Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1,9 TDI AFN] - brak mocy - prośba o ocenę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie,

Już chyba od 3 m-cy zauważyłem znaczny spadek mocy w moim autku (AFN 97'). Jednak dopiero teraz udało mi się samodzielnie złożyć kabel VAG-COM i zrobić logi. Przy pierwszym odczycie od dziwo nie było żadnych błędów w sterowniku silnika (wygląda na to, że mam lekką stopę ;-), dopiero przy testach dynamicznych i obrotach powyżej 4000rpm wyskoczył znany już błąd:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 028 906 021 GN

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1437

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06435

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

Po przeanalizowaniu logów i informacji, jakie znalazłem na forum, wnioskuję, że problem związany jest z nieszczelnością układu turbosprężarki. Dlatego mam prośbę o przeanalizowanie poniższych logów i potwierdzenie/zaprzeczenie mojej hipotezy.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Tomek.

Próby statyczne:

Grupy: 000 001 007 013

a468afa22a4406f5m.png

Grupy: 003 004 011

0e0af053f2d9788am.png

Próby dynamiczne:

Grupy: 000 001 004

e7f01de875ab9246m.png

Grupy: 003 008 010

1ac92a629706d4dbm.png

Grupa 011

a0dea71f69864f24m.png

Opublikowano

turbina silnie przeladowywuje a na koncu notlauf :wink:

[ Dodano: 27-03-2007, 11:34 ]

turbina do czyszczenia lub N75 do wymiany

Opublikowano

w 000 widać że coś kąt wtrysku jest opóźniony i to chyba dość mocno

on był chipowany :question:

odpala bez problemu :question:

Opublikowano
w 000 widać że coś kąt wtrysku jest opóźniony i to chyba dość mocno

rzeczywiscie jest przestawiony :wink: trzeba przyspieszyc na 51

Opublikowano

Dzięki za komentarze.

Rzeczywiście wygląda, że nieco zapiekły się kierownice.

Przy zapalonym silniku ściągałem i nakładałem wężyk do puszki sterującej sztangą i o dziwo podnosiła się i opadała, ale tak jakby na raty. Dopiero maksymalne podciśnienie potrafi unieść ją do góry, a prawdopodobnie przy mniejszych wartościach sztanga ani drgnie. Jak będę miał chwilę czasu, to spróbuję ją rozruszać, może nie trzeba będzie rozbierać turbiny :confused:

Przy okazji, czy ktoś ma może jakiś swój patent, jak ową sztangę rozruszać? Czy WD40 i "dymanko" sztangi wystarczy :biggrin: :question: :question: :question:

w 000 widać że coś kąt wtrysku jest opóźniony i to chyba dość mocno

on był chipowany :question:

odpala bez problemu :question:

A to ciekawe, bo nie był chipowany i pali też bez problemu.

Przeglądałem logi statyczne grupy 000 z innych dni i tam w drugiej kolumnie jest już w porządku, bo kąt wtrysku waha się pomiędzy 53-58. Podejrzewam, że statyczne logi były od razu wykonane po wejściu ECU w tryb awaryjny (notlauf) - może z tego powodu kąt wtrysku był za mały (28-32)? Chociaż z drugiej strony regulacja kąta wtrysku, to chyba sprawa mechaniczna, a nie programowa?

Tak czy owak, to przy najbliższej okazji zrobię logi statyczne jeszcze raz ;-)

Opublikowano
Przy okazji, czy ktoś ma może jakiś swój patent, jak ową sztangę rozruszać? Czy WD40 i "dymanko" sztangi wystarczy

klucz plaski 14 i wajhowac kilkadziesiat razy po kilka seri oczywiscie uprzednio sciagnac wezyk z puszki :twisted:

Opublikowano

Ów, jestem już po próbie rozruszania sztangi, wygląda, że jednak nie była tak zatarta jak mi się wcześniej wydawało. Zrobiłem ponowny pomiar i niestety wiele to nie pomogło. Dalej występuje efekt przeładowania, chociaż ani razu nie udało mi się uzyskać wejścia w tryb awaryjny. Na logach widać, że pomimo otwarcia zaworka N75 (duty cycle 94%), sztanga zaczyna opadać dopiero po kilku sekundach. Za opuszczenie sztangi odpowiada sprężyna w puszce, a ta wydawała mi się na sprawną. Przy próbach jej ręcznego podnoszenia, nigdy nie zdażyło się mi, aby nie opadła do końca. Dalej tak sobie dywagując zastanawiam się dlaczego się tak dzieje: albo przy dużych obrotach turbiny występują jakieś dodatkowe opory dla sztangi, których nie zauważyłem przy wyłączonym silniku, albo jednak to zaworek N75 oszukuje. Następnym razem spróbuję go wymontować i przeczyścić. A może jest jakiś sposób, by za pomocą VAGCOMa móc zmieniać sobie w danym zakresie współczynnik "Duty cycle" i obserwować płynne ruchy sztangi? Bo szczerze powiedziawszy, to nie mam jeszcze pomysłu, by sprawdzić, czy to N75 czasami się nie zacina.

Niezależnie od tego co napisałem powyżej, zmartwiła mnie kolejna rzecz. Bowiem po zdjęciu gumowej rury, którą turbina pompuje powietrze do intercoolera, zauważyłem, że wnętrze rury i ścianki turbiny są wilgotne od oleju :confused: . Czyżby dni mojej turbinki były już policzone? Jeżeli tak, to czy warto ją regenerować (170tys.km), czy lepiej jednak poszukać innej używanej (o nowej jeszcze nie chcę myśleć)? :frown:

Opublikowano
w 000 widać że coś kąt wtrysku jest opóźniony i to chyba dość mocno

on był chipowany :question:

odpala bez problemu :question:

cpowanku nie ma nic do statycznego kata wtrysku .... :wink:

Opublikowano
cpowanku
:question::question::question:

pisz o polskiemu :twisted:

cipowanko .... :twisted:

Opublikowano
cipowanko .... :twisted:

a ja słyszałem że w zależności od softu zmienia się statyczny

i dobrze nawet wiesz od kogo :twisted:

Opublikowano
cipowanko .... :twisted:

a ja słyszałem że w zależności od softu zmienia się statyczny

i dobrze nawet wiesz od kogo :twisted:

to chyba zle zrozumiales ... :wink:

statyczny odpowiada tylko za odpalenie furmanki ....

zmienia sie "dynamiczny" kat wtrysku widoczny w bloku 004 (pod obciazeniem)

(p.s chyba nic nie pomieszałem :rolleyes: )

Opublikowano
to chyba zle zrozumiales ... :wink:

statyczny odpowiada tylko za odpalenie furmanki ....

zmienia sie "dynamiczny" kat wtrysku widoczny w bloku 004 (pod obciazeniem)

(p.s chyba nic nie pomieszałem :rolleyes: )

to fakt, statyczny odpowiada tylko za odpalanie

i właśnie Pan R wyjaśniał mi że ze względu na soft np. u mnie musiał być on opóźniony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...