macieek Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 A ja ma taki problem caly czas odkad kupilem autko temp na wskazniku pokazywala tak 80 niepelne nie przemowalem sie tym ale teraz przyszly mrozy i w sobote w nocy jak wracalem a termometr w aucie pokazywal -23 zauwazylem ze mimo jazdy 100km/h i takich 2000rpm temp potrafila spadac wiem ze klima byla dosc mocno podkrecona ale chyba nie powinno sie tak dziac a teraz dzisiaj przy takim -15 z właczona klima na 23*C nie mogl sie za chiny ludowe dogrzac przyjechalem pod dom bylo ponizej 70 i spadlo szybko do 60 wylaczylem klimatronica i zaczela sie temp podnosic pojechalem sie przejechac i wskoczyla na te swoje 78* znow pod dom wlaczam klime i zaraz stojac na jalowym juz bylo spowrotem 60. Dodam ze latrm tez 90 nie osiagal czyzby puszczal ciagle termostat na duzy obieg?? w aucie jest cieplo w miare dobrze grzzeje ale chyba mogloby lepiej dmuchac cieplym szczegolnie ze b.wolno sie rozgrzewa, i jaki termostat wybrac mam silnik ajm 2000r a4 po lifcie, czy dostane w serwisie vw albo skody ten ori termostat?? czujnik temp chyba dobry ciagle taak samo pokazuje ie wariuje ani nie skacze jakos anormalnie temp na budziku Miałem bardzo podobne objawy aż wymieniłem termostat na wahler (kosztował mnie 30zl) i działa elegancko - jak złapie 90stopni to juz nie schodzi ponizej niezależnie od stylu jazdy i mocy nawiewu. Ale czytałem opinie, że z termostatami nie-ori to jak na loterii, jedne działają dobrze a inne nie więc lepiej kup w aso oryginal. pozdr
DraCo27 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 dzisiaj sprawdzalem lacznie ze wskazaniami z klimy i wyszlo ze wskazowka na zegarach i w klimie ida zgodnie nawet bardzo zgodnie ale dochodzi tylko do 76*C tyle udalo mi sie osiagnac po takiej 5km jezdzie i stoi ale to przy wylaczonym ogrzewaniu a jak wlaczylem nawiew na 23*C to juz tylko spadalo dodam ze na dworze jest kolo -12 chyba to jednak termostat jest winny no moze ktos ma inne pomysly bo wedlug mnie to tak rzeczywiscie jakby sie silnik nie dogrzewal
maniek.wwl Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 mam ten sam problem, pytanko jaki ujemny wpływ ma takie niedogrzanie silnika?
grand10 Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Albo macie odłączony zawór egr i tez będzie problem z nagrzaniem samochodu zimną ja wymieniłem termostat na nowy oryginalny temperatura trzyma 90c nawiew ustawiony na 20,5c na automat a jak odłączyłem egr to był problem z rozgrzaniem samochodu musiałem ostro deptać by rozgrzać a jak zatrzymałem się to i tak spadała
bosmaneq Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 mam ten sam problem, pytanko jaki ujemny wpływ ma takie niedogrzanie silnika? niedogrzany silnik to nieefektywne ogrzewanie kabiny, szczególnie w niskich temperaturach a poza tym większe spalanie no i przede wszystkim obniżone parametry smarne oleju czyli niewłaściwe smarowanie współpracujących powierzchni częsci w silniku...na dłuższą mete myśle że nie powinno się tego tak lekceważyć... nie bez powodu też, stara szkoła mówi nie katować motoru zaraz po odpaleniu, na zimnym silniku :gwizdanie: miałem tej zimy to samo, wymieniłem termostat i trzyma temp roboczą jak ta lala
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się