Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

1.9 TDI AVF - Po wymianie rozrządu problemy - prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prośba o wsparcie, bo gdzie nie pojadę to dowiaduję się, że wszystko jest ok.

Od roku jestem właścicielem Audi 1.9 TDI 130KM zchipowaną na 170KM. Ponieważ udokumentowana wcześniejsza wymiana rozrządu to tą wykonałem w lutym bieżącego roku. Przy okazji wymieniony został wężyk do EGR, bo po wymianie rozrządu zgłosił się błąd na komputerze.
Od tego zaczęły się problemy.. samochód stał się:
- bardziej zamulony, gorzej zbiera się z dołu
- od dołu niskich obrotów czuć jakby duże obciążenie silnika
- do 2000 obrotów odczuwane jest drżenie pojazdu, drążka zmiany biegów
- na jałowym trzyma obroty, ale buda i drążek zmiany biegów drżą
- pojawił się dźwięk jakby zużytego łożyska, słyszalny w samochodzie (łożyska sprawdzone, nic od zawieszenia)
- sumarycznie.. z cichego samochodu zrobił się traktor
Po wymianie rozrządu i przejechaniu 8 tysięcy km na zimnym silniku słychać było po ruszeniu tarcie metaliczne - zweryfikowana turbina, zregenerowana - kwiecień. Wymieniony jeszcze wąż gumowy do turbiny, bo sparciały był. Moc się zwiększyła, czuć było wkręcanie się turbiny od 2100 obrotów, niemniej wszystkie powyższe punkty zostały. Nadmienię, że wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią również wymieniłem razem z turbiną.
Obecnie w ogóle nie czuć wkręcania turbiny, zakupiłem więc komputer, żeby samemu spróbować zebrać dane, zapytać Was i może pójść do mechanika z informację proszę zrobić to to i to.

Niestety z wersji lite nie mogę zczytać grupy 000 (zdaję się druga kolumna) ani sprawdzić nastaw podstawowych. Kąt synchronizacji ustawiony na 0, EGR mi nie gra, ale czy wszystko powyższe to jego przyczyna?

Prośba o analizę logów, poniżej komplet:

Statyczny:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_vi4LQ.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_v5dvaAL.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_9i9Y3.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_MEO885.html
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_c38N57.html

Dynamiczny:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_1H67B.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_53td9.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_GayDn.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_O509w5x.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_96D61.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_Cw6OfB.html
Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_qPatnA.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_wpD1K9.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_54bn3Tt.html
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_TNRa7.html

Dzięki!

Opublikowano (edytowane)

Ustaw rozrząd na blokady i nie patrz wcale co Ci synchronizacja pokaże .

Sprawdź też czwartą pompkę, jest z nią dziwna sytuacja .

Pierwszy raz widzę by korekcja blisko dwa na plusie utrzymywała się stabilnie przez dłuższy czas , wygląda to jakby pompka na czwartym była inna od pozostałych ( miała mniejszą wydajność ).

Turbina późno wstaje , ale to pewnie wina jej samej, te po regeneracji w większości tak mają... :naughty:

W 003 też jest dziwnie , oczekiwana wartość przepływu powietrza nie przekracza 850 jednostek ...

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...