Muskel1 Opublikowano wczoraj o 06:23 Opublikowano wczoraj o 06:23 3 minuty temu, adikola24 napisał(a): wartości offset to że powinna być zbliżona 0 Ale nie jest powiedziane w jakim zakresie i może być zarówno w dodatnim, jak i ujemnym przedziale. 1
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 06:27 Opublikowano wczoraj o 06:27 10 minut temu, PiterEL napisał(a): Jak kupiłem było 161000 a teraz mam prawie 176000 To powinna się niebawem zmienić na 0,01 lalbo nawet już być 0,01 l. W zależności od profilu jazdy, używanego oleju i kondycji silnika co 10-15 kkm przybywa ok. 0,01 l popiołu.
adikola24 Opublikowano wczoraj o 06:32 Opublikowano wczoraj o 06:32 6 minut temu, Muskel1 napisał(a): Ale nie jest powiedziane w jakim zakresie i może być zarówno w dodatnim, jak i ujemnym przedziale. Ok, dzięki za informacje 👍 a czy po regeneracji turbo trzeba robić jakieś adaptacje w vcds?
PiterEL Opublikowano wczoraj o 06:44 Opublikowano wczoraj o 06:44 11 minut temu, Muskel1 napisał(a): To powinna się niebawem zmienić na 0,01 lalbo nawet już być 0,01 l. W zależności od profilu jazdy, używanego oleju i kondycji silnika co 10-15 kkm przybywa ok. 0,01 l popiołu. Byłem teraz nim nawet w Chorwacji i na trasie zero problemów. DPF wydaje mi się że co ok 300km wypala się. Zobaczę nawet teraz kiedy będzie. I często wlaśnie jak widzę że podnosi obroty wracam do domu podłączam VCDS i wywołuje wypalanie na postoju. Ja nie resetowałem tego popiołu, jedyne co mi porzychodzi do głowy to gdzieś koło grudnia wgrywałem do ECU silnika nowszy soft niż mam ale jeszcze z przed aferty diesel gate, po tym spalanie srednie wzrosło o ok 1L więc wgrywałem powrotnie soft ten co miałem poprzednio. ALe czy to by zresetowało ilość popiołu nie sądzę. Dwa że od grudnia by wartość już urosła. A jeśli ta wartość nie będzie rosła ? Cały czas będzie 0.00 ? I czy to ciśnienie różnicowe faktycznie jest złe ?
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 06:52 Opublikowano wczoraj o 06:52 7 minut temu, PiterEL napisał(a): podłączam VCDS i wywołuje wypalanie na postoju. Kolego tak się nie robi. Regeneracje serwisowe, jak sama nazwa wskazuje, nie wykonuje się o tak sobie
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 06:54 Opublikowano wczoraj o 06:54 9 minut temu, PiterEL napisał(a): gdzieś koło grudnia wgrywałem do ECU silnika nowszy soft niż mam ale jeszcze z przed aferty diesel gate, po tym spalanie srednie wzrosło o ok 1L więc wgrywałem powrotnie soft ten co miałem poprzednio. ALe czy to by zresetowało ilość popiołu nie sądzę. U kogo wgrywałeś?
PiterEL Opublikowano wczoraj o 07:08 Opublikowano wczoraj o 07:08 Wgrało się bez błędów i jeździ też bez błędów. Nic przez tyle co go mam mu nie dolega.
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 07:19 Opublikowano wczoraj o 07:19 9 minut temu, PiterEL napisał(a): Wgrało się bez błędów i To nie oznacza, że nie mogło skasować. 10 minut temu, PiterEL napisał(a): jeździ też bez błędów. Nic przez tyle co go mam mu nie dolega. Tak jak wyżej napisałem, to też nic nie oznacza. To nie jest żarówka.
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 07:20 Opublikowano wczoraj o 07:20 20 minut temu, PiterEL napisał(a): Sam wygrywałem Odisem Oczywiście klonem i kto wie skąd pobrany soft.
PiterEL Opublikowano wczoraj o 07:21 Opublikowano wczoraj o 07:21 No ale to teraz martwić się ? Podjąć jakieś działania ?
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 07:26 Opublikowano wczoraj o 07:26 (edytowane) Sprawdzić jaki jest rzeczywisty stan DPF (logi natężenia przepływu i różnicy ciśnień), i jeżeli wynik będzie wskazywał na to, że nie jest zapchany, to dopasować wartość popiołu do przebiegu i mieć nadzieję, że soft nie jest zrypany i z czasem wartość popiołu będzie rosła. Edytowane wczoraj o 07:30 przez Muskel1
PiterEL Opublikowano wczoraj o 07:30 Opublikowano wczoraj o 07:30 a napiszesz mi więcej jak zrobić te logi dokładnie oraz jak potem zrobić to dopasowanie ? Widziałem jest w adaptacjach IDE07903 Dopasowanie masy popiołu. I wtedy tam wpisać przebieg auta ?
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 07:33 Opublikowano wczoraj o 07:33 Może zaczniesz od poprawnego uzupełnienia profilu bo nawet nie wiadomo o jakim auciu tutaj mowa. Jaka marka, model, rok produkcji, kod silnika... wszystko jedna wielka niewiadoma.
PiterEL Opublikowano wczoraj o 07:35 Opublikowano wczoraj o 07:35 (edytowane) Wpisałem właśnie parę minut temu w podpisie Skoda Kodiaq 2.0 TDI DFHA 190KM 4x4 2019 Edytowane wczoraj o 07:36 przez PiterEL
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 07:43 Opublikowano wczoraj o 07:43 Silnik EA288. Wyszukaj w takim razie w rozszerzonych blokach pomiarowych wszystkie bloki zawierające wyraz popiół. W EA288 wartość popiołu wyrażany jest w masie popiołu w gramach a nie w objętości popiołu w litrach. Niektóre sterowniki pokazują obie wartości, a niektóre tylko masę popiołu a w objętości jest właśnie wtedy 0,0 l. Być może tu jest właśnie pies pogrzebany.
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 07:54 Opublikowano wczoraj o 07:54 Jeżeli będzie tam wartość masy popiołu w gramach, to przy tym przebiegu powinna wynosić ona ok. 32-35g. Wszystko zależy od profilu jazdy, ale tak orientacyjnie w tym wymiarze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się