Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Urwane śruby jarzma tył


pimpam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zabrałem się dziś za hamulce z tyłu w mojej A4 b8. Zacisk poszedł bez problemu, ale jarzmo siedziało jak diabli na śrubach. zalałem wd40, grzałem i starałem się rozruszać, i jak i jedna tak i druga śruba niby się zaczęły ruszać, ale finalnie poukręcało im łby. Ma ktoś pomysł jak wybić jarzmo???, ja próbowałem z 2h i nie drgnęło nawet. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie zerwało, w środku czymś to zalane było, cholera wie czym, jedyne co się odkręciło to same łby.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba tylko 2 możliwiści. Albo dospawać do tych śrub jeżeli sie da nakrętki i próbować odkręcić a jak nie to wymontować całość zwrotnice  z piastą i rozwiercanie na stole bo na zamontowanym chyba nie podejdziesz do rozwiercania.

Masz quattro czy ośka?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi jeszcze przyszło na myśl jutro do sklepu po jakąś łape podjechać i spróbować zaprzeć między jarzmo, a piastę i próbować wycisnąć, bo gwint jest tylko w jarzmie, a wcześniej to jest zapieczone i może tak ruszy. Zalałem wd40 na noc i może coś to trochę przeżre też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecinakiem i młotkiem między jarzmo a zwrotnicę popukaj. Jak będziesz jakąś łapą podważał możesz skrzywić. Tylko z głową i czuciem. Przecinak najlepiej nie ostry.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecinak nic nie dał, łom się zaczął prostować.......jakoś przestałem się dziś dziwić, że nie dałem rady odkręcić śrub. Zostało zdejmowanie obudowy łożyska i wybijanie albo wiercenie, bądź przetnę jarzmo, resztę wybije młotkiem i założę nowe. Jeszcze druga strona, spodziewam się podobnego cyrku, nie mam pojęcia ja ktoś to mógł tak załatwić. Chcesz mieć coś zrobione dobrze to zrób to sam.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakiś mało mądry dał kleju na gwinty. 

Raczej stawiam że się grzalo i zapieklo. 

Druga stronę sikaj wd jak będzie stawiała opór to podjedź do kogoś kto ma indukcje,jeżeli nie da rady to wymontuj i zalej nafta na parę dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje całą zwrotnice wymontować i wiercić.

No ciekawe jak druga strona pójdzie.:wacko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cuduj ze zwrotnicami bo na to szkoda czasu.  Utnij szlifierka jarzma, zdejmij  tarcze i piaste a potem wytnij reszte, potem wybijesz sruby, jarzma mam jak chcesz albo kup sobie na allegro za pare zlotych

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest najszybsza obcja ale destruktywna. Tego nie brałem pod uwagę:grin:  Kierowałem sie dyrektywą: "nie zniszcz jarzma"- bo kiedyś wymianiałem szwagrowi w Hyundai i30 FD hamulce i tam jeden bolec w jarzmie był zapieczony bo woda sie pod gumkę dostała i zardzewiało w środku. Myślisz że dokupisz samo jarzmo do tego? Nie ma.... tylko i wyłącznie komplet, jarzmo i zacisk i to tylko oryginalny bo zamienników nie ma. 

W Audi sytuacja wygląda inaczej.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał:

Nie cuduj ze zwrotnicami bo na to szkoda czasu.  Utnij szlifierka jarzma, zdejmij  tarcze i piaste a potem wytnij reszte, potem wybijesz sruby, jarzma mam jak chcesz albo kup sobie na allegro za pare zlotych

No to była moja druga myśl. Ciąć i się  nie bawić rozbieraniem, bo to więcej roboty niż  to wszystko warte. Gdybym byl w pl to chetnie bym odkupił tylko problem taki, że za granicą siedzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Muskel1 napisał:

No to jest najszybsza obcja ale destruktywna. Tego nie brałem pod uwagę:grin:  Kierowałem sie dyrektywą: "nie zniszcz jarzma"- bo kiedyś wymianiałem szwagrowi w Hyundai i30 FD hamulce i tam jeden bolec w jarzmie był zapieczony bo woda sie pod gumkę dostała i zardzewiało w środku. Myślisz że dokupisz samo jarzmo do tego? Nie ma.... tylko i wyłącznie komplet, jarzmo i zacisk i to tylko oryginalny bo zamienników nie ma. 

W Audi sytuacja wygląda inaczej.

https://allegro.pl/oferta/jarzmo-zacisku-hamulcowego-tyl-r-l-audi-a4-b8-a5-7910765344

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześci do VAG jest w pi...u, możesz przebierać w kolorach nawet:grin: ale do azjatyckich już inaczej sprawa wygląda. Sokoro w tym siedzisz i sie tym zajmuszesz to sobie sprawdź. Samo przednie jarzmo do Hyundai i30 FD rocznik 2011, 1.6 CRD. Nie ma, nie kupisz nigdzie, po za Dealerem i to tylko w komplecie z zaciskiem, za tylko 360€ 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Muskel1 napisał:

Cześci do VAG jest w pi...u, możesz przebierać w kolorach nawet:grin: ale do azjatyckich już inaczej sprawa wygląda. Sokoro w tym siedzisz i sie tym zajmuszesz to sobie sprawdź. Samo przednie jarzmo do Hyundai i30 FD rocznik 2011, 1.6 CRD. Nie ma, nie kupisz nigdzie, po za Dealerem i to tylko w komplecie z zaciskiem, za tylko 360€ 

Skoro urwałeś łby śrub to jarzmo trzyma się tylko na utlenionym aluminium w otworach śrub. Spróbuj pożyczyć młotek pneumatyczny od mechanika albo podjedź do mechanika i niech Ci to wybije. Roboty na 5 min. Miało to samo u siebie. Co jest dziwne to 2 lata wcześniej zmieniałem hamulce na większe, otwory po śrubach w zwrotnicy wyczyszczone i nasmarowane, śruby w miejscu gdzie nie ma gwintu też nasmarowane a i tak po 2 latach alu się utlenilo i chwyciło śruby. Młotek udarowy zrobił robotę. Polecam też do wymiany łożysk z piastami, parę minut i łożysko z obudową na zewnątrz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to, to ja wiem na czym się trzymało, a nie chodzi na czym tylko jak bardzo. No ale misja zakończona sukcesem, no poza stratą jarzma no ale pal licho. Najpierw je pociąłem potem zruszylem, ale nie dało sie ani wykręcić ani wybić. No to obcialem przy samej obudowie i jedna śruba wyszła dzięki wiertarce, a druga punktak i młotek. Teraz tylko czekam na jarzma, bo i odrazu na drugą strone wziąłem i bede składał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pimpam napisał:

No to, to ja wiem na czym się trzymało, a nie chodzi na czym tylko jak bardzo. No ale misja zakończona sukcesem, no poza stratą jarzma no ale pal licho. Najpierw je pociąłem potem zruszylem, ale nie dało sie ani wykręcić ani wybić. No to obcialem przy samej obudowie i jedna śruba wyszła dzięki wiertarce, a druga punktak i młotek. Teraz tylko czekam na jarzma, bo i odrazu na drugą strone wziąłem i bede składał.

:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokłądnie wyczysc otwór na srube i daj tam jakiegos litowego smaru, oczywiscie do tego nowe sruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starych już raczej nie dam rady założyć hehe :D Tylko jeszcze pytanie, czy mogę dobrać śruby w sklepie, czy muszę lecieć do salonu audi i zamawiać? Bo w sklepach z częściami tu u mnie nie ma szans, żeby mi to zamówili czy sprowadzili, jedyne to albo salon gdzie będę czekał z 2tyg, albo coś dobiorę.

Edytowane przez pimpam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...