Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi Quattro 2,0 TFSI


slawinho

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Dev napisał:

Ja wymieniam co 3000 i tak spuszczam syf

Jakbym miał co 3k to raz na 2 miesiące hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No gdzieś tak bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalewam Motul Specific 5W30. Wymieniam co 3000 mniej więcej. I jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, KiVash napisał:

Ja zalewam Motul Specific 5W30. Wymieniam co 3000 mniej więcej. I jest git.

to teraz wlej 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Dev napisał:

to teraz wlej 5W40

Będzie na plus:)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, KiVash napisał:

Będzie na plus:)?

Jo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KiVash napisał:

Ja zalewam Motul Specific 5W30. Wymieniam co 3000 mniej więcej. I jest git.

Olej co 3 tys. km zmieniacie? Was chyba dokładnie pogięło! Rozumiem skrócony interwał do 10-15 tys. (producent zaleca co 30 tys) ale bądźmy poważni. Chyba że te 3 tys. robicie 2 lata :facepalm:

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, kamelus_ napisał:

Olej co 3 tys. km zmieniacie? Was chyba dokładnie pogięło! Rozumiem skrócony interwał do 10-15 tys. (producent zaleca co 30 tys) ale bądźmy poważni. Chyba że te 3 tys. robicie 2 lata :facepalm:

Czy to szkodzi? Chłopie myślę ,że to jest jak płukanka dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, KiVash napisał:

Czy to szkodzi? Chłopie myślę ,że to jest jak płukanka dla silnika.

Pewnie nie szkodzi ale i nie pomaga. To przerost formy nad treścią. To nie Hipercar. Jestem ultra pedantyczny jak chodzi o utrzymanie serwis i dbałość o samochód. Ale bądźmy rozsądni. Wymiana oleju po 10-15 tys km  w aucie które nie jest upalane na torze jest w zupełności wystarczające i daje efekt nie gorszy niż co 3 tys. km. Lepiej tą kasę przeznaczyć na dobrej jakości paliwo. Co 3 tys będą olej zmieniać ale jak paliwo będzie po 6 zł to LPG będą zakładać :facepalm:

Gdzie logika i sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, kamelus_ napisał:

Olej co 3 tys. km zmieniacie? Was chyba dokładnie pogięło! Rozumiem skrócony interwał do 10-15 tys. (producent zaleca co 30 tys) ale bądźmy poważni. Chyba że te 3 tys. robicie 2 lata :facepalm:

Do swojego silnika możesz nawet nasr...ać, g...o nas to obchodzi.

To jest tfsi które jest wrażliwe na jakość oleju jak żaden inny silnik, im częściej wymienisz tym dalej odsuniesz od siebie koszt wymiany rozrządu i tego całego g...a które idzie z tym w parze. Jak Ci ubędzie z kieszeni 6-8 tysi  to od razu wyleczysz się z głupoty interwalow powyżej 10tkm, 30tkm zbywam milczeniem

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, KiVash napisał:

Czy to szkodzi? Chłopie myślę ,że to jest jak płukanka dla silnika.

Plukanka to plukanka A olej to olej, nie myl pojęć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Dev napisał:

Do swojego silnika możesz nawet nasr...ać, g...o nas to obchodzi.

To jest tfsi które jest wrażliwe na jakość oleju jak żaden inny silnik, im częściej wymienisz tym całe odsuniesz od siebie koszt wymiany rozrządu i tego całego g...a które idzie z tym w parze. Jak Ci będzie z kieszeni 6-8 tysi  to od razu wyleczysz się z głupoty interwalow powyżej 10tkm, 30tkm zbywa milczeniem

Proponuje wymianę z każdą wizytą na stacji paliw. W moim przypadku zależnie od stylu jazdy to średnio co 500 km :polew:

Nie jestem zwolennikiem long live ani sam go też nie uznaję ale  zrozum że to czy wymienisz olej po 3 tys czy po 10 tys nic nie zmieni. Ten sam efekt i zostanie trochę siana na LPG :fool:

Edytowane przez kamelus_
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie denerwuj się.

Każdy ma swoje zdanie. Ja mam 4,6 do setki i katuje go dość często nie tylko spod świateł, więc olej też zmieniam często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamelus, Za dużo wiem ma temat olei silnikowych i co się z nim dzieje po przebiegu 1,2,3,4,5 tysięcy i więcej żeby dyskutować tutaj z Tobą na ten temat. 

Mało masz przykładów zajezdzonych tfsi-ków na forum ?

Rozrządy,  walki, koła zmiennych faz, pierscienie, tłoki, nagar w rowkach, panewki itd itp końca nie widać. 

Powodów awarii jest kilka, zwykle są to wydłużone interwały i brak zainteresowania użytkownika stanem oleju w silniku. Niestety Te silniki zużywają olej i nie da się tego wyeliminować w 100% ale można ograniczyc do jakiś sensownych wartości. 

Samochód jest traktowany "per noga" i jak zaczyna się psuć to od razu idzie na sprzedaż jako igiełka za najwyższą cenę bo przecież nic mu nie dolega, a że pali litr oleju na 800km, to taki mały bonusik dla.nowego właściciela. 

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Dev napisał:

Za dużo wiem ma temat olei silnikowych i co się z nim dzieje po przebiegu 1,2,3,4,5 tysięcy i więcej żeby dyskutować tutaj z Tobą na ten temat. 

Mało masz przykładów zajezdzonych tfsi-ków na forum ?

Rozrządy,  walki, koła zmiennych faz, pierscienie, tłoki, nagar w rowkach, panewki itd itp końca nie widać. 

Powodów awarii jest kilka, zwykle są to wydłużone interwały i brak zainteresowania użytkownika stanem oleju w silniku. Niestety Te silniki zużywają olej i nie da się tego wyeliminować w 100% ale można ograniczyc do jakiś sensownych wartości. 

Samochód jest traktowany "per noga" i jak zaczyna się psuć to od razu idzie na sprzedaż jako igiełka za najwyższą cenę bo przecież nic mu nie dolega, a że pali litr oleju na 800km, to taki mały bonusik dla.nowego właściciela. 

Fakt że te silniki się sypią to po części nie odpowiedni serwis (wymiana oleju co 30 tys.) i fakt wady konstrukcyjnej w pewnych latach, ale głownie fakt że te perełki mają nalatane po 600 tys km a na liczniku max  200 tys. km. Taka przykra prawda.

P.S. wymieniam olej w moim TFSI co 15 tys. km i nie bierze oleju nic a nic a wolno nie jeżdżę. Stan oleju na FIS od wymiany do wymiany cały czas taki sam lekko poniżej max.

Jak jest silnik zajechany to częstą wymianą oleju go nie naprawisz.

Edytowane przez kamelus_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie.pisze o zajechanych silnikach tylko o zdrowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem olej polecany tutaj przez Deva Revanol Vts turbo 5w40 ,narazie będę dolewał a przed zimą wymienię olej i kupie 5 litrów tego wynalazku ponoć b.dobry niemiecki olej.

Felgi mam 17 ,może kiedyś będą Rotory 19 ale narazie jestem zadowolony ze spalania 8/9,5 l/100 a na większych kołach było by pewnie więcej.

MMI 3G droga sprawa zostaje narazie przy google maps. a kasę wole dać w silnik, może chip tunning do bielska i Compsportu mam po drodze.

Pakiet sline ? Mam progi tylko pomalować i przykleić. Ale sline mi nie potrzebny bo i kierownice ,fotele,zawieszenie ,zderzaki trzeba wymieniać a to sporo kosztuje nie sztuka naklejki dać i progi. Wole komfortowe zawieszenie na polskie fatalne drogi i hopki spowalniające ,których wszędzie pełno u mnie w rejonie.

Zderzak tylni z dyfuzorem polifta by pasowało wstawić, bo fabryczny taki staromodny.

Fajna tak akratownica a nie czarny lity plastik.

Klocki zastanawiam sie nad Ferodo Premier plus ewentualnie tarcze Zimermann.

Z rzeczy które kupiłem to narazie takie drobne kosmetyczne płyny plus wycieraczki Boscha aerotwin nie chińskie .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko po przeglądzie wszystko super jak na 10 latka zawieszenie igła,amortyzatory ,wahacze w bardzo dobrym stanie.

Wymienione klocki hamulcowe na ferodo, nabita klimatyzacja, oświetlenie podsufitki zmienione.

Teraz lać benzyne i jezdzić ,póki jeszcze nie jest po 5 zł.

W planach hamownia i sprawdzenie ile kucyków jeszcze jest i może chip gdyby wyszło mniej niż 220.

Dalej ścięta kierownica koniecznie bo ta fabryczna kierownica taka sobie ,progi sline wkoncu pomalować i przykleić i naklejki:grin: 

Światła zostają bo mi sie podobają te przedliftowe , może kratki halogenu na te z chromami zmienię bo nie mogę znaleźć samych ringów chromowanych do kratki.

Zawieszenie miękkie komfortowe ale koza może obniżyć nie wiem na te dziurawe drogi ? albo opony na 225/45/17  teraz 225/50, choć wiem że do tego kolosa to trochę małe felgi te 17

Ale za to spalanie mniejsze.

Radia nie wymieniam [Audi Concert] muzyki słucham z karty SD czyta mi 32 GBajtowe i spoko, nawigacje kupie oddzielnie to wystarczy

3 tysiące lepiej chyba na kierownice dać, nakładki na pedały etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, slawinho napisał:

 

Światła zostają bo mi sie podobają te przedliftowe , może kratki halogenu na te z chromami zmienię bo nie mogę znaleźć samych ringów chromowanych do kratki.

Samych kratek nie założysz do normalnego zderzaka. Ringi pasują do zwyklego zderzak od A5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pawel72689 napisał:

Samych kratek nie założysz do normalnego zderzaka. Ringi pasują do zwyklego zderzak od A5.

Przecież pełno jest na alleg...kratek z chromowanymi obwódkami halogenów do standardowego zderzaka nie ori ale jakością nie ustępują ori:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...