Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Bezpieczna granica dla silnika ?


migdalek1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkch :)

Zakupiłem sprężarkę BRD i wtryski od AWX ile bezpiecznie radzicie zrobić kucy z tego silnika? Dodam ze jeden już taki rozpadł mi się w drobny mak. Miał 190 PS i wytrzymał około 6 mies. Czy turbo z BRD pasuje P&P do AJM? Czy potrzebuje kolektora od innego silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pasuje p&p,pasuje zrobic FMIC+kolektor AWX+chlodnice oleju zeby silnik mial troszke lzej,w tym silniku co padl byl FMIC??? Mysle ze 190km to granica AJM :) Wszystko zalezy jak uzytkóje sie motor i na jaki egzemplarz sie trafi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważniejsze rzeczy o jakich zapomniałeś, a niezbedne by silnik żył dlugo to duża chłodnica oleju, FMIC i najważniejsze - dobry program. O rozsądnym kierowniku nie wspominam nawet :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok się rozsypał a po nim jeszcze kilka innych rzeczy. Program był ok. ale silnik miał cos około 250 tys. Km. Teraz mam prawie nówkę :D jak go kupiłem to miał 75 teraz ma 100 tys. Ty wymieniłeś caly silnik więc ciesz się :P Musze do Witka podjechać i zobaczymy co on zaproponuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takiem mocy w AJM-ie trzeba pamietac o mocniejszych tłokach i korbach najlepiej kutych

z AWX, ASZ, AVJ, ARL (jak dobrze pamietam a jak żle to niech mnie ktoś poprawi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Migdałek co i jak wiesz, że jest opisane w "Koncepcji na dłubniecie parcha" ;)

Przy słupku AJM spokojnie można zbliżyć się do wydajności pompek jakie masz czyli tych z AWX - masz AR czy BA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AR chyba, nie mam do nich dostępu, są u mechanika:/ sledzilem oba twoje wątki, bo jeszcze nie widziałem chłopa z tak pełną głową pomysłów i nadodatek zaje.......ych pomysłów :notworthy: Wiedzy posiadasz tyle, że jak oddałbyś połowe chłopakom z forum to każdy zapierdzielałby super furą:) Czy te tłoki mają taką samą srednice i bedą pasować P&P A rura od icka do turbiny w ajm bedzie bez zmian pasować do BRD, czy musze mieć przejściówkę. Nie znalazłem nigdzie wykresu z twoich ostatnich zmian ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoki mają taką samą średnicę ale różną masę i inne sworznie tlokowe. Korbowody są inne, wał korbowy jest inny. Tłoki od mocnych PD mają w środku specjalny kanał pierścieniowy chłodzący je od środka olejem i wiekszą komorę spalania - tak, że geometryczny stopień sprężania spada do 18.5 z 19.5. Ma to taką zaletę, że można dmuchnąć więcej powietrza i lepiej przebiega proces spalania.

Osobiście jakbym miał wykorzystać tylko AR to bym został przy słupku AJM, idąc dalej w moc zmieniłbym słupek na coś mocniejszego.

Rura do IC wymaga zrobienia przejściówki bo BRD ma średnice zewnętrzną wylotu ok. 46 mm jak pamiętam, a turbina AJM ma 35 mm. Kup sobie rdukcje Samco 32/45 mm i 8 cm rury 35-36 mm z obspawanymi na końcu kryzami. Do tego dwie opaski GBS i masz zrobione.

Co do zmian - AJM dalej smiga na 200 KM i jest mu dobrze. Moje własne BLB/BKP ma 205 KM i miewa sę rewelacyjnie, ojca AFN po montażu GT1749VA, kolektora z Sharana AYM, wybiciu kata, zamontowaniu nowych hebli, olejów, ... pojechał w sobotę do Witka na rolki i bez absolutnie żadnej korety programu wypluł 146 KM i 319 Nm. Dymu absolutnie nic, delikatny okurz pod samym odcięciem obrotów i turbina ma mega wakacjach bo GT1749VA ładuje teraz 1.2 bara (w seryjnym AWX ładuje 1.35 bara ...) :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też powoli przymierzam sie do zwiekszenia mocy w swoim AJM

porobiłem logi i wyszły bardzo pozytywnie wiec mysle że silnik jest w dobrej kondycji 237kkm przebiegu

plany jakie to bezpieczne konie i NM, bezdymnie i płynnie

FMIC zrobiony bdb z profesjonalnym orurowaniem z nierdzewki

chłodnica oleju od AWX

kolektor AWX

turbina BRD

wtryski od AWX tam sa jakieś oznaczenia tych wtrysków? lub inne zapodam :mysli:

jak dwumas nie da rady to bedzie jednomas i nowe sprzegło

program

jak bedzie bezpieczne 170KM to będę zadowolony nic na siłe , ja tym autem chce posmigać jeszcze pare lat bezawaryjnie

a graty które będą zastosowane muszą mieć spory zapas rezerwy mocy aby mogły wytrzymać na lata (to da mi spokojny sen :naughty: )

żadnej lipy i partactwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Im więcej czytam o możliwościach tego silnika tym bardziej jestem zaskoczony.

Osobiście jestem przyzwyczajony że 1,9 ma 90KM i to starczało!!

Na chwilę obecną posiadam właśnie AJM 1,9TDI i nurtuje mnie pytanie, czy samym programem można osiągnąć powiedzmy 130KM ?? niechciałbym zbyt ingerować w "trzewia" mojej bejbe ani w swój portfel. Dodatkowo chciałbym zrobić tak żeby żona dużo nie krzyczała, czyli żeby nic nie wiedziała :wink4:.

Ok, koledzy:

czy sam soft da rade na 130KM

jakiego rzędu są to koszty??

Czy ktoś w Stolicy robi to solidnie??

Jak bardzo wzrasta zużycie paliwa?

Jak bardzo spada żywotność silnika??

Z góry dziękuję!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobisz spokojnie 140KM samym programem,koszty zalezy gdzie od ~1000-1500

wzrastajace spalanie to mit,wszystko zalezy od tego jak jezdzisz...

robia w stolicy solidnie na mineralnej

zywotnosc nie spada, jedynie turbo moze sie szybciej rozleciec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzrastajace spalanie to mit

Jasne,jak uzywasz pelnej mocy to napewno wzrasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzrastajace spalanie to mit

Jasne,jak uzywasz pelnej mocy to napewno wzrasta.

czytaj ze zrozumieniem,jezeli bedziesz jezdzil seria z noga w podlodze to tez wrosnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytaj ze zrozumieniem,jezeli bedziesz jezdzil seria z noga w podlodze to tez wrosnie

Wzgledem jakiego splania wzrosnie?

Bajko-pisarzy ktorym pali 4.3-4.8 w trasie?

To wzrosnie na 6? :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiekszosc tych ludzi co sie pyta to jezdzi pewnie oszczednie, dlatego zalezy im na spalaniu,czy skoczy z 6 na 10 odp brzmi nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie panowie taka sprawa, jestem właśnie na etapie poszukiwań firmy która podniesie moc w moim autku. Pytanie to czy jest sen podnosić moc na ok 140koni? Nie wiem jak NM się z tym wiąże a głównie na tym mi zależy.

Drugie pytanie ile maksymalnie softowo da się wyciągnąć z AJMa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samym programem na na seryjnych sprawnych gratach zrobisz spokojnie 140KM

to już jest sporo i bardzo odczuwalne

bezpieczna granica dla tego silnika to nie przekraczanie 180KM ale to juz wieksze manewry w bebechy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...