Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Black Avant A4 B6 1.8T by Krzysiek15255


Krzysiek15255

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim :decayed:

Opiszę po krótce swój nowy samochód. Po 3 Hondach przesiadam się na Audi. Już zaczynam zauważać plusy: fajne możliwości rozbudowy wyposażenia, silnika oraz dużo lepsze wygłuszenie. W ciągu 3 dni obejrzałem 10 sztuk do kwoty 15 000 zł quattro, fwd, z gazem, zarejestrowany w Polsce. Główne wymaganie: silnik benzynowy z turbo. Po obejrzeniu 10 sztuk stwierdziłem, że wolę uboższy egzemplarz w lepszym stanie mechanicznym.

Padło na czarnego sprowadzonego z Niemiec Avanta z roku 2004 w czystej benzynie. 

Wyposażenie:
-poduszki powietrzne 4 czy 6 sztuk ?,
-2 x el.szyby,
-el. lusterka,
-dwustrefowa klimatyzacja,
-podstawowy komputer pokładowy,
-oryginalny hak,
-halogeny przednie,

Usterki: urwany uchwyt schowka, niedziałająca szyba kierowcy i pasażera, klima niesprawna, wycieraczka tylna nie działa, błąd termostatu.

Mimo wielu usterek egzemplarz najlepszy lakierniczo oraz najbardziej sprawny mechanicznie. 

Co do planów.. czarnuch z "mocnym" silnikiem. Szczegóły przedstawię w miarę postępu prac ?

Zdjęcia z dnia zakupu:

received_1142924292733283.jpeg

received_274662530392170.jpeg

received_303032687382927.jpeg

received_549246409121484.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny, gratuluję zakupu ;) niech cieszy właściciela, służy dzielnie i bezawaryjnie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpiękniejszy kolor :gicior::wub: Gratuluję zakupu,no i czekamy na mody! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-naprawiona wiązka drzwi kierowcy. Szyby zaczęły działać jak powinny. 6 na 8 przewodów było przerwane,

-zalana płukanka, wymieniony olej, filtr oleju, filtr powietrza,

-usunięte emblematy z klapy, listwa chrom oraz ramka pomalowane w czarny półmat,

-naprawiony zawias schowka.

 

20200626_221709.jpg

20200627_160608.jpg

20200613_093020.jpg

20200613_092941.jpg

20200615_190249.jpg

20200627_125814.jpg

Edytowane przez Krzysiek15255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lipca coś tam się zmieniło. Po poczytaniu forum podjąłem decyzję o wycięciu katalizatora. Z opinii na forum auto miało lepiej reagować na gaz. W praktyce: słychać lekko "sapanie" turbo, różnicy w przyspieszeniu nie widzę ani w reakcji na gaz. Być może takie odczucia mają osoby, u których kat jest przypchany. U mnie wyglądał jak nowy. 

Downpipe robiony przeze mnie z rur 2,5". Może nie wygląda jak kupny, ale jest porządny i szczelny. Niestety przydałoby się zrobić przejście na 2,75" przy turbo. Rura 2,5" jest lekko przy mała.

received_2739734842797767.jpeg

 

Sierpień 2020

Po montażu downpipe dźwięk stał się nieco bardziej metaliczny na zewnątrz. Postanowiłem zakupić wydechy końcowe oryginalnie przelotowe z b7 2.0 tfsi. Teraz mamy homemade downpipe 2,5", środkowy seria i końcowe tłumiki przelotowe z 2.0 tfsi.

2.jpg

Hmm.. Co mogę powiedzieć po montażu. Jak dla mnie bardzo fajny pomruk jak na 4 cylindry i czasem sobie strzeli. Mógłby być nawet trochę bardziej basowy. Z lewej wydech od tfsi. Z prawej seria 1.8T BFB.

1.jpg

Jak nie urok to sra..ka. Jadę sobie 70km/h za jakimś dziadkiem. Zaczynam wyprzedzać samochód przede mną.. Schowałem się na swój pas i przed maskę wyskoczyła sarna. Straty: Lewa lampa zbita, błotnik do wymiany i lekko pogięte drzwi.

3.jpg

Miał być oryginalny błotnik, ale jak się okazało ciężko było znaleźć ładny w kolorze w normalnej cenie. Zakupiłem w Szubinie obok Bydgoszczy nowy zamiennik Tong Yang czy jakoś tak. Cena 240zł w kolorze. Zabezpieczony dobrze od spodu podkładem antykorozyjnym i konserwacją tzw. "baranem". Różnicy w kolorze nie zauważyłem (na zdjęciach błotnik wypolerowany, a reszta auta brudna). Jedynie przy rogu maski nie jest idealnie i ranty/rogi w oryginale są ładniejsze.

4.jpg

6.jpg

7.jpg

5.jpg

Jak już przód rozebrany postanowiłem ogarnąć starą i nową lampę, żeby były podobne. Rozklejone (drugi raz chyba nie starczyłoby mi nerwów do ich rozklejania.. ), pomalowane na czarny połysk oraz wypolerowane szkła. Przy okazji naprawione drganie lampy (przez połamane uchwyty w środku lampy), wymieniony silniczek regulacji wysokości i wypolerowane klosze. :)

8.jpg

9.jpg

 

Wrzesień 2020

Zakupiona lotka z laminatu od Audi Plus z Facebooka. Od razu powiem.. idealnie nie pasuje. Banan na dachu (szparę zniwelujemy przez odpowiednie dociśnięcie podczas klejenia. Przy lampie stopu jest ciasno i dla świętego spokoju wyszlifowane trochę boki (uwaga ścianka jest tam cienka :D). Prawa strona lotki była za krótka (jak na foto poniżej). Doszpachlowana prawa część i po kilku dniach pracy leci do lakiernika.

12.jpg

10.jpg

11.jpg

13.jpg

Wierzch lotki trzeba mocno zrównać żeby później nie było gór i dolin. Mi akurat się udało.

14.jpg

A tak wygląda końcowo. :D Warto było się pomęczyć. Klejona na primer Boll i klej do szyb Boll Sprint. Na drugi dzień od klejenia zrobiona ładna fuga klejem do szyb, żeby syf się nie zbierał pod lotką.

15.jpg

16.jpg 

Październik 2020

Wymiana rozrządu na SNR i pompę wody HEPU. Oryginalne uszczelniacze suchutkie, więc pozostały oryginały. 

17.jpg

Grudzień 2020 

Pakiet zima:

-nowy akumulator Centra,

-dywaniki Pro-Line od Frogum. Gdyby ktoś chciał je kupić to wszystkie oprócz tylnego prawego leżą bardzo ładnie. Temat poruszyłem na grupie FB i nie tylko u mnie prawy tylny dywanik nie jest do końca dopasowany przy osłonach fotela.

PS. Bardzo ładnie pachną te dywaniki, a i cena nie jest jakaś straszna.

20.jpg

21.jpg

-dołożone maty GB-10S 12V 12W. Nie mam porównania do oryginalnych podgrzewanych mat, ale wydaje mi się, że mogłyby trochę mocniej grzać. Aczkolwiek lusterko odparowuje, a więc funkcja spełniona za jedynie 22zł i jakieś 2 godzinki roboty na spokojnie. 

22.jpg

 

Szybka akcja i koła na lato są. Zakupione DOTZ Kendo 19x8 ET bodajże 35 z 2 letnimi oponami Barum Bravuris 245/35. Opony wolałbym węższe i jeśli mi się uda to te sprzedam i kupie coś węższego.

Teraz pozostało obniżyć czarnucha. :D

18.jpg

19.jpg

Czekamy co przyniesie nowy.. mam nadzieję lepszy 2021 rok. Wszystkim użytkownikom Udanego Sylwestra życzę i zdrowia. :D

Edytowane przez Krzysiek15255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta lotka robi robotę! :thumbup1:

Też planuje ją kupić, tylko trochę zniechęca jakość jej wykonania, no i cena wyższa niż za ori, ale wygląda super :cheesy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2020 o 19:07, Krzysiek15255 napisał:

-dołożone maty GB-10S 12V 12W. Nie mam porównania do oryginalnych podgrzewanych mat, ale wydaje mi się, że mogłyby trochę mocniej grzać. Aczkolwiek lusterko odparowuje,

Niedawno zakładałem ORI wkłady i też grzeją tak jak u Ciebie czyli bez szału, tylna szyba podobnie grzeje, także nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak. Czasem nagrzewają się porządnie, nie wiem od czego to zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zima.. zima.. zima :D

A w czasie zimy montaż instalacji LPG. A konkretniej:

-butla bodajże 52,5L w kole (nie potrzebuję większej),

-sterownik QBox Basic,

-magistrala Faro 8mm oraz wielozawór Tomasetto Extra,

-wtryskiwacze Barrakuda 130,

-węże niestety jakieś Fagumit, ale jak tylko będzie okazja wrzucam Parkera,

-reduktor AC R01 250km czerwony,

-filtr odstojnikowy Alex Ultra 360,

-przełącznik schowany we wnęce popielniczki,

-pełnowymiarowy wlew pod klapką,

 

Strojenie miało być wykonane "na korekty" sterownika benzynowego. Jak się okazało autokalibracja i trochę jazdy. Po kilku km zrobionych z butem w podłodze pojawił się check. Po odczytaniu vagiem wyrzuca błędy:

17701- Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus P1293- 001- Upper Limit Exceeded

17511- Oxygen (Lambda) Sensor Heating B1 S1: Performance too Low P1103-008- Implausible Signal

16523- Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2:Response too Slow P0139-001- Upper Limit Exceeded

17536- Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128-001- Upper Limit Exceeded

16514- Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130-008- Implausible Signal

Dodam, że po skasowaniu błąd termostatu wraca od razu, a reszta błędów pojawia się po zrobieniu kilkudziesięciu kilometrów.

Zakupiłem lapka, tani interfejs KKL od Viakena oraz interfejs do gazu od Projekttech i czas się zabrać za ogarnięcie auta samemu. Gazownik stwierdził, żeby najpierw usunąć błędy od strony pracy na benzynie i dopiero spróbuje ustawić gaz na korekty. Najlepsze jest to, że przed montażem był tylko błąd termostatu i żaden więcej się nie pojawiał.

Po zrobieniu logów dynamicznych na benzynie wyszło cofanie zapłonu (prawie dochodzące do wartości 8) w grupie 020. Zgodnie z poradą zalane 98 z lepszej stacji zamiast 95 z mniej znanej stacji, które tankowałem zawsze do wszystkich moich aut. Po zalaniu 98 Vervy wartości zapłonu w grupie 020 już zmalały mocno. :D

Zakupione świece NGK PFR6Q6458

20210202_143809.jpg

 

Udało się również zakupić za jedynie 137zł komplet używanych sprężyn Eibach z amorkami S-line. Zakładamy na auto i zobaczymy czy aby za nisko nie będzie. :D

b7b50d204757b2a9e25aa0fc40b0.jpg

 

e86c5ecc45d39ccee0aac515dc4b.jpg

 

Na wymianę również czeka uszczelka pod napinaczem (Victor Reinz 15-34364-01) oraz pokrywy zaworów (15-31946-01).

20210315_175305.jpg

 

 

29.03.2021

Zabieramy się za ogarnięcie Audi :)

Z logów z grupy 093 wyszło, że najprawdopodobniej jest przestawiony rozrząd (wskazanie około -14, a powinno być z tego co znalazłem od -3 do +6). Wreszcie znalazłem chwilę żeby się temu przyjrzeć bliżej. Zaczynamy od wymiany starej osłony rozrządu przez którą nie było widać gdzie jest znak. Numer osłony do 1.8T BFB to 06A109175B (kupiona za 17zł z wysyłką od jakiegoś Golfa w dieslu).

Stara:

20210327_150824.jpg

Nowa:

20210327_150830.jpg

 

I oczywiście wyszło, że rozrząd podczas wymiany został przełożony o jeden ząbek. Na szczęście skutkowało to tylko zmuleniem silnika. Po wymianie osłony i ustawieniu wyszło tak:

20210327_164520.jpg

20210327_164550.jpg

20210327_164852.jpg

20210327_164831.jpg

20210327_164821.jpg

 

Po ustawieniu w grupie 093 wskazanie jest 0 i auto wreszcie odżyło. :kox: Turbo ładnie ciągnie i jest wreszcie to, co było przed wymianą rozrządu.

20210328_211217.jpg

 

Przy okazji przeczyszczona część odmy od TIPa do trójnika za separatorem. Dalszą częścią odmy zajmę się jak już zrzucę kolektor ssący.

20210327_094603.jpg

20210327_094614.jpg

20210327_094620.jpg

20210327_094624.jpg

20210327_105536.jpg

20210327_105548.jpg

20210327_105605.jpg

 

Następna sprawą jaką się zająłem, to wymiana uszczelnień pod napinaczem i pod pokrywą. Do wymiany uszczelnienia pod napinaczem  musiałem go wyjąć. Żeby to zrobić musiałem się trochę pomęczyć i odkręcić 3 śruby kombizaworu, który przeszkadzał przy wyciągnięciu napinacza bez demontażu wałka wydechowego. Wałek ssący podniesiony i jakoś wyszło.

Najprawdopodobniej leciało spod cewki elektrozaworu. Po odkręceniu okazało się,  że olej jest także poza oringiem. Wymiana na nowy oring plus uszczelniacz Reinzosil.

20210327_181643.jpg

20210327_181656.jpg

Wszystkie powierzchnie dokładnie wyczyszczone włókniną i odtłuszczone.

20210327_184750.jpg

20210327_184920.jpg

20210327_203124.jpg

20210328_123736.jpg

20210328_130703.jpg

20210328_134447.jpg

Jedno co mnie zastanawiało czemu napinacz tak się zachowywał po ściśnięciu go ściągaczem. Dla potomnych po odpaleniu napełnił się olejem i cichutko chodzi.

20210328_145246.jpg

 

Składamy dziada. Na koniec trochę posprawdzałem szczelność. Otwór od odmy zaślepiony i pompujemy 1 bar w TIPa od strony przepływki. Pierwsze testy pokazały, że szybko ciśnienie ucieka. Jak się okazało puszczała obudowa ezektora. Sklejona kropelką i już nie bąbluje.

20210328_170127.jpg

I takie kwiatki. Znawcy lpg wszystko bez kleju składali i przy wkrętkach leciało powietrze. 

20210328_170722.jpg

 

A tego już nie skomentuje..  otwór w którym prawie, że gwintu nie ma. Wklejony na klej i trzyma szczelnie.

20210328_170727.jpg

Dodatkowo piana zaczęła się robić przy wtryskach benzynowych, więc pewnie wkładki i oringi pod wtryskami do zmiany w najbliższym czasie. 

I tak brzmi po rozgrzaniu. :D

Do nowych felg zakupione śruby polskiej produkcji Huta Stalowa Wola M14x1,5x30 oraz pierścienie centrujące 70,1 z otworu DOTZ na 57,1 Audi 

20210407_183843.jpg

20210408_190153.jpg

Edytowane przez Krzysiek15255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając dalej przyczyny ubogiej mieszanki...

Błąd grzałki pierwszej sondy lambda zniknął po wymianie sondy na używkę. Korekty jak były złe tak pozostały. Po dłuższym czasie nadal wyskakiwał błąd ubogiej mieszanki. 

Stara sonda 06B 906 265 D

"Nowa"" sonda 1K0 998 262 D 

1.jpg

 

Kolejne nieszczelności usunięte. Wymienione wkrętki plastikowe pod wtryskami z numerami 06B 133 555 H i zamontowane na klej do gwintów Loctite. Przy okazji wyczyszczona odma od separatora odmy do samego dołu.

3.jpg

20210510_202234.jpg

 

Przy rozbieraniu odmy znalezione kwiatki, takie jak zaślepiony śrubą zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Zakupiony oryginalny tańszy od Skody z numerem 035 103 245 G. Taki sam do Audi kosztował 10zł więcej (numery te same), więc po co przepłacać.

4.jpg

 

Oringi górne i dolne na wtryskiwaczach benzynowych wymienione przy okazji na EL893889. Co do wymiany, to wystarczy stary oring przeciąć np. żyletką i nowy wchodzi bez problemu nie łamiąc podkładki. 

2.jpg

 

Sprawdziłem również optycznie jak rozpylają wtryskiwacze benzynowe.

 

Sprawdziłem również ciśnienie paliwa na postoju i podczas jazdy. 

 

Zaczęło się strzelanie z wydechu i podejrzewałem przepływkę. Po wymianie na używaną 06A 906 461L strzelanie ustąpiło oraz korekty są bliskie zera i nie wyskakuje błąd ubogiej mieszanki. :)

5.jpg

 

Kilka fotek aktualnego stanu wizualnego auta

 

6.jpg

8.jpg

7.jpg

9.jpg

 

Auto dostało jasną czarną folię przyciemniającą na białe światła cofania oraz końcówki 10cm z Hyundaya Coupe trochę przerobione żeby wyglądały ładniej. Oryginalne w Hyundaiu są płytkie co je optycznie pomniejsza. Te dostałem za darmo, wiec nie szkoda było kombinować. Wyszło bardzo fajnie.

15.jpg

16.jpg

 

Nadszedł czas na wymianę zawieszenia. Standardowo śruby spinające górne wahacze z przodu urwały się. Wymieniłem na nowe i zamontowałem zawieszenie na sprężynach Eibach Sportline oraz czerwonych amorach chyba od s-line? ^_^ Przednie amorki wyczyszczone rdzewki i zabezpieczone przed dalszym korodowaniem.

10.jpg

11.jpg

 

Po montażu wyszło coś takiego :D

14.jpg

13.jpg

12.jpg

 

Tył siadł jakieś 5cm względem serii. Przód podobnie. Jednak tył względem przodu jest jakieś 2cm niżej. Instalacja gazowa pewnie też trochę się do tego przyczyniła. Muszę coś pomyśleć z tym tyłem, żeby go trochę podnieść.  :banan:

Tłoczki na przód już leżą i czekają na montaż.

17.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10cm. Znajomy zmieniał na jakieś 9 tanie w ala carbonie i chciał te wyrzucić, więc przygarnąłem, przerobiłem i rozmiar siadł świetnie. Są trochę za krótkie jak się patrzy od boku, ale trudno. Może kiedyś zmieni się na jakiegoś ultera 10cm.

20210612_154744.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dechroming w trakcie. :) 

20210803_192711.jpg

20210803_194759.jpg

20210803_201719.jpg

20210803_201624.jpg

20210803_201615.jpg

20210803_201657.jpg

Co do relingów jeszcze nie do końca jestem przekonany, czy zostaną srebrne, czy będą pomalowanie w grafit lub czerń. :rolleyes:

Zastanawiam się jeszcze, które kierunkowskazy wybrać... 

Clear dymione...

big_audi-chatura.jpg

 

czy clear czarne...

big_audi-tyc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze działasz, tak trzymać. Najbardziej cieszy jak się właśnie samemu modzi :jerk:

Ramki malowane plastidipem? Dobrze wyszło. U siebie będę oklejał folia :decayed:

Kierunki dymione :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foty foty foty :wink:

IMG_20210815_145635_801.jpg

FB_IMG_1629044510573.jpg

 

No i kierunki dymione na pokładzie. Jedyne 59zł za dwa z wysyłką i uśmiech na twarzy coraz większy.  :decayed:

20210812_220249.jpg

20210814_091152.jpg

 

I porównanie z oryginalnym

20210813_054206.jpg

Edytowane przez Krzysiek15255
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chromy matowałem włókniną i spray czarny połysk do felg z firmy Boll. Niestety nadwozie pracuje i przy szybce karoseryjnej zaczyna odchodzić.. chyba będzie trzeba spróbować oklejania. :wink:

Odszczurzamy trochę dziadka. Pozycyjne Led z białym światłem... niestety wyleciały szybciej niż wleciały.. zaczęły mrugać jak stroboskop i będzie trzeba pokombinować z rezystorami lub kupić jakieś inne.

Pod tablice zamontowane lampki led ME PREMIUM ME-000288. Mogłyby trochę słabiej świecić. Spróbuje je trochę przyciemnić.

20210903_143950.jpg

20210906_194239.jpg

 

Zamiast opon 245/35/19 założyłem 225/40/19 i skończyło się wreszcie wożenie po koleinach. 

20210819_192037.jpg

 

Na tył zamontowane nowe tarcze i klocki (92106303 i 2355402) wraz z zestawami naprawczymi D4458

20210907_201204.jpg

20210906_162022.jpg

Na przód zestaw naprawczy z tłoczkami i klocki Textar 2193801.

 

20210906_215204.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko cacy  , auto klawo sie prezentuje ale końcówy wydechu mimo włożonej pracy wg nie pasuja do koncepcji auta i rzucają się w oczy jako jedyny element chromowany. Zmień na czarne 100 mm z samej rury nie a nie takiego typu jaki masz . Wyglada to ciężkawo , po za tym lepsze byłyby scięte do góry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2021 o 05:07, Krzysiek15255 napisał:

Pod tablice zamontowane lampki led ME PREMIUM ME-000288. Mogłyby trochę słabiej świecić. Spróbuje je trochę przyciemnić.

20210903_143950.jpg

Zapakuj sobie coś na wzór ori Audi Q5.
Świecą dużo delikatniej a jednocześnie bardzo wyraźnie. U mnie świeci tak:

IMG_20210414_141104.jpg.e1d99ac032bc9816f86aba844ba15ec2.jpg

IMG_20210414_195347.jpg.8b51bc5ebd03066989c1f2b5bd0e5f1c.jpg

 

Edytowane przez Ivanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2021 o 05:16, Ivanek napisał:

Zapakuj sobie coś na wzór ori Audi Q5.
Świecą dużo delikatniej a jednocześnie bardzo wyraźnie. U mnie świeci tak:

Te moje nie świecą tak, jak na zdjęciu u mnie. Mój telefon w nocy nie robi zbyt dobrych zdjęć i w rzeczywistości świecą trochę mocniej niż Twoje.

Końcówki wydechu wyszły mnie 0zł i trochę mojej pracy. Przy okazji te pójdą na sprzedaż, a kupię pewnie jakieś Ultery 100 lub Buzzery ścięte :rolleyes:

Wycieraczka tylna jak tylko kupiłem auto nie działała. To co było w środku chyba nikogo nie zdziwi. 

20210913_174648.jpg

Ponad rok jeździłem z niesprawną i jakoś nie przeszkadzało mi to. Jak szyba była brudna, to oznaczało, że czas na mycie. :banan:

Padła decyzja na montaż zaślepki Wipoff. Pasuje idealnie. Jedynie po włożeniu w stary otwór wystaje może z 0,5mm. Niby głupota, ale musiałem po wklejeniu lekko ją wcisnąć tak, żeby była równo z szybą. :hi:

20210916_144715.jpg

20210917_152354.jpg

Edytowane przez Krzysiek15255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...