MechanikZeFsi Opublikowano 6 Lutego 2020 Opublikowano 6 Lutego 2020 Witam Panowie ! . Pacjent to A4 B6 1.9 TDI AWX 130 Koni 2001 rok Avant . Problem polega na tym ,że jest dość słaba ( jakbym jechał z 3 tonowym ładunkiem) niby czuć ta turbine ale słabo się zbiera.. porównanie akurat mam bo posiadam sedana z tym samym silnikiem ,rok itp i tamta to rakieta . Dwa tygodnie temu wymieniłem kompletny rozrząd, przy okazji wymieniłem hydropopychacze ponieważ były w okropnym stanie popękane , walek rozrzadu również poszedł do wymiany bo krzywki były ostre na krawędziach i dwie krzywki tak jakby rozbite widac bylo poszerzenia. Po zlozeniu dzwięk pracy silnika znacznie sie poprawil ale nadal ta "moc " . Podmienialem juz przeplywke ,map sensor , a nawet juz cala puszke z filtrem . Diagnostyka oczywiscie rozniez zrobiona wszystkie parametry w normach glownie pompki , filtr paliwa wymieniony na nowy również zero efektów, wycieków brak przy vacum, sztanga chodzi dobrze , zasysałem ustami wężyk i podnosi się jakoś 2 cm , zaworek n75 podmieniłem z tym od EGR , również brak efektów, przewody podciśnieniowe wymienione wszystkie , EGR zaślepiony, na kompie zero błędów. Sprawdziłem również kat synchronizacji i wynosi 0,6 . Paliwo tylko i wyłącznie tankuje na circle i tego drozszego diesla. Przebieg 320 tyś na liczniku. Na postoju wkreca sie dość ładnie na obroty i węże intercoolera twarde , sztanga przy obrotach posnosi sie bo koledze palca przycieło. Pomożecie jakoś? Może macie jakieś pomysły co można jeszcze zrobić. Dodam,że wałek rozrządu poleciał od wieśwagena passata b5 z małą zagadką bo kodu silnika nie mogliśmy znaleźć na widok oka to samo , ten sam rozrząd, pod pokrywą zaworów to samo , silnik cały ten wzrokowo ten sam .
tobias Opublikowano 6 Lutego 2020 Opublikowano 6 Lutego 2020 podjedź do mechanika najlepiej ze wsi. chyba że chcesz to zajrze w szklaną kulę.
KINIAM Opublikowano 6 Lutego 2020 Opublikowano 6 Lutego 2020 Sporo tego dochodzenia już zrobiłeś ale chyba szkoda czasu i gdybania radzę podjechać na hamownię. Piszesz "diagnostyka zrobiona ...parametry w normach ... " coś musi być pominięte, wierzę jednak w Twoje odczucia braku mocy. Mógłbym zadawać kolejne pytania i to nadal by było wróżenie z fusów.
MechanikZeFsi Opublikowano 7 Lutego 2020 Autor Opublikowano 7 Lutego 2020 Postaram się wrzucić dziś logi do wglądu ,może coś przeoczyłem. Problemów z rozruchem nie mam , zimny pali na widok kluczyka jeden obrót i chodzi równo, na rozgrzanym sekundę dłużej ale pali. Jedynie hamownia jeszcze ale postaram się coś jeszcze poszukać. A co myślicie o tym walku od passata ? Może w tym wina jest
MechanikZeFsi Opublikowano 8 Lutego 2020 Autor Opublikowano 8 Lutego 2020 Witam zamykam temat , silnik padł godzinę temu . Wyzionął ducha , wkręcił się na 5 tyś obr nagle podczas jazdy i zgasł. Teraz kręci jakby nie miał kompresji jakoś 200 obr na min, a jak kręcę kluczem na walku to czuć że ma kompresję bo ciężko go obrócić i odpuszcza, dziwna sprawa .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się