Jump to content
1 1
kacper___

Brak łączności z większościa modułów A4 B7 1.8T

Recommended Posts

Posiadam VCDS`a i mam problem z Audi A4 B7 1.8T, moge polaczyc sie z modulami airbag i abs, a nie moge polaczyc sie z reszta modułów. Nie wyskakuje zaden błąd, po prostu moduły nie odpowiadają. Kabel sprawdzalem w innym aucie i laczy sie bez problemu. Sprawdzilem wtyczke OBD2, wszystkie piny sa na swoim miejscu i sa ok. Z góry dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w jakim aucie sprawdzałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie w takim samym, A4 B7 1.8T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki dokładnie masz kabel, jaka wersja vcds?? Klon?? Niestety to że w innym aucie udało ci się nawiązać połączenie to o niczym nie świadczy. 

Przykład z dzisiaj: posiadam kabel (klon) vcds v. 17.8 pacjent to skoda superb 2, 2010r. Mam dwie wersje vcds: pl oraz ang. - angielską wersją nie byłem wstanie połączyć się z modułem telefonu, vcds pl połączył się bezproblemowo (ten sam kabel). Niestety chińskie wynalazki są strasznie kapryśne. U mnie w audi zarówno wersja pl jak i angielską łączy się z modułem telefonu. Tak więc sprawdź innym vcdsem (inną wersją)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z modulem telefonu, nawigacja czy radiem to bardzo często klony sie nie lacza, tutaj jest inny problem, próbowałem tez polaczyc sie odisem i wogole nie widzi samochodu. Takze podejrzewam, ze ktos na jednym z canów zrobił jakieś zabezpieczenie, zeby nie mozna bylo ukrasc tego samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

wypadałoby popatrzyć na kable w gnieździe OBD, zazwyczaj, aby utrudnić złodziejom podłączenie auta zmienia się miejscami piny w gnieździe OBD i dla siebie robi się jakąś przelotkę z właściwym podłączeniem pinów.

Jak masz dostęp do podobnej audi to po prostu porównaj kolory kabli w obu gniazdach OBD

Edited by Lukasz_mk2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zrobilem w pierwszej kolejnosci, napisalem w pierwszym poscie: sprawdzilem wtyczke OBD2, wszystkie piny sa na swoim miejscu i sa ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przewód 7 - K zielony/czerwony ma niskie napiecie, tylko 0,25v, a w drugim aucie na tym przewodzie jest normalnie 12v, także jest problem z linia komunikacyjna K. Bezpieczniki sprawdzilem sa ok, co moze jeszcze powodowac niskie napiecie na tej lini?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, kacper___ napisał:

przewód 7 - K zielony/czerwony ma niskie napiecie, tylko 0,25v, a w drugim aucie na tym przewodzie jest normalnie 12v, także jest problem z linia komunikacyjna K. Bezpieczniki sprawdzilem sa ok, co moze jeszcze powodowac niskie napiecie na tej lini?

Radio jest ori czy było zmienianie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Original, concert

Share this post


Link to post
Share on other sites

W concercie wygląda tak:

Audi (2004-2008) Symphony II , Concert II Head Units pinout ...

sprawdź może jak sytuacja z linia K występuje w radiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz może lpg? 


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma LPG, sprawdzilem radio i tam normalnie 12v na linii K. Odlaczylem radio, panel klimatronic napiecie dalej ok. 0,2v na wtyczce OBD2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś robi zwarcie na lini K,często to właśnie przez sterownik LPG podłączony do diagnozy obd auta lub zmienianie radio które ma linie K w innym miejscu bądź jej brak. U Ciebie nie ma tych dwóch czynników wiec podłącz miernik pod linie K,odłącząj sterowniki i mierz napięcie. Kolega miał podobny przypadek w a6c5 i tak winnym okazał się licznik,po wymianie problem  znikł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie moduly sa na linii K ? W tej chwili moge polaczyc sie z airbag i abs, wiec cala reszta jest na K ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, kacper___ napisał:

A jakie moduly sa na linii K ? W tej chwili moge polaczyc sie z airbag i abs, wiec cala reszta jest na K ?

Wszystkie w b6 są na lini K. Zacznij od licznika,odłącz licznik i zobacz czy się połączysz. Błędami się nie martw,usuniesz je jak odzyskasz komunikację.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tzn w B6 diagnoza jest rozbita na linie K na 7 pinie OBD ( np. zegary , ecu , abs )  i drugą linie K ( oficjalnie L ) na pinie 15 obd , w b7 dodatkowo weszła diagnoza po CAN dla wybranych sterowników ( ale licznik jest gatewayem )  - w ssp343 na stroni 25  masz schemat co i jak 

SSP343_Nowe_Audi_A4.pdf

Edited by Banan

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy dobrze odczytalem ten schemat ale wychodzi, ze na linii K jest ECU, multritonic, ktorego nie mam, klimatronic, ktory juz sprawdzilem, modul komfortu, modul nawigacji i modul telefonu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Banan napisał:

Tzn w B6 diagnoza jest rozbita na linie K na 7 pinie OBD ( np. zegary , ecu , abs )  i drugą linie K ( oficjalnie L ) na pinie 15 obd , w b7 dodatkowo weszła diagnoza po CAN dla wybranych sterowników ( ale licznik jest gatewayem )  - w ssp343 na stroni 25  masz schemat co i jak 

SSP343_Nowe_Audi_A4.pdf 3 MB · 5 pobrań

Nie wiem czemu ubzdurało mi się iż kolega ma b6 😁

15 minut temu, kacper___ napisał:

Nie wiem czy dobrze odczytalem ten schemat ale wychodzi, ze na linii K jest ECU, multritonic, ktorego nie mam, klimatronic, ktory juz sprawdzilem, modul komfortu, modul nawigacji i modul telefonu?

Na schemacie jest ogólna rozpiska dla wszystkich modułów,co nie znaczy ze musisz je mieć wszystkie u siebie. Jeszcze masz zegary i radio na lini K. Sprawdź te zegary jak juz pisałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wg schematu na linii K są: zegary , ecu ( w 1.8T) , klimatronik , komfort i sterownik nawigacji ( tej wersji wyświetlanej na FIS ) 

na linii L -  radio , telefon i reszta 

po CAN  - airbag , abs , moduł kolumny , MCE , xenon 


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpialem wszystko: klimatronic, komfort, moduł nawigacji w bagażniku - czytnik płyt, chyba ze to nie to jest modułem, wtyczkę od ecu ta która nie jest zabezpieczona na stałe, zegary, radio. Napięcie na linii K spadło do 0.07v, ma ktoś jeszcze jakiś pomysł??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpinaj pojedynczo i próbuj sie łączyć 


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiec tak problem wg mnie lezy gdzies miedzy modulem silnika a licznikiem, na linii K w ecu normalnie 12v, a na liczniku 0,04-0,07v, nie ma przejscia miedzy linia K z ecu a licznikiem, jest przejscie miedzy licznikiem a OBD2 na linii K. Najwazniejsze pytanie co generuje linie K?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...