wgniatacz Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Witam wszystkich serdecznie. Z góry chciałbym powiedzieć że nie jestem mechanikiem, interesuję się tymi tematami ale mam duże braki w wiedzy. Przy ostatnio wykonywanym serwisie (olej, filtry) mechanik sprawdził kompresję na silniku. Podaję kolejno: 1-9 2-8 3-7 4-8 Od poprzedniej wymiany oleju musiałem dolewać go dopiero po przejechanych 6 tysiącach kilometrów (było 1/4 na paseczku), później nie dolewałem już aż do teraźniejszej wymiany. Jak postoi przez noc to w momencie kręcenia rozrusznikiem muszę wcisnąć guzik na sterowniku wewnętrznym - inaczej mogę kręcić kręcić i jak bóg da to zapali. Na ciepłym jak chwilkę odstoi też bywa że 5 sekund kręcę rozrusznikiem zanim odpali (tutaj już loteria bo nieraz od strzała a nie raz trzeba kręcić) Jeżeli chodzi o obroty to przez pewien czas był problem z falowaniem ale samoczynnie ustąpił. Z rzeczy które chciałbym jeszcze dodać to przy ostatniej wymianie filtra paliwa paliwo wylatujące z filtra wcale go nie przypominało (ktoś bardzo zaniedbał wymiany). Samochód na lpg nie szarpie, nie brakuje mu mocy, a na benzynie rozpędza się ale już nie tak sprawnie, jakby się dławiła. Po podłączeniu VAGa pokazały mi się takie błędy: -Obwód sondy Lambda - brak zmian sygnału (może to być powiązane z wyciętym katalizatorem?) Stały -Wartość adaptacji regulacji mieszanki Górny dopuszczalny próg wielokrotnego przystosowania przekroczony Stały -Turbodoładowanie poza zakresem Brak objawu Nieciągły -Wartość adaptacji regulacji mieszanki Górny dodatkowy próg przystosowania przekroczony Stały -Moduł sterujący przepustnicą; błąd w nastawie podstawowej Nieciągły -Sygnał z przepływomierza powietrza za niski Stały Błędy usunąłem ale nie pomyślałem o sprawdzeniu czy pojawią się ponownie po odpaleniu. Oprócz tego wczoraj dostrzegłem urwany jeden kabelek we wtyczce która idzie do filtra powietrza (jest tak brzydko urwany że muszę całą kostkę kupić i przelutować) Powiedzcie mi proszę drogie grono fanów tego silnika - co mogę zrobić? Od czego jeżeli chodzi o naprawy, wymianę i sprawdzanie mogę zacząć? Martwi mnie mocno ta kompresja. Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedź. Bardzo proszę o rady.
przem8 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Ta kompesja kwalifikuje już silnik praktycznie na złom. Sporo rzeczy go jeszcze boli. Logi zrób to się dowiesz więcej.
wgniatacz Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2020 22 godziny temu, przem8 napisał: Ta kompesja kwalifikuje już silnik praktycznie na złom. Sporo rzeczy go jeszcze boli. Logi zrób to się dowiesz więcej. Mając Delphi z 2014 roku jak mogę wykonać te logi?
przem8 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 (edytowane) Nie wiem. Kabel z viakena kosztuje 40zl i vcds do pobrania z forum. Instrukcja w dziale diagnostyki co do logow. Edytowane 25 Sierpnia 2020 przez przem8
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się