ElectricShock Opublikowano 25 Marca 2022 Autor Opublikowano 25 Marca 2022 (edytowane) Autko wróciło właśnie z serwisu, gdzie dokonano wymiany kompletnego zawieszenia, kolejnej wymiany oleju w skrzyni na oryginalny ZF, uszczelnień silnika a dodatkowo kilku akcesoriów. Auto jest teraz super sztywne, zwarte. Jest wrażenie jazdy zupełnie nowym samochodem. Zupełna cisza przy pokonywaniu nierówności, układ kierowniczy pracuje teraz bardzo precyzyjnie. Jestem pod wrażeniem kunsztu mechanika, który zrobił kawał dobrej roboty. Wszystko zostało idealnie spasowane. Pod maską panuje błysk jak w fabrycznie nowym samochodzie. Cały zespół napędowy został wymyty. Na wszelki wypadek zespół rozrządu został zamontowany nowy. Architektem tego zadania była firma https://autorefit.pl/ z Malawy koło Rzeszowa którą ze względu na świetne, wręcz pedantyczne wykonanie zadania, bardzo polecam. Muszę przy tym dodać, że Pan z firmy Autorefit doskonale ogarnia jednostki TFSI. Powierzchnie przed złożeniem zostały bardzo starannie oczyszczone. Koszt podzespołów to łącznie około 7-8 tyś. + robocizna. Ale było warto. Samochód jeździ jak marzenie. Dodatkowo banan na twarzy z powodu posiadania super zadbanego i ogarniętego egzemplarza To właśnie jest mój sposób na właściwy tuning samochodu Edytowane 6 Października 2022 przez ElectricShock 8
george Opublikowano 26 Marca 2022 Opublikowano 26 Marca 2022 16 godzin temu, ElectricShock napisał: To właśnie jest mój sposób na właściwy tuning samochodu +1. Efekt finalny robi wrażenie. 1
ElectricShock Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Poprawiłem jeszcze jedną, zaniedbaną rzecz. Otóż od dawna zastanawiałem się, co zrobić z reflektorami. Były pomysły na Bi-LED ale to wymagało by znaczącej przeróbki. Z tego powodu, że reflektory są skrętne, nie wszystkie przeróbki da się zrobić plug and play. W końcu zdecydowałem się na zmianę odbłyśników na nowe, oryginalne i montaż palników Osram Cool Blue Intense Next Gen. Dzięki temu zostało wszystko zachowane w oryginale a świeci zdecydowanie lepiej niż się spodziewałem. 1
Muskel1 Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Opublikowano 9 Kwietnia 2022 (edytowane) 15 minut temu, ElectricShock napisał: Poprawiłem jeszcze jedną, zaniedbaną rzecz. Otóż od dawna zastanawiałem się, co zrobić z reflektorami. Były pomysły na Bi-LED ale to wymagało by znaczącej przeróbki. Z tego powodu, że reflektory są skrętne, nie wszystkie przeróbki da się zrobić plug and play. W końcu zdecydowałem się na zmianę odbłyśników na nowe, oryginalne i montaż palników Osram Cool Blue Intense Next Gen. Dzięki temu zostało wszystko zachowane w oryginale a świeci zdecydowanie lepiej niż się spodziewałem. Bardzo dobry wybór. Jeździłem na CBI zarówno w B7 jak i w B8. Ze względu na to, że w B8 są już D3S bez rtęci, temperatura światła spadła nieco i nie były już tak idealnie białe jak D1S w B7. Pomimo wszystko o niebo lepiej niż OEM 4200K. Edytowane 9 Kwietnia 2022 przez Muskel1 1
george Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Opublikowano 9 Kwietnia 2022 @Muskel1 , jak wypadają te palniki w deszczu skoro jest informacja, że barwa wynosi do 6200 K?
Muskel1 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Wiesz, ta informacja up to (czyli do) 6200 K, to taki chwyt reklamowy. One w rzeczywistości mają może 5000-5500 K. 62000 K to temperatura światła wpadająca dobrze w niebieski, a one takie nie są. W deszczu światło żółtawe zawsze wydaje się nieco lepiej wypadać w porównaniu z białym ale powiem Ci sczczerze, że one dzięki wyższej jasności od OEM żarników nie wypadają źle. Wiadomo, że mokry asfalt zawsze pochłania światło.
george Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Pierwsze palniki, które kupiłem to OSRAM Xenarc Night Breaker Laser 200% 4300 K D1S, po zmianie lamp na D3S palniki VW OEM to raczej było 4800 K, była widoczna różnica na suchym - bardziej biało światło. Wróciłem do Xenon Plus i wcześniej wspomnianych OSRAM (tak wyszło, że te palniki przeleżały). Sprawdziłem na stronie OSRAM i okazuje się, że jest to 4500 K. 2 godziny temu, Muskel1 napisał: Wiadomo, że mokry asfalt zawsze pochłania światło. Oj tak. Zdziwiłem się kiedyś mając 4800 K z Hella Intemo jak potrafi stłumić światło mokry asfalt.
ElectricShock Opublikowano 24 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2022 W dniu 10.04.2022 o 10:29, george napisał: W dniu 10.04.2022 o 08:24, Muskel1 napisał: Wiadomo, że mokry asfalt zawsze pochłania światło. Oj tak. Zdziwiłem się kiedyś mając 4800 K z Hella Intemo jak potrafi stłumić światło mokry asfalt. Po przejechaniu około 1,5 tyś km, z czego około 1000km było w nocy a dodatkowo około 500 km w deszczu, mogę powiedzieć, że wybór był jedynie słuszny. Światło ma idealnie białą barwę a jego ilość w porównaniu z wcześniej używanymi, zwykłymi xenarc'ami jest zadziwiająco większa. Żarniki są nowe a więc jeszcze nie uformowane, jednak pierwsza trasa okazała się miłym zaskoczeniem. Podejrzewam, że po kilkudziesięciu godzinach użytkowania, kiedy osiągną pełną sprawność, będzie jeszcze kilka procent lepiej. 2
ElectricShock Opublikowano 5 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2022 (edytowane) No i stało się. Projekt A4 B7 dobiegł końca. Auto wkrótce będzie radować nowego właściciela. Poświęciłem mnóstwo czasu i środków aby samochód był w perfekcyjnym stanie. Nowy właściciel będzie się cieszył przez jeszcze długi czas, dopracowanym pod kątem mechanicznym i zadbanym samochodem. A ja powożę swoje schorowane kości w trochę wygodniejszych warunkach. Wkrótce napiszę coś więcej w nowym temacie. Ten temat przeznaczam do zamknięcia. Edytowane 5 Grudnia 2022 przez ElectricShock 1
ElectricShock Opublikowano 5 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2022 2 godziny temu, Adam87 napisał(a): Widzę tu D3 Tak. Wybór padł na D3. Ponoć ostatnie porządnie wykonane ameliniowe Audi. Do tego zaskakująco oszczędne. Kilkaset zrobionych kilometrów i średnia spalania 8,6 po trasie, docelowo 9,1l gdy zaliczyłem troszkę po wioskowych drogach. W to sam nie potrafiłem początkowo uwierzyć. Jednak po rozmowie z innym użytkownikiem upewniłem się, że to nie przywidzenie. Miasto wygląda mniej ciekawie, tam jest wynik dwucyfrowy, natomiast w trasach potrafi zadowolić się 8,5 - 9,5 litra w zależności od dynamiki jazdy.
Emejcz Opublikowano 5 Grudnia 2022 Opublikowano 5 Grudnia 2022 za***iście. Zazdroszczę Też o tym myślałem, ale w końcu poszedłem w C7. Jedno wiem na pewno - ciężko o ciaśniejsze auto od B7 (szczególnie dla kierowcy), ja się bardzo cieszę ze zmiany. 2
ElectricShock Opublikowano 5 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2022 26 minut temu, Adam87 napisał(a): Jaki motor? 4.2 FSI BVJ 2
ElectricShock Opublikowano 5 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2022 27 minut temu, Emejcz napisał(a): Jedno wiem na pewno - ciężko o ciaśniejsze auto od B7 (szczególnie dla kierowcy), ja się bardzo cieszę ze zmiany. Do pakownych nie należało, to fakt. Ja jeszcze może nie tak narzekałem jako kierowca. Po cofnięciu fotela mieściłem się. Jednak dla 4 osób auto już jest trudno przydatne, szczególnie w długich trasach. Tu nie będzie tego problemu, tym bardziej że to L-ka z indywidualnym tyłem (2 fotele nie kanapa). Rodzina będzie jeździć po królewsku.
ElectricShock Opublikowano 22 Maja Autor Opublikowano 22 Maja Nadchodzi coś nowego. Jeśli nie wydarzy się jakiś kataklizm, to wrócę tu niebawem 😁 2
ElectricShock Opublikowano 4 Września Autor Opublikowano 4 Września A tak na poważnie. Jeden duży, drugi mały. Jeden stary, drugi młody. Jeden choć w stanie perfekcyjnym, to jednak już w pewnym stopniu eksploatowany, drugi dopiero zaczyna życie. To dwa różne auta, bardzo wiele je różni. Nowe A4 jeździ świetnie. Daje poczucie dobrze dopracowanego, należycie wykonanego, bezpiecznego auta, do którego można mieć zaufanie. Czuć tu za to lekkość auta i pewne kompromisy związane z klasą i ceną. Nie będzie też pewnie tak trwałe. A8 to zupełnie inny samochód. Inna masa, mniejsza precyzja układu kierowniczego i zawieszenia z powodu masy i gabarytów, inna charakterystyka silnika i skrzyni. Jednak jakość wykończenia, materiały, komfort, funkcjonalność, dźwięk, ilość bajerów. Obydwa dają frajdę z jazdy lecz w zupełnie inny sposób ją zapewniając. Jeździłem w trasie i po mieście. Każdy z tych samochodów zachowuje się inaczej, choć jednym i drugim chce się podróżować. Idąc na parking nie mogę zdecydować się, którym chcę dziś jechać. Początkowo chodziło po głowie sprzedać A8 w momencie gdy pojawiło się A4. Jednak z każdym dniem nabieram wątpliwości, czy robię właściwie pozbywając się A8. To czas, gdy za chwilę ich już nie będzie na rynku. Tym bardziej nie będą spotykane w tym stanie. A to jak by nie patrzeć, jeden z najbardziej udanych i fajnych modeli. Może jednak zatrzymać jako joungtimera? Co Wy byście zrobili w takiej sytuacji? Oczywiście pomijając fakty finansowe, czy inne aspekty z tym związane, np. OC i takie tam. Załóżmy, że te sprawy nie są istotne. Mam wiele komentarzy ze strony rodziny i znajomych. Zdania są podzielone, jak zawsze, lecz z przewagą aby nie sprzedawać. Sam nie wiem co zrobić.
Monti Opublikowano 4 Września Opublikowano 4 Września 3 godziny temu, marcin_o23 napisał(a): zostawiłbym d3 Jestem tego samego zdania, mega fajny i komfortowy samochód. Jak finanse faktycznie nie są problemem to jak najbardziej jestem za 😊
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się