Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brilliant Red B7 S-Line Avant Quattro 2.0T by ElectricShock


ElectricShock

Rekomendowane odpowiedzi

hehe, ja też jestem w kolejce :) u mnie na razie prosty temat tylko halogeny w mce pod B6 żeby błędem nie waliły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka miesięcy temu wszystko było banalnie proste. Teraz nie jest, bo nie ma komponentów. Jestem po kolejnej przeróbce i uproszczeniu układu, ponieważ elementy, w oparciu o które został zbudowany projekt, są nieosiągalne w tej chwili. Zrobiła się wielka d... z półprzewodnikami na rynku. Nie ma atmela, st, microchipa, nic nie ma... Pracuję w tej chwili nad tymczasowym rozwiązaniem, nie wymagającym sterowania mikrokontrolerem, ale będzie to taki skrót funkcjonalny. To znaczy, że będzie działać tak jak w pierwotnym założeniu, wraz z układem wykrywającym przepaloną żarówkę, ale z racji nie posiadania jednostki sterującej, trzeba będzie dokonać ręcznie adaptacji zamontowanej żarówki LED. W wersji pierwotnej niezbędne korekty wprowadzał układ wykonawczy sterowany przez μP.  Kto siedzi w elektronice, wie  co się wyprawia teraz z podzespołami. Terminy są po pół roku albo na rok 2022:decayed: 

W momencie rozpoczęcia badań nad modułem nie miałem pojęcia, że taki będzie stan rzeczy. Jeśli wiedziałbym, to razem z modułami, kupiłbym wiadro procków i innych części wtedy, gdy były jeszcze dostępne. Ale nikt nie wiedział. Czytam w gazetach, że produkcja w VW staje bo nie ma komponentów półprzewodnikowych.... to co ja mam powiedzieć:lol1:

W dniu 22.03.2021 o 20:47, MaTeo85 napisał:

hehe, ja też jestem w kolejce :) u mnie na razie prosty temat tylko halogeny w mce pod B6 żeby błędem nie waliły

Nie mam F-a, mam tylko E. Może na czas przeróbki zrobię Ci E a potem sobie zamienisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, the_naturat_com napisał:

ale w tym roku coś będzie?

Tak, uproszczone rozwiązanie na PR-kach. Kończę testować. Już jeździ w aucie. Jak nic nie wyjdzie to będę składał i wysyłał.

Edytowane przez ElectricShock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ElectricShock napisał:

Jeszcze kilka miesięcy temu wszystko było banalnie proste. Teraz nie jest, bo nie ma komponentów. Jestem po kolejnej przeróbce i uproszczeniu układu, ponieważ elementy, w oparciu o które został zbudowany projekt, są nieosiągalne w tej chwili. Zrobiła się wielka d... z półprzewodnikami na rynku. Nie ma atmela, st, microchipa, nic nie ma... Pracuję w tej chwili nad tymczasowym rozwiązaniem, nie wymagającym sterowania mikrokontrolerem, ale będzie to taki skrót funkcjonalny. To znaczy, że będzie działać tak jak w pierwotnym założeniu, wraz z układem wykrywającym przepaloną żarówkę, ale z racji nie posiadania jednostki sterującej, trzeba będzie dokonać ręcznie adaptacji zamontowanej żarówki LED. W wersji pierwotnej niezbędne korekty wprowadzał układ wykonawczy sterowany przez μP.  Kto siedzi w elektronice, wie  co się wyprawia teraz z podzespołami. Terminy są po pół roku albo na rok 2022:decayed: 

W momencie rozpoczęcia badań nad modułem nie miałem pojęcia, że taki będzie stan rzeczy. Jeśli wiedziałbym, to razem z modułami, kupiłbym wiadro procków i innych części wtedy, gdy były jeszcze dostępne. Ale nikt nie wiedział. Czytam w gazetach, że produkcja w VW staje bo nie ma komponentów półprzewodnikowych.... to co ja mam powiedzieć:lol1:

Nie mam F-a, mam tylko E. Może na czas przeróbki zrobię Ci E a potem sobie zamienisz?

Na spokojnie, zorganizuje Fa z wysyłką do Ciebie i tyle, tak będzie najprościej myślę.

Dogadamy się na PW na dniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jakie elementy dokładnie potrzebujesz, specyfikacje itp.. zobaczę czy dam radę coś załatwić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadszedł odpowiedni czas na małe SPA po zimowym okresie. W tą zimę, z powodu ilości śniegu, błota i soli, upaprane jest nie tylko nadwozie, ale i komora silnika pomimo istniejących osłon. Dlatego, pierwszym zadaniem jakie sobie postawiłem, było zlikwidowanie syfu pod maską. Lubię mieć tam porządek. To cieszy oko a w przypadku wykonywania jakichś czynności serwisowych, dodatkowo podnosi komfort, ponieważ człowiek nie przychodzi wtedy po tym do domu, jak by kominy czyścił przez pół dnia. 

Silnik lekko podgrzany. Zabezpieczony alternator. Zastosowany środek Valvoline Engine Cleaner. Całość zmyta myjką ciśnieniową. Po zmyciu newralgiczne punkty osuszone strumieniem powietrza. Efekt końcowy widoczny na zdjęciach. 

1.png

2.png

3.png

4.png

5.png

6.png

Następnym krokiem będzie przegląd zawieszenia i tego co ogólnie dzieje się od spodu auta. Dalsza kolejność zależy od czasu, kasy i na co C19 pozwoli. 

W planach na samym początku są, w zasadzie,  dwie rzeczy z wcześniejszej listy  - 10) KeylessEntry + KeylessGo+iCANengineRUN+OBDTelemetrics via BT&LTE, 12) HomeLink. Do tego zbieram już graty. Doszedł jeszcze pomysł, którego nie ma na liście - ekotuning, czyli dłubanko w programie gdzie głównym nastawieniem jest poprawienie ekonomii oraz kultury pracy jednostki napędowej, a sprawą drugorzędną przyrost kilku koni mocy, czy paru Nm.

Dla tych co się złapali teraz za głowę :decayed:, Audi A4 w tej konfiguracji to nie wyścigówka na tor ani na 1/4 mili. Druga sprawa, to mnie nie bawi ruszanie z piskiem na skrzyżowaniu, czy wyścigi na światłach. Nie do tego celu służy ten samochód. Jestem zwolennikiem bezpiecznej i rozsądnej jazdy. Odpowiednia moc silnika ma zapewnić bezpieczeństwo w sytuacjach ekstremalnych a nie prowokować do głupoty i wyścigów na ulicy miast, jak to niestety często bywa. Przy codziennej eksploatacji natomiast, kluczowa jest bezawaryjność i ekonomia. 

Na podsumowanie dwie fotki iluminacji nocnej z fajnym launcherem dla Androida. Może się spodobać tym, którzy weszli w posiadanie odbiorników 2DIN.

7.png

8.png

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wygląda super! Jestem podobnego zdania odnośnie chipowania ale to każdy musi już sam decydować i wiedzieć co mu ważne. Najlepsze są wątki typu: stage1, później stage 2... a na końcu .... Pomocy auto nie ma mocy i trzęsie na jałowym:decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany ambitne, połowy tych gadżetów nie ogarniam :grin:, a czystość pod maską jest genialna, może kiedyś mi się uda hehe, ale ciężki temat bo mimo osłon jak pisałeś sporo piasku i innego syfu wpada.

Wnętrze robi robotę, fajnie ten ekran radia się komponuje z resztą.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, MaTeo85 napisał:

czystość pod maską jest genialna

Dzięki :hi:Staram się. W końcu to Audi.

10 minut temu, MaTeo85 napisał:

połowy tych gadżetów nie ogarniam :grin:

KeylessEntry + KeylessGo+iCANengineRUN+OBDTelemetrics via BT&LTE - to tak kolejno:

1)KeylessEntry - Otwarcie auta za pomocą technologii zbliżeniowej i Bluetooth.
2)KeylessGo - Uruchomienie samochodu bez kluczyka, ale patrz punkt 3.
3)iCANengineRUN - Funkcja immobilizera realizowana dodatkowo za pomocą autoryzacji np. przez odcisk palca w aplikacji i możliwość zdalnego uruchomienia bądź unieruchomienia (np. skradzionego) pojazdu za pomocą aplikacji przez GSM. 
4)OBDTelemetrics - Telemetria OBD. Przykładowo, Żona jedzie autem i ma check engine. Masz możliwość odczytu co się stało poprzez aplikację, ponieważ moduł realizujący te dodatkowe funkcje jest wpięty cały czas do szyny CAN i może w czasie jazdy odczytać informacje o błędach i nie tylko.
5)via BT&LTE - To oznacza tyle, że cała komunikacja z telefonem odbywa się poprzez BT i GSM. Jak jesteś w pobliżu auta to urządzenie korzysta z komunikacji Bluetooth a kiedy jesteś daleko, wszystko odbywa się po sieci GSM. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domyślłem się większości :) a tak poważnie ostatnie trzy bajery to jakieś gotowce do kupienia na rynku czy działasz sam nad nimi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są gotowce ale dość drogie. Np. ten: https://www.pandoracaralarm.com/catalog/car-alarm-systems/pandora-dxl-4970.html

Dlatego to co robię to hybryda, taki ulep z gotowych rozwiązań i własnych pomysłów. Część już miałem przetestowane w A8 D2 wcześniej. Teraz trochę chcę to rozbudować i unowocześnić. Tym bardziej, że B7 są większe możliwości, bo jest nowsza architektura sterowników. W D2 trzeba było wiele rzeczy robić na przekaźnikach, podczas gdy w B7 wystarczy odpowiednią informację wysłać przez CAN do modułu wykonawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idealnie ta grafika radia zgrywa się z podświetlaniem ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek czekam na efekty tej Twojej zabawy i wszystkich elektronicznych zabawek jak to będzie działać w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MaTeo85 napisał:

Wojtek czekam na efekty tej Twojej zabawy i wszystkich elektronicznych zabawek jak to będzie działać w praktyce.

Są dwie możliwości: Albo zrobię i wszystko zadziała, albo coś zepsuję :decayed: i będzie ogłoszeni o przykładowej treści: "Pilnie kupię sterownik do A4 B7 o numerze....":nabijasie:

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowiczów po długiej nieobecności. Ten rok lepiej zapomnieć. Nie był dla mnie udany z powodu choroby, operacji i wszelkich nieprzyjemności z tym związanych. Szczęście mam chociaż, że moja czerwona strzała funkcjonuje jak szwajcarski zegarek. Nie było zdrowia i weny na modyfikacje, więc oprócz spraw eksploatacyjnych opisanych TU i drobnych spraw estetycznych, nic się nie zmieniło. Wjechały jedynie fabrycznie nowe 18" felgi i opony. Felgi mogą się nie podobać, ale to kwestia gustu. Wybrane były świadomie, ponieważ chodziło o dopasowanie ET, J w stosunku do szerokości opony i miały być oryginalne i fabrycznie nowe. Auto jest użytkowe, dlatego zamontowany zestaw ma zapewnić właściwy kompromis pomiędzy komfortem a walorami estetycznymi. Z tego powodu nie zdecydowałem się na 19".

au1.jpg

au3.jpg

au2.jpg

Edytowane przez ElectricShock
  • Pomoc techniczna 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny temat do śledzenia inspiracji jak i kunsztu wykorzystanego w takim wozidle. Obserwuję ! B)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy ponownie! Wspaniale, że wróciłeś do zdrowia!

Felgi dobrze wyglądają i moim zdaniem w PL 19" są za duże na te dziury. Oczywiście nie mówię, że wszystkie drogi są w takim stanie ale w zależności od tego gdzie mieszkasz, niektóre są w okropnym stanie. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...