej.

Dziś sprawdziłem wyjście z czwórnika, efekty poniżej:

CAM00667.jpg

W związku z czym stwierdziłem, że ubytki są wynikiem dalszego walenia oleju do układu dolotowego (tylko takie maślane? - nieszczelności pomiędzy układem chłodzenia nie ma, płyn jest tam ten sam od ponad roku i nie stwierdzam obniżania jego poziomu, pod korkiem oleju masła nie ma!)

Więc kolejny mod tego zaworu:

CAM00666.jpg

CAM00668.jpg

Założyłem dodatkowy filterek oleju, stosowany np. w skuterach :naughty: pasuje idealnie w wyjście czwórnika.

W wyjściu do dolotu umieściłem, również miedzianą rurkę aby w przypadku gdyby ten filterek wydmuchało zatrzymał się właśnie na tej rurce, a nie poleciał w dolot :decayed: średnica rurki została tak dobrana aby weszła w ten przewód między czwórnikiem a dolotem bardzo ciasno!

Do poniedziałku zrobię kolejne 400 km więc będę mógł ocenić dalsze zmiany poziomu oleju na bagnecie.

PS. Syntetyk nie zarżnie silnika zimą :facepalm: - dwa - cała grupa VW nie słynie z szczelnie zamkniętych układów napędowych i zdecydowanie lepszymi olejami dla tej grupy są właśnie półsyntetyki zwłaszcza po przebiegach 150 k+ czyli wszystkie nasze b6 :)

Edytowane przez Kary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny Oleju motul 6100 synergie +, korzystając z okazji że jestem w Niemczech kupiłem ten olej. Cena jest porównywalna do ceny w Polsce. Za 5l oleju zapłaciłem 28 Euro, do tego filtr Mahle ( mahle=knecht). Filtr kosztował 8 Euro. po powrocie również wymieniam olej na Motula, pomimo ze na castrolu 5w40 na 12k km wlałem jakies 2l oleju. wiec tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kary, zgadzam się z Tobą całkowicie. To że półsyntetyk zarżnie silnik zimą jest taką samą głupotą jak plotka że syntetyk rozszczelnik silnik i zrobi z niego sito. Po drugie, to fakt...silniki od VW nie należą to silników "ścisłych", w odróżnieniu od silników Forda, Jaguara czy Volvo. W tych ostatnich zaleca się lanie mega rzadkich olejów. Nawet oleje 5w30 dedykowane silnikom Forda mają znacznie niższą lepkość wysokotemperaturową niż te 5w30 dedykowane dla VW/Audi. Już na tym forum pokazywałem jakieś amerykańskie zestawienie doboru olejów w poszczególnych markach aut. No i dla benzynówek z serii B6/B7 rekomendowany jest olej 10w40. Może to trochę boli "syntetyko-enuzjastów", ale niestety taka jest prawda, która chyba zaczynamy potwierdzać na własnych przykładach.

Trochę gadaniem na wyrost jest twierdzenie że jazda na jakimkolwiek półsyntetyku doprowadzi do zalezienia silnika nagarem. Po 50 tyś. km na motulu 6100S+ przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów nie zauważyłem zwałów smoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też pod pokrywą wyglądało całkiem spoko, a 10w40 jest u mnie zalewane od 2007 roku, kiedy to sam serwis Audi w Niemcach zalał taki olej. Także myślę, że teorię o wydłużeniu życia silnika po przez pełny syntetyk można wsadzić między bajki. Trzeba leć co przewidział producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie 5w40 i 5w30 to półsyntetyk a przynajmniej 80% tego co jest w sklepach, a my tu syntetyk i syntetyk.

Dla mnie prawdziwy syntetyk to 0wXX a tych nie używam. [emoji12]

W takim razie co to te wasze 10w40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie 5w40 i 5w30 to półsyntetyk a przynajmniej 80% tego co jest w sklepach, a my tu syntetyk i syntetyk.

Dla mnie prawdziwy syntetyk to 0wXX a tych nie używam. [emoji12]

W takim razie co to te wasze 10w40?

też prawda :hi:

Nic trzeba dalej cierpliwie badać poziom oleju i zobaczymy czy coś się poprawia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kary myślę ze z tym filterkiem to nawet dobry pomysł tylko wydaje mi się ze on bardziej spełniłby swoją rolę nie tam gdzie go zamontowałeś a tam gdzie trójnik wchodzi do pokrywy zaworów wtedy opary olejowe skraplały by się już przed trójnikiem. Tylko nie wiem czy by nie było problemu z zamontowaniem tam tego filterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie 5w40 i 5w30 to półsyntetyk a przynajmniej 80% tego co jest w sklepach, a my tu syntetyk i syntetyk.

Dla mnie prawdziwy syntetyk to 0wXX a tych nie używam. [emoji12]

W takim razie co to te wasze 10w40?

5w40 i 5w30 to "syntetyki" robione w technologii syntetycznej, czyli zrobione z wysokoprzetworzonej ropy naftowej. 10w40 też są robione w tej technologii, a różnica to procentowa zawartość tych najlepszych estrów.

U mnie też pod pokrywą wyglądało całkiem spoko, a 10w40 jest u mnie zalewane od 2007 roku, kiedy to sam serwis Audi w Niemcach zalał taki olej. Także myślę, że teorię o wydłużeniu życia silnika po przez pełny syntetyk można wsadzić między bajki. Trzeba leć co przewidział producent.

no właśnie producent w naszym ALT przewidział 5w30 i to w trybie LongLife, a to okazało się wielkim niewypałem w tym silniku i wręcz przyśpieszało jego zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na takim filtrze opary wody i oleju zamarzną to uszczelniacze maskę otworzą. [emoji12]

No 5w30 to syf wymuszony przy dpf. Chwała Bogu reszta może chodzic na 40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniasz markę auta i w dodatku z silnikiem o ścisłym spasowaniu. A my tu o Ałdi. [emoji12]

Dwa że zobaczymy z czasem jaka opinie zyskają te nowoczesne spasowance.

Jak narazić w dieslu to im tylko 1.8 i 1.6 jakoś jeździ a reszta przeważnie była porażką. Nie wiem jak benzyniaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nom tu masz rację nie pomyślałem o tym. W takim razie ten filterek w zimę byłby bardzo ryzykownym rozwiązaniem. Co innego pora letnia wtedy można się w coś takiego bawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...