Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura rośnie


spedero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent to A4 B8 2.0 TDI silnik CAGA. Chciałem prosić o jakąś poradę bo być może ktoś się już spotkał z takim czymś. Mianowicie problem polega na tym, że po wymianie termostatu po przejechaniu około 20km temperatura wzrasta do około 110 a raz zdażyło się do prawie 120. Dopóki nie wzrośnie to ładnie trzyma 90 stopni. Jak wzrośnie i zmniejszę prędkość do około 90 to temperatura spadnie i trzyma tak około 100-110 a momentami spadnie nawet do 90 i trzyma przez chwilę albo do momentu kiedy nie trafi się jakaś górka. Tak się stało jak jechałem autostradą do pracy. Po dojechaniu zgasiłem auto a wentylator chodził jak szalony. Po odczekaniu jakiś 5 minut odkręciłem zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego, dość mocno sykło powietrzem i poziom płynu wzrósł do ponad maksimum. Baniak był ciepły a nie gorący tak, że można było złapać go ręką i trzymać przez cały czas. Podczas powrotu z pracy trzymał ładnie temperaturę aż do przejechania około 22km. Po tych kilometrach ponownie zaczęła rosnąć do około 100-110 stopni. Zwolniłem i początkowo nie spadła do 90 tylko trzymała w okolicy 100 stopni. Po dalszej jeździe spadła do prawidłowego poziomu i mogłem normalnie zapierniczać. Po dojechaniu na miejsce zgasiłem auto, wentylator chwilę pochodził, odkręciłem zbiornik i ponownie sykło powietrzem ale zbiornik był już gorący tak, że nie można było go dłużej trzymać, nie tak jak na początku. Co to może być? Czy w Audi w odpowiedniej pozycji trzeba umieszczać ten termostat czy to raczej nie ma żadnego znaczenia? Pompę wody mogę wykluczyć ponieważ była zmieniana razem z rozrządem jakieś 3 tygodnie temu. Oczywiście termostat i rozrząd wymieniany był przez mechanika. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy koła się nie grzeją, miałem podobnie i okazało się, że tylne hamulce lekko trzymały. Wymiana tłoczków załatwiła sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Olly30 napisał:

Sprawdź czy koła się nie grzeją, miałem podobnie i okazało się, że tylne hamulce lekko trzymały. Wymiana tłoczków załatwiła sprawę.

od trzymających tylnych klocków miałeś temp 120 stopni na blacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo padł czujnik temperatury cieczy chłodzącej, albo mechanik skroił Cię za nowe części, których nigdy nie zamontował.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak podłączam komputer to nie pokazuje żadnych błędów a gdyby faktycznie padł czujnik to wydaje mi się, że byłoby widać jakiś błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie. Często właśnie nie pokazuje błędów tylko dziwne falujące wskazania temperatury. 

To jest podwójny czujnik temp. G62/G2 mierzy on temp. płynu i przeszyła w 2 miejsca. Sygnał z G2 idzie na zegary a sygnał z G62 do sterownika silnika. 

Obie wartosci możesz odczytać vcdsem i porównać ze sobą. Musza być takie same.

G62 sterownik 01 bloki pomiarowe chanell 003

 

G2 sterownik 17 bloki pomiarowe chanell 004

 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego tylko idzie do góry? Można to jakoś zdiagnozować w inny sposób? Dziś wsadziłem stary termostat i dalej jest to samo. Zauważyłem tylko coś takiego że jak urośnie mi temperatura i jak odkręcę zbiornik z płynem to płyn spada i to znacznie po czym w tych górnych przelech płyn kursuje jednym ciągiem a jak urośnie temperatura, płynu jest więcej i kursuje z małymi przerwami jakby aż tak układ był zapowietrzony. To możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik powinien po wymianie odpowietrzyc system. On sie w sumie sam odpowietrza, uruchamiasz silnik, odkręcasz korek od zbiorniczka, jak sie nagrzeje dajesz ogrzewanie wnętrza na maxa a dmuchawę na najmniejszy zakres. On sobie tak pochodzi i sie odpowietrzy. 

Dlaczego tylko w gòre rośnie nie wiem. Mierzenie temperatury polega sie na odczytywaniu rezystancji, czym wyższa temp. tym mniejsza rezystancja. Można to niby omomierzem zmierzyć. 

Czujnik ten ma 4 kontakty.  Czujnik G62 to kontakty 3 i 4 sa one w niektórych czujnikach koloru złotego. 

Czujnik G2 to kontakty 1 i 2.

Pomiary rezystancji czujnika G62:

Temp cieczy 30°C ok 1500 do 2000 Ohm

50°C ok. 700 do 950 Ohm

80 °C ok 275 do 375 Ohm

Pomiar rezystancji czujnika G2:

90°C ok 110 Ohm

120° C ok 50 Ohm90

Pomiar oczywiście na odpiętej wtyczce. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

jak sie nagrzeje dajesz ogrzewanie wnętrza na maxa a dmuchawę na najmniejszy zakres. On sobie tak pochodzi i sie odpowietrzy. 

to jest instrukcja z ksiazki "sam naprawiam poloneza albo innego 125p"

Muskel przestan pisac głupoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał:

Nie czytałem jej wiec nie potwierdze:wink:

masz okazje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.08.2020 o 15:36, RALF76 napisał:

od trzymających tylnych klocków miałeś temp 120 stopni na blacie?

Dokładnie tak!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze zdjęcie pokazuje temperatury auta jak chodzi na postoju a drugie jakie są temleratury podczas jazdy. Dodam jeszcze, że górna gruba rura od chłodnicy jest ciepła a nie gorąca.

Screenshot_20200816-101854_OBDeleven.jpg

Screenshot_20200816-104452_OBDeleven.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż jakie masz wartości zaraz po odpaleniu auta po nocy. Do tego widać, że czujnik z temperatury płynu wychodzącej z chłodnicy pokazuje co mu się podoba. Na postoju pokazuje 103 stopnie a podczas jazdy 41? Gdyby tylko o to chodziło to stawiał bym na niesprawne wisko, które na postoju nie chłodzi płynu, ale zaś podczas jazdy olej jest o 20 stopni za gorący..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba nie mam tego wisko. Nie mam połączonego wentylatora z silnikiem tylko wentylator jest elektryczny. Jeżeli dobrze rozumiem co to jest to wisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, spedero napisał:

Ja chyba nie mam tego wisko. Nie mam połączonego wentylatora z silnikiem tylko wentylator jest elektryczny. Jeżeli dobrze rozumiem co to jest to wisko.

Nie masz. Wentylatory w B8(z resztą nie tylko w B8 bo już od B6 jeżeli sie nie mylę) sa sterowane elektronicznie za pomocą czujników temp. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Langista napisał:

A nie ma żadnego sterownika czasem do tego wisko? A jak z tym odpowietrzeniem, udało się?

Odpowietrzalem już kilka razy i nic. Auto dzisiaj rano postawiłem do innego warsztatu i podkreśliłem, że tak dzieje sie po wymianie rozrządu wraz z pompą wody. Zobaczymy czy coś im się uda zdziałać. Nie chcę więcej sam kombinować i co chwilę przegrzewać auta bo zaraz będę miał uszczelkę do roboty albo i coś więcej. Obstawiałbym, że to coś z pompą wody bo do wymiany termostaty i czujniki działały jak należy i wątpię, zeby tak po prostu się wszystko zepsuło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy wentylator ma swój sterownik. Który wentylator i kiedy ma się załączyć decyduja wartości temo odczytane z czujników temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...