Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poziom paliwa w baku (wskazówka, fis)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Chciałbym Was poprosić o pomoc a mianowicie mam problem z poziomem paliwa w baku (wskazówka, fis), które jest bardzo nie wygodne w praktyce. Muszę sobie obliczać w km ilość przejechania do stacji benzynowej. Wiem, że temat był już poruszany ale niestety nic nie pomogło :(

Mój problem wygląda następująco. Przy zimnym silniku ilość km na fisie oraz wskazówka pokazuje prawidłowo. W momencie kiedy silnik się coraz bardziej rozgrzewa fis jak i wskazówka zawsze się zaniża w dół np. z 250km schodzi do 80km. Kiedy tankuje samochód, nic się nie dzieje. Czasami była, że wskazówka przechodzi w górę o około 20km w momencie jazdy. 

Próby naprawy: - w komorach baku jest prawdopodobnie wszystko w porządku, w lewej komorze zmiana elektroniki, mechanik mówił, że pływaki ok (dwie komory baku) - od strony VAG w zakładce licznik, adaptacja przy kanale 30 jest ustawione 128 tak jak powinno być. 

W lewej komorze baku za kierowca jest 1/4 paliwa a po drugiej stronie 3/4, dystans na około 200km. Wskaźnik w lewej części jest maksymalnie do góry a w lewej logicznie mnie bo jest mniej paliwa. Czy tak to ma być? 

Audi a4 b6 1.8 bex quattro Avant 

Opublikowano

Warto by sprawdzić ile paliwa pokazuje vag w poszczególnych komorach, a ile jest w rzeczywistości.

Mogę podać Ci ile paliwa w komorach widzi Vag, przy poziomie na zegarach trochę mniej niż 1/4. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Przesyłam zdjęcia. W momencie kiedy było 13l i 1l - na zapłonie. Poniżej już po zapaleniu na zdjęciu widać jak skacze 0.0l na 1.0l. 

Jak pisałem powyżej w obu komorach jest duża różnica. W komorach ma być po równo paliwa? Proszę o informację oraz o rady jak sobie z tym poradzić. W momencie kiedy zatankuje nic się nie dzieje, zero ruchu na wskazówce oraz fisie 

 

IMG_20200309_181418.jpg

IMG_20200309_181106.jpg

IMG_20200309_181323.jpg

IMG_20200309_181324_01.jpg

Opublikowano

To u mnie wygląda podobnie, też są wahania +/-1L. 

IMG_20200309_204244.jpgIMG_20200309_204516.jpg

Po zatankowaniu do pełna nie podnosi się wskazówka?

Wtedy trzeba by spojrzeć co pokazuje vag. 

Fis pokazuje zasięg na podstawie obliczonego zużycia paliwa. 

Opublikowano

Ostatnio zatankowałem na kwotę 100 zł i wskazówka w ogólnie nie ruszyła. Nie mam już pomysłu jak sobie z tym poradzić. Wiesz może co jeszcze mogę sprawdzić aby rozwiązać ten problem? 

Opublikowano

ja bym się kierował w stronę pływaka podmień go z jakiejś innej pompy

Opublikowano

Zapomniałem, że podmieniałem na inny pływak z innej pompy i też elektronikę. Za kierowca.

Od strony pasażera nic nie robiłem, tylko zaglądnołem. Pływak cały czas w górze bo jest dużo paliwa w tej komorze (powyższe zdjęcia z VAG). Myślałem aby zamienić pływak lub odgiąć blaszki od potencjometra ale nie ma tam dostępu. Nie wiem jak wyciągnąć cały kosz, nie przejdzie przez średnicę otworu z góry. 

Co jeszcze mogę zrobić? 

Opublikowano
17 godzin temu, Wosikxxx napisał:

Ostatnio zatankowałem na kwotę 100 zł i wskazówka w ogólnie nie ruszyła. Nie mam już pomysłu jak sobie z tym poradzić. Wiesz może co jeszcze mogę sprawdzić aby rozwiązać ten problem? 

A sprawdzałeś co wtedy pokazje vag w blokach? Jeżeli w blokach pomiarowych stan by się podniósł to pływaki są raczej ok. Test licznika robiłeś? 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Nie chce mieszać w głowie właściciela i w temacie, ale kiedyś gdzieś tu na forum też było o kodowaniu licznika że jak ktoś ma quattro a kodowanie na ośkę to też będzie cuda pokazywać, tak samo odwrotnie ośka a kodowanie na quattro, lecz mogę się mylić, może teraz bredzę ale to koledzy zaraz mnie wyprostują:)

Opublikowano
2 godziny temu, YoGi1984 napisał:

Nie chce mieszać w głowie właściciela i w temacie, ale kiedyś gdzieś tu na forum też było o kodowaniu licznika że jak ktoś ma quattro a kodowanie na ośkę to też będzie cuda pokazywać, tak samo odwrotnie ośka a kodowanie na quattro, lecz mogę się mylić, może teraz bredzę ale to koledzy zaraz mnie wyprostują:)

Kolega ma zakodowane na quattro, bo wyzej wrzucił zdjęcie i vag pokazuje wartości z dwóch pływaków (komór zbiornika). ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

W takim układzie sorry za zamęt, ale siedziałem na telefonie i nie wychwyciłem zdjęcia, teraz na kompie faktycznie widzę jakieś fotki:)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Sprawdzę bloki po zatankowaniu co pokazuje VAG. Test liczników OK

Z góry dzięki za informację które mogę sprawdzić ?

Edytowane przez Wosikxxx
Opublikowano

To te których wstawiłeś zdjęcie. 

Po zatankowaniu, wartości powinny wzrosnąć.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Wracam z informacją. Dziś zatankowałem 10l i niestety VAG nie pokazał faktycznego stanu. Logicznie wskazówka również się nie podniosła. W takim razie czemu VAG w blokach nie pokazał faktycznego stanu? Z tego co wiem to po wlaniu paliwa mieści się w komorze za kierowcą i przepompowuje do komory za pasażerem (chyba się nie mylę). Rezystancja jest dużo wyższa niż była w poprzednich zdjęciach (wyżej). Bromchit mógłbyś sprawdzić jaki masz max lub min w VAG-Scope. W momencie kiedy odpalam samochód z zimnego to pokazuje dużo lepiej niż na zdjęciu (zaniżone całkowicie), po rozgrzaniu zazwyczaj spada do 80km. W ogóle tego nie rozumiem. Może ktoś by wpadł na inny pomysł co bym mógł jeszcze sprawdzić. Zdjęcie przesyłam poniżej:

IMG_20200312_162459.jpg

IMG_20200312_162638.jpg

IMG_20200312_161118.jpg

Edytowane przez Wosikxxx
Opublikowano (edytowane)

Akurat dzisiaj dolałem za 100zł. i u mnie rezystancja zmalała, a u Ciebie wzrosła. 

 Wszystko wskazuje na to, że jest problem z pływakiem (lub pływakami). Kupiłeś tak auto czy problem, pojawił, się u Ciebie? 

Pisałeś że jeden pływak był wymieniany, czy jeszcze było coś grzebane może było dokładne quattro? Może coś źle zamontowane... 

Ciekawe jakie masz numery tych pływaków. Zmiana rezystancji wskazuje, że masz pływaki ze starszego rocznika, ale i tak poziom paliwa powinien w jakiś sposób się zmieniać. 

Edit 

Obejrzałem jeszcze raz Twoje zdjęcia i widzę, że poziom po zatankowaniu spadł względem pierwszego zdjęcia. I to by pasowało do teorii z nie takimi pływakami. 

 

 

IMG_20200312_184449.jpg

IMG_20200312_184359.jpg

IMG_20200312_184424.jpg

Edytowane przez Bromchit
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Bardzo dziękuję za odpowiedź oraz za pomoc  Dokładnie u mnie rezystancja wzrosła. Bardzo możliwe, że mam problem z pływakami. W komorze za kierowcą pływak został zamieniony na inny, natomiast pływak za pasażerem gdzie znajduję się pompa paliwa nie ruszałem dlatego, że nie wiem w jaki sposób mogę wyjąć ten pływak (jest połączony z koszem), kosz jest większy od średnicy pokrywy. W jaki sposób mogę go wyjąć aby móc podmienić pływak na inny? 
Auto kupiłem już z takim problem od dobrego znajomego, niestety nie zdążył tego zrobić. Wspominał, że wszystko było w porządku wcześniej i działało dobrze. Quattro jest fabryczne 1.8 bex. Numer pływaka będzie napisany na pływaku?


Użytkuję cały czas samochód, dlatego poziom paliwa mógł opaść. Pod sumując po zatankowaniu powinno być +10l w lewej komorze a na blokach tego nie pokazuje? Nie rozumiem tego. Wygląda na to, że informacja nie doszła do wskaźnika paliwa na desce rozdzielczej. Bardzo możliwe, że jest to pływak w drugiej komorze. Prosiłbym Cię o poradzę jak go wymienić?

Opublikowano

Teraz sprawdziłem na zimnym silniku. Zdjęcie poniżej. Nadal 40km, w jeden komorze wzrosło na 4l. Po przejściu na 17-licznik a później na kanał 30 kliknąłem test i automatycznie wskoczyło na 80km ale nadal pokazuje źle. 

IMG_20200312_210927.jpg

Opublikowano (edytowane)

 

Nigdy nie wyjmowałem pływaka ani pompy, to nie bardzo mogę coś podpowiedzieć. 

Może coś znajdę w Elsie to podrzucę. 

Myślę, że zanim zaczniesz dobierać się do pływaków, dużo mogłoby wyjaśnić z mostkowanie we wtyczkach przewodów od pływaków. Wtedy zegary powinny pokazać full i będzie wiadomo że tu jest wszystko ok. Po stronie pompy to będą dwa cieniutkie kable. 

Na szybko znalazłem schemat jak to jest podłączone do licznika, G i G169. 

Fuel gauge sender, ambient temp switch, oil level_oil temp sender, coolant temp sender, coolant shortage indicator switch.png

Edytowane przez Bromchit
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Mógłbyś mi wyjaśnić jak to mogę sprawdzić? Bo nie rozumiem powyższej informacji? Wiem które są to dwie cieniutkie kable z pompy, podłączone do pływaka. 

Opublikowano (edytowane)

Odepnij obie wtycxki jednocześnie i połącz w nich te dwa piny od pływaków jakimiś kabelkami, powinno pokazać full. 

Zrób też test na jednej wtyczce (druga podpięta) , potem na odwrót i zobacz co się dzieje.

Edytowane przez Bromchit
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...