kacper___ Opublikowano 27 Czerwca 2020 Opublikowano 27 Czerwca 2020 Posiadam VCDS`a i mam problem z Audi A4 B7 1.8T, moge polaczyc sie z modulami airbag i abs, a nie moge polaczyc sie z reszta modułów. Nie wyskakuje zaden błąd, po prostu moduły nie odpowiadają. Kabel sprawdzalem w innym aucie i laczy sie bez problemu. Sprawdzilem wtyczke OBD2, wszystkie piny sa na swoim miejscu i sa ok. Z góry dzięki za pomoc.
kacper___ Opublikowano 27 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2020 Dokladnie w takim samym, A4 B7 1.8T
Lukasz_mk2 Opublikowano 28 Czerwca 2020 Opublikowano 28 Czerwca 2020 Jaki dokładnie masz kabel, jaka wersja vcds?? Klon?? Niestety to że w innym aucie udało ci się nawiązać połączenie to o niczym nie świadczy. Przykład z dzisiaj: posiadam kabel (klon) vcds v. 17.8 pacjent to skoda superb 2, 2010r. Mam dwie wersje vcds: pl oraz ang. - angielską wersją nie byłem wstanie połączyć się z modułem telefonu, vcds pl połączył się bezproblemowo (ten sam kabel). Niestety chińskie wynalazki są strasznie kapryśne. U mnie w audi zarówno wersja pl jak i angielską łączy się z modułem telefonu. Tak więc sprawdź innym vcdsem (inną wersją)
kacper___ Opublikowano 28 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2020 Z modulem telefonu, nawigacja czy radiem to bardzo często klony sie nie lacza, tutaj jest inny problem, próbowałem tez polaczyc sie odisem i wogole nie widzi samochodu. Takze podejrzewam, ze ktos na jednym z canów zrobił jakieś zabezpieczenie, zeby nie mozna bylo ukrasc tego samochodu.
Lukasz_mk2 Opublikowano 29 Czerwca 2020 Opublikowano 29 Czerwca 2020 (edytowane) wypadałoby popatrzyć na kable w gnieździe OBD, zazwyczaj, aby utrudnić złodziejom podłączenie auta zmienia się miejscami piny w gnieździe OBD i dla siebie robi się jakąś przelotkę z właściwym podłączeniem pinów. Jak masz dostęp do podobnej audi to po prostu porównaj kolory kabli w obu gniazdach OBD Edytowane 29 Czerwca 2020 przez Lukasz_mk2
kacper___ Opublikowano 29 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2020 To zrobilem w pierwszej kolejnosci, napisalem w pierwszym poscie: sprawdzilem wtyczke OBD2, wszystkie piny sa na swoim miejscu i sa ok.
kacper___ Opublikowano 29 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2020 przewód 7 - K zielony/czerwony ma niskie napiecie, tylko 0,25v, a w drugim aucie na tym przewodzie jest normalnie 12v, także jest problem z linia komunikacyjna K. Bezpieczniki sprawdzilem sa ok, co moze jeszcze powodowac niskie napiecie na tej lini?
pila24 Opublikowano 29 Czerwca 2020 Opublikowano 29 Czerwca 2020 3 godziny temu, kacper___ napisał: przewód 7 - K zielony/czerwony ma niskie napiecie, tylko 0,25v, a w drugim aucie na tym przewodzie jest normalnie 12v, także jest problem z linia komunikacyjna K. Bezpieczniki sprawdzilem sa ok, co moze jeszcze powodowac niskie napiecie na tej lini? Radio jest ori czy było zmienianie?
Lukasz_mk2 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Opublikowano 30 Czerwca 2020 W concercie wygląda tak: sprawdź może jak sytuacja z linia K występuje w radiu
kacper___ Opublikowano 30 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2020 Nie ma LPG, sprawdzilem radio i tam normalnie 12v na linii K. Odlaczylem radio, panel klimatronic napiecie dalej ok. 0,2v na wtyczce OBD2
pila24 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Coś robi zwarcie na lini K,często to właśnie przez sterownik LPG podłączony do diagnozy obd auta lub zmienianie radio które ma linie K w innym miejscu bądź jej brak. U Ciebie nie ma tych dwóch czynników wiec podłącz miernik pod linie K,odłącząj sterowniki i mierz napięcie. Kolega miał podobny przypadek w a6c5 i tak winnym okazał się licznik,po wymianie problem znikł.
kacper___ Opublikowano 30 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2020 A jakie moduly sa na linii K ? W tej chwili moge polaczyc sie z airbag i abs, wiec cala reszta jest na K ?
pila24 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Opublikowano 30 Czerwca 2020 1 godzinę temu, kacper___ napisał: A jakie moduly sa na linii K ? W tej chwili moge polaczyc sie z airbag i abs, wiec cala reszta jest na K ? Wszystkie w b6 są na lini K. Zacznij od licznika,odłącz licznik i zobacz czy się połączysz. Błędami się nie martw,usuniesz je jak odzyskasz komunikację.
Banan Opublikowano 30 Czerwca 2020 Opublikowano 30 Czerwca 2020 (edytowane) Tzn w B6 diagnoza jest rozbita na linie K na 7 pinie OBD ( np. zegary , ecu , abs ) i drugą linie K ( oficjalnie L ) na pinie 15 obd , w b7 dodatkowo weszła diagnoza po CAN dla wybranych sterowników ( ale licznik jest gatewayem ) - w ssp343 na stroni 25 masz schemat co i jak SSP343_Nowe_Audi_A4.pdf Edytowane 30 Czerwca 2020 przez Banan
kacper___ Opublikowano 30 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2020 Nie wiem czy dobrze odczytalem ten schemat ale wychodzi, ze na linii K jest ECU, multritonic, ktorego nie mam, klimatronic, ktory juz sprawdzilem, modul komfortu, modul nawigacji i modul telefonu?
pila24 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Opublikowano 30 Czerwca 2020 2 godziny temu, Banan napisał: Tzn w B6 diagnoza jest rozbita na linie K na 7 pinie OBD ( np. zegary , ecu , abs ) i drugą linie K ( oficjalnie L ) na pinie 15 obd , w b7 dodatkowo weszła diagnoza po CAN dla wybranych sterowników ( ale licznik jest gatewayem ) - w ssp343 na stroni 25 masz schemat co i jak SSP343_Nowe_Audi_A4.pdf 3 MB · 5 pobrań Nie wiem czemu ubzdurało mi się iż kolega ma b6 ? 15 minut temu, kacper___ napisał: Nie wiem czy dobrze odczytalem ten schemat ale wychodzi, ze na linii K jest ECU, multritonic, ktorego nie mam, klimatronic, ktory juz sprawdzilem, modul komfortu, modul nawigacji i modul telefonu? Na schemacie jest ogólna rozpiska dla wszystkich modułów,co nie znaczy ze musisz je mieć wszystkie u siebie. Jeszcze masz zegary i radio na lini K. Sprawdź te zegary jak juz pisałem.
Banan Opublikowano 30 Czerwca 2020 Opublikowano 30 Czerwca 2020 wg schematu na linii K są: zegary , ecu ( w 1.8T) , klimatronik , komfort i sterownik nawigacji ( tej wersji wyświetlanej na FIS ) na linii L - radio , telefon i reszta po CAN - airbag , abs , moduł kolumny , MCE , xenon
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się