Skocz do zawartości
IGNOROWANY

150 KM vs 190 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Właśnie zdecydowałem, że spośród Arteona, Superba, BMW 3 touring wybieram Audi A4 avant. 

I mam zagwozdkę: wyposażenie i silnik 150KM czy minimum tego co potrzebuję i 190KM. Jezdzilem teraz Superbem 1.8 TSI 180KM. NIe potrzebuję dużo mocy ale tyle ile w jeździe w trasie z rodziną. Podoba mi się ze silnik 150KM jest z 2.0 bo nie jest wyzylowany. Powinna byc duza kultura pracy. Ale czy nie za slaby do avanta ?

Pytanie bardziej o silnik, wyposażenie jakoś dopasuje. I czy ktos moze powiedziec jak sie ma Audi Sound system vs Bang&Olufsen. Slucham duzo z Tidal HIFI przez android auto.

Dzięki z góry.

Edytowane przez Wolfbrigade
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak wariant 150KM ale na 100% 2.0TFSI 190KM potrafi w określonych warunkach przejść w tzw. cykl Millera: 

Self-Study-Program-645-Audi-2.0l-TFSI-en
PROCARMANUALS.COM

Factory Service Repair Manuals, Owners Manuals, VAG SSP, AUDI SSP, SEAT SSP, SKODA SSP, Electrical Wiring Diagrams, Body Collision, Engine and Transmission Repair Manuals for all types of cars

strona 21

https://autokult.pl/15441,cykl-atkinsona-millera-sposob-na-oszczedniejsze-silniki

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Ja się zlisiłem i dobrałem Audi Sound System zamiast Olufsena i szczerze żałuję. Nie wiem do końca, czy rozczarowanie związane jest z rodzajem navi jakie wybrałem, zwykłe MMI ale z android auto (co do codziennej jazdy jest lepszym wyborem), i być może wpływa to na jakość dźwięku, czy poprostu zwykły system jest lepszy niż ASS. W samochodach zastępczych pożyczanych na czas serwisu dźwięk był znacznie lepszy przy zwykłych głośnikach, ale przy MMI plus. Serwis i sprzedawca nke byli mi w stanje odpowiedzieć czemu tak jest.

Drugi raz zamówiłbym Bang&Olufsen'a.

A co do silnika to sam mam 2.0 ultra 190 km tylko w sedanie i manualu, i w zupełności wystarcza. Jak trzeba to bez problemu poradzi sobie z dwoma tirami na raz przy wyprzedzaniu czy większą przędkością na autostradzie, a przy tym mój egzemplarz jest bardzo ekonomiczny. W trasie krajówką przy 100-110 spalanie spada do 6.5 l/100, a przy prędkościach około 80-90 nawet i 5.4 l/100. Przy 140 na autostradzie juz idzie w 7.6 l/100, podobnie jak po mieście.

Edytowane przez fiziek
Opublikowano
2 godziny temu, fiziek napisał:

Ja się zlisiłem i dobrałem Audi Sound System zamiast Olufsena i szczerze żałuję. Nie wiem do końca, czy rozczarowanie związane jest z rodzajem navi jakie wybrałem, zwykłe MMI ale z android auto (co do codziennej jazdy jest lepszym wyborem), i być może wpływa to na jakość dźwięku, czy poprostu zwykły system jest lepszy niż ASS. W samochodach zastępczych pożyczanych na czas serwisu dźwięk był znacznie lepszy przy zwykłych głośnikach, ale przy MMI plus. Serwis i sprzedawca nke byli mi w stanje odpowiedzieć czemu tak jest.

Drugi raz zamówiłbym Bang&Olufsen'a.

A co do silnika to sam mam 2.0 ultra 190 km tylko w sedanie i manualu, i w zupełności wystarcza. Jak trzeba to bez problemu poradzi sobie z dwoma tirami na raz przy wyprzedzaniu czy większą przędkością na autostradzie, a przy tym mój egzemplarz jest bardzo ekonomiczny. W trasie krajówką przy 100-110 spalanie spada do 6.5 l/100, a przy prędkościach około 80-90 nawet i 5.4 l/100. Przy 140 na autostradzie juz idzie w 7.6 l/100, podobnie jak po mieście.

Czy ja dobrze myślę, że wersja 150KM na 2.0 litrażu to będzie albo mniejsza turbina albo elektronicznie ustawione na slabsza moc ?

Opublikowano
3 godziny temu, Wolfbrigade napisał:

Czy ja dobrze myślę, że wersja 150KM na 2.0 litrażu to będzie albo mniejsza turbina albo elektronicznie ustawione na slabsza moc ?

Niekoniecznie,różnica między 190 km a 250 km w 2.0 to podobno inna głowica. Tutaj też oprócz różnic w wydajności turbo może być inna głowica.

Opublikowano

Przede wszystkim 2.0 150KM do miasta daje radę. Na pewno będzie też dobrym materiałem do chipa. Czytałem na jednej ze stron firm tuningowych, że to ten sam silnik co 190KM. Pytałem w jednej z firm w okolicy i powiedziano mi, że czymś się pewnie różni ale konkretów nie podano. Ja wybrałem tą opcję plus Banga i kilka drobiazgów bo po gwarancji da się podnieść moc a Banga nie tak łatwo ;) To już indywidualna decyzja. 

Co do Banga to jest ok, w niektórych utworach rewelacja... ale nie zawsze. Musisz posłuchać w 2 autach obok siebie - materiałów które słuchasz. Ja wyczuwałem lekką różnicę, żona (oczywiście) nie (porada: nie mów partnerce ile kosztuje ta opcja gdybyś też robił takie testy :)

Opublikowano

Dorzucę się do wątku.

Sam mam avanta z motorem 2.0 150 KM i skutecznie założyłem boxa, który podniósł seryjne hamowane 156KM do 188KM oraz seryjne hamowane 315Nm (katalogowo niby  270Nm :) do 365 Nm. Jeżdżę z boxem już około roku i żadnych błędów nie wywala. Zbiera się świetnie myślę że lepiej niż standardowe 190 KM - przy założeniu że standard ma 320Nm. Ponadto boxa mogę w każdej chwili odpiąć aby się w ASO nie pytali co to za skrzynka :)

Opublikowano
10 godzin temu, urzyk7890 napisał:

 

Sam mam avanta z motorem 2.0 150 KM i skutecznie założyłem boxa, który podniósł seryjne hamowane 156KM do 188KM oraz seryjne hamowane 315Nm (katalogowo niby  270Nm :)do 365 Nm. Jeżdżę z boxem już około roku i żadnych błędów nie wywala. Zbiera się świetnie myślę że lepiej niż standardowe 190 KM - przy założeniu że standard ma 320Nm. Ponadto boxa mogę w każdej chwili odpiąć aby się w ASO nie pytali co to za skrzynka :)

Gdzie kupowałeś takiego boxa? Czy jest jakaś różnica w spalaniu z boxem i bez?

Opublikowano

Boxa brałem w EMsetup. Była wówczas promocja za 1000 zł z hamowaniem. Box ma 3 mapy wgrane z możliwością ich zmiany.

Opublikowano

a jak spalanie z boxem 

Opublikowano

Spalanie z boxem nie wpływa znacząco na spalanie. Średnie od początku się w zasadzie nie zmieniło.Z pewnością  przy większym obciążeniu spalanie będzie większe, ale zauważyłem że przy prędkościach autostradowych do 160 km/h odnotowuję niższe spalanie o jakieś 0.5 litra. Miasto raczej podobnie - przy założeniu że normalnie przyspieszam.

Opublikowano

Znalazł ktoś już informację, czym różnią się silniki 150 vs 190?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...