Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DPF w A4 B8 2.0 TDI i masa sadzy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Adaptacje czego? 

 

Gruszki turbo? Nie wiem dlatego pytam 

Opublikowano
12 minut temu, adikola24 napisał(a):

Gruszki turbo? Nie wiem dlatego pytam

Trzeba wykonać wszystkie czynności i adaptacje związane z wymianą turbosprężarki, zgodnie ze sztuką, ale to nie jest miejsce do dyskusji w temacie o  DPF.

Opublikowano

To mam jednak więcej zapełniony 

IMG20250729184109.thumb.jpg.73c902207998563e6ccebc1a83681bc3.jpg

 

Opublikowano

59,45g to stosunkowo dużo moim zdaniem przy tym przebiegu, ale tak jak pisałem, wszystko zależy od profilu jazdy. Krótkie odcinki (niedogrzany silnik) produkuje więcej sadzy, co po regeneracji zamieniane jest w popiół. Czym częstsze regenerację, tym więcej popiołu. W zależności od tego jak długo jeździłeś na tym sofcie z większym spalaniem, mogło się to także przyczynić do szybszego wzrostu. Twoje wymuszone regeneracje serwisowe też grają rolę. Jest wiele czynników.

Opublikowano

Na sofcie jeździłem krótko. Odcinki jakie pokonuje to ok 18km do pracy.

Wcześniej w sumie nie patrzyłem po zakupie jak to wyglądało. Mówię auto mam niecały rok. Jedyne zastanawiam się czy oddawać już do czyszczenia go czy szykować się powoli ? I co z tymi ciśnieniami ? Z carscanner pro tak to wygląda na wolnych obrotach i drugie foto na 2500obr.

Screenshot_2025-07-29-18-56-36-61_1c4cade50911c4021d022fd7fc21ca47.thumb.jpg.43433ea98df805b035b971c54254d358.jpg

Screenshot_2025-07-29-18-56-52-41_1c4cade50911c4021d022fd7fc21ca47.thumb.jpg.32cbcf41314268eeaa6aa08917fd6ece.jpg

 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, PiterEL napisał(a):

Jedyne zastanawiam się czy oddawać już do czyszczenia go czy szykować się powoli ?

Jeszcze nie. Jak dobijesz wartości masy popiołu 80g możesz sprawdzić i ocenić na nowo sytuację.

Opublikowano

Ok dzięki

A te ciśnienia ? 

Opublikowano

Są w normie dla tego silnika.

Opublikowano

Ok dzieki

Opublikowano

A jeszcze zapytam skąd masz dane jakie powinno być ciśnienie różnicowe w tym moim silniku DFHA ? Są gdzieś takie dane ?

Opublikowano

Moje wieloletnie doświadczenie z silnikami Diesla.

Opublikowano

Szukam i nie widzę w moim silniku DFHA opcji ani wymiany DPF i jego adaptacji ani resetu czujnika różnicy ciśnień i jego adaptacji. Pomożecie ?

IMG20250731160452.thumb.jpg.03199045337424795cff53f9142a8874.jpgIMG20250729063757.thumb.jpg.8d5313690177005796ea6f9a23029b52.jpg

Opublikowano
36 minut temu, PiterEL napisał(a):

adaptacji ani resetu czujnika różnicy ciśnień

Jest niżej na liście (niewidoczne na zdjęciu).

36 minut temu, PiterEL napisał(a):

wymiany DPF

IDE07903

Opublikowano (edytowane)

Ja pier..... chyba  ślepota dopadła nie zauważyłem że lista jest przewijana. Dziś sprawdzę.
IDE07903 to jest wymiana DPF a adaptacja czujnika różnicy ciśnień jaki ma numer ?

 

 

Czy w sensie IDE07903 Dopasowanie masy popiołu - to inaczej wymiana DPF 


A na liście poniżej jest adaptacja czujnika różnicy ciśnień ?
 

Edytowane przez PiterEL
Opublikowano

Nie pamiętam bo IDE są różnie dla różnych sterowników przypisyne, musiałbym zobaczyć na liście. W każdym razie opisane jako adaptacja czujnika różnicy ciśnień dla niskiego ciśnienia ukł. recyrkulacji spalin. 

Opublikowano

Czy adaptacje czujnika można  robić bez jego wymiany ? I czy po 175000km trzeba by go już wymienić ?
Chciałem też w weekend wyczyścić rurki idące do czujnika. I zastanawiam się czy mogę dmuchać w nie czyli jakby w DPF sprężonym powietrzem i nic się nie stanie ? Czy inaczej trzeba by to czyścić ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...