Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pyrkanie z wydechu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Mam od dłuższego czasu problem i nie wiem jak się z nim uporać. Strzela mi delikatnie z wydechu, nie głośno, ale coś w rodzaju "Pufff" Silnikiem delikatnie ruszy i strzał "puff" Tak jakby coś nie tak z mieszanką było. Te strzały są co 5 sekund, nieraz jeden po drugim. Błędów brak, jedynie od napinacza (odpięta wtyczka) Chciałem nagrać te strzały, ale telefon tego nie łapie. W silniku mam wymienione cewki beru i nowe świece, także to chyba nie od tego. W innym 1.8t podobne objawy słyszałem.

Opublikowano

Może Ci trochę zapłony wypadają. Ja miałem na LPG wypadanie - ale tylko w logach grupy 14,15,16, błędów nie było. Mi wtryski od gazu powiedziały dość i przez to wypadało. Na wolnych było odczuwalne i słyszalne pyrkanie z wydechu. Po zmianie  wtrysków LPG, już nie wypadają.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jeśli wypada też na benzynie to pewnie głowica do zdjęcia. Można posprawdzać szczelnośc dolotu, wkrętek, gniazda wtryskiwaczy ale wypadanie powinno występować też podczas jazdy wtedy.

Jeśli wypada tylko na lpg to tam szukaj problemu.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Objawy są na PB, gaz aktualnie mam zyeba.y dusił się na nim. Te falowanie już mam od 4 lat, odkąd ten samochód mam. Porobiłem wszystko, no i ten objaw jeszcze mnie trochę drażni. Kompresja po 12 barów. Gniazda wtryskiwaczy rzeczywiście jest trochę mokro koło nich. Te pyrkanie się nasiliło po prostu, jak kata wywaliłem.

Opublikowano

Może wtryskiwacze benzyny mają nierówny wydatek albo któryś leje na jałowych.

Opublikowano
20 godzin temu, przem8 napisał:

Może wtryskiwacze benzyny mają nierówny wydatek albo któryś leje na jałowych.

Próbowałem go przełączyć na gaz, ale silnik się zdusił i wtryski benzynowe słyszałem dalej. Gaz niby załączony i tak jakby mniej pyrkało z wydechu...

Opublikowano

Wpinaj się z kompem pod obd i posprawdzaj sobie te grupy 14, 15, 16, na PB, na wolnych, czy zlicza Ci wypadania na poszczególnych cylindrach. Jak coś się pokaże to "pożongluj" wtryskami, tam gdzie wypadało, daj je tam, gdzie nie wypadało. Zresztą, będziesz widział jak się silnik zachowuje i czy po tym pyrkaniu nalicza Ci wypadania. Ewentualnie jeszcze wiązka do cewek. A jak nie układ paliwowy i zapłonowy, to trzeba szukać dalej.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
4 godziny temu, traczu_lca napisał:

Wpinaj się z kompem pod obd i posprawdzaj sobie te grupy 14, 15, 16, na PB, na wolnych, czy zlicza Ci wypadania na poszczególnych cylindrach. Jak coś się pokaże to "pożongluj" wtryskami, tam gdzie wypadało, daj je tam, gdzie nie wypadało. Zresztą, będziesz widział jak się silnik zachowuje i czy po tym pyrkaniu nalicza Ci wypadania. Ewentualnie jeszcze wiązka do cewek. A jak nie układ paliwowy i zapłonowy, to trzeba szukać dalej.

Ok dzięki sprawdzę. Pojeżdżę dziś z Vagiem i poobserwuje.

Opublikowano

Cześć, wrzucam logi statyczne, prosiłbym o diagnozę, czy widać coś niepokojącego. Jak będzie trzeba, wrzucę tez dynamiczne.

 

14,15,16

LOG.TUNEZILLA.COM

001,003

LOG.TUNEZILLA.COM

002,033

LOG.TUNEZILLA.COM

 

32

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Opublikowano

Nie masz żadnych wypadań zapłonu. Miałeś te objawy podczas logowania?

Opublikowano (edytowane)

Wydawało mi się, że pyrkało, bo praktycznie bez przerwy na wolnych pyrka. idę zrobić dla pewności jeszcze raz 14, 15, 16.

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano
2 minuty temu, szpakuziom napisał:

Wydawało mi się, że pyrkało, bo praktycznie bez przerwy na wolnych pyrka. idę zrobić dla pewności jeszcze raz 14, 15, 16.

To loguj kilka minut

Opublikowano (edytowane)

Zlogowałem, z wydechu jakby ktoś na bębnie grał w dodatku silnikiem dwa razy zatrzęsło. Jeżeli dobrze patrzę, to same zera Zapomniałem napisać, towarzyszy bład z czujnikiem g82, czy to może mieć coś wspólnego? Czyżby uszczelka pod głowicą lub sama głowica coś nie tak?

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano (edytowane)

Co do spraw techniczny to logujesz dopiero jak tam masz napis enabled, bo wtedy naliczanie jest aktywne. Po tym co wrzuciłeś nie widać wypadań.

Jak masz inne wtryski niż fabryczne to może ich wina, bo auto zapewne po chipsie?

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

Wtryski seria, program też seria. Ja go powoli dopiero szykuje do programu... Czy takie pyrkanie może być objawem nieszczelności na zaworach? czy było by to widać w grupach 14, 15, 16?

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano (edytowane)

 Zrobiłem dziś logi ponownie i wyskoczyło coś na 3 cylindrze. Był tez błąd z sondą 17522 Jutro zamienię wtryski i poobserwuje, bo dziś nie miałem czasu, a jak wróciłem to silnik zbyt gorący. Mierzyłem ponownie kompresję, i wyszło po 12 barów

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano

Czy odczuwasz takie lekkie szarpnięcia silnika przy tym na jałowym?
Wiesz, ja u siebie też zauważyłem coś podobnego ostatnio. Tylko, że u mnie auto po programie i zmienione wtryski.
Na LPG praktycznie nie zauważyłem takich objawów, a niesprawności na cewkach/świecach w pierwszej kolejności wychodzą na LPG.
Żeby było ciekawie też złapało mi missfire i też na 3 cylindrze :)
Jednakże według mnie to za mała wartość aby tym się przejmować.
Ciężko też powiedzieć czy winne są wtryski, bo u mnie cewki mają identyczny opór, i przy organoleptycznym teście nie leją.

Osobiście gdzieś obstawiam jakąś niedużą nieszczelność, ale na tyle małą, że prawie niemożliwą do znalezienia.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Emejcz napisał:

Czy odczuwasz takie lekkie szarpnięcia silnika przy tym na jałowym?
Wiesz, ja u siebie też zauważyłem coś podobnego ostatnio. Tylko, że u mnie auto po programie i zmienione wtryski.
Na LPG praktycznie nie zauważyłem takich objawów, a niesprawności na cewkach/świecach w pierwszej kolejności wychodzą na LPG.
Żeby było ciekawie też złapało mi missfire i też na 3 cylindrze :)
Jednakże według mnie to za mała wartość aby tym się przejmować.
Ciężko też powiedzieć czy winne są wtryski, bo u mnie cewki mają identyczny opór, i przy organoleptycznym teście nie leją.

Osobiście gdzieś obstawiam jakąś niedużą nieszczelność, ale na tyle małą, że prawie niemożliwą do znalezienia.

Dokładnie tak. Na jałowych od czasu do czasu czuć szarpnięciem silnika. Znalazłem kilka rzeczy, które przykuły moją uwagę. Zapocone wtryski to raz,  Dwa - odma pod kolektorem ssącym jest praktycznie skapciała, jakby była z plasteliny.... Trzy - Ezektor nad kolektorem rozwarstwił się i czuć z niego jakby spaliny. Cztery - Nieszczelność w dolocie, konkretnie przy czujniku doładowania. Pięć- Mam błąd związany z czujnikiem G82, Czy można go jakoś sprawdzić? Miałem też błąd związany ze sondą, może to sonda? Oglądałem jeszcze przewody WN i nie znalazłem żadnej naderwanej  czy przegrzanej izolacji, więc przewody wykluczam. Teraz mam trochę wydatków, ale w przyszłym miesiącu muszę kupić całą odmę i zobaczę co się będzie działo. Nie wiem czy zamienniki z Allegro są coś warte, czy kupić w ASO? Zamówiłem też test do sprawdzenia CO2 w układzie, jutro będzie wiadomo, czy coś się dzieje z uszczelką lub głowicą.

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano

No to kolego masz tyle rzeczy które mogą ci powodować problemy, że niepotrzebny ci ten temat. Najpierw wyeliminuj choć część dysfunkcji i wróć tutaj.
Zacznij od odmy i tej nieszczelności w dolocie.

Opublikowano

No prawdopodobnie musi być coś z tych rzeczy. Oczywiście dam znać, tymczasem dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...