Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Wymiana pompek a chip


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy w moim aucie przyszła pora na wymianę pompek bo są już dość mocno zmęczone i wszystkie korekty są na poziome 2,2 -3,0.Teraz pojawia się kwestia chip tuningu który mam zrobiony w aucie. Moje pompki mają oznaczenie AF i takich nie mogę nigdzie dostać wiec wsadzę o innym oznaczeniu o tej samej mocy.Czy jak wymienię te pompki to auto będzie chodziło dobrze na tym programie który jest zrobiony czy trzeba będzie robić jakaś korektę i ustawiać je na nowo ? 

z góry dzięki za odpowiedz. 

Opublikowano

Dlaczego chcesz wymieniać ? Oprócz korekcji jakieś inne objawy ?

Jak masz szukać do AVF to z końcówką BA ewentualnie AR

Nie wiem co to są te AF, ale jeśli fabryczne, to jak zastąpisz je BA czy AR nie powinna być wymagana korekta softu. 

Opublikowano

Objawy mam szarpanie silnikiem na jałowym. Jeden wtrysk jest poza normą ma około 3,05 na + cały czas. Przy przyśpieszaniu mam lekkie rwanie silnikiem w okolicy 1800-2000 obr. na czwartym i piątym biegu. Dwumas wymieniony jakieś 15 tys temu. 

Opublikowano (edytowane)

przepał  też masz ? 

Edytowane przez Axel1
Opublikowano

Też. Ogólnie jak wczoraj zapuścilem mu preparat do czyszczenia wtrysków to przez chwilę było super. Korekty mocno zjechały i przestał szarpać. Ale po przejechaniu jakiś 10 km wróciło wszystko do normy czi wysokie korekty i nierówna praca. 

Opublikowano

No dobra a robiłeś kiedykolwiek wymianę uszczelnień na wtryskach ? ? ? 

Opublikowano

Nie. Podobno jak uszczelnienia są kiepskie to słabo pali kopci itp. A u mnie nie ma tych objawów. 

Opublikowano

No ale może warto sprawdzić stan krzywek wałka, może popychacze czy koniki są wyrobione na pompkach... to wszystko może mieć wpływ na korekcje wtryskiwaczy... 

Ja zanim bym wymienił kpl pompek to wziąłbym się za wymianę oringów, ustawienie według serwisowki i dopiero decyzja o wymianie, i to nie wszystkich...

Zrób log 013 + 023 rano na zimnym i przez jakieś 5min...

Opublikowano

Ok. Zrobię jutro rano i wstawię. Ogólnie walek byl oglądany przez mechanika. Stwierdził że jest lekko przytarty ale nadający się jeszcze do jazdy. Jeśli chodzi o krzywki które napędzają pompki to ich stan jest bardzo dobry. 

Opublikowano

Wrzuć to na vaglogi.pl i podaj link, bo na tel csv nie sprawdze. 

Opublikowano
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Opublikowano

proszę o ocenę jak to wygląda. Te logi są po czyszczeniu wtrysków preparatem.. Dziś będę robił podmianę dwóch wtrysków z nowymi uszczelkami. Zobaczymy co wyjdzie. 

Opublikowano

1 i 2 wtrysk są problemem. Z czego 1 ma również wysokie dodatnie BIPy.

Ja na Twoim miejscu nie bawił bym sie w 2szt. Robi się komplet. I tu podmiana 1 z 3 i 2 z 4 bym zrobił... oznaczając na przypince kolejność, żeby Ci potem nie uciekło.

Najlepiej jakbyś oddał je na czyszczenie do zwykłej myjki ultradźwiękowej, nie żadne regeneracje.

Jeżeli masz podmieniać to na zasadzie najmniej z najbardziej wydajnym.

Opublikowano

Kurde szkoda że w garażu nie mam zasięgu bo mój kolega załatwił mi na podmianie 2 sprawdzone pomki i zaczęliśmy już wymianę 2 i 3 bo one miały największe korekty ale widzę chyba ten trop był błędny... No nic zobaczy co wyjdzie ehh. Napiszę za około o godz co i jak. 

Opublikowano

Pod uwagę się bierze zawsze te z dodatnią korekcją. To ona świadczy o słabszym pompo-wtrysku (zatarcie, złe rozpylanie) lub problemie w układzie korbowo-tłokowym czy napędowym pompowtrysku.

Zawsze możesz to co wyciągnąłeś z 3 wsadzić w miejsce 1.

Opublikowano

dobra jestem po wymianie pompek 2 i 3 cylindra w tym wyminie oringów i piesków. Dodam że pompki z cyl 1 i 4 nie były ruszane. Wszystko wymienione i ustawione poprawnie. Efekt : przestało rzucać silnikiem i ustało szarpanie podczas przyśpieszania. Zrobiłem rundę około 30km na autostradzie i wszystko ok. Zrobiłem logi na rozgrzanym silniku na jałowym i  korekty wcale się nie poprawiły. 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

zainstalowane dziś pompki mają kod AR natomiast pompki który były u mnie mają kod Q- 

oczywiście ciąg cyfr był taki sam tylko różnią się literami. Czy to nie będzie kolidować z chipem który mam wgrany ?

może to mieć wpływ na korekty ? Dodam że auto według mnie nie straciło mocy. 

jutro wrzucę zdjęcie bo nie spotkałem się z takim kodem. 

 

 

Opublikowano

Tak naprawdę to jest gorzej niż było... mogłeś nie wkładać obcych pompek, a te swoje tylko miejscami zamienić...

Opublikowano

i zamiana miejscami dałaby dobry efekt ? dziwne to wszystko. Czy może się zdarzyć że wszystkie pompki będą miały ujemne lub dodatnie korekty? 

Opublikowano (edytowane)

Zamiana miejscami ma na celu zweryfikowanie stanu pompek. Jeżeli korekcje by poszły za pompowtryskiwaczem, wtedy wiadomo, że to wtrysk kuleje. Ale zdarza się, że korekcje mimo zmiany wtrysku się nie zmieniają, wtedy trzeba szukać w układzie napędowym (jeśli stan gniazd i wałka jest bez zarzutów)

Suma korekcji ma dawać 0.

 

Edytowane przez kamil-vag

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...